Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

WYMIANA MOSTU NA TEN Z LSD

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

WYMIANA MOSTU NA TEN Z LSD

Post autor: oskazip » 2013-01-26, 16:27

witam w poniedziałek mam być most z lsd do mnie dostarczony
więc wymianka niebawem
do tego cały tył poliuretan z http://www.elast-pol.pl będą zdjęcia
przód górne wahacze muszą poczekać do wiosny

pozdro
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-01-26, 22:00

Czekamy na foto relacje :-P
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-27, 10:15

nie śledziłem relacji... stary most umarł? Czy wymiana na życzenie? :)

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

most

Post autor: oskazip » 2013-01-28, 12:47

właśnie odebrałem od kuriera most z LSD

dwa kółka kręcą cie w tą samą strone

niebawem foto z konserwacji mostu
bedzie zalany olejem Comma LS80W90 LS80W-90 gl-5
do tego pomalowany farbą CORR-ACTIVE NA RDZĘ firmy WEGA
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2013-01-28, 14:38

No jednak nie wytrzymałeś z mostem :-)
Widzę że trafiłeś na podkład, którym ja też zabezpieczam jak wyłazi ruda. Pamiętaj iż bardzo długo on schnie. W lecie suszę nawet 7 dni. W przeciwnym razie mizerny efekt, ruda wylezie po pierwszym deszczu.
No i jakiś chlorokałczuk po wyschnięciu na to połóż.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2013-01-28, 15:14

Dżem, moim zdaniem bardzo dobra farba stestowana
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-28, 16:53

w sumie to jak masz ten most "na kołkach" i chcesz go jeszcze malować to może szarpnij się na dodatkową tarczkę do LSD... fama niesie że z takiej blokady 25% można zrobić blokadę 75%.... Pytanie tylko czemu ma ta wymiana mostu służyć...

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2013-01-29, 13:26

Thespian, kolego a jak myślisz czemu ma służyć z koro w starym fabrycznie nie było LSD
a jeśli chodzi o tarcze dodatkowe to sam nie dałbym rady tego zrobic
z tego co wiem lsd nie można wyrazić w procentach to po prostu mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-29, 13:37

można wyrazić w procentach... albo ten mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu trze mniej albo więcej :)

Co do tego czemu to ma służyć to nie wiem jeśli to jest element "tuningu" czy też poprawy właściwości terenowych, to moim skromnym zdaniem gra jest średnio warta świeczki... LSD to fajny wynalazek jeśli mówimy np o rajdach szybkich... ale np w przypadku zakopania auta nie pomoże nic...

Jakby się już uprzeć na podnoszenie dzielności terenowej tyrana to trzeba myśleć o klasycznym difflocku... żadnych układach "lepkościowych"

ale jak mówi reklama... to jest Twój tron... :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2013-01-29, 14:33

Thespian, kolego po poniekąd masz racje leprze lsd niż bez
okazało sie ze most zakupiony prze ze mni ma około 70.000 przebiegu
porozkręcaniu główki tryby są w idealnym stanie
tylko jeśli chodzi o mocowania z górnym wahaczem te mocowania były przespawane
wiec przekładam sam środek

tylko nie wiem jak tam moje uszczelnienia
aby wyjąć półosie należy je wykręcić na około 5-8 cm aby dało radę łówkę mostu wsadziź
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2013-01-29, 15:15

Thespian pisze: fama niesie że z takiej blokady 25% można zrobić blokadę 75%.... Pytanie tylko czemu ma ta wymiana mostu służyć...
Z całym szacunkiem a to żeś pojechał :-D
Jak jedno koło jest napędzane przez układ różnicowy z momentem 75% to drugie poprzez LSD przenosi tylko 25%. Dołożenie tarczek może co najwyżej dążyć do wyrównania momentów (tak jak w pełnej blokadzie) czyli uzyskać podział na poziomie 40-60%.

