"Chipowanie" terrano 2,7 tdi 125 KM do 170 KM co s
"Chipowanie" terrano 2,7 tdi 125 KM do 170 KM co s
"Chipowanie" terrano 2,7 tdi 125 KM do 170 KM co o tym sądzicie główne założenia to zmniejszenie spalania............ czy się uda okaże się, cena takiego zabiegu w granicach 1000 zł.
Proszę o opinie mozę ktoś z Was już ma takiego "chipa"
Proszę o opinie mozę ktoś z Was już ma takiego "chipa"
Bajki dla grzecznych dzieci
Rozmawiałem z kilkoma fachowcami na różnych hamowniach i... w terrano taki wynik jest niemożliwy. 10-30 koni w zależności od stanu silnika to są realne i bezpieczne dla silnika możliwości. Natomiast te oferty to są czysto papierowe.
Do tego dochodzi jeszcze taki problem, że nie wszystkie komputery da się czipować bez przelutowania modułu komputera - nie jest tak, że podłączysz pod obd i jazda.
Ja u siebie robiłem czipowanie i uzyskałem 15 koni. Wiązało to się z wyjęciem komputera, zawiezieniem do magików od elektroniki i przelutowaniu modułu, bo po podłączeniu nic się nie dało zrobić. Przed czipem miałem 109 koni i źle ustawione turbo - włączało się przy ok 2300rpm. Po czipie mam 124 konie (doganiam fabrykę i turbo ustawione od ok 1600rpm co zdecydowanie czyni jazdę przyjemniejszą.
Na pewno jak pobawić się jeszcze wydechem, turbo, itd to można dużo więcej, aloe mi zależało głównie na poprawieniu turbo, by zmniejszyć turbodziurę...
Rozmawiałem z kilkoma fachowcami na różnych hamowniach i... w terrano taki wynik jest niemożliwy. 10-30 koni w zależności od stanu silnika to są realne i bezpieczne dla silnika możliwości. Natomiast te oferty to są czysto papierowe.
Do tego dochodzi jeszcze taki problem, że nie wszystkie komputery da się czipować bez przelutowania modułu komputera - nie jest tak, że podłączysz pod obd i jazda.
Ja u siebie robiłem czipowanie i uzyskałem 15 koni. Wiązało to się z wyjęciem komputera, zawiezieniem do magików od elektroniki i przelutowaniu modułu, bo po podłączeniu nic się nie dało zrobić. Przed czipem miałem 109 koni i źle ustawione turbo - włączało się przy ok 2300rpm. Po czipie mam 124 konie (doganiam fabrykę i turbo ustawione od ok 1600rpm co zdecydowanie czyni jazdę przyjemniejszą.
Na pewno jak pobawić się jeszcze wydechem, turbo, itd to można dużo więcej, aloe mi zależało głównie na poprawieniu turbo, by zmniejszyć turbodziurę...
T2 5 drzwi
245/75/16 GY Duratrac
pali średnio 12, teraz przy minusowej w mieście 13-14 (wcześniej palił 11)
Relingów też nie miałem - kupiłem na alledrogo i dałem do zamontowania → na nie jest wrzucony bagażnik dachowy chyba z któregoś renault/peugeot/citroen typu berlingo - też z alledrogo (przykręcone na 4 śruby na wylot przez relingi).
245/75/16 GY Duratrac
pali średnio 12, teraz przy minusowej w mieście 13-14 (wcześniej palił 11)
Relingów też nie miałem - kupiłem na alledrogo i dałem do zamontowania → na nie jest wrzucony bagażnik dachowy chyba z któregoś renault/peugeot/citroen typu berlingo - też z alledrogo (przykręcone na 4 śruby na wylot przez relingi).
Kolego nissterr.
Czy mógłbyś dokładniej opisać Twoje doświadczenia z czipowaniem?
Np.
Cena tego co u Ciebie robiono.
Co dokładnie robiono - jak bardzo ingerowano w komputer.
Czy turbo regulowane tylko mechanicznie czy parametry zostały poprawione elektronicznie.
Kontakt do firmy lub jej adres internetowy.
i.t.d. po prostu wszystko co wiesz na ten temat i czy jesteś z tej modyfikacji w pełni zadowolony.
Koledzy będą wdzięczni bo temat bardzo mało poruszany na forum. Każda dodatkowa informacja w tym temacie jest cenna.
Czy mógłbyś dokładniej opisać Twoje doświadczenia z czipowaniem?
Np.
Cena tego co u Ciebie robiono.
Co dokładnie robiono - jak bardzo ingerowano w komputer.
Czy turbo regulowane tylko mechanicznie czy parametry zostały poprawione elektronicznie.
