Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Terrano II] Ściąga w lewo po wymianie opon

Moderatorzy: bonzo, azorek

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

[ Terrano II] Ściąga w lewo po wymianie opon

Post autor: Paweł84 » 2014-01-23, 21:17

Może miał ktoś taki przypadek? Wczoraj zmieniliśmy opony z BFG AT na Cooper STT ,dodam że w tym samym rozmiarze. I po tym zabiegu ściąga w lewo,mam dostęp do stacji diagnostycznej,żadnych luzów,geometria sprawdzona jest ok,koła zamienialiśmy na chyba wszystkie kombinacje i dalej to samo :-( , Przed wymianą opon auto jeździło idealnie,zero ściągania.
Może być to jakaś pierdoła i ktoś już to przerabiał,bo jednak te opony mają większe opory toczenia jak at-ki.
Jadąc na wprost to trzymam kierownicę i jest prosto,nie muszę jej ciągnąć w prawo,jednak jak ją puszczę to skręca tak na " za pięć dwunasta" w lewo.
Ostatnio zmieniony 2014-01-26, 18:12 przez Paweł84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-01-23, 21:21

Paweł84 zamień koła prawo na lewo i przód na tył. Mieliśmy tak samo z firmowym Crafterem

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-01-24, 14:06

Zamieniałem tak jak pisałem wyżej i nic :-( !

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2014-01-24, 14:11

A wyważyłeś na nowo koła? może w tym tkwi problem?
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2014-01-24, 15:08

Sajmooon, gdyby był to problem wyważania, to po zmianie prawo na lewo ściągało by w drugą stronę.
Porównywałeś opony. BF i coopery czy na pewno mają tą samą wysokość? Może gdzieś trą?
Może warto jeszcze raz sprawdzić geometrie.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-01-24, 20:01

Nie trą,geometria sprawdzana,luzy nałożyskach, a nawet zaciski,wszystko pięknie działa. Bardzo dziwna sprawa. Na razie pojeżdżę ,bo po 100km wyraźnie mniej ciągnie,może się coś ułoży? W co wątpie

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2014-01-25, 11:10

Ciśnienie w kołach było sprawdzane i jest jednakowe? Może jest krzywy wahacz? To typowa przyczyna ściągania. Górne mocowanie amortyzatorów jest ok?

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-01-25, 17:11

agaj666 ciśnienie to podstawa ;-) ,tak samo jak reszta,ale powoli problem się rozwiązuje,dzisiaj upalaliśmy w terenie i zauważyłem że im więcej jest przejechane na tych oponach tym mniej ściąga,może jednak samo ustąpi? To nie osobówka z mocowaniem amortyzatora do karoserii żeby miało to wpływ na zachowanie auta.
W terano jest tylko szpilka od amorka do ramy,nawet gdyby była krzywa nie ma wpływu na prowadzenie

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-25, 18:21

Jest to możliwe, że opony były nierówne i po prostu teraz się ścierają do równego?

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-01-25, 18:34

Opony śą nowe,gdyby było coś nie tak ,to po przełożeniu,lewej na prawą,ściągało by w prawo,ja tak myślę.Zobaczymy co z tego wyjdzie,może muszą się jakoś włókna poukładać,bo to są dość twarde gumy,na ciśnieniu 1,4 w terano prawie nie widać ugięcia,a na BFG At już na 1.8 było to dość zauważalne

Awatar użytkownika
brylant13
doświadczony forumowicz
Posty: 230
Rejestracja: 2015-04-08, 09:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: brylant13 » 2015-12-03, 23:11

Podepne się do tematu

Mam to samo w P11, po założeniu felg stalowych z zimówkami ściąga w lewo.

W prawym zawiasie mam sworzeń wahacza do wymiany czy to może być problem? Rok temu zimówki jezdzily z zawieszeniem do roboty i bez zbieznosci wiec moglo je nierowno zużyc?

Poczekać, aż troche pojezdze i przejdzie czy bez wymiany sworznia bedzie caly czas lipa?

Teraz tylko ten sworzen do roboty, wszystko inne powymieniane, zbieznosc, wywazenie tych kółek, cisnienie jest itp.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-12-03, 23:22

brylant13, może być wada fabryczna opony. Ja miałem tak, że letnie i alu - auto jedzie prosto. Zakładałem zimówki i ciągnie w prawo - co by nie robić - zamieniać felgi, opony, przeważać, mniej lub bardziej ciągnęło w prawo :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2015-12-08, 19:54

Ten typ tak ma :)
Mój od zawsze ściąga w prawo...
A jeżdżę już na 4 komplecie opon: (2x szosówki, 1x AT, 1x 'MT') i ciągle ciągnie w prawo.
Cały spód był zrobiony i nic ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”