Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Terrano II] Dystanse kół terrano 2

Moderatorzy: bonzo, azorek

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

[ Terrano II] Dystanse kół terrano 2

Post autor: Paweł84 » 2013-09-08, 18:12

Witam,sprzedaje ktoś z forum dystanse kół do terano? Jeśli tak to poproszę propozycje cenowe,może być na pw. ;-)

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2013-09-08, 21:09

A nie lepiej poszukać felg z odpowiednim ET. Nie napisałeś jakiej szerokości mają być te dystanse. Niedawno widziałem na Tablica.pl dystanse 10 mm. ale do nich trzeba założyć dłuższe szpilki. Nie pamiętam ile kosztowały ale było to dużo poniżej 100 zł. - były to tylko pierścienie z otworami. Teraz ich szukałem w ogłoszeniach ale już na nie nie natrafiłem.
Grubsze dystanse nie są takie tanie. Jednostkowo nie opłaca się tego robić ze względu na cenę materiałów i pracochłonność. Ja mam zrobione we własnym zakresie, a i tak kosztowało mnie to 250 zł. i to tak delikatnie licząc. Musisz wziąć też pod uwagę atest. Na znanym portalu aukcyjnym widziałem takie jak ja mam czyli 30 mm po 600 zł.

Ja mam takie:

[center][img]http://[/img] Obrazek [/center]

Opony 235/15, felga ET 25 są równo z plastikami nadkoli - nie wystają poza nie.
Samochód z przodu wygląda dużo lepiej, dostojniej niż bez tych dystansów. To tak jak porównać starszy typ Poloneza Z Polonezem Caro. Różnica była zauważalna.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-09-09, 12:23

Właśnie 30mm poszukuję,dlatego napisałem na forum,bo może tu być osoba która tym handluje,lub jest w stanie zrobić coś takiego i sobie dorobić, z allegro skorzystam jak się tutaj nikt nie znajdzie ;-) .
Na zdjęciu widzę że twoje mają taki wypust do podtrzymania felgi,(co zastępuje piastę z tyłu)bo z tyłu jak damy dystans ,to koło wisi tylko na śrubach,bo piasta się chowa w pierścieniu i to jest lipa!
Te które są w sprzedaży tego nie mają! Rozglądałem się za felgami ,ale wszystko co patrzyłem ma otwór centrujący 110mm,a my mamy 100mm,to i tak trzeba dorobić pierścienie do redukcji,bo takich również nie znalazłem ;( !

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-09, 14:33

Kiedyś w poleconych pisałem o Gościu który mi robił dostanę do GT. Możesz do niego uderzyć. Jc pw
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-09-10, 11:20

dystanse 600 zł, dłuższe szpilki też swoje kosztują

felgi z dowolnie wybranym ET 800 zł...

gdzie tu logika? :)

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-09-10, 13:23

Właśnie mam fajne fele z patrola,tylko otwór na piaste jest 110mm i potrzeba pierścienia centrującego. 600zł,za dystanse to bym nie dał :-P ,bo logiki w tym nie ma :-D .Tak się rozglądając to nie bardz idzie trafić felgi za 800zł z otworem 100mm,z reguły większość ma 110.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2013-09-10, 18:12

