Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Terrano II] BRAK NAPĘDÓW PO 20 MIN JAZDY

Moderatorzy: bonzo, azorek

fox
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-07-13, 21:21
Lokalizacja: żychlin

[ Terrano II] BRAK NAPĘDÓW PO 20 MIN JAZDY

Post autor: fox » 2013-08-07, 09:57

Witam wszystkich forumowiczów od niedawna jestem posiadaczem forda mavericka 2.4 benzyna 3D 1997r.Problem pojawił się kiedy wybrałem się do lasu trochę pośmigać po terenie na początku jest wszystko ok.Ale po mniej więcej 15-20 minutach jazdy z załączonym napędem 4h samochód traci te napędy objawia się to tak że ja mu gaz obroty w górę a on ledwo ledwo jedzie i tak na każdym biegu załączenie 4l i to samo wyczołgałem się jakoś z tego lasu na asfalt załączenie tylko tył i co i to samo gaz obroty w górę i ledwo ledwo jedziemy. Do 80-siątki rozpędzałem się 5 minut. Samochód zaparkowany na drugi dzień wsiadam załączony tylko tył i co wszystko ok. ładnie przyspiesza na każdym biegu i śmiga rewelacyjnie jak do tej pory. Więc znowu las załączenie 4h po 15-20 minutach to samo jak wyżej w opisie.
Po zakupie dokonałem napraw u mechanika.
1.wymiana skrzyni biegów stara strasznie grzechotała nowa stara z allegro przyszła wraz z reduktorem i tak została zamontowana cicha wszystkie biegi wchodzą ok.
2.wymiana sprzęgiełka w kole.
3.oleje- skrzynia,silnik,mosty według przepisu na forum
4.filtry
5.regulacja sprzęgła pedał nie odbijał do końca i był bardzo krutki
Proszę o pomoc w tym temacie pozdrawiam Robert

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-08-07, 11:17

Objawy jak przy uwalonym sprzęgłe
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-08-07, 11:52

Dokładnie, jak mocno po tyłku dostaje (teren), to zaczyna się ślizganie. Sprawdziłbym najpierw sprzęgło.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-08-07, 12:26

Tak jak koledzy piszą -sprzęgło się trochę zagrzeje i nie trzyma! Szkoda tylko że sprzęgła nie wymieniłeś przy wymianie skrzyni,bo teraz cie policzą za wszystko osobno,a tak to by ci tylko koszty sprzęgła doszły. Co za mechanior to robił że nawet nie oblukał sprzęgła :-/ !

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2013-08-07, 20:29

Auto wkręca się na obroty,ale nie przyspiesza? Czy po prostu silnik traci moc?

fox
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-07-13, 21:21
Lokalizacja: żychlin

Post autor: fox » 2013-08-08, 09:52

Wielkie dzięki za zainteresowanie się tematem i pomoc z furką coraz gorzej teraz po dłuższej jeździe tylko tył, zaczyna się ślizgać. Zaczynam poszukiwania sprzęgła komplet tylko jakiej firmy ? i czy zwykłe czy może jakieś pół-wyczynowe lub wyczynowe jak mam zamiar po tym lesie i muldach śmigać wyczytałem że te wyczynowe po przypaleniu jak tylko wystygną działają spowrotem jak nowe. Proszę o jakieś opinie. A co do mechaników to wiecie jak jest albo mu zostaną śrubki albo ci powie że ten model tak ma albo że on tu już nic nie pomoże jak na łapska nie patrzysz to tak jest powinno się niektórym paprokom łapy obcinać żeby ludzi nie krzywdzili.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-08-08, 19:17

co do sprzęgła to wrzuć jakiegoś aisina i będzie git,w rajdach na 35calowych kołach pewnie nie jeździsz :-D ,więc do lasu spokojnie ci styknie.Ja takie w samuraiu upalałem przez 3lata w rajdach i na co dzień i nie dałem mu rady :mrgreen: ! Szkoda kasy wyrzucać na spieka jeśli jeździsz na co dzień autem.
W nissanie też mam aisina i już 2lata śmiga bez problemu,a kilka wypraw w Bieszczady i na Ukraine zaliczył nie licząc lokalnych rajdów turystycznych ;-) .
Tylko może znajdz innego mechanika :-P

fox
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-07-13, 21:21
Lokalizacja: żychlin

Post autor: fox » 2013-08-09, 16:20

Znalazłem tarcza, docisk oraz łożysko sprzęgła w cenie 759 PLN. AISIN, fabryczny dostawca sprzęgieł do fabryk NISSAN.Lub EXEDY 899 PLN A co sądzicie o tym organiku http://www.mtmprofi.pl/?id=1002 pozdro.

