Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano II] Przewody hamulcowe

Moderatorzy: bonzo, azorek

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

[Terrano II] Przewody hamulcowe

Post autor: Sami88 » 2016-06-17, 18:16

Witam, podczas konserwacji podwozia zauważyłem iż moje przewody są już skorodowane i trzeba je wymienić. Stąd też mam pytanie gdzie kupić takie przewody. Ponoć można kupić przewody i podmienić. Lecz nie chodzi mi o krótkie przewody a o te długie w instalacji przy ramie. Gdzie można je dostać, albo też jaki jest koszt zlecenia we Wrocławiu wykonania instalacji miedzianej ?

Leśny
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-08, 20:16
Lokalizacja: Mrozy
Kontakt:

Post autor: Leśny » 2016-06-17, 18:42

Witam,

Takie przewody (jeśli chodzi o sztywne) można kupić na metry. Oczywiście jak podasz wymiary to powinni Koledze je zakuć.

http://przewody-hamulcowe.pl/

Ja raz do roku muszę jakiś wymienić z powodu swojego zawodu. Proponował bym Koledze po montażu je pomalować i zabezpieczyć jakimś szerokim ceownikiem tak aby żadna gałąź nie podeszła. Ja się do tego zabieram ale po każdej robocie przy aucie mi się już nie chce :P

Pozdrawiam,
Leśny
Psujem ale jedziem!

www.sakwa.org

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-06-20, 06:14

Już napisałem wiadomość do nich. Ale te przewody jak rozumiem trzeba giąć, i jak je pogiąć aby nie połamały się. Próbowałem giąć rurki fi 6 o grubości 0,5 ścianki i to łamało się. Mimo iż próbowałem kluczem to giąć do zaginania.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-06-20, 06:41

Sami88, do miedzianych przewodów możesz kupić specjalne ciężarki - już za kilka złotych. Mu jak wymienialismy to i tak doginalismy bez ich użycia... Jak chcesz to mogę Ci gietarke pożyczyć (jak ja tylko gdzieś znajdę) =]

Mam taką: http://i90.twenga.com/ogrod-i-majsterko ... 26545f.jpg


Ale taka byłaby chyba znacznie lepsza: http://www.kammar24.pl/images/obrobka-r ... 1ad29f.jpg
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-06-20, 07:17

Tą tanią giętarkę za chyba 9 zł Yato to mam. I to jest dziadostwo według mnie, próbowałem tym giąć rurkę 6 o grubości ścianki 0.5 i nie dało rady tego użyć. Bo źle się gięły, łamały się albo zagniatały trochę. Więc takiej giętarki nie polecam, choć może ktoś miałby w tym wprawę, lecz mówię jakie ja mam doświadczenia szkoda na to pieniędzy. Albo też radzi ona sobie lepiej przy ściance 1 mm. Natomiast przy 0,5 jest katastrofa jak na moje doświadczenia. Widziałem giętarkę w akcji ręczną podobną do nożyc i tym facet normalnie zaginał te przewody. Właśnie zastanawiam się nad zakupem takiej http://allegro.pl/gietarka-przewodow-ru ... 42459.html . A teraz muszę iść do sklepu bo tydzień temu kupiłem szczęki hamulcowe. Ale co się okazało, moje szczęki są w bardzo dobrym stanie. Albo mam tylne przewody zapowietrzone, albo też zasyfione. Jak patrzyłem na tłoczek hamulcowy podczas zaciskania. To z jednej strony się wysuwał, a z drugiej nie za bardzo chciał. Tal czy inaczej przewody do wymiany, więc po założeniu nowych przewodów przynajmniej wykluczę opcję z zasyfieniem przewodów. I zapowietrzeniem tylnych. Mam nadzieję, że da się zwrócić te szczęki albo wymienić na elastyczne przewody hamulcowe przy kołach, bo jak już będę wymieniał, to całkowicie przewody hamulcowe i paliwowy też.

PS: wiesz jaki gwint jest do końcówek do wkręcenia układu hamulcowego ? Jak pamiętam to chyba 1,5 mm, albo 1,0 mm ?
Ostatnio zmieniony 2016-06-20, 09:05 przez Sami88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mały v8
fanatyk nissana
Posty: 507
Rejestracja: 2016-03-21, 19:35
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mały v8 » 2016-06-20, 08:09

Miedziana rurka formuje się w rękach , taka gientarka jest niepotrzebna.Przewód kupuje się na wymiar, może być ciut dłuższy to później ew zakręca się pętelką na czymś okrągłym. Co do tłoczków,jak stoją, to po usprawnieniu układu na 99% się wyleją. Jak rozebrałeś bębny , rozbierz i nasmaruj samoregulatory.

