Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano II] Wymiana rury kolektorowej

Moderatorzy: bonzo, azorek

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

[Terrano II] Wymiana rury kolektorowej

Post autor: Sami88 » 2016-06-02, 11:56

Witam, zastanawiam się jak wyjąć rurę kolektorową aby ją wymienić. Odkręciłem całą, luzem można ją przemieszczać. Lecz jak ją wyciągnąć z podwozia ?

[ Dodano: 2016-06-02, 20:15 ]
I udało się, dla tych co będą to robić, dodam iż trzeba odpiąć wał napędowy do przedniego mostu.

Ale mam pytanko, posypała mi się uszczelką między rurą kolektora a następną rurą pod podwoziem. Czy ktoś montował bez uszczelki ? Nie mam teraz uszczelki a potrzebne mi auto więc muszę to złożyć na szybko jutro. Co najwyżej będę mógł dokupić i innym razem to domontować. Czy ktoś więc skręcał bez uszczelki. Albo czego wykonać uszczelkę ? Jutro to z rana mam zamiar zrobić.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2016-06-03, 09:42

Jak nie masz uszczelki to kup chociaż pastę do montażu układów wydechowych. Powinieneś ją dostać bez problemów w sklepach motoryzacyjnych. Posmaruj króćce rur i skręć. Pozostaw na pół godziny i odpal silnik pozostawiając na wolnych obrotach aby masa lekko się podgrzała i stwardniała bo nie wiem jakie masz przy rurach szczeliny po skręceniu. Jak są dość duże to w trakcie jazdy może jeszcze świeżą masę wydmuchać. Jak połączenie posmarujesz taką masą to nawet uszczelka nie jest potrzebna bo rury wchodzą jedna w drugą ok. 5 mm. Jeśli nawet nie mają tych rantów to na tej masie i tak będzie trzymać.
Jeśli masz duże nieszczelności w tym miejscu to i nowa uszczelka nic nie pomoże, a pasta wypełni nierówności i załatwi sprawę.

Przykładowa oferta:
http://allegro.pl/fischer-pasta-montazo ... 78470.html

Masa dość szybko schnie - akurat ta którą ja mam. Zasycha na palcu już nawet przy smarowaniu więc dość szybko sobie z tym poradzisz.

Nie kupuje silikonów wysokotemperaturowych bo nie do tego służą !
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-06-03, 11:04

Za pierwszym razem skręciłem rury bez uszczelki, bo muszę dziś mieć auto sprawne. Jestem na wsi więc nie mam dostępu do niczego w okolicy. Szczelina była taka, że po skręceniu na maksa można by powiedzieć że ok 0,3 mm widać było okiem szczelinę. Pomyślałem i wziąłem to co miałem pod ręką. Mate ceramiczną, do uszczelniania pieców właściwie to do wypalania pieców się ją stosuje konkretnie wyroby ceramiczne. Sprawdziłem na palniku w ogniu próbkę, i rewelacyjnie trzyma do ok 1300 stopni. Wyciąłem taką uszczelkę i ostrożnie założyłem, i teraz nic nie wylatuje od dołu trzyma elegancko. Przed chwilą właśnie złożyłem rury i jest ok.

PS: też koło filtra powietrza masz regulację obrotów ? Wcześniej myślałem o demontażu rury kolektorowej górą, o wyjęciu. Ale nie dało rady, podczas demontażu przestawiłem obroty. Teraz chodzi mi na ok 500 wcześniej był ustawiony na ok 800. Nie powiem wibracje przechodzą po aucie przy takich obrotach. Po rozgrzaniu mam nadzieję, że na tylu obrotach będzie pracował płynniej. Są tam trzy jakby pokrętła, wiesz który jest od czego ?

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2016-06-03, 11:19

Te pokrętła to zaworki elektromagnetyczne od podciśnień. To nie jest regulacja obrotów silnika.
Regulację obrotów silnika przeprowadza się na dźwigience linki gazu przy pompie wtryskowej tak jak przy starszych gaźnikach oczywiście mowa tu o 2,7 TD. Dawkę paliwa też ustawia się śrubą regulacyjną na pompie wtryskowej.
Jeśli komuś nie zależy na mocy to w ten sposób może obniżyć spalanie.
Jeśli obroty silnika spadły po ruszaniu tymi zaworami przy filtrze to coś rozregulowałeś albo zrobiło się jakieś rozszczelnienie.
Jedne jest od EGR, drugi od przepustnicy powietrza, trzeci nie pamiętam chyba też od przepustnicy ale w serwisówce jest to opisane.
W moim poprzednim Mavericku te pokrętła nie miały żadnego wpływu na jakiekolwiek ustawienia podciśnień.

Co do rury wydechowej to tak jak piszesz. Po odkręceniu wału przedniego mostu rura wychodzi.
Ostatnio zmieniony 2016-06-03, 11:35 przez azm-61, łącznie zmieniany 1 raz.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-06-03, 11:26

Wszystko podpiąłem tak jak było i skręciłem. Teraz właściwie obroty wydają mi się dobre, lecz a wcześniej zawyżone. Być może dokręcenie gumy od wlotu powietrza jest tu przyczyną ? Ale właśnie zdziwiłem się, że mam niższe teraz. Zaciekawiła też mnie jedna rzecz którą zauważyłem. Otóż, od korka wlewu oleju do zaworów od góry silnika idzie przewód który jest luźny. Jak rozumiem jest to wąż odprowadzający ? Bo to troszkę mnie zdziwiło, przewód któy prowadzi donikąd pod silnik. Chyba, że powinno być to zaślepione. Pierwszy raz coś takiego zobaczyłem. Oczywiście mowa o silniku TD 2.7

PS: szkoda, że wcześniej o tym nie napisałeś to bym od razu odkręcił wał od przedniego mostu, zaoszczędziłbym czas.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2016-06-03, 11:45

Ten wąż o którym piszesz to chyba jakaś prowizorka bo odma silnika wychodzi na końcu osłony zaworów, a nie przy korku na jej początku. Odma silnika jest połączona z harmonijkową gumą łączącą turbo z filtrem powietrza.
Jeśli masz problemy z rozróżnieniem czegoś lub nie wiesz czy coś jest oryginalne to dodaj zdjęcia, one nam też pomogą w szybszym rozwiązaniu Twoich problemów.
Ściągnij też sobie serwisówkę i wtedy wszystko dobrze pooglądasz. Jest bardzo przydatna, nawet same obrazki pomagają w rozwiązywaniu problemów.
Do poprzedniej wiadomości dodałem jeszcze opis wężyków choć tez jest w serwisówce.

Serwisówka:
http://terranoirk.ru/man/ pasek menu: Оригинальные инструкции NISSAN
R20_93/
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-06-03, 14:24

Jak tylko będę miał możliwość to wrzucę zdjęcie. Przed chwilą odkryłem, że mam poprzerabiane kable od radia, nie mam tam kostki standardowej. Więc czeka mnie zakup i montaż. I też znowu kable chyba sztukowane, będzie trzeba to rozgryźć. Dzięki za link, już zasysam i poprzeglądam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”