Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Problem z obrotami i brak grzania silnika

Moderatorzy: bonzo, azorek

moris
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-10-26, 15:34
Lokalizacja: Poznań

Problem z obrotami i brak grzania silnika

Post autor: moris » 2013-01-31, 20:50

problem to niskie obroty ale...
po wymianie uszczelek pod głowicami w moim Pathfinderze (vg30i V6 + LPG) zaczeło się dziwnie dziać. najpierw pojawiło się ponownie "grzanie się" silnika... - wyciek z wężyka - zrobione (chłopcy w serwisie musieli zapomnieć założyć zacisk)
uzupełniłem płyn... i nic! wóz się grzał dalej.
no to spuściłem plyn i przepłukałem układ. poszło. wyleciał jakiś syf i silnik się nie grzeje.
no ale ciekawostka... na gazie jest to o wiele bardziej widoczne niż na benzynie.
otóż w momencie WYŁĄCZENIA tak panowie WYŁĄCZENIA ogrzewania obroty silnika schodzą do zaledwie 300 - 500 rpm. i tu pies jest pogrzebany. włączam ogrzewanie i jest w miarę ok silnik chodzi w miarę cicho i równo...
o co to chodzi?

teraz wieści od mechaników, czyli co ich zdaniem dolega mojemu Rico...
- termostat
- uszczelka głowicy - co z tego że ma 3 tygodnie
- głowica - nie no, przecież musi być pęknięta, to nie ważne że głowica była sprawdzana i planowana, przy mnie.
- instalacja gazowa do wymniany (a co można przecież, nie?)
- kable świece + kopułka i palec - chyba najsensowniejsze.

co wy na to? macie jakieś pomysły?

i jeszcze zestaw pytani odemnie.

Mój Rico - Path z 89 z silnikiem vg30i w V6 + LPG
- jakie obroty powiniem mieć ten silnik?
- czy ktoś ma plany silnika po polsku? z serii zrób to sam?

i najważniejsze - ja chcę poznać ten wóz od relingu aż po żwir pod oponami. więc mam gdzieś w/w domorosłych mechaników łaknących kasy z mojego portfela... to jest za prosty wóz na to żebym się nie mógł przy nim pobawić... przynajmniej mam frajdę. no i nie mam dobrego mechanika w okolicy.

darujcie ctrl+c ale jestem już zdesperowany i szukam pomocy wszędzie.

[+]Edycja tytułu na bardziej przejrzysty i odpowiadający problemowi, Zielkq
Ostatnio zmieniony 2013-03-16, 20:57 przez moris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-01-31, 21:25

hmm
jedyne co udaje mi się wymyślić co ma ogrzewanie silnika do obrotów to głośno myśląc otwierając ogrzewanie zmieniasz obwód chłodziwa - łatwiej będzie przepływało, może gdzieś jest coś przytkane ale z drugiej strony nie widzę możliwości żeby płyn chłodniczy "nieporuszający" się tak duży opór stanowił, jednak to że silnik się grzeje właśnie może świadczyć o tym że nie ma przepływu, a klimatyzację masz ? może po włączeniu ogrzewania odłącza się sprężarka co zmniejsza obciążenie silnika ?
może spróbuj "przepompować" płyn przez silnik ?

moris
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-10-26, 15:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: moris » 2013-01-31, 21:52

no właśnie.
kupiłem ten wóz bez klimy... owszem kiedyś miał ale juz nie ma bo cwaniak wymontował 2 chłodnicę od klimy... więc to odpada.

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-01-31, 22:01

to rozumiem ze sprężarki też nie ma ?
zobacz czy ci się uda przepompować płyn przez silnik ?
a to nie jest też tak że w niektórych samochodach po włączeniu klimy komp zwiększa obroty jałowe silnika ? może coś z kompem nie tak ?

moris
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-10-26, 15:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: moris » 2013-01-31, 22:06

zerowego pojęcia nie mam... co ciekawe, pod siedzeniem pasażera nie ma kompa... i uwierz mi przetrząsnąłem cały wóz i go nie znalazłem... nawet w bagażniku... silnik to vg30i więc prosty jak nie wiem co. może nez kompa jeżdżę? autko z 89 roku.

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-01-31, 22:09

nie wiem nie widziałem tego nigdy na oczy,
a za panelem środkowym, za schowkiem w słupkach ?

moris
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-10-26, 15:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: moris » 2013-01-31, 22:13

swoją drogą mam w nim sporo przeróbek takich że głowa mała. mój błąd - nie sprawdziłęm wozu dokładnie przy zakupie...
i teraz mam - np. sztukowane przewody paliwa itp.