Paweł84 pisze:Tak się rozglądając to nie bardz idzie trafić felgi za 800zł z otworem 100mm,z reguły większość ma 110.
Ja nie widzę większego problemu. Daj dorobić pierścienie redukcyjne fi 110 na fi 100 i po problemie. Koszt dużo mniejszy od dystansów dedykowanych do felg z fi 100 w środku. Przy dystansach przednich do felg z otworem fi 100 występuje problem z grubością ścianki centrującej felgę na piaście. Trzydzieści milimetrów od czoła piasty średnica jej się zmniejsza i felga nie jest już centrowana przez piastę i nie ma na niej prawidłowego podparcia. Właściwie to nie jest już piasta lecz sprzęgiełko. Tak jest w dystansach za 600 zł. o których pisałem wcześniej.
W dystansach, które mają ten rant centrujący felgę ścianka ta jest bardzo cienka i jeśli są wykonane z alu rant ten niekiedy się zagniata przy ześliźnięciu się felgi przy zakładaniu lub ściąganiu koła. W tyle rant ten jest bardzo gruby gdyż jest dużo miejsca aby go wykonać. Najlepszym rozwiązaniem jest wstawić odpowiedniej grubości tuleję stalową z kołnierzem od strony piasty w dystans aluminiowy, mówię tu oczywiście o dystansach przednich. Moje dystanse przednie od tylnych różnią się od siebie właśnie grubością tego rantu centrującego felgę i nie są między sobą zamienne.
Ten ran na którym jest osadzona felga jest też bardzo potrzebny przy silnym dobiciu koła np. na dużej dziurze i zabezpiecza szpilki przed ich skoszeniem - powiedziane jest to trochę na wyrost ale ... Zapewne dla tego te z serwisu aukcyjnego tego rantu w ogóle nie posiadają gdyż stanowi to pewien problem w jego wykonaniu i daje dużą oszczędność materiału ale takie dystanse nie powinny być w ogóle zakładane gdyż stanowią pewne zagrożenie.
Jeśli masz felgi z fi 110 to i dobrze bo będziesz miał bardzo pewne podparcie i centrowanie felgi co przełoży się na większe bezpieczeństwo i równą pracę kół.

Andrzej

P.s. mogę zapytać kolegę czy znajdzie taką średnicę materiału ale będzie to stal choć nie wykluczam alu. Z czterema tulejkami raczej nie pojadę do galwanizerni więc będą rdzewne. Jeśli będziesz tym zainteresowany to pisz @. Może ktoś inny jeszcze zaproponuje dorobienie takich pierścieni wtedy będziesz miał wybór.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-09-10, 19:02

Pewnie że jestem ;-) ,ja pytałem w kilku miejscach i nikt się tego nie chce podjąć.
Stalowe spokojnie mogą być,bez fajerwerków :lol: ! Tylko podaj cenę jakbyś coś wiedział,bo za te fele też bende musiał zapłacić(na razie się wstrzymałem,bo co mi po tym jak nie mogę ich założyć tak jak trzeba) Dzięki za zainteresowanie tematem.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2013-09-10, 22:13

Założyć je możesz i będą leżeć tak jak na dystansach za 600 zł. bez centrowania ale lepiej będzie z tulejami dystansowymi fi 110mm na fi 100 mm.
Na razie nic nie obiecuję, muszę porozmawiać z kolegą czy będzie miał materiał tej średnicy.
Jeśli dojdzie do robienia tych pierścieni to muszę znać dokładny wymiar otworów w felgach. Tak jak wcześniej pisałem reszta do uzgodnienia na @.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-09-12, 11:46

każdy tyran jakiego znam jeździ na 110'tkach, włączając mojego, niektóre z nich pomykają mocno terenowo na dużych mtkach...

nic się temu nie dzieje... stożki nakrętek na szpilkach chronią je i centrują felgę na piaście

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-09-12, 16:51

jeżdżę na patrolowych felgach i tez nie widzę problemu

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-09-12, 16:56

Ja jeżdżę raczej wyprawowo na kółkach 30cali,choć w kilku rajdach tyranem jechałem,jednak wcześniej jeździłem samuraikiem i widzę przepaść ;-) !
Podpowiedzcie koledzy czy jak jeździcie na takich felach to nie ma żadnych drgań czy wibracji przy większych prędkościach?

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-09-12, 17:20

Jeżeli chodzi ci o zwiększanie odsadzenia (tudzież zmniejszanie bo im bardziej na zewnątrz to ET ujemne), jedyne co zaobserwować możesz to większe pływanie w koleinach.

Tak jak pisał Thespian felgi sie wycentrują na stożkach nakrętek, a jak masz alusy to też trzeba zadbać o właściwe nakrętki najlepiej z dłuższym prowadzeniem.

