Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano II] - Problem z wahaczem przednim

Moderatorzy: bonzo, azorek

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

[Terrano II] - Problem z wahaczem przednim

Post autor: Sami88 » 2016-01-21, 13:11

Witam, mam problem z wahaczem górnym. Po wymianie gum, nie mogę go zgiąć ab zamontować trzpień górny. Cały czas powraca mi do stanu wyjściowego. Pod jakim kątem ma być ugięta ośka względem wahacza ? Gumy są nowe i ośka co prawda pracuje, lecz nie da się jej okręcić dookoła osi. Zamontowana jest tak że śruby mocujące są równoległe z wahaczem.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-21, 13:24

A ten trzpień to już masz przykręcony tak, jak trzeba? Jeśli tak to poluzuj śruby. Jak uda Ci się przykręcić to, co chcesz, to wtedy podstaw sobie coś pod dolny wahacz, opuść auto (bez koła) tak, żeby stało w pozycji wyjściowej i dopiero skręcaj trzpień wahacza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2016-01-21, 15:09

Tak jak pisze janusz, poluzuj śruby na bokach wahacza, ustaw auto na kołach i wtedy dokręć. Inaczej pozrywasz gumy.

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-01-21, 16:07

Czyli muszę wybić gumy i od nowa je włożyć. Poluzowałem śruby na osi, aby troszkę spróbować obrócić wahacz względem ośki. Troszkę się przestawiła, ale nie wiele. Mimo iż były poluzowane po bokach. Na osi tulejki są wbite na wcisk. Więc nie ustawiacie jakoś specjalnie ośki względem wahacza ? Nawet jeśli teraz poluzuje śruby przy tulejkach na ośce, to nie ma siły nie ściągnę wahacza, Przynajmniej wymagałoby to wielkiej gimnastyki. Przy odkręconych tulejkach po bokach ośka nie chodzi mi swobodnie. Może powinienem ją papierem ściernym bardziej oczyścić ?

Wcześniej troszkę mi przestawił się wahacz ale nie znacz gdy poluzowałem śruby boczne i powiesiłem się na wahaczu. Ale to i tak za słaba siła była. Rozbierać go, czy mocować się ze skręceniem ?

[ Dodano: 2016-01-21, 22:11 ]
Widzę, że chyba nikt mi nie odpowie. Ale mam jeszcze jedno pytanie, ponieważ nie zdejmowałem jeszcze dolnego wahacza. Aby wymienić tulejki dolnego wahacza, trzeba odkręcić drążki skrętne, po czym cały wahacz ?

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-01-22, 02:12

Sami88, czasami potrzeba odrobiny cierpliwości :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-01-22, 07:50

No tak, ale y kolumn McPersona jest duo łatwiej, a nie robiłem jeszcze takiego zawieszenia jak przednie w terranie gdzie są drążki skrętne. Zaraz idę ściągać sworznie i dokańczać składanie dalej. Ale będzie problem z dociągnięciem wahacza, na chwile obecną jest tylko założony i odstaje do góry. Jeśli go naciągnę w dół aby złapał nowy sworzeń to nie ma kto go wkręcić bo ja muszę naciskać. Więc albo wybije go i przestawię ośkę o 20 - 30 stopni aby móc swobodnie sworzeń wkręcić. Albo będę musiał się siłować. A z dolnym wahaczem, to też za bardzo nie wiem. Pierwszy raz taki rozkręcam. To też byłbym wdzięczny za doświadczenie. Bo np gumy z lewej strony które pracują w pozycji przód tył. Można wymienić bez zdejmowania wahacza dolnego. Ale jak jest z tą główną tulejką ? Przy drążku skrętnym ? Czy da się ją zdjąć be zdejmowania dolnego wahacza ? Chyba nie da się. Zapewne najpierw odkręcić drążek a później wahacz. Ale byłbym wdzięczny za doświadczenie jak ktoś zdejmował go. Niby prosta rzecz, ale robię to pierwszy raz. Podobnie ten wahacz na ośce przez co teraz mały problem jest z założeniem. Gdyby mnie ktoś uprzedził to byłoby łatwiej i szybciej. A tak znowu trochę czasu stracę na korektę tego. A samochód mi stoi bo mogę w wolnych chwilach go naprawiać. Tydzień już prawie stoi i jeszcze z kilka dni postoi zanim zrobię jedno koło. Z racji na wolny czas. A jeszcze mam drugie koło, choć z tym pójdzie szybciej bo mam już lekkie doświadczenie z pierwszego. Ale będę wdzięczny za opis jak ktoś zdejmował to wszystko.

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2016-01-22, 21:56

Tak to wygląda: http://nissan4u.com/parts/terrano2/el_r ... _steering/
Wybicie sworznia dolnego wahacza, bywa trudne, często jest mocno zapieczony.

Sami88
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2015-11-19, 16:55
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sami88 » 2016-01-22, 22:55

Czyli muszę odkręcić mocowanie do drążka numer 37 i drążka się nie wybija do tyłu. Oczywiście nie wspominam o konieczności odkręcenia z drugiej strony przy gumach do amortyzacji przód, tył bo to jest oczywiste. Więc jak widzę aby wymienić numer 38 trzeba tak zrobić. Wystarczy odkręcić mocowanie i wahacz powinien zejść od dołu, be walenia młotkiem, aby wybić drążek. Po czym wziąć go na warsztat i próbować wybić numer 38.

Jak na razie postępy wyglądają tak
http://wrzucaj.net/image/uTITp

[ Dodano: 2016-01-24, 13:15 ]
To może ktoś opisać jak zdemontować ten drążek skrętny ? Czy po wykręceniu nakrętki od przodu przy wahaczu. Przed przywaleniem młotkiem, trzeba coś jeszcze rozkręcić ? Czy z tyłu też jest ten drążek jakoś zblokowany ? Byłbym bardzo wdzięczny za tą informacje. Szukam w sieci, ale informacje są tylko co do wahacza górnego, co nie jest jakoś problematyczne w wymianie. Jak potraktować ten drążek ?

PS: Chodzi mi tylko o kwestię napinacza, czy z niego da się wybić, czy konieczne jest odkręcanie śrub regulujących.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”