[ Terrano II] Brak mocy, gaśnie
[ Terrano II] Brak mocy, gaśnie
Witam wszystkich, mam na imie Jonatan i jestem szczeęśliwym pisiadaczem nissana Terrano ll. Silnik 2.7TDi 125km.
Mój problem jest następujący. Silnik po odpaleniu pracuje normalnie jednak po wkręceniu na wyższe obroty i gwaltownym puszczeniu gazu silnik gaśnie. Jeżeli kontriluje sie obnizanie obrotow silnik nie zgasnie jednak po jakimś czsie praktycznie przestaje reagowac na pedał gazu i ciezko ruszyc z miejsca jest taki slaby. Jezeli wylacze zaplon i odpale silnik od razu, wszystko jest dobrze jednak tylko przez chwile.
Wymienilem przeplywomierz, pompa i wtryski byly sprawdzane turbina regenerowana brak nieszczelnosci w dolocie. Po podlaczeniu komputer pokazuje ze potencjometr od gazu zmienia wartosci od 0 do 100%.
Sa dwa bledy ktore po skasowaniu od razu sie pojawiaja i pali sie check.
P02E4 Blokada w pozycji otwartej sterowania przeplywem powietrza w ukladzie dolotowym silnika diesel
P02B2 cylinder 7. Korekta dawki paliwa przy maksymalnej wartosci granicznej.
Juz nie wiem co jeszcze moge sprawdzic...
Mój problem jest następujący. Silnik po odpaleniu pracuje normalnie jednak po wkręceniu na wyższe obroty i gwaltownym puszczeniu gazu silnik gaśnie. Jeżeli kontriluje sie obnizanie obrotow silnik nie zgasnie jednak po jakimś czsie praktycznie przestaje reagowac na pedał gazu i ciezko ruszyc z miejsca jest taki slaby. Jezeli wylacze zaplon i odpale silnik od razu, wszystko jest dobrze jednak tylko przez chwile.
Wymienilem przeplywomierz, pompa i wtryski byly sprawdzane turbina regenerowana brak nieszczelnosci w dolocie. Po podlaczeniu komputer pokazuje ze potencjometr od gazu zmienia wartosci od 0 do 100%.
Sa dwa bledy ktore po skasowaniu od razu sie pojawiaja i pali sie check.
P02E4 Blokada w pozycji otwartej sterowania przeplywem powietrza w ukladzie dolotowym silnika diesel
P02B2 cylinder 7. Korekta dawki paliwa przy maksymalnej wartosci granicznej.
Juz nie wiem co jeszcze moge sprawdzic...
Pedał dzisiaj demontowałem i dostałem się do potencjometru jednak nie mam pojęcia co tam można wymienić... Zauważyłem że on też musi być odpowiednio ustawiony. Jest na fasolkach i można go regulować przekręcając go. Delikatnie go przekręciłem sygnalizując minimalne wciśnięcie pedału gazu i zamontowałem. Po tym zabiegu silnik osiągnął wolne przy około 1000obr/min. Zrobiłem jazdę próbną i ani razu w ciągu 15 minut silnik nie zgasł, a osiągał obroty wolne około 800/min i trochę "świrował" bo czasami zwiększał ponad 1000/min. Jednak nadal łapał momenty że nie reagował na wciśnięcie gazu. Pomagało bardzo szybkie wyłączenie i włączenie zapłonu bez gaszenia silnika. Momentalnie odzyskiwał "świeżość" i można było normalnie jechać.
Możesz dokładniej opisać jak wygląda ten mikro swich?
Myślicie że ten rodzaj pedału gazu posiada ten microswich czy tylko starsze modele(w 2.7TDi występuje ten rodzaj)?
http://allegro.pl/nissan-terrano-potenc ... 73862.html
-------------------------------------
Pedał gazu dziś wymieniłem. Pasuje od modelu z silnikiem diesla 3.0, takie same numery BOSCH-owskie na pedale oraz zgadzają się numery na potencjometrze.
Teraz wyniki tej zmiany.
Wynik jest taki, że nic się nie zmieniło. Pedał gazu przed wymianą musiał więc być sprawny.
Z braku pomysłów odłączyłem przepływomierz który również został wymieniony na sprawny. Jak się okazuje samochodem można jeździć ponieważ nie ma momentów że przestaje reagować na wciskanie gazu jednak stracił sporo mocy... (w programie pokazuje obciążenie silnika ok. 45%, a ze sprawna przepływką ok. 30%). Jednak problem z gaśnięciem po wkręceniu na obroty i puszczeniu gazu nie zniknął.
Co więc może być przyczyną tego że samochód przestaje reagować na gaz po jakimś czasie gdy zostanie podłączony przepływomierz i gaśnie w każdym przypadku?
