Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Terrano II] Odpowietrzanie układu hamulcowego

Moderatorzy: bonzo, azorek

liternik
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-03-27, 17:57
Lokalizacja: Podkarpacie

[ Terrano II] Odpowietrzanie układu hamulcowego

Post autor: liternik » 2012-02-06, 17:13

Witam. Temat juz pewnie gdzieś był poruszany ale.... W tylnym prawym wymieniałem cylinderek (o dziwo nowy tylko 29 zł) oraz przewód . No juz mnie noga boli z wciskania i nie mogę do końca odpowietrzyc. Dodam ze przed wymianą było wszystko ok.

Pozatym auto jest z ABS. Na innym forum piszą ze wskazane wyjęcie bezpiecznika od ABS.

Czy macie jakies sprawdzone sposoby odpowietrzania.? Niektórzy polecają odpowietrzanie u mechanika jakims podciśnieniem czy czyms ale jako ze mechaników omijam szerokim łukiem to poprosze o wskazówki.

pozd
Ostatnio zmieniony 2014-01-21, 20:43 przez liternik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-02-06, 18:57

Witam,

Chciałem tylko dodać, że po co wyjmować bezpiecznik od ABS skoro układ nie pracuje, ciekawe co ktoś miał na myśli.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

liternik
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-03-27, 17:57
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: liternik » 2012-02-06, 19:23

dzieki za rady. Jutro zrobie powtórkę z rozrywki i zobaczymy co i jak.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2012-02-07, 09:34

A jest w Terrano korektor siły hamowania? Może zapomnieliście go odpowietrzyć?

liternik
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-03-27, 17:57
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: liternik » 2012-02-07, 10:09

Ponoc w wersjach z ABS nie ma tego ustrojstwa.

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-02-07, 12:36

Witam,

Trzeba tutaj zwrócić uwagę na to co napisał Andrzej, odpowietrzanie zaczynamy od najdalszego punktu i nikt nie powiedział, że będzie to koło tylne prawe.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-02-07, 13:44

azm-61 pisze:Oczywiście,że nikt tu nie podawał, że jest to koło tylne prawe ale kiedyś na innym forum tak rozprawiano na ten temat. Może niefortunnie użyłem takiego sformułowania.
Witaj Andrzeju,

Wszystko się zgadza, żadnej pomyłki z Twojej strony. Ja miałem na myśli tylko to wg tego co napisałeś, że odpowietrzamy od najdalszego koła nie schematycznie od tylnego prawego na co Ty zwróciłeś uwagę. Trzeba po prostu praktycznie sprawdzić które koło jest faktycznie najbardziej oddalone.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2012-02-07, 13:57

Przy układzie ABS wyjmujemy bezpiecznik ABS, i przekręcamy stacyjkę w pozycje zapłonu. Powoduje to otworzenie wszystkich zaworków w popie ABS i w tedy odpowietrzamy. Metoda przez pompowanie pedałem jest mało skuteczna jeśli wymieniliśmy przewody hamulcowe lub zdejmowaliśmy zacisk lub wymienialiśmy tłoczki. W takim wypadku trzeba czynność odpowietrzania pedałem hamulca roboczego wykonywać spora ilosc razu np.po wymianie zacisków i przewodów w tylnej osi w k11 z ABS musiałem odpowietrzać ok 30 ( 30 x 4 kola) razu aby kontrolka hamulca znikła i po tym zabiegu cały układ jeszcze w niewielkim stopniu był zapowietrzony. Z tego co wiem to w nissanach z wersia ABS bywa rożnie unie np jest regulator sily hamowania i system ABS. Jeśli jednak jest regulator siły hamowania powinniśmy zacząć odpowietrzanie tylnego okładu hamulcowego od niego ponieważ w regulatorze zatrzymuje się spora ilość powierza. Pozdrawiam Mariusz

liternik
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-03-27, 17:57
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: liternik » 2012-02-07, 20:15

Dzieki kolego za odp. Jutro dopiero zastosuję sie do wskazówek bo dzisiaj szukałem nowych odpowietrzników na przód bo stare sa lekko ,,upierdliwe " w odkręcaniu. Jakby ktoś potrzebował to w modelu 1998 2,7 TDI (przynajmniej w moim) odpowieterzniki są o gwincie 10x1. Pozdrawiam.