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-06-20, 09:02

No wiesz auto ma 23 lata i ma seryjnej instalacji hamulcowej. Ja już planuję wymienić wszystko łącznie z przewodami elastycznymi. Ze względów profilaktycznych, mimo iż gumowe są jeszcze całe, to wolę to wymienić z wszystkim dla wewnętrznego spokoju, zwłaszcza, że mam zamiar za trzy tygodnie zamontować opony 31x10.5 . To też hamulce są priorytetem. Z tym zaginaniem przewodów. To zaginałem dotychczas przewody jak pisałem 6 mm o grubości 0,5 za pomocą klucza o średnicy fi 25 czyli promień 12,5 mm. Może gdyby na czymś to twardym robić to może by się zagięło tzn na na jakiejś desce. Ale po tej rurce mam złe doświadczenia, bo mi gięła się, łamała w rękach. A nie chciałbym bo będę potrzebował z 20 metrów rurki. Gdzieś ją zgiąć, czy przełamać a te zagięcia największe najbardziej mnie obawiają. Giętarka taka jak pokazałem w linku ma średnicę 49 mm. To już jest różnica względem tego małego klucza. Może miałem tandetną rurkę w tedy co ją giąłem. Bo robiłem z niej wymiennik cieplny. Do zupełnie czego innego.

Jeśli chodzi o tłoczki, to jak patrzyłem z jednej strony się wysuwa, a z drugiej za bardzo nie chce, ledwo co rusza. Tyle zaobserwowałem, a powinny z obydwu stron razem iść. Są jakieś uszczelki, czy muszę wymienić całe tłoczki w razie konieczności ?

PS: jaki gwint jest przy układzie hamulcowym 1,5 mm czy 1,0 mm ?

Leśny
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-08, 20:16
Lokalizacja: Mrozy
Kontakt:

Post autor: Leśny » 2016-06-20, 11:44

Polecił bym koledze sprawdzenie korektora siły hamowania. Mi to dziadostwo narobiło troszkę popu i dziwne rzeczy się działy z hamulcami tylnej osi. A przy okazji wymiany rurek i tak będzie to zdemontowane :)

Do rurek miedzianych polecam porządniejszy sprzęt. Ja również borykałem się z łamaniem rurek. Jednakże dostałem od znajomego taką giętarkę http://allegro.pl/gietarka-reczna-do-ru ... 63873.html . Może nie jest ona idealna do nam potrzebnych średnic ale się spisała. Można czegoś poszukać w ten deseń, niekoniecznie w takiej cenie. Podejrzewam że Castorama lub inny sklep z artykułami hydraulicznymi będzie miał tanie chińskie odpowiedniki.

Pozdrawiam,
Leśny

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2016-06-20, 13:03

Tu: viewtopic.php?t=21226
podawałem wymiar gwintów końcówek przewodów hamulcowych. Więc po co znowu o to pytasz.
Z tego co piszesz to raczej cylinderki hamulcowe z tyłu masz też do wymiany. Jeśli tłoczki w nich się zapiekły – czytaj zardzewiały w środku więc próby ich reanimacji raczej nie przyniosą pożądanego efektu (to podpowiedział już kolega mały v8 ) zwłaszcza, że komplet naprawczy czyli nowe uszczelki kosztują ok. 15 zł. , a nowe cylinderki kosztują nawet, a raczej tylko 23 zł. Oczywiście za 250 zł/ szt. też są ale w takie to chyba nie celujesz.
Jeśli będziesz decydował się na zakup nowych cylinderków to zwróć uwagę jaką masz ich średnicę wewnętrzną. Przy zakupie patrz też na kształt kołnierza przy przewodzie hamulcowym. Jest wiele ofert ale dużo z nich jest nieprawidłowo opisanych i takie cylinderki nie będą pasować do Terrano - Maverick. Średnicę powinieneś mieć podaną na korpusie cylinderka, a jeśli nie to zsuń gumę uszczelniającą i zmierz średnicę wewnętrzną cylinderka. W Terrano i Mavericku występowały średnice: Ø 20.64, 22.2, 23,81, 25,4.
Zapewne masz Ø 23,81 mm. jeśli to długi Terrano. Przy okazji uzupełnij swój profil o tę informację (krótki, długi) bo niewygodnie jest komuś pomagać jeśli się nie ma pełnych informacji, a pytanie o to za każdym razem jest niewygodne. W niektórych ogłoszeniach w znanym serwisie występują z podanym wymiarem 15/16 ale w przeliczeniu są to te same wymiarowo cylinderki co Ø 23,81 więc dość łatwe do kupienia i na dodatek można też dostać tanie zamienniki. Ja ostatnio naszukałem się Ø 25,4 mm. i to był koszmar ale w końcu kupiłem zamienniki z innego samochodu i też są takie same jak od Terrano. Oczywiście nie mówię tu o drogich cylinderkach bo takie są. Szukałem w miarę w przystępnej cenie.
Ostatnio zmieniony 2016-08-19, 12:07 przez azm-61, łącznie zmieniany 2 razy.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Leśny
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-08, 20:16
Lokalizacja: Mrozy
Kontakt:

Post autor: Leśny » 2016-06-20, 18:57

AZM-61 mi się udało wymienić przewody bez rozkręcania belki :) Troszkę to męczące i trzeba się nieźle nagimnastykować ale się da :) Ale... krótka wersja to zawsze krótka.

Pozdrawiam,
Leśny
Psujem ale jedziem!

www.sakwa.org

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2016-06-21, 08:42

Oczywiście, że się da ale jakim kosztem i czy osoba z małym doświadczeniem w ogóle sobie z tym poradzi.
W "długim" przewody hamulcowe mają ok. 3200 mm, a paliwowe ponad 4000 mm. i to jeszcze wszystko z zakrętami.
Nie wiem czy najlepszym rozwiązaniem, tanim i szybkim w montażu nie jest założenie pneumatycznych przewodów z tworzywa w miejsce paliwowych. Można je układać jak się chce i jest to łatwe, a po ich podgrzaniu układanie staje się przyjemnością. W końcu w wielu samochodach są przewody tworzywowe oczywiście do paliwa nie do hamulców. Hamulcowe muszą zostać stalowe lub miedziane.
Ja już w drugim Terrano przewody paliwowe obcinałem przed tylnym kołem na zejściu ramy i dorabiałem nowe miedziane tylko od tego miejsca. Są łączone wężykami gumowymi zbrojonymi oczywiście do paliwa i nie trzeba się męczyć z wymianą obu całych przewodów paliwowych. Pierwsza przeróbka wytrzymała 9 lat i tak został sprzedany, a w drugim jest świeżo zrobiona. A właściwie to co miało by tu nie wytrzymać?
Ostatnio zmieniony 2016-06-21, 11:25 przez azm-61, łącznie zmieniany 1 raz.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-06-21, 09:58

Ale jest możliwość przecięcia przewodów, zarobienia w połowie i skręceniu. To przecież jest chyba sensowne rozwiązanie niż rozkręcanie belki od skrzyni. Przynajmniej tak chyba zrobię. A odnośnie słów krytyki to zostawię to bez komentarza, w przelocie zapytałem o gwint bo wyleciało mi to z głowy a już chciałem zamówić zestaw, mam teraz problem z Pocztą Polską bo zatrzymali moją przesyłkę w Zabrzu aby ją oclić i za cholerę nie idzie się dodzwonić, skontaktować z nimi. Minęło 11 dni od czasu gdy wysłałem im potwierdzenie zakupu. A zachowują się tam jakby mieli w dupie klientów, strasznie poddenerwowany jestem. Bo przeczytałem sporo złych opinii o tym WER Zabrze i boje się, że odeślą moją przesyłkę do nadawcy, bo takie numery już robili. Dzwoniłem na infolinię i ciągle automat z informacją, że za 17 minut połączę się z osobą żywą. Po 10 minutach słuchania tego dałem sobie spokój. WKURWIĆ się można.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2016-06-21, 11:10

Takie zdanie o PP nie tylko Ty masz i to co piszesz to u nich norma. Lekceważą klientów, a przesyłki przychodzą jak im się podoba. Płacisz za paczkę priorytetową, a dochodzi za kilka dni. Ceny wyższe niż przesyłki kurierskie, które dochodzą w jeden dzień i mogą ważyć nawet 30 kg. Tego PP nie oferuje! Teraz unikam nadawania paczek w punktach PP, wolę przesyłki kurierskie.
A teraz do rzeczy. Naprawdę weź to pod uwagę, że końcówki z gwintem powinny od razu zaczynać się gwintem bo jeśli będą miały z 2 milimetry końcówki bez gwintu to przy dokręcaniu gwint może się zerwać. Już o tym pisałem i zamieściłem zdjęcia. Sam to przerabiałem na własnej skórze tylko to dla mnie nie było problemem bo sam sobie zarabiam przewody nowymi przerobionymi końcówkami. Raz dałem do dorobienia przewód to przy przykręcaniu go rurka sama wylazła z końcówki.
Przypomnę link: viewtopic.php?t=21226 tu wszystko dokładnie opisałem.