Wtedy drgania to raczej wina czego innego będzie.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-09-12, 19:11

Na stalaki zmieniam,tylko z et12 zamiast fabrycznych 25,więc wielkiego odsadzenia to nie zrobi,bo ok 13mm na stronę.Puki co żadnych problemów nie ma,co do kolein to przy tak małym odsadzeniu nie odczuje zbytni różnicy,co innego jakbym zapodał -25,to wtedy tak. Dzięki chłopaki za porady,
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-09-13, 10:12

na -25 też się da trafiać w drogę, luzy trzeba z przodu ogarnąć i geometrię zrobić... nie tylko zbierzność

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-09-13, 10:37

ja bym chyba próbował teraz ustawić inne WSZ bo dane fabryczne to przy fabrycznym sprzęcie się sprawdzają, będzie chwila to się pobawię :)
przesiadłem się z kapcia 235 na 10" i z et+12 na -5 i zauważyłem różnice oraz że drążek środkowy miał już luzy :)

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-09-13, 10:43

fakt, duże koło i niskie ET to lepszy test na luzy niż szarpaki... :)

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-09-27, 16:37

Jeśli ktoś będzie zainteresowany pierścieniami centrującymi do felg od patrola (średnica otworu w feldze 110mm) ,aby pasowały na piastę od terano (100mm) polecam kolegę azm-61. Dorobił mi takie pierścionki i koła nie wiszą tylko na szpilkach,ale są oparte na piaście jak w oryginale :-D .
POLECAM

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-09-27, 21:24

Paweł84 pisze:Jeśli ktoś będzie zainteresowany pierścieniami centrującymi do felg od patrola (średnica otworu w feldze 110mm) ,aby pasowały na piastę od terano (100mm) polecam kolegę azm-61. Dorobił mi takie pierścionki i koła nie wiszą tylko na szpilkach,ale są oparte na piaście jak w oryginale :-D .
POLECAM
:) efekt psychologiczny

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2013-09-28, 08:43

hugh_h pisze:efekt psychologiczny
Dla jednych to efekt psychologiczny, a dla innych własny komfort psychiczny oraz bezpieczeństwo na drodze i w najgorszym przypadku bezpieczeństwo przed odpowiedzialnością karną.
Ja takiego rozwiązania jak brak podparcia i centrowania felgi na piaście nie polecam innym osobom ale przecież są zwolennicy i przeciwnicy takich rozwiązań. Ja akurat zaliczam się do tych drugich.
Każdy sam odpowiada za własne czyny i uważam to za sedno całej tej dyskusji.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-09-28, 09:35

Jaka odpowiedzialność karna ?

Za to w razie wypadku co powiesz na to że bo stosujesz elementy bez homologacji ?

Dlatego lepsze są felgi z większym odsadzeniem z innego auta niż pierścienie dystansowe i śruby bez homologacji, zwiększające to odsadzenie.

I jak już poruszasz temat bezpieczeństwa to niech każdy sam sobie wybierze czy lepiej przykręcić seryjną felgę bezpośrednio do piasty, czy przez elementy pośrednie bez atestów i jeszcze dodatkowymi śrubami. No ale oczywiście każdy może sobie w domu coś wyrzeźbić wtedy to wychodzi może i taniej niż drugi komplet felg no i fajnie.

Bardzo wiele pojazdów i to w tym ciężarowych ma centrowanie felgi na śrubach czy nakrętkach i nie ma tu nic niebezpiecznego, jeżeli rozstaw i kształt osadzenia się zgadza.

Pierścień centrujący jest potrzebny=niezbędny gdy używa się śrub pływających, w innym przypadku nic on nie zmienia - dlatego efekt psychologiczny.