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2012-02-08, 11:44

Dobrze, ze ktoś wie lepiej. Proszę sobie spuścić cały płyn hamulcowy i odpowietrzyć sobie metoda pompowania hamulca roboczego, a później podziel się wrażeniami. U mnie miałem cały układ hamulcowy zapowietrzony ponieważ wymieniałem pompę hamulcowa, przewody,zaciski. Posiadam książkę serwisowa do k11 i w nim wyraźnie jest napisane ze metoda pompowania hamulcem roboczym jest mało skuteczna, tak jak pisałem to w poście u góry. Zaleca się stosowanie urządzeń do odpowietrzania hamulców pod ciśnieniem. W warsztatach używa się do tego celu przyrządu, który podłączany do zbiorniczka wyrównawczego z płynem hamulcowym wytwarza w układzie nadciśnienie. Jak również, aby skutecznie odpowietrzyć trzeba wyjąc bezpiecznik i przekręcić na zapłon. Jest to zależne od rodzaju pojazdu np. dla porównania w Astrze F w książce serwisowej uwzględnione jest odpowietrzanie układu hamulcowego bez ABS i z ABS. Rożnica w odpowietrzaniu jest taka ze w układzie bez ABS zaczynamy odpowietrzanie tradycyjnie czyli od najdalszego kola a w układzie z ABS odpowietrzamy najpierw przedni prawy, przedni lewy, tyl prawy, tyl lewy. Faktycznie niema znaczenia dużego jak np. wymieniasz przewody miękkie lub np. wymieniasz zaciski, wtedy metoda odpowietrzania hamulcem roboczym w zupełności wystarcza. tutaj jeszcze link dla przykładu i z innego forum
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=315610
azm-61 pisze: Mariusz.b86 napisał/a:
Jeśli jednak jest regulator siły hamowania powinniśmy zacząć odpowietrzanie tylnego okładu hamulcowego od niego ponieważ w regulatorze zatrzymuje się spora ilość powierza.

Kolego Mariusz.b86 coś nie wyszedł ten opis, jedynie z tym zdaniem się zgadzam
Faktycznie w tedy spora ilość razu powtarzałem te czynności, ale niestety bylem zmuszony ponieważ mój kompresor się uszkodził i nie moglem odpowietrzyć za pomocą urządzenia. Zgodzie się ze sporo płynu przepompowałem w tedy ale oczywiście oprócz zużytego płynu którego nie wlewamy spowrotem, to cala reszta płynu jest odzyskiwana.


liternik pisze:Ponoc w wersjach z ABS nie ma tego ustrojstwa.
W nissanach jest rożnie lepiej sprawdzić czy niema, a jeśli okaże się ze jest to otworzyć zaworki w regulatorze siły hamowania i dopiero wtedy odpowietrzać. Ja mam ABS i regulator siły hamowania. Pozdrawiam Mariusz ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-02-10, 15:14 przez Mariusz.b86, łącznie zmieniany 2 razy.

liternik
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-03-27, 17:57
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: liternik » 2012-02-08, 16:42

_q

[ Dodano: 2012-02-09, 17:35 ]
Witam. Hamulce zrobione. Jeszcze nie jest idealnie ale jest dobrze. W sumie to leciałem zgodnie z radami tył przód i do skutku. Nie jest idealnie bo pozostało jeszcze odpowietrzyc regulator siły który jednak posiadam ale jako że jest umiejscowiony w tak ciężko dostępnym miejscu a odpowietrznik jest prawie pod podłogą to nie ma szans teraz tego zrobic. Pozatym jest on wg mnie w opłakanym stanie. Z niego odpadają płaty rdzy więc wole nie ruszac. Na wiosne bede robił z tej strony ramę to się tym zajmę.

Tak więc dzieki za porady i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-02-23, 10:25

Krzysztofie!