Ja osobiście zacząłem podejrzewać rozstrojenie mapy paliwowej ponieważ samochód przez długi okres jeździł z uszkodzonym przepływomierzem. I dodatkowo ten błąd.. "korekta dawki paliwa"
Druga kwestia, błąd:
P02E4 Blokada w pozycji otwartej sterowania przeplywem powietrza w ukladzie dolotowym silnika diesel
Udało mi się ten błąd usunąć, a raczej jego przyczynę.
Błąd ten jest generowany przez zaślepienie EGR-u. W silniku 2.7TDi zawór EGR jest sterowany na podciśnienie bez czujników, jednak zaślepienie go powoduje zwiększony przepływ powietrza z filtra, który wyłapuje przepływomierz. Klapa sterująca przy kolektorze ssącym zamyka się gdy puszczamy pedał gazu i jednocześnie otwiera się zawór EGR ciągnąc sporo powietrza z wydechu, omijając przepływomierz. Jeżeli zaślepimy EGR więcej powietrza leci przez przepływkę dlatego komputer wywala błąd że ta klapa jest otwarta choć tak na prawdę się zamyka.
Takie moje dzisiejsze spostrzeżenie dla kolegów.
EGR-u nie podłączałem do wydechu a przyspawałem rurkę wychodzącą obok filtra paliwa i na nią nałożyłem filterek. Błąd zniknął a EGR ciągnie czyste powietrze
Co myślicie o takim rozwiązaniu z EGR? Macie jakiś inny pomysł na pozostałe problemy?[/b]
Możesz dokładniej opisać jak wygląda ten mikro swich?
Myślicie że ten rodzaj pedału gazu posiada ten microswich czy tylko starsze modele(w 2.7TDi występuje ten rodzaj)?
http://allegro.pl/nissan-terrano-potenc ... 73862.html
-------------------------------------
Pedał gazu dziś wymieniłem. Pasuje od modelu z silnikiem diesla 3.0, takie same numery BOSCH-owskie na pedale oraz zgadzają się numery na potencjometrze.
Teraz wyniki tej zmiany.
Wynik jest taki, że nic się nie zmieniło. Pedał gazu przed wymianą musiał więc być sprawny.
Z braku pomysłów odłączyłem przepływomierz który również został wymieniony na sprawny. Jak się okazuje samochodem można jeździć ponieważ nie ma momentów że przestaje reagować na wciskanie gazu jednak stracił sporo mocy... (w programie pokazuje obciążenie silnika ok. 45%, a ze sprawna przepływką ok. 30%). Jednak problem z gaśnięciem po wkręceniu na obroty i puszczeniu gazu nie zniknął.
Co więc może być przyczyną tego że samochód przestaje reagować na gaz po jakimś czasie gdy zostanie podłączony przepływomierz i gaśnie w każdym przypadku?
Ja osobiście zacząłem podejrzewać rozstrojenie mapy paliwowej ponieważ samochód przez długi okres jeździł z uszkodzonym przepływomierzem. I dodatkowo ten błąd.. "korekta dawki paliwa"
Druga kwestia, błąd:
P02E4 Blokada w pozycji otwartej sterowania przeplywem powietrza w ukladzie dolotowym silnika diesel
Udało mi się ten błąd usunąć, a raczej jego przyczynę.
Błąd ten jest generowany przez zaślepienie EGR-u. W silniku 2.7TDi zawór EGR jest sterowany na podciśnienie bez czujników, jednak zaślepienie go powoduje zwiększony przepływ powietrza z filtra, który wyłapuje przepływomierz. Klapa sterująca przy kolektorze ssącym zamyka się gdy puszczamy pedał gazu i jednocześnie otwiera się zawór EGR ciągnąc sporo powietrza z wydechu, omijając przepływomierz. Jeżeli zaślepimy EGR więcej powietrza leci przez przepływkę dlatego komputer wywala błąd że ta klapa jest otwarta choć tak na prawdę się zamyka.
Takie moje dzisiejsze spostrzeżenie dla kolegów.
EGR-u nie podłączałem do wydechu a przyspawałem rurkę wychodzącą obok filtra paliwa i na nią nałożyłem filterek. Błąd zniknął a EGR ciągnie czyste powietrze
Co myślicie o takim rozwiązaniu z EGR? Macie jakiś inny pomysł na pozostałe problemy?[/b]
Krancówka tam jest zintegrowana z potencjometrem. Już z samego opisu przewodów to wynika.fire109 pisze:Pedał wymieniłem i on nie ma osobnej krańcówki do wymiany. Potencjometr tak jest zbudowany, że to z niego wychodzą wszystkie sygnały, sześć kabli wychodzi z potencjometru i nie posiada krańcówki, rozbierałem go.
