Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Skrzynia/Sprzęgło przestało działać po holowaniu

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
Tank
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2012-06-25, 08:16
Lokalizacja: Podbeskidzie

[Terrano] Skrzynia/Sprzęgło przestało działać po holowaniu

Post autor: Tank » 2013-01-28, 17:53

Niestety dzisiejszy dzień jest najtragiczniejszym w histori mojej motoryzacji :shock:

Na rogu ulicy wpadł ma rowu nowy range-rover,staliśmy obok z kolegą więc chętnie podeszliśmy i chcieliśmy pomóc.

Z przodu nie było za co złapać bo producent nie przewidział ani ucha ani śruby z uszkiem do wkręcania więc trzeba było wyciągać tyłem.

Niestety było tragicznie bo śnieg się topił,długo męczyłem się reduktorem gdy nagle coś dziwnie zachrobotało i zablokowało mi biegi....

Z trudem wrzuciłem jedynke i odjechałem dalej,co prawda przez chwile dało się jechać mocno wrzucając biegi(udało sie osiągnąc 80km/h)postawiłem auto z boku i po chwili już nie jechało,sprzęgło wyje,ale terrano przesuwa się o metr w ciągu 15 sekund


Co mogło się stać skrzynia czy sprzęgło?

Jestem załamany bo akcja pomocy gosciowi z autem za 400 000zł kosztowała mnie zarobku 50zł bo tyle mi dał i zepsuty wóz ;( A w końcu jego angielski szajs wyciągnął traktor.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-28, 19:20

Reduktor na N i grzeb biegami... raczej wygląda na sprzęgło... slizga się? śmierdzi?

Generalnie zrzucaj skrzynie...co by nie było trzeba będzie ją zdjąć... a to jest trochę rozkręcania...

Jak już chce się szarpać coś ciężkiego z rowu to raczej kinetykiem trzeba... a najlepiej łinczem :)

Awatar użytkownika
Tank
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2012-06-25, 08:16
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Tank » 2013-01-28, 19:28

Oj śmierdzi jak cholera,no i jak wrzucam bieg i puszczam to obroty w góre a auto nic...


Druga sprawa: Czy warto dawać sprzęgło do regeneneracji? Niestety nowe to 1000zł :-/

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-28, 19:36

bez jaj :) za kompletne płaciłem z 6 paczek... gdzieś tam nawet to opisałem z namiarami na firmę na forum.... do benzyny to pewnie nawet się taniej da wyszarpać...

no to jak śmierdzi i nie zasprzęgla to raczej sobie sam odpowiedziałeś :)

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2013-01-29, 08:39

Skoro nie chrobocze to też obstawiam "coś" ze sprzęgłem. Dziwne że biegi nie wchodziły? Może się sprzęgło rozsypało? Co do cen to do diesla za ok. 600zł wyhaczyłem również.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-29, 09:01

na allegro nawet jakieś do 2,4 za 3,5 paczki jest... nie wgłębialem się co warte... ale jest...

Awatar użytkownika
Tank
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2012-06-25, 08:16
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Tank » 2013-01-29, 21:22

Znalazłem takie:

http://allegro.pl/sprzeglo-ford-maveric ... 60306.html


Warte zakupu? W intercarsie zawsze kupowałem wszystko do mojego 4x4,ale tam 1000zł :-?

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-30, 08:15

na pewno lepsze niż to z IC :)

a zrzuciłeś skrzynię? oglądałeś to swoje sprzęgło?

Awatar użytkownika
Tank
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2012-06-25, 08:16
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Tank » 2013-01-31, 09:55

Niestety nie mam teraz w zimie warunków do takiej roboty-jutro kolega rozbiera i będzie oglądał :->

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-31, 10:08

wredna robota... ponoć to się da zrobić przesuwając skrzynię do tyłu po wypięcu wału... ale tak żeby ją wyjąć w dół... wydech, drążki... masa zabawy

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-01-31, 11:14

Tank w sprawie sprzęgła klikaj do Osy lub zecikka
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-01-31, 21:40

sprzęgło nie takie drogie, roboty mnóstwo, jakbyś robił sam to u mnie na stronie masz co i jak, i nie zapomnij o tulejce w wale korbowym

Jacek
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2013-02-02, 22:01
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Jacek » 2013-02-17, 14:49

a sprawdziłeś siłownik i pompkę sprzęgła? czy czasem dziury nie ma i ci płynu z układu nie wywaliło? bo jeśli to to to w zbiorniczku nie będzie płynu... dolej i pomachaj sprzęgłem, jak będzie działać to dojedziesz do zwykłego mechaniora...pompka 120 zł siłownik 90 z plus robocizna... A przeciek z pompy widać nad pedałem sprzęgła w kabinie, tam trzeba pozaglądać...

Awatar użytkownika
Tank
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2012-06-25, 08:16
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Tank » 2013-02-20, 12:15

No i autko miałem już gotowe parę dni po napisaniu tematu.


Sprzęgło Valeo koszt 700zł,robocizna 300zł,mechanik schudł chyba z 5 kg bo tak sie już dawno nie urobił z demontarzem :->


Okazało się,że handlarz co mi auto przywoził założył podkładki pod tarcze i kątową szlifierką wyszlifował aby trzymało do sprzedaży :shock:

Wygląda na to,że auto kupił w niemczech ze spalonym sprzęgłem

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-02-20, 12:20

kufaaaa... przecież żeby to zrobić musiał zrzucić skrzynię...

tyle roboty żeby takie druciarstwo odstawić... to mógł już używkę za stówkę założyć...

