Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

instrukcja obsługi do terrano I z 1993 roku.

Moderatorzy: bonzo, azorek

Jacek
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2013-02-02, 22:01
Lokalizacja: Dolny Śląsk

instrukcja obsługi do terrano I z 1993 roku.

Post autor: Jacek » 2013-02-02, 22:07

szukam instrukcji do terrano I z 93 roku.... nigdzie trafić nie mogę... może być w wersji elektro albo odkupię książkę.

Awatar użytkownika
cww
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-12-29, 12:35
Lokalizacja: Gdańsk

Re: instrukcja obsługi do terrano I z 1993 roku.

Post autor: cww » 2013-02-02, 22:45

Jacek pisze:szukam instrukcji do terrano I z 93 roku.... nigdzie trafić nie mogę... może być w wersji elektro albo odkupię książkę.
To chyba jednak słabo szukasz..

Jacek
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2013-02-02, 22:01
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Jacek » 2013-02-08, 20:18

wiesz ale ja słabo po rosyjsku czytam a na sdamych obrazkach opierać się nie będę.....

Awatar użytkownika
cww
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-12-29, 12:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cww » 2013-02-09, 00:06

Jacek pisze:wiesz ale ja słabo po rosyjsku czytam a na sdamych obrazkach opierać się nie będę.....
Nie będę reklamował konkurencji, ale TAM oprócz chińskiego ;-) też jest po angielsku.....

Awatar użytkownika
Ceniu
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2013-02-10, 13:05
Lokalizacja: wuerzburg Niemcy

Post autor: Ceniu » 2013-02-10, 14:14

cww pisze:
Jacek pisze:wiesz ale ja słabo po rosyjsku czytam a na sdamych obrazkach opierać się nie będę.....
Nie będę reklamował konkurencji, ale TAM oprócz chińskiego ;-) też jest po angielsku.....
konkretnie to masz tutaj
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... wki-sa-tu/

Jacek
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2013-02-02, 22:01
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Jacek » 2013-02-14, 20:27

dziękuję bardzo:)

Awatar użytkownika
Ceniu
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2013-02-10, 13:05
Lokalizacja: wuerzburg Niemcy

Post autor: Ceniu » 2013-02-14, 21:29

jak coś robisz konkretnego to pytaj może jakoś będę mógł pomóc. trochę już się t1 na rozkręcałem ;) jakaś wiedza zawsze została :)

Jacek
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2013-02-02, 22:01
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Jacek » 2013-02-17, 14:44

dostałem fajny, prosty i niedrogi bardzo patent na uzyskanie powiększenia mocy o jakieś 15 - 20 koni. muszę się jeszcze dopytać i zdobić schemat i coś podziałać. Patent jest ponoć dobry bo nie ingeruje się w sam silnik jako tako, tylko zmienia się dopływ powietrza i coś tam jeszcze...

Awatar użytkownika
Ceniu
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2013-02-10, 13:05
Lokalizacja: wuerzburg Niemcy

Post autor: Ceniu » 2013-02-17, 15:27

ale do jakiego silnika??
ja mam 3.0 v6 mocy ma dosyć :P

Jacek
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2013-02-02, 22:01
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Jacek » 2013-02-18, 13:51

właśnie to jest super bo zrobisz to na każdym dieslu o prostej konstrukcji:) Gadałem dzis z mechaniorem i mi objaśnił... patent polega na wstawieniu chłodnicy powietrza które trafia do silnika, pokazał mi coś takiego zrobione, cały układ, masakra, banalne w zrobieniu a moc wzrasta o dobre 20 koni... powiem Ci że w szoku byłem. A powód jest prosty, Zimne powietrze o wiele jepiej się spala he he :) A mój silnnik to 2,7, cztery kominy i wysoki moment obrotowy:)

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-02-18, 14:57

jest tylko jedno ale... w silnikach 2,7 Tdi...a więc w terranach z okrągłymi kloszami i nowszymi to urządzenie już jest zamontowane...

