[Terrano] 215/80/15 czy 235/75/15 do do T2
-
- nowy na forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 2012-06-25, 17:59
- Lokalizacja: Czechy-Polska
[Terrano] 215/80/15 czy 235/75/15 do do T2
Witam.Mam pytanie wczoraj rozciąłem opone z boku na śmierć.
Proszę mi powiedzieć jaki jest lepszy wymiar opon do terrano II rok 95
215/80/15 czy
235/75/15
Bardzo prosze o szybką odpowiedz bo muszę oponki zamówić a nie wiem jakie
Proszę mi powiedzieć jaki jest lepszy wymiar opon do terrano II rok 95
215/80/15 czy
235/75/15
Bardzo prosze o szybką odpowiedz bo muszę oponki zamówić a nie wiem jakie
Cześć!
Uważam, że to Twój wybór jakie opony założysz. Fabrycznie w starszych modelach były 215/80/15. Później montowano 235/75/15, a następnie 235/70/16.
215/80/15 - obwód koła [mm]: 2278; średnica zewnętrza koła [mm]: 725
235/75/15 - obwód koła [mm]: 2303; średnica zewnętrza koła [mm]: 733
Zresztą sam porównaj:
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
Dane brałem z pierwszego linku.
W moim Mavericku (94 r.) miałem 215/80/15 ale obecnie jeżdżę na 235/75/15.
Andrzej
Uważam, że to Twój wybór jakie opony założysz. Fabrycznie w starszych modelach były 215/80/15. Później montowano 235/75/15, a następnie 235/70/16.
215/80/15 - obwód koła [mm]: 2278; średnica zewnętrza koła [mm]: 725
235/75/15 - obwód koła [mm]: 2303; średnica zewnętrza koła [mm]: 733
Zresztą sam porównaj:
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
Dane brałem z pierwszego linku.
W moim Mavericku (94 r.) miałem 215/80/15 ale obecnie jeżdżę na 235/75/15.
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
na niepodkręconym to moim zdaniem dość ciężko się jeździ...
na rajdach gdzieś jest zdjęcie ile można "bezpiecznie" podkręcić
bodajże 64cm od środka sprzęgiełka do krawędzi budy, z założeniem że nie ma body liftu...
albo prościej - należy podkręcić tak aby pomiędzy odbojami górnego wahacza było ok 1,5 luzu
[ Dodano: 2012-11-22, 17:51 ]
na niepodkręconym to moim zdaniem dość ciężko się jeździ...
na rajdach gdzieś jest zdjęcie ile można "bezpiecznie" podkręcić
bodajże 64cm od środka sprzęgiełka do krawędzi budy, z założeniem że nie ma body liftu...
albo prościej - należy podkręcić tak aby pomiędzy odbojami górnego wahacza było ok 1,5 luzu
na rajdach gdzieś jest zdjęcie ile można "bezpiecznie" podkręcić
bodajże 64cm od środka sprzęgiełka do krawędzi budy, z założeniem że nie ma body liftu...
albo prościej - należy podkręcić tak aby pomiędzy odbojami górnego wahacza było ok 1,5 luzu
[ Dodano: 2012-11-22, 17:51 ]
na niepodkręconym to moim zdaniem dość ciężko się jeździ...
na rajdach gdzieś jest zdjęcie ile można "bezpiecznie" podkręcić
bodajże 64cm od środka sprzęgiełka do krawędzi budy, z założeniem że nie ma body liftu...
albo prościej - należy podkręcić tak aby pomiędzy odbojami górnego wahacza było ok 1,5 luzu
krzys1001, zobacz sobie tu jak to u mnie wygląda viewtopic.php?t=6692&start=30 opony 235/75
Sposób znany, praktykowany i fajny... ale
musowo mieć do tego porządny kompresor w zapasie... bo jak ta opona "siądzie" na felglę to trzeba szybko szybko dopompować, jeśli się nie zdąży, powietrze stygnie kurczy się i opona znowu odłazi...
