[Terrano II]Niskie falujące obroty
-
- nowy na forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
- Lokalizacja: Wałbrzych
[Terrano II]Niskie falujące obroty
Witam, posiadam Terrano z 1997r. 2.4+LPG.
Mam z nim problem dotyczący bardzo niskich obrotów na biegu jałowym.
Po odpaleniu (trzeba wcisnąć pedał gazu żeby załapał) obroty oscylują w okolicy 200 obr/min i lekko falują.
Wymieniłem świece i przewody WN. Wymieniłem również silnik krokowy i czujnik temp.. Komputer nie wykazuje błędów.
Zmierzyłem oporność cewki (uzwojenie pierwotne) i wynosi 1.6 ohma ( serwisówka podaje około 1 ohma).
Najciekawsze jest to, że jak zdejmę fajki z 2 i 3 cylindra obroty wracają na 900 obr/min i są super stabilne - jedynie słychać, że silnik pracuje na 2 cylindry.
Jeżeli tylko na powrót założę fajki na świece wkręcone w silnik to obroty spadają i zaczyna znów kuleć. Wygląda na to, że 2 i 3 cylinder zaburza pracę silnika?
Jak to interpretować i gdzie szukać przyczyny?
Mam z nim problem dotyczący bardzo niskich obrotów na biegu jałowym.
Po odpaleniu (trzeba wcisnąć pedał gazu żeby załapał) obroty oscylują w okolicy 200 obr/min i lekko falują.
Wymieniłem świece i przewody WN. Wymieniłem również silnik krokowy i czujnik temp.. Komputer nie wykazuje błędów.
Zmierzyłem oporność cewki (uzwojenie pierwotne) i wynosi 1.6 ohma ( serwisówka podaje około 1 ohma).
Najciekawsze jest to, że jak zdejmę fajki z 2 i 3 cylindra obroty wracają na 900 obr/min i są super stabilne - jedynie słychać, że silnik pracuje na 2 cylindry.
Jeżeli tylko na powrót założę fajki na świece wkręcone w silnik to obroty spadają i zaczyna znów kuleć. Wygląda na to, że 2 i 3 cylinder zaburza pracę silnika?
Jak to interpretować i gdzie szukać przyczyny?
-
- nowy na forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
- Lokalizacja: Wałbrzych
Szukaj, bo lewe powietrze może gdzieś sobie pomykać.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
U mnie jak był pęknięty wężyk idący od rury dolotu do krokówki, to obroty ganiały jak głupie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
- Lokalizacja: Wałbrzych
Matimatimati, ja napisałem o swoim przypadku w P11. Ale Ty u siebie przepatrz wszystkie wężyki gumowe i to, co się da to powymieniaj od razu. Pytanie z innej beczki - czyściłeś przepustnice - w sensie odkręcałeś ją?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
- Lokalizacja: Wałbrzych
Czyściłem przepustnice - całą wykręciłem, czyściłem także te kanaliki od silnika krokowego.
Sprawdzę te podciśnienia. Z pewnością uszkodzony wężyk od podciśnienia będzie wpływał na wolne obroty a czy na to, że jak doda się gazu tak na 2000 obr/min to coś jakby kulało w tych wyższych obrotach (nie są takie gładkie jak być powinny)?
Sprawdzę te podciśnienia. Z pewnością uszkodzony wężyk od podciśnienia będzie wpływał na wolne obroty a czy na to, że jak doda się gazu tak na 2000 obr/min to coś jakby kulało w tych wyższych obrotach (nie są takie gładkie jak być powinny)?
Matimatimati, jakby Ci się chciało wybrać do Wro, to mogę Ci obadać co jak dlaczego i po co. Co więcej jak masz OBDI to Ci ustawię TPSa jak go ruszałeś.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
- Lokalizacja: Wałbrzych
Matimatimati, jak nie ruszałeś TPSa to bardzo dobrze. Napisałeś, że czyściłeś krokówkę i jak mniemam poskładałeś na starej uszczelce - zarówno krokówkę jak i przepustnicę?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
- Lokalizacja: Wałbrzych
Wywal te uszczelki i poskładaj na silikon, tylko jakiś porządny. Wg service manuala te uszczelki są jednorazowe i nie można ich powtórnie zakładać.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- nowy na forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 2012-08-24, 09:46
- Lokalizacja: Wałbrzych
Ok to przy okazji sprawdzania wężyków od podciśnienia.
