Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

"Chipowanie" terrano 2,7 tdi 125 KM do 170 KM co s

Moderatorzy: bonzo, azorek

myśliwy79
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2012-01-29, 14:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

"Chipowanie" terrano 2,7 tdi 125 KM do 170 KM co s

Post autor: myśliwy79 » 2016-01-09, 22:37

"Chipowanie" terrano 2,7 tdi 125 KM do 170 KM co o tym sądzicie główne założenia to zmniejszenie spalania............ czy się uda okaże się, cena takiego zabiegu w granicach 1000 zł.

Proszę o opinie mozę ktoś z Was już ma takiego "chipa"

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2016-01-09, 23:08

Bajki dla grzecznych dzieci ;)

Rozmawiałem z kilkoma fachowcami na różnych hamowniach i... w terrano taki wynik jest niemożliwy. 10-30 koni w zależności od stanu silnika to są realne i bezpieczne dla silnika możliwości. Natomiast te oferty to są czysto papierowe.

Do tego dochodzi jeszcze taki problem, że nie wszystkie komputery da się czipować bez przelutowania modułu komputera - nie jest tak, że podłączysz pod obd i jazda.

Ja u siebie robiłem czipowanie i uzyskałem 15 koni. Wiązało to się z wyjęciem komputera, zawiezieniem do magików od elektroniki i przelutowaniu modułu, bo po podłączeniu nic się nie dało zrobić. Przed czipem miałem 109 koni i źle ustawione turbo - włączało się przy ok 2300rpm. Po czipie mam 124 konie (doganiam fabrykę ;)) i turbo ustawione od ok 1600rpm co zdecydowanie czyni jazdę przyjemniejszą.

Na pewno jak pobawić się jeszcze wydechem, turbo, itd to można dużo więcej, aloe mi zależało głównie na poprawieniu turbo, by zmniejszyć turbodziurę...

myśliwy79
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2012-01-29, 14:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: myśliwy79 » 2016-01-10, 02:02

:-o Magic jak ich ładnie Nazywasz ma też hamownie, za darmo sprawdza Ci auto i mówi co można zrobić i ile da radę wyciągnąć........ Słusznie zauważyłeś że są to wykresy papierowe i ile w tym jest prawdy to "czort wie....." :-o

Czy udało Ci się zbić spalanie.....?

Dzięki za odpowiedź... :-D

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2016-01-10, 08:08

Spalania niestety nie udało mi się zbić, bo po czipie założyłem większe koła 31", wyciągarkę i bagażnik dachowy. Suma sumarum spalanie wzrosło ;)

myśliwy79
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2012-01-29, 14:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: myśliwy79 » 2016-01-10, 12:19

Twoje terrano jest 3 czy 5 drzwiowe, pytam bo mam 3 drzwiowe i również myślę o bagażniku dachowym ale jest małe ale nie mam relingów i mam problem z zamontowaniem bagażnika własnej roboty..... :->

A ile pali Twoje terrano......? Mi około 12-13 l na kołach 235/85 R 16 COOPER DISCOVERER

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2016-01-10, 17:53

T2 5 drzwi
245/75/16 GY Duratrac
pali średnio 12, teraz przy minusowej w mieście 13-14 (wcześniej palił 11)

Relingów też nie miałem - kupiłem na alledrogo i dałem do zamontowania → na nie jest wrzucony bagażnik dachowy chyba z któregoś renault/peugeot/citroen typu berlingo - też z alledrogo (przykręcone na 4 śruby na wylot przez relingi).

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2016-01-11, 09:50

Kolego nissterr.

Czy mógłbyś dokładniej opisać Twoje doświadczenia z czipowaniem?

Np.
Cena tego co u Ciebie robiono.
Co dokładnie robiono - jak bardzo ingerowano w komputer.
Czy turbo regulowane tylko mechanicznie czy parametry zostały poprawione elektronicznie.
Kontakt do firmy lub jej adres internetowy.
i.t.d. po prostu wszystko co wiesz na ten temat i czy jesteś z tej modyfikacji w pełni zadowolony.