taka chłodnica nosi popularną nazwę - intercooler

dodatkowo te 20 koni mocy to przesada TDi ma ok 20 koni więcej nić TD (25 z tego co pamiętam) ale one mają też zupełnie inną pompę paliwową, sterowaną elektronicznie z całym tym dodatkowym barachłem typu przepływomierze, potencjometry gazu itp...

założenie IC na pewno zwiększa moc silnika... ale nie o 20%.... 5%-10% jest ponoć realne

dodatkowo założenie IC też otwiera kilka problemów :) jego praca w kopiącej się w błocie terenówce jest generalnie mało wydajna... oczywiście można dołożyć wiatrak...

trzeba ciąć maskę lub kombinować maskę z 2,7TDi

trzeba kombinować IC lub kupić ten z 2,7TDi

jak się skombinuje fajny IC (z iveco czy z czegoś) to trzeba kombinować rury pod maską...


no bo byłbym zapomniał... rury to problem z tego powodu że schładzać trzeba powietrze które przeszło przez sprężarkę... czyli IC musi być za turbem... więc albo IC mamy na masce... albo ciągniemy przez auto śliczne długie kawałki rury... z kolankami po 90 stopni... i potem pada pytanie czy to co zyskaliśmy na schłodzeniu nie poszło piguły na oporach przepływu...

Jacek
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2013-02-02, 22:01
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Jacek » 2013-02-19, 09:13

o 15 - 20 koniach mówił mi mechanik, ja czegoś takiego na oczy nie widziałem ale wiem co to intercooler. Moje terrano to stary model i nie ma intercoolera. A każda ingerencja w moc silnika ma swoje plusy i minusy to pewne. A ic od iveco fajnie pasuje....

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-02-19, 11:03

no to pokazał Ci coś takiego na własne oczy? czy nie widziałeś tego na własne oczy? :)

jak chcesz terrano z IC... to najprościej kupić cały zestaw z TDi... IC na allegro kosztuje ok stówki... drugie tyle zapłacisz na elementy mocowań itp... układ masz wtedy plug&play... tylko wywalić dziurę w masce i zrobić jakiś estetyczny chwyt powietrza...

Jacek
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2013-02-02, 22:01
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Jacek » 2013-02-20, 15:17

pokazał mi całyukład zrobiony i wstawiony do staarego golfa... w terrano takiego nie widziałem, dzięki za podpowieź z tymz allegro.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-02-20, 21:00

golf czy nie golf... to ma sens tylko z turbiną i to za turbiną... :)

Gdzieś na tym forum nawet ktoś wrzucał zdjęcie modzonego IC... założony fajnie bo z przodu więc teoretycznie powinno działać lepiej podczas jazdy.... ale ze 2 metry dodatkowej rury pod maską :(

Widziałem też fajnie wymyślone IC w parchach... większe niż seryjne z dupnym wiatrakiem i podwójnym wlotem na masce (takim z 3,0)

No i jeszcze jedna uwaga... jak już podkręcać silnik i zakładać IC... to wypadało by podkręcić turbinę... w 2,7TDi turbina dmucha trochę mocniej niż w 2,7TD....

podkręcona turbina... dołożony blow off... i zaczyna się człowiek zapędzać :)

a tak serio serio.... to czy komuś zabrakło w terenie koni w 2,7TD? :)

[ Dodano: 2013-02-25, 08:17 ]
znalazłem zdjęcia z pepickiej roboty... profi co? :)

w dodatku jest to tu zrobione na 4,2Td a jak wiadomo 4,2TD to w zasadzie 2,7TD z dodatkowymi 2 garami...

fotki poniżej

http://postimage.org/image/7zymwjr2n/
http://postimage.org/image/pch33w3e7/

chłopaki dokładali też turbo więc mają większą "swobodę ekspresji"
na masce dwa wloty powietrza od parcha 3,0... więc nawet jest koszernie :)

a no i widoczny jest spory body lift, który pozwolił na to że się ta wielka skrzynia tam zmieściła :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”