[ Dodano: 2015-03-08, 19:28 ]
Szybkie pytanie co mnie teraz naszło - może być, że to zawór EGR jest przyczyną całego zamieszania?
[ Dodano: 2015-03-23, 19:58 ]
Usterka naprawiona Przejechane 2000 km i wszystko OK. Przyczyną niedomagań był zacięty zawór EGR. Po wstawieniu zaślepki wszystko wróciło do normy. Obroty stabilne (750 rpm) i odpala dobrze na ciepłym i na zimnym.
Dziękuję Kolegom za zainteresowanie tematem i pozdrawiam
[ Dodano: 2015-03-08, 19:28 ]
Szybkie pytanie co mnie teraz naszło - może być, że to zawór EGR jest przyczyną całego zamieszania?
[ Dodano: 2015-03-23, 19:58 ]
Usterka naprawiona Przejechane 2000 km i wszystko OK. Przyczyną niedomagań był zacięty zawór EGR. Po wstawieniu zaślepki wszystko wróciło do normy. Obroty stabilne (750 rpm) i odpala dobrze na ciepłym i na zimnym.
Dziękuję Kolegom za zainteresowanie tematem i pozdrawiam
Panowie odświeżam starego kotleta, jednakże mam identyczny problem co autor (miał).
Dosłownie w 100% te same symptomy jakie opisuje w pierwszym poście.
Wizyty u wszelakich magików kończyły się tragiczne w skutkach na portfelu i moim samochodzie postanowiłem coś poszukać we własnym zakresie. Nie jestem mechanikiem, ale doradźcie:
1. Czy zawór egr występuje w każdym Mavericku 2.4i? Jeśli tak, czy to jest to:
http://3.allegroimg.pl/s400/02/50/70/60/24/5070602403
2. matimatimati co miałeś na mośli pisząc "po wstawieniu zaślepki"? Zatkałeś całkowicie tą wystającą cienką, miedzianą rurkę? Czy...
Sorry, help.
Dosłownie w 100% te same symptomy jakie opisuje w pierwszym poście.
Wizyty u wszelakich magików kończyły się tragiczne w skutkach na portfelu i moim samochodzie postanowiłem coś poszukać we własnym zakresie. Nie jestem mechanikiem, ale doradźcie:
1. Czy zawór egr występuje w każdym Mavericku 2.4i? Jeśli tak, czy to jest to:
http://3.allegroimg.pl/s400/02/50/70/60/24/5070602403
2. matimatimati co miałeś na mośli pisząc "po wstawieniu zaślepki"? Zatkałeś całkowicie tą wystającą cienką, miedzianą rurkę? Czy...
Sorry, help.
Witam,
Również podpinam się pod ten temat aby nie tworzyć kolejnego.
Mam ostatnio problemy z obrotami. Nissan 2.4 91kW rocznik 94. Powiem od razu, że zagazowany.
Problem z obrotami polega na tym, że podczas hamowania/zwalniania obroty spadają prawie do zera (nie powodują gaśnięcia auta), po kilku chwilach około 5-10s wracają do połowy skali obrotomierza (nie wiem ile to ogólnie obrotów). Również odpalanie na ciepło sprawia problemy. Auto ma niskie, falujące obroty jakby się krztusiło. Generalnie występują wahania obrotów ale nigdy powyżej 1000 obrotów na minutę. Przekopałem wile forów ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania.
Ogólnie rozpiszę co już zrobiłem/sprawdziłem:
- wymiana kopułki, palca, kabli WN i świec,
- zmiana instalacji gazowej z BRC na STAG,
- wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych
- wymiana podciśnienia do serwa
- serwo sprawdzone (może nie wakumierzem ale odpiełem przewód, zaślepiłem i po jeździe próbnej nadal problem występuje)
- filtry - wszystkie wymienione + olej
- wyczyszczona przepustnica, krokowiec i wszystkie "otworki"
- sprawdziłem szczelność układu metodą -psikanie samostartem i obsłuchiwania reakcji.
wszystkie uszczelki wymienione na nowe (podczas montowania przepustnicy, krokowca.