Było więcej wypowiedzi ale nie ma i wszystko jest w porządku. Nie tylko moderator miał w tym swój udział ale i ja wykasowałem wszystkie moje wypowiedzi w tym temacie aby nikogo nie drażniły. Osoba zakładająca temat zapewne zdążyła przeczytać wskazówki zawarte w moich wypowiedziach więc wielkiej straty ogólnie nie ma.
Prosiłem też moderatora o poprawienie cytatów z moich wypowiedzi ale nie do końca są zmienione tak jak miały prawidłowo brzmieć choć już mi nie zależy na ich dalszym poprawianiu bo teraz nie jest tak źle choć sens ich miał być zupełnie inny. Nie ja rozpętałem burzę, a wszystko skupiło się na mnie.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2012-02-23, 16:20

Witam
Ok koledzy Andrzej i Piotr sprawa wyjaśniona ,bo myślałem że tu się jakieś dziwne rzeczy robią. A skoro sami usuwacie to i ja też usunę bo nic nie wnoszą ciekawego do tematu.
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-03-18, 11:18

Witam,

Tak się złożyło, że mogłem (a właściwie musiałem) zweryfikować w piątek i sobotę, patent wyjmowania bezpiecznika układu ABS przy odpowietrzaniu układu.

A więc pomimo posiadania działającego ABS'u nie musiałem wyjmować absolutnie żadnych bezpieczników! Odpowietrzałem dwa przednie koła, być może tylne wymagają tego manewru, ale osobiście uważam, że to raczej całkowita bzdura.

Problem powstał, bo w środę okazało się, że zapiekł się przedni lewy zacisk. Nie mam zaufania do jakiegokolwiek czyszczenia, rozruszania i smarowania zacisku na samochodzie, więc jak już coś takiego ma miejsce wymieniam uszczelniacze tłoka i wszystkie gumowe osłonki. Pomimo różnych patentów na zahamowanie wycieku płynu z odkręconego przewodu hamulcowego, z lewego zacisku po 24h wyciekł całkowicie płyn ze zbiorniczka. Przy drugim kole miałem lepszy pomysł i zostało go w zbiorniczku na dnie, zawsze to coś. Wymieniałem uszczelniacze, czyściłem i polerowałem tłok i jego cylinder jak i odpowietrzałem koła pojedynczo, bo robiłem to po pracy pod domem od godz 17 i jak zamontowałem zacisk, podłączyłem przewód hamulcowy to wystarczyło zalać zbiorniczek płynem a po paru sekundach płyn już wyciekał przez odpowietrznik. Kompletnie żadnych problemów z odpowietrzeniem! Parę, 5-8 operacji wypuszczenia płynu z powietrzem i po chwili wszystko działa.

Wymieniałem też od razu klocki hamulcowego nie dlatego, abym musiał, ale po to, aby tłoczek działał na większej powierzchni otworu zacisku (klocki grubsze, bardziej wsunięty tłoczek = lepsza praca). Ceny są bardzo niskie - komplet uszczelniaczy Autofren na 2 koła 50zł, klocki hamulcowe ABS (LPR) 70zł/komplet.

Do tarczy hamulcowej się nie zabieram, bo to jakaś dywersja, aby nie można było tego jakoś normalnie demontować. Jedna uwaga, jak wymieniamy klocki a mamy stare tarcze, trzeba te nowe klocki na krawędziach lekko pilnikiem dopasować, aby się szybciej ułożyły, hamowały całą powierzchnią i nie obcierały niepotrzebnie (nie grzały tarcz i zacisku).