Jeśli chodzi o przewody paliwowe to akurat w moich samochodach te przewody były dobre właśnie do tego miejsca o którym pisałem więc dlatego moja decyzja była taka, a nie inna.
Jeśli byłyby przerdzewiałe na całej długości to bym wymieniał całe. Teraz to na prawdę bym rozważył wymianę na tworzywowe lub na całej długości gumowe bo gięcie nowych przewodów paliwowych jest trochę upierdliwe. Mam je gotowe ale wolałbym następnych już nie giąć. Zdjęcia ich zamieściłem też w powyższym linku.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Leśny
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-08, 20:16
Lokalizacja: Mrozy
Kontakt:

Post autor: Leśny » 2016-06-21, 20:11

W sumie racja. Po podzieleniu przewodów załóżmy na 3 segmenty łączone za pomocą nakrętek... można później szybko wymieniać uszkodzone elementy. Ja jak pisałem wyżej raz do roku jakiś przewód wymieniam. Czasem podejdzie jakaś gałąź i potrafi "ułamać" przewód.

Co do przewodu paliwowego ja wstawiłem miedziany podobnie jak kolega: Też uciąłem z tym że zaraz za zbiornikiem, reszta miedziana aż do silnika.

Niedługo będę wymieniał przewody podciśnienia metalowe (mi skorodowały strasznie). Mam taki pomysł aby wymienić rurki na nowe oraz skrócić przewody gumowe (zastępując je właśnie miedzianymi) i jakoś ogarnąć tą wieczną plątaninę...
Psujem ale jedziem!

www.sakwa.org

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-06-22, 07:14

Kupię do miedzi cylinderki nowe jak widziałem są w cenie ok 50 zł. Tylko teraz muszę zdjąć koło aby sprawdzić wymiary. Bo pewności nie mam, czy są tam 23.81 średnicy. Tyle, że jeśli w twoim modelu azm-61 jest 23,81 to u mnie powinno być podobnie. Chyba zakupię je przez internet ze względu na możliwy zwrot. Szczęki hamulcowe chciałem zwrócić bo jednak okazały się mi nie potrzebne. I teraz czekam drugi dzień na informację czy mi je przyjmą. Bo wziąłbym za to cylinderki hamulcowe. I za dwa tygodnie przyjdzie czas na zakup opon. Moje już są przechodzone i z dwa tygodnie temu wkręt wbił mi się w koło. Ale na szczęście jest szczelny.

A odnośnie Poczty to dodzwoniłem się do Zabrza ale w inny sposób, zadzwoniłem do inspektora pewnego i w sekretariacie przełączyli mnie na dany dział. Jak się okazało nawet przez 11 dni nie ruszyli niczego. Ponoć do jutra przesyłka ma przyjść. A jak nie przyjdzie to znowu mnie ta cała sytuacja wkurwi :razz:

PS: Znalazłem cylinderek samochodowy BOSH za 344 zł i to jedna sztuka !! :-o Czy te tańsze będą służyły kilka lat bez problemu, czy raczej dwa lata i do wymiany ? Jak tam doświadczenia ?

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2016-06-22, 09:22

Uważam, że te tańsze cylinderki wytrzymają nie dużo mniej niż te drogie. Przed założeniem rozbierz je i posmaruj. Przesmaruj nawet rant gdzie nachodzi uszczelka na cylinderek wtedy wilgoć nie będzie tak szybko podchodzić.
Użyj do tego smarów ze zdjęcia albo kup w sklepie motoryzacyjnym smar do smarowania układów hamulcowych. Są to takie małe niebieskie tubki 5 mg. Jest to smar przezroczysty.
Jak dobrze przesmarujesz to te cylinderki wytrzymają o wiele dłużej niż zakładane na sucho bezpośrednio z kartonika.
Zdjęcia smarów których ja używam kupione w popularnym serwisie.
Obrazek
z lewej strony smar jest czarny - grafitowany
z prawej smar jest półprzezroczysty kolor miodowy

Nie wiem dlaczego nie chce wejść miniaturka zdjęcia. - spróbuję jeszcze raz później.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-06-22, 10:38

azm-61, piszesz o niewielkich tubkach do cylinderków, ale na zdjęciu nie ma takiego? ;)

Obrazek
Takim powinniśmy smarować tłoczek.