To jest trochę dziwne że z jednej strony jeździsz na dystansach DIY i to Ci nie przeszkadza a z drugiej piszesz o niebezpieczeństwie i odpowiedzialności karnej gdy otwór centrujący jest innej średnicy. Niespecjalnie mi się to składa w logiczną całość.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2013-09-28, 11:27

Widzę, że nie bardzo rozumiesz co chciałem przekazać. Nie masz racji ale i tak musisz mieć rację?
Jeszcze raz podkreślam, że nie polecam nikomu i to zwłaszcza publicznie stosowania felg bez podparcia i centrowania na piaście ale oczywiście jeśli ktoś chce takie felgi założyć to przecież mu nie zabronię, np. Tobie. Napisałem już, że każdy odpowiada za siebie. Tylko to chcę przekazać, a to co ja stosuję tego w żaden sposób tu nie polecałem zwłaszcza, że dokładnie to opisałem. Pokazałem tylko jak ja mam to rozwiązane. Można na forum opisywać różne przeróbki i stosowanie najprzeróżniejszych rozwiązań konstrukcyjnych nawet bez atestów i homologacji ale czy ktoś to założy powinno być zależne tylko od niego, nie powinno się jego do tego zachęcać - to jest mój przekaz.
Jeśli producent przewiduje tylko centrowanie felgi na śrubach choć ja takiego rozwiązania jeszcze nie widziałem i nie muszę widzieć albo po prostu nie zwróciłem na to uwagi to zapewne ma ku temu powód ale jeśli felgi w danym modelu samochodu mają konstrukcyjnie przewidziane podparcie na piaście to uważam, że tak powinno pozostać.
Dalsze wyciąganie argumentów typu bo ja tak mam lub (i) ktoś tak ma i jest dobrze lub nic się nie dzieje nie ma najmniejszego sensu bo nie odpowiada to przewidzianym normom konstrukcyjnym producenta. Przeróbki można opisywać i w danym temacie i jak najbardziej to tym dyskutować ale tego publicznie nie powinno się nikomu polecać. Takie jest moje założenie. Odnoszenie się do tego co ja mam założone też jest bezcelowe bo ja i tylko ja za to odpowiadam.
Z mojej strony uważam dalszą dyskusję na ten temat za bezcelową, to co miałem do przekazania to chyba nad wyraz jasno opisałem. Dalsze dyskutowanie nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy lub jak kto woli na odwrót nie przyniesie nic nowego, a może wprowadzić tylko jeszcze większy zamęt.
Kompromis raczej nie jest tu możliwy więc nich każdy pozostanie przy swoim zdaniu.
Teraz uważam, że cała ta dyskusja była całkowicie zbędna.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-09-28, 11:44

azm-61 pisze:Widzę, że nie bardzo rozumiesz co chciałem przekazać. Nie masz racji ale i tak musisz mieć rację?
Jak zwykle odbierasz wszystko osobiście. Nie atakuje Ciebie dlatego twoje docinki zdecydowania nie są na miejscu.
Nie zgadzam się z twoim poglądem i to co piszesz nie łączy mi się w logiczną całość, co uzasadniłem bez zbędnego ubarwiania świętami.
Nie chodzi o czyjąkolwiek rację tylko o przedstawienie punktu widzenia i doświadczeń. Dyskusja nigdy nie jest bezcelowa bo pokazuje rożne poglądy i każdy kto czyta może sobie wyrobić swoje. To o ile w wypowiedzi będą jakieś merytoryczne argumenty każdej ze stron a nie przepychanki do których mnie Thespiana prowokujesz i to jeszcze wysyłając prywatne wiadomości żeby zmienić treść posta.

O jakim przestrzeganiu norm konstrukcyjnych mówisz ... znowu brak w tym u Ciebie konsekwencji ... co widać na zamieszczonym zdjęciu powyżej ... przecież nie opierasz felgi na piaście tylko na sprzęgiełku a ono nie było do tego przewidziane.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2013-09-28, 13:24