ciekawy patent na osadzanie takich opon widziałem raz na warsztacie - patent polegał na zastosowaniu gaśnicy (czy innej butli) która miała dospawaną pod kontem 90stopni rurę z zaworem kulowym... chłopaki nabijali gaśnice dość konkretnie a potem zbliżali wylot rury do szczeliny między oponą a felgą i na odkręcali zawór... podobny efekt... świst, huk, i opona siedzi... przydatne to jest przy zakładaniu nowych opon, nówki są jakieś takie "sprasowane"...
musowo mieć do tego porządny kompresor w zapasie... bo jak ta opona "siądzie" na felglę to trzeba szybko szybko dopompować, jeśli się nie zdąży, powietrze stygnie kurczy się i opona znowu odłazi...
ciekawy patent na osadzanie takich opon widziałem raz na warsztacie - patent polegał na zastosowaniu gaśnicy (czy innej butli) która miała dospawaną pod kontem 90stopni rurę z zaworem kulowym... chłopaki nabijali gaśnice dość konkretnie a potem zbliżali wylot rury do szczeliny między oponą a felgą i na odkręcali zawór... podobny efekt... świst, huk, i opona siedzi... przydatne to jest przy zakładaniu nowych opon, nówki są jakieś takie "sprasowane"...
Witam,
Dzięki za informację. Samostartu i plaka u mnie się nie znajdzie, jedyny "kosmetyk" to odmrażacz do szyb. Chyba najtaniej by wyszedł odświeżacz do powietrza z Biedronki. Poza tym moje Terrano ma tyle wspólnego z offroadem co ja z baletem, ale u Ciebie z tym już będzie problem .
Wracając do tematu to czy przy np przejeżdżaniu przez piasek na obniżonym ciśnieniu do ok 1bar może taka przygoda z oponą się przytrafić?
Pozdrawiam,
Piotr
Dzięki za informację. Samostartu i plaka u mnie się nie znajdzie, jedyny "kosmetyk" to odmrażacz do szyb. Chyba najtaniej by wyszedł odświeżacz do powietrza z Biedronki. Poza tym moje Terrano ma tyle wspólnego z offroadem co ja z baletem, ale u Ciebie z tym już będzie problem .
Wracając do tematu to czy przy np przejeżdżaniu przez piasek na obniżonym ciśnieniu do ok 1bar może taka przygoda z oponą się przytrafić?
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
To generalnie zależy od stosunku szerokości felgi do szerokości opony... tak niesie fama...
to (zdjęcie gumy z felgi) da się raczej uświadczyć przy koleinach, trawersach... w piachu raczej takich sił o takich wektorach nie ma...
ja w terenie jeźdzę z zasady na 1,2-1,4 atm i jeszcze mi kapeć nigdy nie spadł...
ale już 33'ki.... 35'ki widywałem "spadnięte"
u mnie samostartu też nie ma... ale samostart w terenie znajdziesz w bagażniku każdego Jeepa
to (zdjęcie gumy z felgi) da się raczej uświadczyć przy koleinach, trawersach... w piachu raczej takich sił o takich wektorach nie ma...
ja w terenie jeźdzę z zasady na 1,2-1,4 atm i jeszcze mi kapeć nigdy nie spadł...
ale już 33'ki.... 35'ki widywałem "spadnięte"
u mnie samostartu też nie ma... ale samostart w terenie znajdziesz w bagażniku każdego Jeepa
- lubię takie konkrety.Thespian pisze:ale samostart w terenie znajdziesz w bagażniku każdego Jeepa
Po tych zabawach w terenie, przydało by się uzupełnić ciśnienie w oponach (tak mi się przy najmniej wydaje) więc pytanie czy takie coś dało by radę uzupełnić ciśnienie w 4 oponach ewentualnie napompować od zera 1 oponę bez przegrzania i innych udziwnień --> http://allegro.pl/kompresor-samochodowy ... 01903.html czy trzeba myśleć o czymś większym --> http://allegro.pl/kompresor-samochodowy ... 98670.html raczej to miałby być sprzęt na wyprawy być może i do zabudowy pod spodem lub gdzieś za plastykami bagażnika auta.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
Witam
Kila filmików http://www.youtube.com/watch?v=EIaeVSfd9sg
Kila filmików http://www.youtube.com/watch?v=EIaeVSfd9sg
Pozdrawiam,
Krzych
===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"
Krzych
===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"