Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Terrano II] Cięzko odpala na ciepłym silniku

Moderatorzy: bonzo, azorek

matimatimati
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
Lokalizacja: Wałbrzych

[ Terrano II] Cięzko odpala na ciepłym silniku

Post autor: matimatimati » 2014-02-05, 00:09

Witam, mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Terrano II 2.4 1997
Gdy auto jest rozgrzane i chce go odpalić po kilkuminutowej przerwie to długo trzeba kręcić bo nie chce załapać. Na zimnym silniku problemu nie ma.
Wymieniłem filtr paliwa, który był baaardzo zapchany i nie pomogło:(
Macie Panowie jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 2014-02-05, 10:20 przez matimatimati, łącznie zmieniany 1 raz.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-02-05, 08:26

Spróbuj na początek przekręcić kilka razy zapłon żeby pompa podała paliwo (może to być pompa,z której spływa paliwo i musisz kręcić aby napompować) tak 3-4razy i dopiero rozruch,zobaczysz czy jest jakaś różnica

matimatimati
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: matimatimati » 2014-02-05, 09:43

Jak przekręce zapłon i poczekam aż zgaśnie lampa air bag to słychać bzyczenie pompy przez chwile.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-05, 09:56

Paweł84, u mnie cieknie paliwo z regulatora mimo to auto odpala i jedzie jak powinno - czy ciepłe czy zimne, bez znaczenia.

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2014-02-05, 10:00


matimatimati
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: matimatimati » 2014-02-05, 10:52

MagicalFire dzięki za poradę:) Idę wyjąć czujnik jak go znajdę:)Orientujesz się jaką powinien mieć oporność prawidłowo działający?

[ Dodano: 2014-02-05, 11:52 ]
No i niestety nie znalazłem. 8/ Panowie poratujcie bo szukałem od góry i od dołu i koła kola pasowego i nie widze. Gdzie się ten czujnik znajduje?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-02-05, 12:04

matimatimati pisze:No i niestety nie znalazłem
No i nie znajdziesz bo go nie ma przy tym silniku wszystko odbywa się w aparacie zapłonowym
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

matimatimati
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: matimatimati » 2014-02-05, 12:10

Aha:) czyli aparat do wymiany czy jak?:)

[ Dodano: 2014-02-05, 12:14 ]
Jeśli byś mógł Bonzo rozwinąć swoją myśl szerzej :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-02-05, 12:21

Nie wiem co do wymiany napisałem to tylko że by oszczędzić Ci szukania czujnika :)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

matimatimati
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: matimatimati » 2014-02-05, 12:41

Dziękie za radę:) diagnoza nr 2 - czujnik temp. płynu chłodzącego. Gdzie go znjadę?:)(zanim pójdę poszukać)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-02-05, 13:09

Na pewno po stronie kolektora ssącego
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

matimatimati
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: matimatimati » 2014-02-05, 14:46

Zrobiłem autodiagnostyke i wyskakuje kod 143. Immobilaiser? tylko skąd jak ja nie mam. Czujnik znalazłem i ma 2.95kohm ale co mi to da jak nie wiem ile ma sprawny? Pomoże ktoś?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-02-05, 16:29

Jeżeli zimny ma pokazać 3,5V a gorący 1V
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

matimatimati
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: matimatimati » 2014-02-05, 20:26

Jeśli dobrze rozumiem to napięcie mam zmierzyć po zdjęciu wtyczki na czujniku między tymi dwoma pinami?

[ Dodano: 2014-02-06, 17:25 ]
Ok doczytałem, że napięcie trzeba zmierzyć między pinem 19 komputera a masą.

[ Dodano: 2014-02-06, 17:58 ]
Sam już nie wiem, zmierzyłem rezystancję na ciepłym i w normie. Odpiąłem wtyczkę od czujnika i objaw znany czyli trzeba długo kręcić żeby odpalił na ciepłym.

Może być tak, że czujnik raz działa a raz nie na ciepłym? Bo raz pali ok a raz trzeba długo kręcić???

[ Dodano: 2014-02-16, 21:04 ]
Wymieniłem czujnik temp. wody i dalej to samo. Problem nie znikł.

Kolega wyżej napisał, że to czujnik położenia wału korbowego ale Terrano takowego nie ma, czy jego odpowiednik umiejscowiony jest w aparacie zapłonowym od którego odchodzi kabelek z wtyczką? Czy tutaj szukać przyczyny? Proszę pomóżcie Panowie bo ręki opadają

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”