3 stówki za robotę to zajebista stawka, chyba że sprzęgło też od niego brałeś, to wtedy jest "normalna" :)

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-02-20, 12:24

300 zł robocizna to za darmo tyle to wymiana w maluchu kosztuje

jakąś wycieczkę do handlarza planujesz ....

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-02-22, 08:23

daj lepiej namiar na tego speca... za 3 paczki to bym sobie skrzynie zrzucił... łozysko oporowe by się wymieniło...

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-02-22, 08:39

drugiego już nie zrobi za 300 to na pewno

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-02-22, 09:53

też mam taką obawę... raczej zastanawiam się nad możliwością przesunięcia skrzyni do tyłu.. w sensie zrzucić wały... zostawić belkę z drążkami odkręcić skrzynię od silnika i zobaczyć ile da się ją do tyłu przesunąć... wiem że w parchu K160 dawało to 40-50cm przestrzeni do pracy...

drugą możliwością jest... jeździć i czekać aż umrze skrzynia...

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-02-22, 10:10

wieść gminna niesie że się da ale tutaj będzie znacznie mniej miejsca, bo reduktor chyba dojdzie do belki, albo osłona (kubek) tylnego walu - ale ją można zdjąć

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-02-22, 10:16

też tak na oko stwierdziłem... cóż pożyjemy - zobaczymy...

jak mnie to łożysko oporowe nie przestanie drażnić to chyba sprawdzimy w praktyce.

Awatar użytkownika
Tank
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2012-06-25, 08:16
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Tank » 2013-02-28, 22:57

Thespian pisze:daj lepiej namiar na tego speca... za 3 paczki to bym sobie skrzynie zrzucił... łozysko oporowe by się wymieniło...

798742265 Grzegorz(mieszka w okolicach Skoczowa) natomiast tak jak pisaliście nie wiem czy cena wynika z tego,że kupił sam sprzęgło lub dobrej znajomości :->

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-03-01, 17:09

Myslę trochę tego i tego,dlatego że jako mechanik ma ok.20%rabatu na części. Tak więc sprzęgło mógł mieć za ok 550zł,wiem bo sam kupuję części jak wielu mechaników po rabatach(oczywiście w wybrany sklepie) Jeśli klient przyjdzie z częściami to niestety cena usługi jest wyższa,więc się nie opłaca.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-03-04, 08:19

a to generalnie nie jest lekkie oszustwo? :)

Bo albo mówisz klientowi że robocizna kosztuje 300 albo tego nie mówisz, ale jeśli mówisz że kosztuje 300 to trochę nieuczciwie jest dorzucić jeszcze stówkę i udawać że to koszt części :)

Ja akurat w 90% przypadków na warsztat jadę ze swoimi tajlami... z prostej przyczyny (poza tą opisaną wyżej) jak daje mechanikowi swoje tajle to wiem co mi tam założą...

Bo poza tym opisanym przez Pawła mechanizmem jest jeszcze jeden który jest dość standardowy dla mechaników (acz nie wszystkich) że jak sami kupują cześci, to wybiorą najtańsze...

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-03-04, 18:07

No oszustwo to raczej nie ,bo klient raczej nie kupi części po takich cenach,a zawsze i tak ma taniej niżby sam to kupił(bo nie ma rabatu).W naszej okolicy np.ludzie wiedzą że lepiej wyjdą na tym jeśli to mechanik zakupi graty.Nie jest tak że kupuje się najtańsze ;-) .Dlatego opisałem że gdyby miał swoje sprzęgło to napewno by 300,-nie zapłacił.

Awatar użytkownika
Tank
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2012-06-25, 08:16
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Tank » 2013-03-11, 20:51

Panowie wiem,że na pewno mechanik coś zarobił,ale niestety mieszkańcy zielonej wyspy muszą kombinować byle nie na wsadzaniu używanych części ;-)

Niby auto terenowe a ceny części i napraw wcale nie powalają-ludzie gadają o kosmicznych cenach utrzymania a większość diesli po 2000 roku ma sprzęgło z kołem dwumasowym w cenie nawet 2000zł :-P

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-03-12, 11:43

bo tu nie ma jednej drogiej rzeczy... tylko 50 dupsów po 300 zł każdy... :)

kokosek126
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2012-06-25, 17:59
Lokalizacja: Czechy-Polska

Post autor: kokosek126 » 2013-03-12, 22:24

Thespian pisze:bo tu nie ma jednej drogiej rzeczy... tylko 50 dupsów po 300 zł każdy... :)

Jak to nie ma? Pełny bak paliwa tutaj fortune kosztuje :mrgreen:

A swoją drogą dlatego wybrałem terrano 2.Czesci w miarę tanie,wiekszosc sklepów ma na stanie lub do 12 godzin.Używanych też nie brakuje.

Szkoda tylko,że do 2.4 mechaniczne są o 10-20% droższe od czesci do 2.7,ale i tak da się przeżyć

O nowych dieslach nawet mi nie mówcię :razz:

Brat kupił nowe audi z 2005.Zrobił 150 000 i trzeba było robić regeneracje wtrysków-3000zł oraz pompy i tutaj dodatkowo 4000zł

A sprzęgła jeszcze nie robił,ale całe z kołem 2masowym kosztuje prawie 2300zł

Skąd się biorą te chore ceny 8/

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2013-03-13, 07:22

kokosek126 pisze:Skąd się biorą te chore ceny 8/
Mają Cię zniechęcić do napraw. Masz kupić nowe auto. :)

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-03-13, 14:52

No właśnie kupic nowe i zostawiać na przeglądach gwarancyjnych po 3000,tak czy inaczej i tak lepiej mieć te starsze padaki,ze względów finansowych oczywiście ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”