Kontakt do firmy lub jej adres internetowy.
i.t.d. po prostu wszystko co wiesz na ten temat i czy jesteś z tej modyfikacji w pełni zadowolony.
Koledzy będą wdzięczni bo temat bardzo mało poruszany na forum. Każda dodatkowa informacja w tym temacie jest cenna.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Kol. azm-61
Mi zaproponowano 150 KM (800 zł) lub 170 KM (1000 zł). Będzie wgrywana "nowa mapa" i będzie regulowane powietrzem (ciśnieniem). Według teorii przy normalnej jeździe spalanie powinno spaść, przy dynamice ma prawo wzrosnąć.....
Podaje strone internetową do "mojego MAGICA"
http://www.energy4car.pl/
Ma może ktoś z Was bagażnik dachowy na terrano 3-drzwiowym.....
Interesuje mnie jak został zamontowany.....
Mi zaproponowano 150 KM (800 zł) lub 170 KM (1000 zł). Będzie wgrywana "nowa mapa" i będzie regulowane powietrzem (ciśnieniem). Według teorii przy normalnej jeździe spalanie powinno spaść, przy dynamice ma prawo wzrosnąć.....
Podaje strone internetową do "mojego MAGICA"
http://www.energy4car.pl/
Ma może ktoś z Was bagażnik dachowy na terrano 3-drzwiowym.....
Interesuje mnie jak został zamontowany.....
Ja swoją modyfikację robiłem poprzez kolegów z zaprzyjaźnionego warsztatu samochodowego w Piasecznie (vis-a-vis straży pożarnej).azm-61 pisze:Kolego nissterr.
Cena tego co u Ciebie robiono.
Co dokładnie robiono - jak bardzo ingerowano w komputer.
Czy turbo regulowane tylko mechanicznie czy parametry zostały poprawione elektronicznie.
Kontakt do firmy lub jej adres internetowy.
i.t.d. po prostu wszystko co wiesz na ten temat i czy jesteś z tej modyfikacji w pełni zadowolony.
[/b]
Wyciągnęli komputer z auta i zawieźli do swoich magików od elektroniki.
Tyle co wiem, to że musieli przelutowywać jakiś układ na płytce by dało radę podłączyć pod kompa i zaprogramować nową mapę.
Z tego co wiem, to na pewno turbo się włącza wcześniej bo o to prosiłem. Co dokładnie to nie wiem. Na hamowni przybyło 10 koni.
Wcześniej się pomyliłem
→ pomiar 1. koła oryginalne 235/70/16 - 115 koni
→ pomiar 2. koła 245/75/16 + wyciągarka - 125 koni
Pomiar 1.
Kod: Zaznacz cały
Terrano II; 2.7 TDI; 2000r.
przebieg: ~220.000km
dane fabryczne: 125 BHP / 92,0 kW / 278,0 Nm
------------------------------------------------------
moc: 115,7 BHP / 85,1 kW
moment: 251,6 Nm
moc na silniku: 112,4 BHP / 82,6 kW
moc na kołach: 82,1 BHP / 60,4 kW
strata mocy: 30,2 BHP / 22,2 kW
maks. moc przy: 3965 rpm / 110,6 km/h
maks. moment obrotowy przy: 2410 rpm / 67,1 km/h
maks. osiągnięta pr. obrotowa: 4560 rpm / 127,3 km/h
masy wirujące razem: 310,0 kg
masy wirujące stanowiska: 250,0 kg
masy wirujące pojazdu: 60,0 kg
temp. otoczenia: 26,2 oC
temp. zasysanego powietrza: 28,2 oC
wilgotność powietrza: 43,1%
ciśnienie atmosferyczne: 989,7 hPa
ciśnienie pary: 14,7 hPa
Kod: Zaznacz cały
Terrano II; 2.7 TDI; 2000r.
przebieg: ~260.000km
dane fabryczne: 125 BHP / 92,0 kW / 278,0 Nm
------------------------------------------------------
moc: 124,3 BHP / 91,4 kW
moment: 268,9 Nm
moc na silniku: 124,3 BHP / 91,4 kW
moc na kołach: 84,1 BHP / 61,8 kW
strata mocy: 38,1 BHP / 28,0 kW
maks. moc przy: 3945 rpm / 114,7 km/h
maks. moment obrotowy przy: 2480 rpm / 72,1 km/h
maks. osiągnięta pr. obrotowa: 4385 rpm / 127,6 km/h
masy wirujące razem: 310,0 kg
masy wirujące stanowiska: 250,0 kg
masy wirujące pojazdu: 60,0 kg
temp. otoczenia: 15,9 oC
temp. zasysanego powietrza: 17,5 oC
wilgotność powietrza: 63,3%
ciśnienie atmosferyczne: 979,2 hPa
ciśnienie pary: 11,4 hPa
Teraz jak bardzo się postaram mogę ruszyć pierwszy spod świateł.
