[ Terrano II] ułozenie przednich koł..
[ Terrano II] ułozenie przednich koł..
Witam,
Panowie ma do Was pytanie. Jestem posiadaczem Nissana Terrano2 2,7tdi 99 r. 3 drzwiowa wersja. Niedawno zostało wymienione praktycznie całe zawieszenie - drążek skrętny kierownicze itp. przód i tył. Mam teraz problem z kołami przednimi otóż schodzą się do środka i nie mogę do końca ustawić zbieżności i geometrii kół. Jak patrzy się na auto to koła nieznacznie schodzą do środka - dół kół. Mniej więcej jak tu ---> koło lewe \\------// koło prawe.
Czym to może być spowodowane?
Panowie tak jak pokazane na obrazku czarne linie to pion, a koła dołem uciekają do środka. Widać to po oponach, bo nie stoi Terrano na całej oponie w związku z odchyleniem w pionie kół.
Panowie ma do Was pytanie. Jestem posiadaczem Nissana Terrano2 2,7tdi 99 r. 3 drzwiowa wersja. Niedawno zostało wymienione praktycznie całe zawieszenie - drążek skrętny kierownicze itp. przód i tył. Mam teraz problem z kołami przednimi otóż schodzą się do środka i nie mogę do końca ustawić zbieżności i geometrii kół. Jak patrzy się na auto to koła nieznacznie schodzą do środka - dół kół. Mniej więcej jak tu ---> koło lewe \\------// koło prawe.
Czym to może być spowodowane?
Panowie tak jak pokazane na obrazku czarne linie to pion, a koła dołem uciekają do środka. Widać to po oponach, bo nie stoi Terrano na całej oponie w związku z odchyleniem w pionie kół.
Ostatnio zmieniony 2014-04-01, 20:39 przez zaq, łącznie zmieniany 7 razy.
mało któremu diagnoście się chce(chociaż za to mu płacisz) ale ustawienie zawieszenia to nie tylko zbieżność,ale kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i kąt pochylenia kół. Zbieżność ustawiamy na końcu!
Jak odkręcisz koło,to zobaczysz 2 śruby trzymające górny wachacz,odkręcasz je i powinny być tam podkładki do regulacji,w twoim przypadku wyjmujesz powiedzmy 2 i przekładasz pod łeb śruby.
Wtedy koła się zejdą.
Domowa metoda jest taka że po ich wyjęciu zakładasz koło,dobrze jest przejechać ok.100m,przykładasz kontownik do ziemi i koła(taką dużą ekierke ) i mierzysz miarką ,przód ma być pochylony lekko górą do środka. Po tym zabiegu dopiero można zbieżność zrobić. Mierzymy do felgi nie do opony!
Ale to powinien zrobić ten magik u którego byłeś na zbieżności,ma do tego narzędzia!
Jak odkręcisz koło,to zobaczysz 2 śruby trzymające górny wachacz,odkręcasz je i powinny być tam podkładki do regulacji,w twoim przypadku wyjmujesz powiedzmy 2 i przekładasz pod łeb śruby.
Wtedy koła się zejdą.
Domowa metoda jest taka że po ich wyjęciu zakładasz koło,dobrze jest przejechać ok.100m,przykładasz kontownik do ziemi i koła(taką dużą ekierke ) i mierzysz miarką ,przód ma być pochylony lekko górą do środka. Po tym zabiegu dopiero można zbieżność zrobić. Mierzymy do felgi nie do opony!
Ale to powinien zrobić ten magik u którego byłeś na zbieżności,ma do tego narzędzia!
Kolego,zaq pisze:Mam problem teraz z kołami przednimi otoż schodzą sie do środka i nie moge do konca ustawic zbuerznosci i geometrii koł. Jak patrzy sie na auto to koła nieznacznie schodza do srodka dół kół mniej wiecej jak ty ---> koło lewe\\------//koło prawe.
zapewne kupiłeś złe dolne sworznie. Są dwa rodzaje, a w Twoim powinny być dłuższe. Dłuższe - czyli 4 otwory do przykręcenia powinny być bardziej odsunięte od główki sworznia.
Porównaj nowe sworznie ze starymi.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
około 3 stopni czy jakos tak według tego co mowią na stacji diagnostycznej. a norma to max 1 stopien. a moze za bardzo na drazkach jest podniesiony??
generalnie bardzo mi to nie przeszkadza ale przy max skrecie koła dziwnie sie wyginaja i mam obawy czy po wjechaniu w jakis piach generalnie ciezki teren czy cos sie nie posypie.
generalnie bardzo mi to nie przeszkadza ale przy max skrecie koła dziwnie sie wyginaja i mam obawy czy po wjechaniu w jakis piach generalnie ciezki teren czy cos sie nie posypie.
Opony się zużyją szybciej i zdecydowanie gorzej się jeździ.
