instrukcja obsługi do terrano I z 1993 roku.
instrukcja obsługi do terrano I z 1993 roku.
szukam instrukcji do terrano I z 93 roku.... nigdzie trafić nie mogę... może być w wersji elektro albo odkupię książkę.
Re: instrukcja obsługi do terrano I z 1993 roku.
To chyba jednak słabo szukasz..Jacek pisze:szukam instrukcji do terrano I z 93 roku.... nigdzie trafić nie mogę... może być w wersji elektro albo odkupię książkę.
konkretnie to masz tutajcww pisze:Nie będę reklamował konkurencji, ale TAM oprócz chińskiego też jest po angielsku.....Jacek pisze:wiesz ale ja słabo po rosyjsku czytam a na sdamych obrazkach opierać się nie będę.....
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... wki-sa-tu/
właśnie to jest super bo zrobisz to na każdym dieslu o prostej konstrukcji:) Gadałem dzis z mechaniorem i mi objaśnił... patent polega na wstawieniu chłodnicy powietrza które trafia do silnika, pokazał mi coś takiego zrobione, cały układ, masakra, banalne w zrobieniu a moc wzrasta o dobre 20 koni... powiem Ci że w szoku byłem. A powód jest prosty, Zimne powietrze o wiele jepiej się spala he he A mój silnnik to 2,7, cztery kominy i wysoki moment obrotowy:)
jest tylko jedno ale... w silnikach 2,7 Tdi...a więc w terranach z okrągłymi kloszami i nowszymi to urządzenie już jest zamontowane...
taka chłodnica nosi popularną nazwę - intercooler
dodatkowo te 20 koni mocy to przesada TDi ma ok 20 koni więcej nić TD (25 z tego co pamiętam) ale one mają też zupełnie inną pompę paliwową, sterowaną elektronicznie z całym tym dodatkowym barachłem typu przepływomierze, potencjometry gazu itp...
założenie IC na pewno zwiększa moc silnika... ale nie o 20%.... 5%-10% jest ponoć realne
dodatkowo założenie IC też otwiera kilka problemów jego praca w kopiącej się w błocie terenówce jest generalnie mało wydajna... oczywiście można dołożyć wiatrak...
trzeba ciąć maskę lub kombinować maskę z 2,7TDi
trzeba kombinować IC lub kupić ten z 2,7TDi
jak się skombinuje fajny IC (z iveco czy z czegoś) to trzeba kombinować rury pod maską...
no bo byłbym zapomniał... rury to problem z tego powodu że schładzać trzeba powietrze które przeszło przez sprężarkę... czyli IC musi być za turbem... więc albo IC mamy na masce... albo ciągniemy przez auto śliczne długie kawałki rury... z kolankami po 90 stopni... i potem pada pytanie czy to co zyskaliśmy na schłodzeniu nie poszło piguły na oporach przepływu...
taka chłodnica nosi popularną nazwę - intercooler
dodatkowo te 20 koni mocy to przesada TDi ma ok 20 koni więcej nić TD (25 z tego co pamiętam) ale one mają też zupełnie inną pompę paliwową, sterowaną elektronicznie z całym tym dodatkowym barachłem typu przepływomierze, potencjometry gazu itp...
założenie IC na pewno zwiększa moc silnika... ale nie o 20%.... 5%-10% jest ponoć realne
dodatkowo założenie IC też otwiera kilka problemów jego praca w kopiącej się w błocie terenówce jest generalnie mało wydajna... oczywiście można dołożyć wiatrak...
trzeba ciąć maskę lub kombinować maskę z 2,7TDi
trzeba kombinować IC lub kupić ten z 2,7TDi
jak się skombinuje fajny IC (z iveco czy z czegoś) to trzeba kombinować rury pod maską...