Koledzy będą wdzięczni bo temat bardzo mało poruszany na forum. Każda dodatkowa informacja w tym temacie jest cenna.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

myśliwy79
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2012-01-29, 14:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: myśliwy79 » 2016-01-11, 10:29

Kol. azm-61

Mi zaproponowano 150 KM (800 zł) lub 170 KM (1000 zł). Będzie wgrywana "nowa mapa" i będzie regulowane powietrzem (ciśnieniem). Według teorii przy normalnej jeździe spalanie powinno spaść, przy dynamice ma prawo wzrosnąć.....


Podaje strone internetową do "mojego MAGICA"

http://www.energy4car.pl/


Ma może ktoś z Was bagażnik dachowy na terrano 3-drzwiowym.....
Interesuje mnie jak został zamontowany.....

:-o

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2016-01-11, 14:47

azm-61 pisze:Kolego nissterr.
Cena tego co u Ciebie robiono.
Co dokładnie robiono - jak bardzo ingerowano w komputer.
Czy turbo regulowane tylko mechanicznie czy parametry zostały poprawione elektronicznie.
Kontakt do firmy lub jej adres internetowy.
i.t.d. po prostu wszystko co wiesz na ten temat i czy jesteś z tej modyfikacji w pełni zadowolony.
[/b]
Ja swoją modyfikację robiłem poprzez kolegów z zaprzyjaźnionego warsztatu samochodowego w Piasecznie (vis-a-vis straży pożarnej).
Wyciągnęli komputer z auta i zawieźli do swoich magików od elektroniki.
Tyle co wiem, to że musieli przelutowywać jakiś układ na płytce by dało radę podłączyć pod kompa i zaprogramować nową mapę.
Z tego co wiem, to na pewno turbo się włącza wcześniej bo o to prosiłem. Co dokładnie to nie wiem. Na hamowni przybyło 10 koni.
Wcześniej się pomyliłem
→ pomiar 1. koła oryginalne 235/70/16 - 115 koni
→ pomiar 2. koła 245/75/16 + wyciągarka - 125 koni

Pomiar 1.

Kod: Zaznacz cały

Terrano II; 2.7 TDI; 2000r.
przebieg: ~220.000km
dane fabryczne: 125 BHP / 92,0 kW / 278,0 Nm
------------------------------------------------------

moc: 115,7 BHP / 85,1 kW
moment: 251,6 Nm

moc na silniku: 112,4 BHP / 82,6 kW
moc na kołach: 82,1 BHP / 60,4 kW
strata mocy: 30,2 BHP / 22,2 kW
maks. moc przy: 3965 rpm / 110,6 km/h
maks. moment obrotowy przy: 2410 rpm / 67,1 km/h
maks. osiągnięta pr. obrotowa: 4560 rpm / 127,3 km/h

masy wirujące razem: 310,0 kg
masy wirujące stanowiska: 250,0 kg
masy wirujące pojazdu: 60,0 kg

temp. otoczenia: 26,2 oC
temp. zasysanego powietrza: 28,2 oC
wilgotność powietrza: 43,1%
ciśnienie atmosferyczne: 989,7 hPa
ciśnienie pary: 14,7 hPa
Pomiar 2.

Kod: Zaznacz cały

Terrano II; 2.7 TDI; 2000r.
przebieg: ~260.000km
dane fabryczne: 125 BHP / 92,0 kW / 278,0 Nm
------------------------------------------------------

moc: 124,3 BHP / 91,4 kW
moment: 268,9 Nm

moc na silniku: 124,3 BHP / 91,4 kW
moc na kołach: 84,1 BHP / 61,8 kW
strata mocy: 38,1 BHP / 28,0 kW
maks. moc przy: 3945 rpm / 114,7 km/h
maks. moment obrotowy przy: 2480 rpm / 72,1 km/h
maks. osiągnięta pr. obrotowa: 4385 rpm / 127,6 km/h