[ Dodano: 2013-01-31, 22:34 ]
nic... nawet jak znajdę kompa to co dalej> nie mam łączy czy lapka żeby coś tam grzebać... o programie nie wspominając.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-02-01, 08:14

a nie jest tak że jak włącza/wyłącza ogrzewanie to obieg płynu zostaje bez zmian a zmienia się tylko obieg powietrza wokół nagrzewnicy? kwestie mały obieg - duży obieg załatwia chyba sam termostat... ?

z tym kompem alby czymś innym co reguluje wolne obroty to chyba lepszy trop, pamiętam lata lata temu że jak do silnika dokładało się cokolwiek napędzanego wałem co dawało opór to trzeba było podnosić obroty silnika (przy dokładaniu wspomagania, czy klimy np) Logicznym się więc wydaje że tak jak Hugh_h napisał wyłączając ogrzewanie to coś co reguluje wolne obroty sądzi że zmniejsza się obciążenie silnika i może zmniejszyć wolne obroty)

z drugiej strony zazwyczaj to jest tak że klimę włącza osobny guziczek z śnieżynką... a pokrętło od ogrzewania to osobna kwestia... opisz jak tam wygląda to włączanie/wyłączanie ogrzewania pokrętło? guziczek? co za ikonka jest na guziczku?

Ja bym w sumie z tym do elektryka pojechał...

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-02-01, 08:29

a może fakt ze tylko obieg powietrza się zmienia, ale widziałem kiedyś nagrzewnice z zaworkami :)
no to prosta sprawa wyciągnąć panel regulacji grzania i sprawdzić czy poza cięgnem coś tam jest podłączone :)

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2013-02-01, 11:12

moris pisze: może nez kompa jeżdżę?
Gdzieś musi mieć. Mam taki silnik.. nie w terrano, ale mam.... w wersji puzzle :D
Sprawdź na tunelu środkowym pod panelem sterowania.
Mam książkę serwisową do takiego pathfaidera, niestety w jakimś barbarzyńskim języku.
Jak sie do niej dokopie to sprawdzę.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-02-01, 11:35

komputer pod przednim prawym fotelem http://nissan4u.com/parts/pathfinder/us ... tration_1/
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2013-02-01, 11:43

dobrze ze się coś ruszyło w temacie może gość zacznie wreszcie jeździć a nie tylko głaskać go w garażu, ... a swoją droga to chyba każdy z nas kiedyś kupił takiego kota w worku ?

moris
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-10-26, 15:34
Lokalizacja: Poznań

no i dalej problem

Post autor: moris » 2013-03-15, 13:32

po waszych sugestiach zrobiłem co mogłem... kompa dalej nie znalazłem. nie wiem gdzie ktoś go w ogóle wsadził...

żeby było śmieszniej to po dolaniu oleju i płynu do chłodnicy zaświergotał że aż miło. zrobiłem nim około 1000 km.
i problem wrócił.

objawy dalej takie same jak przy uszczelce pod głowicą z tą różnicą że uszczelka jest nowa.
dodam że na wolnych obrotach jest masakra... faluje i chyba nie pali na wszystkie gary.
czy to możliwe żeby świece?

[ Dodano: 2013-03-15, 14:14 ]
P.S. - znalazłem komputer... jest pod siedzeniem pasażera z tyłu... pod kanapą a nie jak w książce serwisowej pod siedzeniem pasażera z przodu.

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2013-03-16, 20:49

VG30I :)21
Nawet włączenie świateł zmienia obroty... może masz zwarcie lub coś wycięte.

Sprawdziłbym czujniki temperatury, potencjometr z przełącznikami, zaworek gorącego powietrza, grzałkę miksera, zmierzył podciśnienie - czy jest szczelny układ, sprawdził kable WN, cewkę i tranzystor mocy - czyli 90% co może nie działać. Łatwe do ogarnięcia.
Komp wymruga ewentualne problemy, ma naklejkę z pełną instukcją.

Jak coś, mam cały manual do VG30I.

moris
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-10-26, 15:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: moris » 2013-03-16, 22:27

wojtku ratuj mnie więc tym manualem :)
mam jeden ale w cyrylicy w jpg. masakra...
jeśli jeszcze masz to w PL to o rany :)
prześlij mi go proszę na waleczny@ineria.pl lub lepiej zamieść link do zrzucenia :)

Stokrotne dzięki :)

p.s. - w poniedziałek lecę do znajomego mechanika, bo na mrozie nie da się robić, a ja garażu ogrzewanego nie mam.

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2013-03-16, 23:02


ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”