no bo byłbym zapomniał... rury to problem z tego powodu że schładzać trzeba powietrze które przeszło przez sprężarkę... czyli IC musi być za turbem... więc albo IC mamy na masce... albo ciągniemy przez auto śliczne długie kawałki rury... z kolankami po 90 stopni... i potem pada pytanie czy to co zyskaliśmy na schłodzeniu nie poszło piguły na oporach przepływu...
no to pokazał Ci coś takiego na własne oczy? czy nie widziałeś tego na własne oczy?
jak chcesz terrano z IC... to najprościej kupić cały zestaw z TDi... IC na allegro kosztuje ok stówki... drugie tyle zapłacisz na elementy mocowań itp... układ masz wtedy plug&play... tylko wywalić dziurę w masce i zrobić jakiś estetyczny chwyt powietrza...
jak chcesz terrano z IC... to najprościej kupić cały zestaw z TDi... IC na allegro kosztuje ok stówki... drugie tyle zapłacisz na elementy mocowań itp... układ masz wtedy plug&play... tylko wywalić dziurę w masce i zrobić jakiś estetyczny chwyt powietrza...
golf czy nie golf... to ma sens tylko z turbiną i to za turbiną...
Gdzieś na tym forum nawet ktoś wrzucał zdjęcie modzonego IC... założony fajnie bo z przodu więc teoretycznie powinno działać lepiej podczas jazdy.... ale ze 2 metry dodatkowej rury pod maską
Widziałem też fajnie wymyślone IC w parchach... większe niż seryjne z dupnym wiatrakiem i podwójnym wlotem na masce (takim z 3,0)
No i jeszcze jedna uwaga... jak już podkręcać silnik i zakładać IC... to wypadało by podkręcić turbinę... w 2,7TDi turbina dmucha trochę mocniej niż w 2,7TD....
podkręcona turbina... dołożony blow off... i zaczyna się człowiek zapędzać
a tak serio serio.... to czy komuś zabrakło w terenie koni w 2,7TD?
[ Dodano: 2013-02-25, 08:17 ]
znalazłem zdjęcia z pepickiej roboty... profi co?
w dodatku jest to tu zrobione na 4,2Td a jak wiadomo 4,2TD to w zasadzie 2,7TD z dodatkowymi 2 garami...
fotki poniżej
http://postimage.org/image/7zymwjr2n/
http://postimage.org/image/pch33w3e7/
chłopaki dokładali też turbo więc mają większą "swobodę ekspresji"
na masce dwa wloty powietrza od parcha 3,0... więc nawet jest koszernie
a no i widoczny jest spory body lift, który pozwolił na to że się ta wielka skrzynia tam zmieściła
Gdzieś na tym forum nawet ktoś wrzucał zdjęcie modzonego IC... założony fajnie bo z przodu więc teoretycznie powinno działać lepiej podczas jazdy.... ale ze 2 metry dodatkowej rury pod maską
Widziałem też fajnie wymyślone IC w parchach... większe niż seryjne z dupnym wiatrakiem i podwójnym wlotem na masce (takim z 3,0)
No i jeszcze jedna uwaga... jak już podkręcać silnik i zakładać IC... to wypadało by podkręcić turbinę... w 2,7TDi turbina dmucha trochę mocniej niż w 2,7TD....
podkręcona turbina... dołożony blow off... i zaczyna się człowiek zapędzać
a tak serio serio.... to czy komuś zabrakło w terenie koni w 2,7TD?
[ Dodano: 2013-02-25, 08:17 ]
znalazłem zdjęcia z pepickiej roboty... profi co?
w dodatku jest to tu zrobione na 4,2Td a jak wiadomo 4,2TD to w zasadzie 2,7TD z dodatkowymi 2 garami...
fotki poniżej
http://postimage.org/image/7zymwjr2n/
http://postimage.org/image/pch33w3e7/
chłopaki dokładali też turbo więc mają większą "swobodę ekspresji"
na masce dwa wloty powietrza od parcha 3,0... więc nawet jest koszernie
a no i widoczny jest spory body lift, który pozwolił na to że się ta wielka skrzynia tam zmieściła