Z tego co napisałeś to z 25% na 75% się zmieni jak układ różnicowy mostu przerzuci napęd na drugą stronę ;-) Suma ma zawsze dać 100% momentu z wały napędowego.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-29, 17:26

dramatyzujesz :-P
owszem co do zasady blokada 25% oznacza że w przypadku buksowania koła lewego na prawe i tak idzie 25% momentu...

ale określenie "blokady 100%", "szpery 100%" jest bardzo popularne i zrozumiałe, blokada 100% oznacza taką blokadę dyferencjału która na sztywno spina lewą półoś z prawą półosią...

analogicznie 75% LSD o którym pisałem miało oznaczać blokadę która w przypadku utraty przyczepności przez lewe koło na prawe koło skieruje 75% tego momentu który idzie na na koło lewe. Pisząc wg Twojej fachowej terminologii chodziło o blokadę 43%

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2013-01-29, 17:45

okazało sie ze nie da rady przełożyć całego mostu, górne mocowanie wahacza prawego jest zwichrowane
więc najlepiej bedzie przełożyć całą główkę mostu zLSD a oto zdjęcia https://picasaweb.google.com/1017366993 ... anoMostLSD
w sobotę reszta prac związanych z mostem
Ostatnio zmieniony 2013-01-29, 18:20 przez oskazip, łącznie zmieniany 1 raz.
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-29, 18:18

u mnie link nie robi...

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2013-01-29, 18:22

Thespian, już działa !!!
w sobotę zrobię dokładne zddjęcia główki wraz z płytkami chociaż mało co je widać (bedzie makro)
w sobotę przerzucam główki h
także zrobię zdjęcia i porównam z LSD i BEZ
obudowa mostu i główki są takie same i żadnej różnicy nie widać bo jej nie ma!!!
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-29, 20:25

czyli że pochwę mostu szlifowałeś na darmo? :)

fajna fotorelacja, uszczelki masz nowe?

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2013-01-29, 21:36

Thespian pisze:dramatyzujesz :-P
owszem co do zasady blokada 25% oznacza że w przypadku buksowania koła lewego na prawe i tak idzie 25% momentu...

ale określenie "blokady 100%", "szpery 100%" jest bardzo popularne i zrozumiałe, blokada 100% oznacza taką blokadę dyferencjału która na sztywno spina lewą półoś z prawą półosią...

analogicznie 75% LSD o którym pisałem miało oznaczać blokadę która w przypadku utraty przyczepności przez lewe koło na prawe koło skieruje 75% tego momentu który idzie na na koło lewe. Pisząc wg Twojej fachowej terminologii chodziło o blokadę 43%
Ech, wybrnąłeś. Szacunek. Trochę zamieszałem ale widzę że znasz się na liczydle ;-)
Jak zwał tak zwał, te 40% jak piszą lepiej obeznani to to max przy LSD. Pamiętać trzeba o seryjnym ogumieniu. Podobno przy 33-35 calach można już zapomnieć że było LSD.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2013-01-29, 22:07

Thespian, no właśnie na darmo
a jeśli chodzi o uszczelki to nie wiem w jakim są stanie moje stare
jakby co to mam za 4zł za sztukę rozmiar 35x55x10
gdzie w oryginale idą 35x55x11.5
a tu zdjęcia oryginału https://picasaweb.google.com/1017366993 ... czeMostLSD
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-30, 08:23

powinno robić... a uszczelkę główki zdobyłeś? Bo na silikon to drutowanie, nie przystoi :)

moje LSD należy do tych "działających" zalałem je comą... i robi... ale w sumie jak dla mnie to to jest absurd a nie blokada...

To fajnie działa jak się dla frajdy pyci w śniegu np... auto jedzie wtedy zostawiając tyłem dwa ślady... Na starych kapciach z kolei (31 GY AT z końcówką bieżnika) dodanie mocniej gazu w ciasnym zakręcie powodowało wredny poślizg tyłu...

Ale głupia kałuża z wodą w którą bydlak kiedyś wpadł uniemożliwiła mu wyjazd... diff lock bałby radę od strzału...

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2013-01-30, 08:37

Nie tu problem. LSD ratuje dupę czasem w przypadku wykrzyżu jak poderwie do góry koła. W błocie to jedno z przednich kół robi za kotwicę. Tył w tyraczce słabo ciągnie bo za lekki. Przód sporo daje bo dociska go ciężki silnik. Ale weź się wyszelep z kasy na przednią blokadę a potem jeszcze pilnuj się żeby przy skręcie coś nie chrupnęło.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-30, 09:23

ratuje, pod warunkiem że to się dzieje w ruchu... jak staniesz w miejscu na "kołysce" czyli lewe przednie w górze, prawe tylne w górze... to jest już bardzo cieżko... jak jeszcze staniesz tak pod górke... to koniec :)