[ Dodano: 2013-08-09, 18:27 ]
Właśnie dostałem od MPM tel sprzęgło organik jest 1400 PLN tylko czas oczekiwania 8 tygodni bo z australii by leciało.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-08-12, 14:56

Bierz aisina ,to połowa kasy co organik,a trwałość zapewne ta sama,no i czekac nie musisz.Jeśli jednak masz zamiar upalać w rajdach i masz trochę grosza wolnego,to weź organika ;-) .Mechanik pewnie ze 400-500 złociszy też za wymianę zaśpiewa.

fox
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-07-13, 21:21
Lokalizacja: żychlin

Post autor: fox » 2013-08-13, 12:26

Właśnie przyszedł aisin i zabieram się do roboty. Wielkie dzięki za pomoc w temacie.
Pozdro.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-08-13, 15:32

Sam wymieniasz?

stalmera
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2013-03-11, 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: stalmera » 2013-08-17, 08:42

Encyklopedyczny objaw zużycia sprzęgła:
Objawy zużycia sprzęgła

fox
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-07-13, 21:21
Lokalizacja: żychlin

Post autor: fox » 2013-08-20, 12:02

Sory Paweł ale mnie nie było, tak sam szwagier ma kanał i sobotę się biorę do roboty.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-08-20, 14:45

No to trochę kaski zostanie.Trochę się naszarpiecie,ale ogólnie nic skomplikowanego nie ma,nasmaruj tylko element po którym się łożysko oporowe ślizga :mrgreen: !

fox
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-07-13, 21:21
Lokalizacja: żychlin

Post autor: fox » 2013-08-21, 12:17

Jakieś wskazówki co do rodzaju smaru.

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-08-21, 18:00

jak tam kolega z tym sprzęgłem wymienił ?
Bo jena głupia rzecz mi się nasuwa na myśl jeszcze przed robieniem, ... problemem może nie być sprzęgło ale pompka sprzęgła, a w zasadzie sama jej regulacja, dodatkowo widzę że było tam coś przestawiane.

Pompka ma tak że jeżeli ustawi się za krótki popychacz czy za mały ruch na pedale i nie ma możliwości aby tłoczysko pompy wysunęło się do końca (w stanie zwolnionym) to nie schodzi ciśnienie z układu i w efekcie wysprzęglik nie cofa się całkowicie. Co właśnie po jakimś czasie naciskania sprzęgła spowoduje "uzbieranie" się takiego ciśnienia w instalacji że spowoduje już uślizg sprzęgła, a jak postoi trochę to ciśnienie zejdzie powoli i wraca do normy.

Pompa jest tak zbudowana że po całkowitym powrocie tłoczka otwiera obwód i ciśnienie spada = płyn może wrócić do zbiorniczka.

Jeszcze nie wrzuciłem na stronę ale gdzieś mam zdjęcia rozłożonej pompki gdyby ktoś był ciekawy jak to w środku wygląda, to poszukam.

Dodatkowo przypominam o wymianie tulejki w korobowodzie !!! bo nikt nie przypomniał.
Smar z dwusiarczkiem molibdenu.

fox
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-07-13, 21:21
Lokalizacja: żychlin

Post autor: fox » 2013-08-23, 14:18

Regulowany był pedał sprzęgła bo był bardzo nisko dosłownie dwa centymetry ruchu i nie wracał do wysokości hamulca więc podkrecalem go tylko na wodziku od pompki dosłownie cztery obroty nakretki tak żeby sam wracał.
Jeszcze mam pytanie co to za tulejka i do czego służy werzyk na skrzyni którym połączona jest skrzynia z redaktorem i dalej co do smaru poproszę o nazwę . Pozdro

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-08-23, 21:13

smar napisałem nie ważna firma, niech będzie z dodatkiem dwusiarczku molibdenu
wężyk o który pytasz to mi chyba tylko do odpowietrzenia pasuje

tulejka w wale korbowym
Obrazek

po więcej info zerknij tu, jak pomogłem to coś dopisz na stronie :)
http://www.hcd-customdevices.pl/index.p ... sprzeglowy

fox
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-07-13, 21:21
Lokalizacja: żychlin

Post autor: fox » 2013-08-30, 22:29

Witam po długiej nieobecnośći skrzynia wyjęta przy wyjmowaniu to jakaś masakra tylna belka z drążkami skrętnymi na maxa w dół. Wie może ktoś jak wyjąć te drażki z belki tył byłoby o wiele łatwiej. Wielkie dzięki za podpowiedz z tą tulejką była nadgryziona przez czas czekam na nią wymiana według przepisu hugh_h.Ale jak to wielkie bydle zasadzę spowrotem na miejsce to niewiem :-o pozdro.

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-08-30, 23:17

drążki powinny dać się po prostu wysunąć, z jednej lub z drugiej strony, jednak na pewno przyrdzewiały i najłatwiej będzie odkręcić gniazda przy wahaczu (3 śruby)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”