Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Zbliża sie zima ... może ogrzewanie postojowe

Moderatorzy: bonzo, azorek

netopeer
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2012-01-30, 21:54
Lokalizacja: Łódź

Zbliża sie zima ... może ogrzewanie postojowe

Post autor: netopeer » 2012-12-04, 10:31

Witam,

Zastanawiam się nad ogrzewaniem postojowym, wybór modelu to w sumie małe piwo musi być prosty i analogowy na ryku wtórnym tego sporo.

Zastanawiam się tylko jak podłączyć linie paliwową do ogrzewacza ?
Ogrzewacze mają pompki, wiec ten problem rozwiązany, pytanie to czy można się podłączyć pod przewód zwrotny idący od pompy wtryskowej w kierunku baku.

- Pierwsze co mnie trapi to to czy wężyk wchodzi w bak głęboko czy jest na samej górze - wtedy nie zaciągnie paliwa.

- Druga sprawa to zapowietrzenie pompy lub coś w tym stylu jeśli by ta pompka mogła coś pociągnąć z pompy wtryskowej - w co wątpię :).

- Jeśli powyższe są na pozytyw czyli wężyk idzie do dna i nie zapowietrzy to czy pompka zassie z takiego rurociągu :) ?? W instrukcjach od ogrzewaczy jest napisane, że powinna rurka mieć średnice wewnętrzną do 3mm ... a te nasze rurociągi są troszkę bardziej obszerne :).


Pozdrawiam!
-=V=-

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Re: Zbliża sie zima ... może ogrzewanie postojowe

Post autor: drewniany » 2012-12-04, 23:10

Witam
netopeer pisze:Witam,
Zastanawiam się tylko jak podłączyć linie paliwową do ogrzewacza ?
Ogrzewacze mają pompki, wiec ten problem rozwiązany, pytanie to czy można się podłączyć pod przewód zwrotny idący od pompy wtryskowej w kierunku baku.
Pozdrawiam!
Nie sądzę, żeby to był dobry pomysł:
- w czasie pracy silnika na dogrzewani auta będą prawdopodobnie występować zawirowania paliw i co za tym idzie zapowietrzanie się pompy
- powrót paliwa do zbiornika raczej swobodnie powinno wpływać więc może nie pobierać paliwa w drugą stronę więc na postoju to raczej można zapomnieć o ciepełku w autku.
- wpiąć się w układ zasilania tez raczej nie wchodzi w grę , gdyż jeśli silnik nie pracuje to pompa paliwa też nie pracuje taka jakaś zależność :-) więc pompa nie zaciągnie paliwa poprzez drugą pompę. Kolejnym powodem coby się tam nie wpinać to jeśli podgrzewacza popmpa nie będzie pracowała w czasie pracy silnika to pompa ze zbiornika na siłę będzie wtłaczała paliowo do pompy podgrzewacza i mogą być wycieki paliwa .

Myślę ,że najbardziej rozsądnym wyjściem będzie wykonanie osobnego obwodu paliwowego dla ogrzewacza
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-12-05, 11:22

Uważam, że raczej można spróbować podpiąć się trójnikiem z zasilaniem "Webasta" w wąż zasilający pompę wtryskową na wyjściu z filtra paliwowego. Tak znikoma ilość pobierania paliwa przez ogrzewacz nie powinna zmienić wydajności zasilania pompy wtryskowej. Przecież ogromna ilość pobieranego (zaciąganego) paliwa przez pompę paliwową w pompie wtryskowej i tak jest odprowadzana z powrotem do zbiornika. Nie zagłębiałem się w układ zasilania ogrzewacza ale podejrzewam, że on nie ma wężyka powrotnego, a pompka działa tylko na zasadzie dobijania paliwa aby utrzymać odpowiednie ciśnienie w układzie zasilania ogrzewacza.
Oczywiście jeśli to rozwiązanie nie zda egzaminów z powodu bliżej nieokreślonych w danej chwili przyczyn to można szybko wrócić do poprzedniego stany układu paliwowego pompy wtryskowej silnika samochodu. Wtedy najszybszym i bardzo prostym rozwiązaniem będzie założenie małego zbiorniczka z paliwem pod maską samochodu. Dolanie do takiego zbiorniczka litra czy dwóch ropy przecież nie stanowi większego problemu.
Możesz też wymontować ze zbiornika czujnik poziomu paliwa i w nim dorobić mały króciec do osobnego zasilania ogrzewacza. Oczywiście rurkę tego króćca musisz przedłużyć do dołu zbiornika. Przy takim zasilaniu ja bym założył przed ogrzewaczem na wężyku zasilającym dodatkowy mały filtr paliwa aby nie mieć kłopotów z zatykającym się zasilaniem ogrzewacza.
Poza tym przecież możesz znaleźć jakiś adres firmy sprzedającej takie urządzenia i do nich zadzwonić z pytaniem gdzie się podłącza zasilanie ogrzewacza. Możesz też poszukać w internecie fabrycznej instrukcji montażu takiego urządzenia, a tam będzie wszystko podane.
Jak widzisz rozwiązań jest wiele.