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2013-01-30, 09:25

No wiadomo, szału nie ma ale zawsze to coś.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2013-01-30, 09:35

Thespian, właśnie zamówiłem uszczelkę dyfra i dwa simeringi półosi w ASO
policzyli moi za wszystko niecałe 100pln a wiadomo oryginał to originał
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2013-01-30, 10:07

oskazip pisze:jakby co to mam za 4zł za sztukę rozmiar 35x55x10
gdzie w oryginale idą 35x55x11.5
Pytałeś się mnie w prywatnej wiadomości czy można założyć węższe uszczelniacze.
Odpowiem,że TAK.
Ja wymieniałem jeden z nich po stronie lewej już dziewięć lat wstecz i też miałem problem z dostaniem uszczelniacza zgodnego wymiarami z oryginałem. Natrafiłem na właśnie taki jaki Ty podajesz czyli o 1,5 mm węższy i taki założyłem. Minęło 9 lat nie cieknie. Oczywiście porównałem wysunięcie rantu uszczelnienia w obu i odpowiednio wcisnąłem ten węższy. To chyba wystarczy.
Co do tego większego to nie dało się znaleźć czegoś podobnego więc zamówiłem w serwisie i wtedy płaciłem po 30 zł. za sztukę. W końcu nie było tragedii cenowej.

Z uszczelnieniem silikonem montażu mostu to podpinam się pod zdanie kolegi THespian. Weź też pod uwagę, że uszczelka ma swoją grubość i to może mieć znaczenie w pasowaniu półosi ale nie musi. Lepiej zmierz grubość uszczelki i wykonaj ją sam. Oczywiście ta uszczelka będzie cieńsza od nowej i to weź pod uwagę. Nie wiem z czego akurat jest wykonana ta uszczelka ale zapewne z odpowiedniego materiału na uszczelki.
Możesz zastosować GAMBIT AF-Oil. Oczywiście jest to nazwa polskiego producenta ale ten materiał występuje pod różnymi nazwami, są też jego różne grubości. Jeśli w Twojej miejscowości nie jesteś w stanie tego dostać to możesz kupić wysyłkowo z najpopularniejszego serwisu aukcyjnego. Nazwa użytkownika Hurtownia_Magpol. Ja 3 miesiące wstecz kupowałem u niego różne rodzaje i grubości gambitu i aukcja została przeprowadzona jak najbardziej prawidłowo.
O specyfikacji Gambitu możesz poczytać na stronie producenta Gambit Lubawka Sp. z o.o.
To chyba już wystarczy aby nie zanudzać.
Andrzej
Ostatnio zmieniony 2013-01-30, 11:24 przez azm-61, łącznie zmieniany 1 raz.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2013-01-30, 11:24

udało sie znależć uszczelniacze o wymiarach 35x55x11 za 12pln
wiec zastanawiam sie czy dać sobie spokój z oryginałem?
w końcu jest węższy tylko o 0.5mm
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2013-01-30, 11:29

Nie zastanawiaj się tyle tylko zakładaj.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-01-30, 11:35

to nie jest prom kosmiczny :) nawet te węższe o 1,5mm będą robić :)

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2013-01-30, 15:25

dzieki panowie zakładam te 35x55x11
prawie połowa ceny
jakby co to zdjęcia zapodam

mam rozumieć ze na coś sie przydam
jakby co puki most rozkręconiu TO PYTAJCIE
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-01-30, 15:59

Ja tak napiszę od siebie,że także posiadam lsd działające i jak kolega Thespian pisał wyżej w terenie to szału nie robi,na śniegu czy szutrze można fajnie bokami polatać ;-) ,kiedyś miałem samuraika z blokadą no i to to robiło,tam gdzie samurai wchodził na samym tyle(nawet bez blokady),tam terrano musi być na 4! Tył jest za lekki i niestety nawet z pełnym bakiem maszyna nie wydala :shock: ! Ale coś za coś,w samuraiu plomby wypadały :-D !

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2013-01-30, 22:35

No i nie było gdzie kanapek położyć. A co do właściwości terenowych to i vitara bez blokady tyraczkę objedzie lecz jest to zasługa masy. Choć powiem że zdarzyło mi się objechać vitkę właśnie dzięki LSD
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”