Swoją drogą to wie ktoś jaka jest różnica między tym specjalnym do tłoczków, a "zwykłym" smarem do hamulców (np. tym z prawej strony zdjęcia wrzuconego przez azm)?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-06-22, 10:38

Wielkie dzięki za cenne informacje. Jeszcze dzisiaj zakupie cylinderki jak tylko otrzymam odpowiedź od sprzedawcy. Z ciekawości bym zapytał, masz hak w swoim aucie ? I jakie opony masz jeśli chodzi o wymiar ? Bo jak widzę po zdjęciu to mas szerokość seryjną, a ja mam poszerzane. Natomiast też wydaje mi się iż masz zwykły profil opon ? Mnie zastanawia ze względu na hak, bo czasem go użytkuję. Jeśli założę opony 31x10.5 to tak się zastanawiałem, że hak też mi podskoczy do góry z 10 cm. A jeszcze myślałem o podniesieniu o 50 mm ze względu na takie opony bo wchodzą prawie na styk zostanie z 13 mm na stronie. To jak je podniosę będzie więcej miejsca. I mam dylemat co z hakiem, bo czasem użytkuję go. Rzadko, ale tylko ja mam hak i też przewożę czasem innym osobą. Chyba powinienem nowy wątek poszukać, albo założyć względem opon 31 calowych a hakiem.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2016-06-22, 20:41

Zielkq pisze:azm-61, piszesz o niewielkich tubkach do cylinderków, ale na zdjęciu nie ma takiego?
Ja pisałem o tych dwóch z mojego zdjęcia, a dodatkowo dodałem informację, że w sklepach motoryzacyjnych są małe tubki do smarowania tłoczków i są to te z Twojego zdjęcia.
Ten smar z prawej strony jest dużo gęstszy niż z tych małych niebieskich tubek.
Ogólnie uważam, że ten z małych niebieskich tubek jest najlepszy ale w przeliczeniu wychodzi bardzo drogo. On wygląda i ma konsystencję jak rzadki smar silikonowy.
Chętnie bym kupił ten smar w większych opakowaniach ale na taki jeszcze nie natrafiłem choć dużo szukałem. Z Deuter,a - Olkusz dołączają do poliuretanów też taki rzadki zupełnie przezroczysty smar ale nie wiem jaki to jest, zapewne tajemnica producenta.

[ Dodano: 2016-06-22, 21:54 ]
Sami88 pisze:Z ciekawości bym zapytał, masz hak w swoim aucie ? I jakie opony masz jeśli chodzi o wymiar ? Bo jak widzę po zdjęciu to mas szerokość seryjną, a ja mam poszerzane. Natomiast też wydaje mi się iż masz zwykły profil opon ?
Te opony z awatara to typowe 235/75/15 ale teraz w Terrano mam 235/60/18 ale szerokością jest to ta sama opona. Mam hak ale ja nie kombinowałem z zawieszeniem. Mam jak w oryginale bo na moje kilka wypadów w teren w roku to mi zupełnie wystarcza. Oczywiście mam dodatkowe odsadzenie 25 mm. więc samochód wygląda szerzej.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-06-28, 05:47

To masz opony o średnicy w zaokrągleniu 74 cm. To z 5 cm mniej od "31" cali. Przy założeniu "31" hak podniesie mi się o 5 cm to nie jest tragicznie, ale już podniesienie samochodu o 5 cm kolejne spowoduje iż kąt do przyczepki będzie już nie mały. A czasem korzystam z przyczepki, co prawda z dwa, trzy razy do roku. Tylko, że też nie mam wariantów opon o parametrach 265x70 R15 czy też 265x75 R15. Chyba, że możecie polecić jakiś sklep do szerszego rozeznania. Dopiero 9 i 10 w weekend zabieram się za hamulce, a opony tak już za tydzień planowałbym nabyć. Mam upatrzone "31" bo wybór na moje felgi jest wszędzie większy w takiej wersji. Troszkę szkoda mi obręczy chromowanej w kole zapasowym, dodaje mojemu czarnemu Tyrranowi elegancji :D

Zamówiłem już przewody na układ hamulcowy, teraz muszę kupić paliwowe. Myślałem o miedzi miękkiej w otulinie takie do LPG. Jako iż nie sprawdzałem jeszcze to zapytam. Czy przy pompie jest gwint do przykręcenia przewodu taki jak przy hamulcach czy też na zaciski są montowane elastyczne ? Z baku np. fragment wychodzi wężykiem elastycznym do stalowego paliwowego i mam na zaciski dociśnięte.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”