Moje pomiary nie są jednak zbyt miarodajne, gdyż auto na pusto waży teraz 2200kg, podczas gdy w oryginale 1950. To na pewno wpływa negatywnie na wyniki...
Koszt czipowania w moim przypadku wyniósł 500 zł + koszta hamowni.
.
Dzięki myśliwy79 i nissterr
Zawsze to jakieś przybliżenie tematu.
Może ktoś jeszcze ma jakiś doświadczenia w tym temacie?
Dzięki myśliwy79 i nissterr
Zawsze to jakieś przybliżenie tematu.
Może ktoś jeszcze ma jakiś doświadczenia w tym temacie?
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Jutro mechanik rusza z modernizacją w czwartek wyjeżdżam na czterodniowe polowanie, zrobię około 600 km i dam znać czy coś zmieniło.............
[ Dodano: 2016-01-19, 21:15 ]
Witam
Koła 235/85 R 16
Pierwszy pomiar 113 KM 230 NM przy 3000 obr./min
Ostatecz. pomiar 146 KM 322 NM przy 2500 obr./min
Cena 900 zł.
WYKRES
sdfd hf
[ Dodano: 2016-01-19, 21:15 ]
Witam
Koła 235/85 R 16
Pierwszy pomiar 113 KM 230 NM przy 3000 obr./min
Ostatecz. pomiar 146 KM 322 NM przy 2500 obr./min
Cena 900 zł.
WYKRES
sdfd hf
Witam
Przepraszam że tak długo nie odpisywałem ale dochodziłem do siebie.....
Jazda samochodem stała się duuuuuuużo przyjemniejsza czuć tą moc, przy wyprzedzaniu nie ma obawy że nie zdążę bo cały czas ciągnie (od 80 do 130 na piątym biegu) testowałem to podczas podróży.......... Zrobiłem 200 km trasy jadąc do 100 km/h i ciągłe wyprzedzanie (od 80 do 130 na piątym biegu) spipeszyłem się plus 100 km w terenie i spalił mi około 10 l/100 km. Droga powrotna spokojniejsza do 100 km/h rzadko wyprzedzałem 170 km w terenie dość dużo dołączanego napędu około 9 l/100 km. jest super Auto chodziło na postoju aby odmrozić szyby po parę minut to też ma wpływ na spalanie
Zbiera się extra turbina załącza się gdzieś od około 1500-1700 obr/min może delikatnie "czuć dziurę" ale nie ma co narzekać. W moim modelu turbo jest mechaniczne i tylko spliny decydują o jego efektywności, mam podjechać jeszcze na wymianę dyszy na węższą aby było większe ciśnienie co spowoduje lepsze doładowanie przy nagłych przyśpieszeniach.
Zmieniana była tylko mapa czipy nie wchodzą w grę (tak powiedział "magic" bo powodują problemy z silnikiem).
Ogólnie jestem bardzo zadowolony muszę jeszcze przetestować spalanie przy maks. 90 km/h. Zaprowadzam jeszcze jedno auto osobowe do "magica"....
Przepraszam że tak długo nie odpisywałem ale dochodziłem do siebie.....
Jazda samochodem stała się duuuuuuużo przyjemniejsza czuć tą moc, przy wyprzedzaniu nie ma obawy że nie zdążę bo cały czas ciągnie (od 80 do 130 na piątym biegu) testowałem to podczas podróży.......... Zrobiłem 200 km trasy jadąc do 100 km/h i ciągłe wyprzedzanie (od 80 do 130 na piątym biegu) spipeszyłem się plus 100 km w terenie i spalił mi około 10 l/100 km. Droga powrotna spokojniejsza do 100 km/h rzadko wyprzedzałem 170 km w terenie dość dużo dołączanego napędu około 9 l/100 km. jest super Auto chodziło na postoju aby odmrozić szyby po parę minut to też ma wpływ na spalanie
Zbiera się extra turbina załącza się gdzieś od około 1500-1700 obr/min może delikatnie "czuć dziurę" ale nie ma co narzekać. W moim modelu turbo jest mechaniczne i tylko spliny decydują o jego efektywności, mam podjechać jeszcze na wymianę dyszy na węższą aby było większe ciśnienie co spowoduje lepsze doładowanie przy nagłych przyśpieszeniach.
Zmieniana była tylko mapa czipy nie wchodzą w grę (tak powiedział "magic" bo powodują problemy z silnikiem).
Ogólnie jestem bardzo zadowolony muszę jeszcze przetestować spalanie przy maks. 90 km/h. Zaprowadzam jeszcze jedno auto osobowe do "magica"....