Myślę jednak że przyczyny należy szukać gdzieś indziej... potencjometr wymieniłem na sprawny, brak jakiejkolwiek zmiany. dzisiaj sprawdzałem połączenia na kablach z przepływki i pedału do komputera, wszystkie kable mają przejście. W diagnostyce powiedzieli(dzwoniłem), że komputer nie może być przyczyną takich objawów, że to wina elektryki...
Witam
Kolego sprwdzałeś wtrysk sterujący, może on coś broi i nie podaje prawidłowej sekwencji do pompy wtryskowej. Sory nie pamiętam jaka powinna być oporność cewki na wtrysku ale gdzieś kiedyś o tym pisałem (chyba około 8Ω )
Kolego sprwdzałeś wtrysk sterujący, może on coś broi i nie podaje prawidłowej sekwencji do pompy wtryskowej. Sory nie pamiętam jaka powinna być oporność cewki na wtrysku ale gdzieś kiedyś o tym pisałem (chyba około 8Ω )
Pozdrawiam,
Krzych
===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"
Krzych
===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"
Wtryski były w serwisie sprawdzane, jeszcze pytałem czy na pewno wtrysk sterujący jest sprawny, powiedzieli, że sprawdzony i wszystko jest ok.
--------------------
Kupiłem jeszcze jeden przepływomierz ponieważ miałem wątpliwości co do nowego, nieoryginalnego który powodował że samochód praktycznie nie reagował na pedał gazu gdy został podłączony.
Na innej przepływce auto jezdzi. Bo tylko tyle mogę powiedzieć. Przepływomierz pokazuję przepływ powietrz w granicy 170g/s przy 3500-4000obrotów. I tutaj moje pytanie, czy te wartości nie są zbyt niskie w aucie z turbiną? Szukałem w internecie jakie są właściwe wartości zasysyanego powietrza w tym silniku jednak nigdzie nie mogę znaleźć...
Przepływomierz poprzedni(nowy no name) pokazywał zdecydowanie wyższe wartości i samochód miał więcej mocy ale mogłem na nim przejechać 100m nie więcej..
--------------------
Kupiłem jeszcze jeden przepływomierz ponieważ miałem wątpliwości co do nowego, nieoryginalnego który powodował że samochód praktycznie nie reagował na pedał gazu gdy został podłączony.
Na innej przepływce auto jezdzi. Bo tylko tyle mogę powiedzieć. Przepływomierz pokazuję przepływ powietrz w granicy 170g/s przy 3500-4000obrotów. I tutaj moje pytanie, czy te wartości nie są zbyt niskie w aucie z turbiną? Szukałem w internecie jakie są właściwe wartości zasysyanego powietrza w tym silniku jednak nigdzie nie mogę znaleźć...
Przepływomierz poprzedni(nowy no name) pokazywał zdecydowanie wyższe wartości i samochód miał więcej mocy ale mogłem na nim przejechać 100m nie więcej..
Re: [ Terrano II] Brak mocy, gaśnie
Witam ponownie, chciałbym trochę odświeżyć temat ponieważ problem nadal pozostaje nierozwiązany. Na dniach wstawiłem inną pompę jednak problem nadal występuje.
Re: [ Terrano II] Brak mocy, gaśnie
Pedał gazu. Jest w nim krańcówka, w tym plastikowym także:
- pedał,
- kabel,
- ECU.
- pedał,
- kabel,
- ECU.
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2019-01-23, 11:02
Re: [ Terrano II] Brak mocy, gaśnie
Witam Panowie i Panie
Mam pytanie czy udało się rozwiązać zagadkę???
Mam niemalże identyczne objawy i nie mogę znaleźć przyczyny.
Mam pytanie czy udało się rozwiązać zagadkę???
Mam niemalże identyczne objawy i nie mogę znaleźć przyczyny.
Re: [ Terrano II] Brak mocy, gaśnie
Witam,
jakie dokładnie są objawy?
ja zrezygnowałem z poszukiwań, możliwe że u mnie winą jest przepływomierz ale nie mam zamiaru zakupować kolejnego.
Nissan po wymianie pompy nie gaśnie po dodaniu gazu ani w trakcie jazdy jak to się wcześniej zdarzało.
jakie dokładnie są objawy?
ja zrezygnowałem z poszukiwań, możliwe że u mnie winą jest przepływomierz ale nie mam zamiaru zakupować kolejnego.
Nissan po wymianie pompy nie gaśnie po dodaniu gazu ani w trakcie jazdy jak to się wcześniej zdarzało.
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2019-01-23, 11:02
Re: [ Terrano II] Brak mocy, gaśnie
Hej,
- 1. cheek, zaświeca się i gaśnie z różną częstotliwością
- 2. brak mocy ( porównanie z innymi terrano, i odziwo po zmianie aku na nowe przez jeden dzień auto jeżdziło tak jak trzeba, była moc i ogólnie silnik pracował poprawnie ale tylko jeden dzień. nie było zarzucania, nic się nie paliło na desce.)