Życzę powodzenia.
Andrzej

Zapomniałem się odnieść do wężyka powrotnego. Rurka powrotna nie idzie do samego dołu zbiornika więc ten pomysł odpada.
Ostatnio zmieniony 2012-12-06, 22:12 przez azm-61, łącznie zmieniany 1 raz.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

netopeer
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2012-01-30, 21:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: netopeer » 2012-12-06, 20:17

:)

Instrukcje dawno przeczytane przetrawione i przemyślane. Właśnie w wielu systemach podpinane są pod powrót. Ogrzewacz ma działać tylko bez pracy silnika (nie dogrzewacz).



Zbiornik pod maską - oglądam kilka to w sumie proste rozwiązanie. Mam tylko małe opory - pakowanie zbiornika paliwa (nawet takiego 1L lub 2L) pod maskę z powodów czysto strażacki trochę mi nie leży ale jest to jakaś opcja. Trzeba by pomyśleć nad takim zbiornikiem wpasowanym koło filtra paliwa (po tej stronie silnika gdzie nie ma wydechu i maxymalnych temp).

Instrukcja mówi że ta linia nie powinna być za długa (paliwowa) tak jak podejrzewałeś jest to pompka bez odpływu jakby dozująca paliwo - wątpie aby miała wielką siłe zasysania :).

Ogrzewacz chce wrzucić na nadkole gdzie inni montują drugi aku.
Podłączyć węże do kopułki termostatu i do nagrzewnicy żeby leciało w mały obieg.

Myślałem o zbiorniku mocowanym do ramy gdzieś pod autem ale powstaje problem tankowania :).

Ogrzewacz bierze maxymalnie 0.4 L na godzinę wiec zasiorbywanie tego paliwa jest malutkie.

I jeszcze jedno przemyślenie tłumik trzeba jakoś wysoko umieścić i wyprowadzić rurociąg w dół i do tyłu żeby nie ciągnąć spalin do kabiny. także chciałbym aby uchroniło to tłumik przy pokonywaniu brodów.

Pozdro

Jak coś nowego wydumam to napisze.
-=V=-

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-12-06, 22:31

netopeer, może myślałeś już też o tym ale najlepiej to chyba było by wpiąć się w normalny wydech. Wywiercić otwór i wspawać króciec do którego podłączony był by ten ogrzewacz.
Obrazek

netopeer
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2012-01-30, 21:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: netopeer » 2012-12-07, 11:37

:)

przechodziło mi juz to przez myśl.

Problem w tym ze wydmuch z mojego czołgu jest dość mocny, a spaliny diesla mają sporo sadzy obawiam się ze mogły by nawłazić w ten skromny tłumik od webasto a z racji dużęgo ciśnienia na zaciskach i innych łącznikach powstały by nieszczelności. Wole nie motać układu wydechowego. Podłącze tylko obieg od grzejnika do obiegu (płynów) auta a reszta ma być autonomiczna.

Pozdro :)
-=V=-

powalla
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2012-11-24, 18:04
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: powalla » 2012-12-09, 11:18

W moim VW T4 mam webasto i tam trójnik jest włożony pomiędzy filtr paliwa, a pompę . Pompka od webasto spokojnie daje radę wyssać paliwo a i pompa diesla mojego niezawodnego 2.4 D tez nie narzeka jak jej webasto podkrada trochę paliwa ;-) System ten założony jest od ok 7 lat i działa niezawodnie i bezproblemowo .
Wylot spalin miałem zrealizowany w prawe nadkole jednak z racji że po prawej mam wlot powietrza do kabiny , to przeniosłem go w lewe nadkole ...przy okazji wpadłem na pomysł iż żeby wylot umieścić w okolicy filtra paliwa (w T4 wystaje on z komory silnikowej właśnie w nadkole ) i gorące spaliny niejako omiatają go ...mam teraz podgrzewany filtr paliwa :mrgreen:

PS: ta mała pompka webasto śmiało zassie sobie paliwo nawet ze słoika postawionego obok auta na krzesełku ...sprawdzałem ;-)

myśliwy79
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2012-01-29, 14:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: myśliwy79 » 2012-12-11, 00:10

Kol. netopeer

A Masz na oku już jakieś webasto... nowe czy używane od jakiegoś innego samochodu lub innej marki samochodu. Jestem ciekawy takiego rozwiązania... Ja myślałem o grzałce elektrycznej np. od ciągnika, którą montuje się na przewodzie powrotnym do chłodnicy (wycina się kawałek przewodu i wpina grzałką na dwie opaski). Plusy to tania w zakupie ok. 150 zł., szybki montaż, pobiera 700 W. Minusy to przewód elektryczny i nie wiem w jakim czasie by podgrzała układ (nie wiem ile jest płynu chłodzącego w całym układzie...?).
Co o tym sądzicie...?

Pozdrawiam

netopeer
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2012-01-30, 21:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: netopeer » 2012-12-14, 20:56

Ja montuje webasto thermo top C. Jak dobrze pójdzie jutro :).

Nie chce ogrzewania elektrycznego bo może być tylko dogrzewaniem, chyba że chcesz ogrzewanie takie jak w skandynawowie robią grzałka w silnik + farelka do środka ale potrzeba 220V mieć pod ręką.

Ja już sprawdziłem ze rura od odpływu idzie do podobnego poziomu jak rura zasilania paliwa wiec można z odpływu pociągnąć paliwo.

Nie znalazłem niestety zaworu kierunkowego żeby zabezpieczyć pompę przed ewentualnym zapowietrzeniem, chociaż wątpię by webasto wyciągneło paliwo z pompy jak ma prostą droge mega rurą z baku :).

W zapasie mam też zbiorniczek przelewowy około 100 ml z trzema wlotami górny bedzie wychodziło do baku środkowy napływ z pompy dolny zaciąg do webasto. Zbiornik jest lekko przezroczysty wiec zobacze co sie dzieje organoleptycznie :).

Pozdro.
-=V=-

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-12-16, 17:51

no niestety według moich informacji powrót do baku jest dużo wyżej niż smok ... trzeba by przedłużyć powrót w zbiorniku,
zasilanie powrotem z oddzielnego zbiorniczka jest dobrym pomysłem, teraz chyba bym tak zrobił,
mam trójnik bezpośrednio przy zbiorniku paliwa, jest ok
wydech trzeba oddzielny zrobić, podłączenie do samochodowego ... hm nie widzę sensu i raczej webasto nie bardzo będzie działało

dla tych co podłączają grzałki na 220V to powiem że webasto ma tak ze 4kW mocy grzewczej i przy -15°C po jakichś 15 minutach leci ciepłe powietrze przygrzaniu całej instalacji i silnika ...

proponuję tez po prostu poczytać instrukcje od webasto tam jest z jakich odległości pompka ciągnie paliwo na jaka wysokość i w jakich położeniach może pracować agregat

foty http://www.nissan-pickup.yoyo.pl/foty/w ... index.html

powalla
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2012-11-24, 18:04
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: powalla » 2012-12-16, 18:36


netopeer
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2012-01-30, 21:54
Lokalizacja: Łódź

Post autor: netopeer » 2012-12-22, 17:04

webasto założone. przewód powrotu idzie prawie do dna i dobrze że nie niżej nie wyda całego paliwa :-D. założyłem ten zbiornik przelewowy koło 100 ml z filtrem. ciągnie że zbiornika na powrocie aż milo nic się nie zapowietrza. pompka webasto
działa na zasadzie elekromagnesu i membramy i bierze malutko ON. obecnie mam wskaźnik paliwa na 1/4. sprawdze jeszcze jak dojdę do rezerwy :-). postaram się zrobić zdj po nowym roku i może ładnie to opisać komuś się może przyda. w 20 min z -10 robi ciepły silnik. nie podłączył tylko wiatraka jak włączam auto uruchamiam nadmuch bo żre dużo prądu. wesołych świat 4all :-)
-=V=-

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”