masy wirujące razem: 310,0 kg
masy wirujące stanowiska: 250,0 kg
masy wirujące pojazdu: 60,0 kg

temp. otoczenia: 15,9 oC
temp. zasysanego powietrza: 17,5 oC
wilgotność powietrza: 63,3%
ciśnienie atmosferyczne: 979,2 hPa
ciśnienie pary: 11,4 hPa
Może różnica na papierze nie jest duża, natomiast realnie odczuwalna podczas jazdy już znaczna. Turbina załącza się już przy ok. 1600 obr. (wcześniej ok. 2200). Wciskam gaz i od razu czuję że się zbiera. Wcześniej wciskałem i czekałem na reakcję dobrą chwilę ;)
Teraz jak bardzo się postaram mogę ruszyć pierwszy spod świateł. ;p

Moje pomiary nie są jednak zbyt miarodajne, gdyż auto na pusto waży teraz 2200kg, podczas gdy w oryginale 1950. To na pewno wpływa negatywnie na wyniki...

Koszt czipowania w moim przypadku wyniósł 500 zł + koszta hamowni.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2016-01-12, 13:45

.
Dzięki myśliwy79 i nissterr
Zawsze to jakieś przybliżenie tematu.

Może ktoś jeszcze ma jakiś doświadczenia w tym temacie?
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

myśliwy79
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2012-01-29, 14:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: myśliwy79 » 2016-01-17, 11:41

Jutro mechanik rusza z modernizacją w czwartek wyjeżdżam na czterodniowe polowanie, zrobię około 600 km i dam znać czy coś zmieniło............. :-o

[ Dodano: 2016-01-19, 21:15 ]
Witam



Koła 235/85 R 16
Pierwszy pomiar 113 KM 230 NM przy 3000 obr./min
Ostatecz. pomiar 146 KM 322 NM przy 2500 obr./min
Cena 900 zł.

WYKRES



sdfd hf

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2016-01-20, 11:23

A jak wrażenia z jazdy?
Jak się zbiera, co z turbodziurą?
Zmienianą miałeś mapę w kompie, czy jakiś zewnętrzny czip?

myśliwy79
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2012-01-29, 14:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: myśliwy79 » 2016-01-27, 23:02

Witam

Przepraszam że tak długo nie odpisywałem ale dochodziłem do siebie..... :evil:

Jazda samochodem stała się duuuuuuużo przyjemniejsza czuć tą moc, przy wyprzedzaniu nie ma obawy że nie zdążę bo cały czas ciągnie (od 80 do 130 na piątym biegu) testowałem to podczas podróży.......... Zrobiłem 200 km trasy jadąc do 100 km/h i ciągłe wyprzedzanie (od 80 do 130 na piątym biegu) spipeszyłem się plus 100 km w terenie i spalił mi około 10 l/100 km. Droga powrotna spokojniejsza do 100 km/h rzadko wyprzedzałem 170 km w terenie dość dużo dołączanego napędu około 9 l/100 km. jest super :evil: Auto chodziło na postoju aby odmrozić szyby po parę minut to też ma wpływ na spalanie :-o

Zbiera się extra turbina załącza się gdzieś od około 1500-1700 obr/min może delikatnie "czuć dziurę" ale nie ma co narzekać. W moim modelu turbo jest mechaniczne i tylko spliny decydują o jego efektywności, mam podjechać jeszcze na wymianę dyszy na węższą aby było większe ciśnienie co spowoduje lepsze doładowanie przy nagłych przyśpieszeniach.

Zmieniana była tylko mapa czipy nie wchodzą w grę (tak powiedział "magic" bo powodują problemy z silnikiem).


Ogólnie jestem bardzo zadowolony muszę jeszcze przetestować spalanie przy maks. 90 km/h. Zaprowadzam jeszcze jedno auto osobowe do "magica"....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”