- 3. przy schodzeniu z obrotów zarzuca silnikiem w okolicy 1.1 tyś obr., nie zawsze ale się zdarza, nieregularnie i z różnym nasileniem. Czuć to dosyć mocno na lewarku zmiany biegów i ogólnie na budzie.
- 4. Błędy: p02b2- korekta dawki paliwa na granicy maksymalnej, oraz p0206- otwarty obwód wtryskiwacza.
- 5. Wcześniej wyskakiwał jeszcze wtrysk sterujący, wymieniłem i bez różnicy w pracy silnika
- 6. przy dodawaniu gazu na biegu jałowym potrafi zgasnąć przy schodzeniu z obrotów( powiedzmy raz na 4 dodania gazu zgaśnie, ale też nie jest to regularne).
- 7. Spalanie na poziomie 11 l. w cyklu mieszanym, uważam zdecydowanie za duże
- 1. cheek, zaświeca się i gaśnie z różną częstotliwością
- 2. brak mocy ( porównanie z innymi terrano, i odziwo po zmianie aku na nowe przez jeden dzień auto jeżdziło tak jak trzeba, była moc i ogólnie silnik pracował poprawnie ale tylko jeden dzień. nie było zarzucania, nic się nie paliło na desce.)
- 3. przy schodzeniu z obrotów zarzuca silnikiem w okolicy 1.1 tyś obr., nie zawsze ale się zdarza, nieregularnie i z różnym nasileniem. Czuć to dosyć mocno na lewarku zmiany biegów i ogólnie na budzie.
- 4. Błędy: p02b2- korekta dawki paliwa na granicy maksymalnej, oraz p0206- otwarty obwód wtryskiwacza.
- 5. Wcześniej wyskakiwał jeszcze wtrysk sterujący, wymieniłem i bez różnicy w pracy silnika
- 6. przy dodawaniu gazu na biegu jałowym potrafi zgasnąć przy schodzeniu z obrotów( powiedzmy raz na 4 dodania gazu zgaśnie, ale też nie jest to regularne).
- 7. Spalanie na poziomie 11 l. w cyklu mieszanym, uważam zdecydowanie za duże
Re: [ Terrano II] Brak mocy, gaśnie
Jedyne co mi przychodzi do głowy to żebyś sprawdzić świece i cewki, bo to może być przyczyną.
-
- nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 2020-06-08, 19:29
Re: [ Terrano II] Brak mocy, gaśnie
Witam, czy udało się może znaleźć winowajcę i rozwiązać usterkę?
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
krystian1302 pisze: ↑2019-01-25, 10:04Hej,
- 1. cheek, zaświeca się i gaśnie z różną częstotliwością
- 2. brak mocy ( porównanie z innymi terrano, i odziwo po zmianie aku na nowe przez jeden dzień auto jeżdziło tak jak trzeba, była moc i ogólnie silnik pracował poprawnie ale tylko jeden dzień. nie było zarzucania, nic się nie paliło na desce.)
- 3. przy schodzeniu z obrotów zarzuca silnikiem w okolicy 1.1 tyś obr., nie zawsze ale się zdarza, nieregularnie i z różnym nasileniem. Czuć to dosyć mocno na lewarku zmiany biegów i ogólnie na budzie.
- 4. Błędy: p02b2- korekta dawki paliwa na granicy maksymalnej, oraz p0206- otwarty obwód wtryskiwacza.
- 5. Wcześniej wyskakiwał jeszcze wtrysk sterujący, wymieniłem i bez różnicy w pracy silnika
- 6. przy dodawaniu gazu na biegu jałowym potrafi zgasnąć przy schodzeniu z obrotów( powiedzmy raz na 4 dodania gazu zgaśnie, ale też nie jest to regularne).
- 7. Spalanie na poziomie 11 l. w cyklu mieszanym, uważam zdecydowanie za duże
-
- nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 2020-07-23, 20:23
Re: [ Terrano II] Brak mocy, gaśnie
Witam Panowie. Piszę do was w sprawie mojego nowego nabytku. Jakim jest nissan terrano 2 2,7.99r.a więc szukam podpowiedzi co mogło by się stać. Do wczoraj jeździłem normalnie. Dzisiaj chciałem jechać do pracy a tu lipa. Rozrusznik kręci, niby wszystko ok, ale nie odpala. Wspomne ze od jakiegoś czasu wydaje mi się że słabo wchodzi na obroty. Na luzie, na postoju nawet się wkręca. Ale jak już ruszę z miejsca to ciezku mu się wkręci nawet do 3tys.turbina jest nowa, nie regenerowana. Może ktoś z was miał taki problem. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam Łukasz