- TPS nieruszany wskazanie na zamkniętej przepustnicy 0,5V (nie wiem czy przepustnica ma być szczelnie zamknięta - pozostawiłem minimalny luz ze względu na to aby się nie blokował talerzyk po rozgrzaniu.
- EGR był totalnym szrotem, zaślepiłem go blaszką oklejoną z 2ch stron uszczelką azbestową grubości 1,5mm
- adaptacja przepustnicy metodą podaną na forum.
- wyminiony czujnik temperatury cieczy.
Co podejrzewam : Silniczek biegu jałowego, sprężynka była luźna i delikatnie "tłoczek" rusza się przód i tył.
Nie znam i nie mogę znaleźć informacji w serwisówce dla Nissana Terrano i Mavericka ( mam silnik KA24E) na temat parametrów przepływki (o ile tak to można nazwać), prawidłowego ustawienia TPS.
Jakby ktoś posiadał szczegółowy opis do tego silnika (najlepiej ustawień czujników) to był bym wdzięczny. Chociaż może ktoś pomorze mi w rozwiązaniu problemu inaczej.
Aha i pytanie jeszcze od podpięcie się pod komputer: czy można to uczynić? Wtyczka jest 14 pinowa ale czy stacje będą miały takową do podłączenia? Oraz czy obroty można regulować poprzez zmianę ustawień w komputerze?
Powiem otwarcie, że z elektroniką jestem na bakier chociaż podstawowe parametry umiem sprawdzić.
Pozdrawiam,
Leśny
Również podpinam się pod ten temat aby nie tworzyć kolejnego.
Mam ostatnio problemy z obrotami. Nissan 2.4 91kW rocznik 94. Powiem od razu, że zagazowany.
Problem z obrotami polega na tym, że podczas hamowania/zwalniania obroty spadają prawie do zera (nie powodują gaśnięcia auta), po kilku chwilach około 5-10s wracają do połowy skali obrotomierza (nie wiem ile to ogólnie obrotów). Również odpalanie na ciepło sprawia problemy. Auto ma niskie, falujące obroty jakby się krztusiło. Generalnie występują wahania obrotów ale nigdy powyżej 1000 obrotów na minutę. Przekopałem wile forów ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania.
Ogólnie rozpiszę co już zrobiłem/sprawdziłem:
- wymiana kopułki, palca, kabli WN i świec,
- zmiana instalacji gazowej z BRC na STAG,
- wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych
- wymiana podciśnienia do serwa
- serwo sprawdzone (może nie wakumierzem ale odpiełem przewód, zaślepiłem i po jeździe próbnej nadal problem występuje)
- filtry - wszystkie wymienione + olej
- wyczyszczona przepustnica, krokowiec i wszystkie "otworki"
- sprawdziłem szczelność układu metodą -psikanie samostartem i obsłuchiwania reakcji.
wszystkie uszczelki wymienione na nowe (podczas montowania przepustnicy, krokowca.
- TPS nieruszany wskazanie na zamkniętej przepustnicy 0,5V (nie wiem czy przepustnica ma być szczelnie zamknięta - pozostawiłem minimalny luz ze względu na to aby się nie blokował talerzyk po rozgrzaniu.
- EGR był totalnym szrotem, zaślepiłem go blaszką oklejoną z 2ch stron uszczelką azbestową grubości 1,5mm
- adaptacja przepustnicy metodą podaną na forum.
- wyminiony czujnik temperatury cieczy.
Co podejrzewam : Silniczek biegu jałowego, sprężynka była luźna i delikatnie "tłoczek" rusza się przód i tył.
Nie znam i nie mogę znaleźć informacji w serwisówce dla Nissana Terrano i Mavericka ( mam silnik KA24E) na temat parametrów przepływki (o ile tak to można nazwać), prawidłowego ustawienia TPS.
Jakby ktoś posiadał szczegółowy opis do tego silnika (najlepiej ustawień czujników) to był bym wdzięczny. Chociaż może ktoś pomorze mi w rozwiązaniu problemu inaczej.
Aha i pytanie jeszcze od podpięcie się pod komputer: czy można to uczynić? Wtyczka jest 14 pinowa ale czy stacje będą miały takową do podłączenia? Oraz czy obroty można regulować poprzez zmianę ustawień w komputerze?
Powiem otwarcie, że z elektroniką jestem na bakier chociaż podstawowe parametry umiem sprawdzić.
Pozdrawiam,
Leśny