hugh_h pisze:Nie zgadzam się z twoim poglądem i to co piszesz nie łączy mi się w logiczną całość
Z tym się nie zgadzasz, że nie powinno się publiczne na forum polecać czegoś co nie jest do końca prawidłowe. Ja cały czas tylko o tym piszę, a nie o przeróbkach czy są prawidłowe czy też nie. Cały czas piszę swoje, a Ty swoje i w taki sposób nigdy się nie zrozumiemy.
hugh_h pisze:przepychanki do których mnie Thespiana prowokujesz i to jeszcze wysyłając prywatne wiadomości żeby zmienić treść posta.
Dziwne, że odbierasz prywatną wiadomość jako jakieś przepychanki. Mnie zarzucasz docinki ale czy ładnie jest publicznie ujawniać treść prywatnej wiadomości. Przecież pisałem do Ciebie, a nie publicznie na forum więc takich treści się publicznie nie ujawnia zwłaszcza jeśli autor wiadomości sobie tego nie życzy. Proponowanie jakiegoś rozwiązania nazywasz prowokacją? To chyba słowo na wyrost.


Odniosę się jeszcze do dopisku który zamieściłeś później choć od razu podkreślę, że ta sprawa nie ma nic wspólnego z tym o co cały czas się spieramy. Gdybyś przeczytał uważnie moje wypowiedzi w tym temacie to byś nie napisał, że moje felgi opierają się na sprzęgiełkach.

Hubercie, dajmy sobie obaj na wstrzymanie bo mam wrażenie, że dyskusja się zaognia i schodzi na boczne tory. Lepiej się uzupełniać na forum i sobie wzajemnie pomagać niż ze sobą walczyć. Z tym chyba się zgodzisz.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-09-28, 13:53

u znowu o zgodzie lub nie ...

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-09-28, 14:10

Myślę że kolega hugh_h ma na myśli dystanse a nie pierścienie centrujące(to olbrzymia różnica) może trzeba przeczytać temat od początku ;-) ? Było napisane że mam felgi o większym odsadzeniu,a tylko pytałem czy ktoś takowe dorobia,bo skoro tak,to i dorobi mi centrujące. Uważam że jeśli inżynierowie zaprojektowali tak samochód,to tak powinno być aby jednak felga była oparta na piaście a nie na samych szpilkach. Temat mam ogarnięty więc dalsze przepychanki są zbędne,kazdy zrobi jak uważa.

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-09-28, 14:17

pisałem na zmianę o jednym i o drugim

sedno sprawy
Paweł84 pisze:kazdy zrobi jak uważa.
po co tu emocje ?

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-09-28, 15:07

żadne tam emocje. Ja założyłem temat,azm-61 mi w tym temacie pomógł i tyle. Fajnie gdyby było więcej takich ludzi którzy chcą fizycznie coś zrobić a nie tylko krytykować,bo to nic do tematu nie wnosi.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-09-28, 15:50

nie dramatyzujcie... konflikt jest motorem postępu technicznego.

Drugą wojnę świątową zaczynały dwupłatowce a kończyły odrzutowc

Panowie mają swoje doświadczenia i niech sobie dyskutują... A jak jest pasja to są i emocje :)

Ja swoje napisałem już wcześniej i powtarzać się nie będę. Niemniej argument o tym że te pierścienie redukcyjne mają kogoklwiek uchronić przed odowiedzialnością karną... chybiony...

jak w latach 90 dessoude puszczał teranki na dakar to jechały na tych samych felgach co parchy... można poszukać zdjęć

jak dakar afrykański im tych szpilek nie poscinał, to nic nie utnie...

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-09-28, 15:58

Paweł84 pisze:żadne tam emocje. Ja założyłem temat,azm-61 mi w tym temacie pomógł i tyle. Fajnie gdyby było więcej takich ludzi którzy chcą fizycznie coś zrobić a nie tylko krytykować,bo to nic do tematu nie wnosi.
Cisze się że się cieszysz z pierścionków ale czy coś to zmieniło ?
Natomiast to jest niepodważalne że Azm bardzo chętnie pomaga i chwała mu za to.
Natomiast ja nie krytykuje nikogo tak po prostu tylko bronie argumentami swojego punktu widzenia - na tym polega dyskusja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”