Po to jest regulacja na wachaczach że jak nawet podniesiesz to koła mają być delikatnie na -,a nie +3 tak jak u ciebie,według mnie szkoda opon,a to jest góra 20 min.roboty na 2 strony,pózniej zbieżność to już u diagnosty.
Na porządnej diagnostyce zawieszenia powinni ci ustawić wszystko od A do Z,taka przyjemność w moich stronach ok.150zł kosztuje,bo zbieżność to 30.
Ja bym tak nie jeździł,ale to jest moje zdanie,a każdy robi jak uważa .
Po to jest regulacja na wachaczach że jak nawet podniesiesz to koła mają być delikatnie na -,a nie +3 tak jak u ciebie,według mnie szkoda opon,a to jest góra 20 min.roboty na 2 strony,pózniej zbieżność to już u diagnosty.
Na porządnej diagnostyce zawieszenia powinni ci ustawić wszystko od A do Z,taka przyjemność w moich stronach ok.150zł kosztuje,bo zbieżność to 30.
Ja bym tak nie jeździł,ale to jest moje zdanie,a każdy robi jak uważa .
zaq podkładkami ustawiasz właśnie kąty,KWSZ to sobie odpuść,bo samemu nie dasz rady a jak twoi diagności ustawiają zbieżność przy zle ustawionych kątach,to lepiej niech się tego nie tykają .
Wyjmij wszystkie podkładki i zobaczysz jak się koła ułożyły,pózniej na zbieżność.
Ja mam drążki hd calmini dość wysoko podniesione i nie mam żadnych podkładek pod wachaczami,koła są lekko na -.
Wyjmij wszystkie podkładki i zobaczysz jak się koła ułożyły,pózniej na zbieżność.
Ja mam drążki hd calmini dość wysoko podniesione i nie mam żadnych podkładek pod wachaczami,koła są lekko na -.
Witam,
Wymontowałem te podkładki i tak naprawdę nie widzę żeby się coś zmieniło.. wrzuciłbym zdjęcia, ale nie da się żeby pokazać co i jak...
A może Wy macie zdjęcia gdzie one są? Może ja wykręciłem jakieś złe?
Wymontowałem te podkładki i tak naprawdę nie widzę żeby się coś zmieniło.. wrzuciłbym zdjęcia, ale nie da się żeby pokazać co i jak...
A może Wy macie zdjęcia gdzie one są? Może ja wykręciłem jakieś złe?
Ostatnio zmieniony 2014-04-01, 20:34 przez zaq, łącznie zmieniany 2 razy.
tak są krótkie i jutro maja przyjść te dłuższe... wina warsztatu bo wcześniej były długie wiec panowie wymienia na swój koszt. zamiast założyć takie same wzięli po vin i kupili krótsze
[ Dodano: 2014-04-04, 12:06 ]
No tak i znowu nic bo przysyłają cały czas te krótkie sworznie. Macie jakieś numery seryjne tego dłuższego sworznia moze sprzedawcę lub cokolwiek skąd mógłbym kupić te sworznie. Panowie pomóżcie bo to jest niewiarygodne nie mozna ich niegdzie dostac
[ Dodano: 2014-04-04, 12:06 ]
No tak i znowu nic bo przysyłają cały czas te krótkie sworznie. Macie jakieś numery seryjne tego dłuższego sworznia moze sprzedawcę lub cokolwiek skąd mógłbym kupić te sworznie. Panowie pomóżcie bo to jest niewiarygodne nie mozna ich niegdzie dostac
Np. tu:
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-dolne ... 98455.html
http://allegro.pl/sworzen-do-wahacz-dol ... 03020.html
W tej aukcji opis jest bzdurny bo sprzedawca sam nie wie co sprzedaje ale sworzeń na zdjęciu z wyglądu jest do 96 wzwyż.
http://allegro.pl/z1-1019-sworzen-wahac ... 49540.html
Tu też jest dłuższy:
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-dolne ... 22669.html
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-nissa ... 44017.html
Przed zakupem dobrze się upewnij, zadzwoń, popytaj czy jest to dłuższy sworzeń.
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-dolne ... 98455.html
http://allegro.pl/sworzen-do-wahacz-dol ... 03020.html
W tej aukcji opis jest bzdurny bo sprzedawca sam nie wie co sprzedaje ale sworzeń na zdjęciu z wyglądu jest do 96 wzwyż.
http://allegro.pl/z1-1019-sworzen-wahac ... 49540.html
Tu też jest dłuższy:
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-dolne ... 22669.html
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-nissa ... 44017.html
Przed zakupem dobrze się upewnij, zadzwoń, popytaj czy jest to dłuższy sworzeń.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
cialis and minoxidil
PCOS phenotype of the studied population was defined in no RCT <a href=https://cialis.lat/discover-the-best-pr ... cialis>buy cialis online forum</a> Has anyone else experienced odd cycles since D C and how long before your body got back on track