Stukanie po wysprzęgleniu i telepanie przy wolnej redukcji
Stukanie po wysprzęgleniu i telepanie przy wolnej redukcji
Witam, jestem świeżym posiadaczem pierwszego samochodu z napędem na 4 koła.
Proszę wiec o wyrozumiałość
Jak kupowałem facet powiedział że do wymiany może być sprzęgło...
Pytanie następujące czy w tym modelu jest dwumasa ? 2002.03.26 - rok produkcji
Objawy które pojawiają:
Wydaje mi się że jak redukuję wolno puszczając biegi to zaczyna trząść.
Jak podbije gaz i redukuję to wychodzi bez wibracji
Na postoju po puszczeniu sprzęgła są stuki.
Mechanik do którego podjechałem jeszcze nie oglądając samochodu bo stuk słyszał w warsztacie powiedział że to dwumasa..
Potem wsiadł i potwierdził że to dwumasa i sprzęgło.
Dostałem tez informację że warto zmienić na koło zamachowe z poprzedniego modelu i tak generalnie bym zrobił, ale nie mam pojęcia które elementy dobrać żeby to pasowało ?
koło zamachowe + sprzęgło. (allegro) jest tego sporo, ale średnice się różnią...
Może mi ktoś doradzić co kupić ?
takie koło zamachowe będzie pasować ?
http://allegro.pl/kolo-zamachowe-2-7tdi ... 97064.html
A sprzęgło, skąd te różnice cenowe ?
http://allegro.pl/sprzeglo-maverick-nis ... 31421.html
http://allegro.pl/sprzeglo-aisin-nissan ... 57136.html
http://allegro.pl/nissan-terrano-ii-r20 ... 74290.html
Proszę wiec o wyrozumiałość
Jak kupowałem facet powiedział że do wymiany może być sprzęgło...
Pytanie następujące czy w tym modelu jest dwumasa ? 2002.03.26 - rok produkcji
Objawy które pojawiają:
Wydaje mi się że jak redukuję wolno puszczając biegi to zaczyna trząść.
Jak podbije gaz i redukuję to wychodzi bez wibracji
Na postoju po puszczeniu sprzęgła są stuki.
Mechanik do którego podjechałem jeszcze nie oglądając samochodu bo stuk słyszał w warsztacie powiedział że to dwumasa..
Potem wsiadł i potwierdził że to dwumasa i sprzęgło.
Dostałem tez informację że warto zmienić na koło zamachowe z poprzedniego modelu i tak generalnie bym zrobił, ale nie mam pojęcia które elementy dobrać żeby to pasowało ?
koło zamachowe + sprzęgło. (allegro) jest tego sporo, ale średnice się różnią...
Może mi ktoś doradzić co kupić ?
takie koło zamachowe będzie pasować ?
http://allegro.pl/kolo-zamachowe-2-7tdi ... 97064.html
A sprzęgło, skąd te różnice cenowe ?
http://allegro.pl/sprzeglo-maverick-nis ... 31421.html
http://allegro.pl/sprzeglo-aisin-nissan ... 57136.html
http://allegro.pl/nissan-terrano-ii-r20 ... 74290.html
Nowy nabytek nissan terrano II 2002r. 2.7 TDI
Kopnij w cztery litery tego mechaniora nieuka, bo Terrano II nie ma koła dwu masowego. Znajdz porządny warsztat, gdzie się na tym znają. W okolicach W-wy trochę ich jest. Co do cen na alledrogo to czytaj bardzo dokładnie bo cena zależy od silnika jaki masz zainstalowany w aucie. Inna jest cena dla silnika 2,7TD a inna dla 2,7TDi ; różnice cen są również w zależności od producenta.
Tak mi właśnie powiedział jeden znający się na rzeczy mechanik, samochód trafia jutro do znajomego który ma 3 terano wiec w dobre ręce, zobaczymy co powiedzą o zakupie tego samochodu oraz problemie tych stuków.Dżem pisze:Nie telepią się czasem sprężynki na kole sprzęgła?
Napisze jak dostane samochód z powrotem
Kupiłem na szybkości sprzęgło HARTA , ale jak twierdzą że lipa to oddam i wstawią ASIN lub LUK.
Nowy nabytek nissan terrano II 2002r. 2.7 TDI
Polecam Sachs-a. Choć też po założeniu zacząłem te sprężynki słyszeć.
Czekam niecierpliwie na diagnozę bo w drugim terrano jargocze też a od zakupu nie zaglądałem do sprzęgła. Przy wymianie warto zbadać stan tulei na wałku i simeringu czy nie cieknie bo to jedna robota.
Czekam niecierpliwie na diagnozę bo w drugim terrano jargocze też a od zakupu nie zaglądałem do sprzęgła. Przy wymianie warto zbadać stan tulei na wałku i simeringu czy nie cieknie bo to jedna robota.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...
No i już po diagnostyce i oględzinach Generalnie samochodzik dobry kupiłem i nie musze nic robić.... Jeszcze seryjny wydech ma. Rana i blacha w świetnym stanie.
Co do stukania to niestety łożysko na wałku a nie sprzęgło, ale jak powiedział mechanik nie ma się co do tego dotykać bo u nich tak już 5-ty rok w ciągłej eksploatacji po terenie...
Więc konkluzja z tego była taka : "jeździć aż padnie"
Można na lato zalewać gęsty olej...
To tyle chyba pozdrawiam.
Co do stukania to niestety łożysko na wałku a nie sprzęgło, ale jak powiedział mechanik nie ma się co do tego dotykać bo u nich tak już 5-ty rok w ciągłej eksploatacji po terenie...
Więc konkluzja z tego była taka : "jeździć aż padnie"
Można na lato zalewać gęsty olej...
To tyle chyba pozdrawiam.
Nowy nabytek nissan terrano II 2002r. 2.7 TDI