Zdjęć chyba nie będę zamieszczał bo po co, odkręca się 2 śruby (w tym jedna to od przewodu hamulcowego) i zacisk wyjęty, żadnej filozofii, genialnie prosta konstrukcja firmy Lucas, bez żadnych prowadnic narażonych na zanieczyszczenie i innych dup...li.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-05-21, 20:58

etam z tymi tarczami wcale nie ma jakiegoś wielkiego problemu

Beny_85
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2011-10-29, 22:36
Lokalizacja: Śrem

Post autor: Beny_85 » 2012-06-09, 20:19

Podłączę się Panowie do tematu, ponieważ mam problem z hamulcami a mianowicie po przejechaniu kilkustet metrów włącza się czerwona kontrolka hamulca ręcznego i dzwięk osrzegawczy, czyli informacja o zbyt mały stanie płynu hamulcowego. Zatrzymałem się, sprawdziłem zbiorniczek w którym płyn był zalany po korek! Mimo to nadal zapala się kontrolka, aż strach jeździć! Mieliście taki problem? Dodam iż od kilku dni padł mi kolejny czujnik ABS i nie wymieniłem go jeszcze, zresztą rozważam czy wogóle go robić bo straciłem już do tego cierpliwość- trzeci w ciągu pół roku... Niesprawny został zdemontowany i jezdze bez. Czy jazda z niesprawnym ABSesem moźe mieć na to wpływ? Z góry dziękuję za pomoc! Pozdr
/Kuba

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-06-25, 07:59

po prostu trzeba sprawdzić co ta kontrolka poza płynem pokazuje, u mnie np jeszcze podciśnienie

Beny_85
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2011-10-29, 22:36
Lokalizacja: Śrem

Post autor: Beny_85 » 2012-06-26, 09:23

Byłem już u dwóch "fachowców" i jeden stwierdził że może zdiagnozować wyłącznie wtrakcie palenia się kontrolki, drugi mimo iż się paliła akurat rozłożył ręce... Jestem w kropce a wq...a to strasznie!

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2012-06-26, 09:37

po prostu serwisówka w rękę i do roboty, na pewno jest krok po kroku tylko że consulta pewnie będzie trzeba podłączyć

kermicior77
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-01-15, 08:13
Lokalizacja: małopolska

Post autor: kermicior77 » 2014-01-15, 09:06

Witam. Pozwolicie że odgrzeje stary już temat, bo być może przyda się on dla potomnych. Mianowicie mi też kontrolka od hamulca się zaświecała przy zjeździe z góry, ale zauważyłem że działo się to po kilku krotnym nacisnięciu hamulca. Grzebałem, grzebałem i znalazłem. Otóż pod filtrem powietrza znajduje się czujnik podciśnienia(wychodzi cienka rurka od kompresora "alternatora" i prowadzi ona do czujnika do którego podłączony jest przewód elektryczny, bardzo łatwo jest go znaleźć.) Sprawdzałem na postoju i faktycznie gdy kilka razy nacisnełem hamulec, kontrolka się zaświeciła i momentalnie stwardniał pedał hamulca, jakby nie było wspomagania. Po sekundzie wszystko wróciło do normy. Dłuższe sygnalizowanie kontrolką może tylko oznaczać uszkodzenie czujnika. Najlepiej odłączyć od niego wtyczkę i będzie wiadomo czy jest to jego wina. Może również być tak że kompresorek jest mało wydajny i nie nadąża robić dobrego podciśnienia, lub zachodzi nieszczelność na przewodach podciśnień. Jadąc z góry (hamując biegiem) wówczas te podciśnienia najwięcej pracują, zamykając przepustnice i inne ustrojstwa, jeżeli jest gdzieś nieszczelność to wtedy się ta kontrolka powinna świecić ciągle. Wyluzujmy wtedy skrzynie by samochód chodził nawolnych obr. i wtedy powinno wrócić wszystko do normy. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2014-01-15, 09:45

ten kompresorek jak to nazwałeś to pompa podciśnienia - występuje w TD za alternatorem w TDI w bloku siedzi
po kilkukrotnym naciśnięciu pedału zużywasz zgromadzone podciśnienie, zwłaszcza jak silnik chodzi na biegu jałowym to pompa ma niską wydajność,
rozwiązaniem tego jest dołożenie akumulatora podciśnienia - dodatkowej puszki po prostu zwiększającej objętość układu
po kilkukrotnym naciśnięciu pedału można przyjąć że jest to zjawisko normalne
pierwsza rzecz do sprawdzenia jak się to z byt często zdarza to czy wężyki są szczelna i czy zaworek (po drodze wężyka do serwa) działa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”