Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] 215/80/15 czy 235/75/15 do do T2

Moderatorzy: bonzo, azorek

kokosek126
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2012-06-25, 17:59
Lokalizacja: Czechy-Polska

[Terrano] 215/80/15 czy 235/75/15 do do T2

Post autor: kokosek126 » 2012-09-07, 07:09

Witam.Mam pytanie wczoraj rozciąłem opone z boku na śmierć.

Proszę mi powiedzieć jaki jest lepszy wymiar opon do terrano II rok 95

215/80/15 czy

235/75/15





Bardzo prosze o szybką odpowiedz bo muszę oponki zamówić a nie wiem jakie

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-09-07, 08:45

Cześć!

Uważam, że to Twój wybór jakie opony założysz. Fabrycznie w starszych modelach były 215/80/15. Później montowano 235/75/15, a następnie 235/70/16.
215/80/15 - obwód koła [mm]: 2278; średnica zewnętrza koła [mm]: 725
235/75/15 - obwód koła [mm]: 2303; średnica zewnętrza koła [mm]: 733
Zresztą sam porównaj:
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
Dane brałem z pierwszego linku.

W moim Mavericku (94 r.) miałem 215/80/15 ale obecnie jeżdżę na 235/75/15.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Tank
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2012-06-25, 08:16
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Tank » 2012-09-08, 21:33

azm-61 pisze: W moim Mavericku (94 r.) miałem 215/80/15 ale obecnie jeżdżę na 235/75/15.

Andrzej
Poza efektem wizualnym jakieś różnice?

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-09-09, 19:04

różnica na szerokości - lepsza przyczepność, lepsze hamowanie, większe spalanie

Ewood
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2012-09-29, 20:27
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Ewood » 2012-09-29, 20:30

Witam. Mam pytanko czy ktoś się orientuje czy do Nissana Terrano II 2004r. wejdą oponki BFGoorich AT 245/70 R17 119R bez żadnego podcinani, ingerencji w zawieszenie i na felgach o szerokości 7 cali.
Oraz w jakim przedzale powinno znajdować się ET felgi.

Awatar użytkownika
Tank
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2012-06-25, 08:16
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Tank » 2012-11-02, 11:03

W kwesti rożnicy w spalaniu na mniejszych oponach:


Jeżdzę obecnie na 215/75/15 i spalanie spadło o 0.5 litra/100km wczesniej miałem 235/75/15

także 2.70 na piwko w kieszenie :) w stosunku całego baku wyjdzie ładna zgrzewka :->

krzys1001
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-11-20, 12:41
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 » 2012-11-22, 14:20

Odświeżę temat opon.

Miewam się zamiarem opon. auto nie jest podniesione. Obecnie mam 255/65 R16.
Jaki maksymalny wymiar opon żeby nie ingerować w wysokość samochodu??
Tak żeby w miarę fajnie się to prezentowało.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-11-22, 16:53

31 cali :) trzeba tylko drążki podkręcić i chlapacze wywalić...

na ET w okolicach +13...

krzys1001
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-11-20, 12:41
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 » 2012-11-22, 17:08

Chlapaczy to ja nie mam. A nie bardzo wiem czy mi się chce go podkręcać.

No ale jeżeli bym się zdecydował to tak żeby znacznie się nie zmieniła geometria to to ile można go podkręcić??

I nie wiem jakie mam ET, w sobotę będę grzebał to zobaczę.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-11-22, 17:51

na niepodkręconym to moim zdaniem dość ciężko się jeździ... :)

na rajdach gdzieś jest zdjęcie ile można "bezpiecznie" podkręcić

bodajże 64cm od środka sprzęgiełka do krawędzi budy, z założeniem że nie ma body liftu...

albo prościej - należy podkręcić tak aby pomiędzy odbojami górnego wahacza było ok 1,5 luzu

[ Dodano: 2012-11-22, 17:51 ]
na niepodkręconym to moim zdaniem dość ciężko się jeździ... :)

na rajdach gdzieś jest zdjęcie ile można "bezpiecznie" podkręcić

bodajże 64cm od środka sprzęgiełka do krawędzi budy, z założeniem że nie ma body liftu...

albo prościej - należy podkręcić tak aby pomiędzy odbojami górnego wahacza było ok 1,5 luzu

Awatar użytkownika
Siumik
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-24, 07:36
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Siumik » 2012-11-24, 20:52

krzys1001, zobacz sobie tu jak to u mnie wygląda viewtopic.php?t=6692&start=30 opony 235/75

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-25, 09:48

Witam,

Poniżej ciekawy sposób pompowania lub zakładania opony na felgę:
Obrazek

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-11-26, 09:15

Sposób znany, praktykowany i fajny... ale :)

musowo mieć do tego porządny kompresor w zapasie... bo jak ta opona "siądzie" na felglę to trzeba szybko szybko dopompować, jeśli się nie zdąży, powietrze stygnie kurczy się i opona znowu odłazi...

ciekawy patent na osadzanie takich opon widziałem raz na warsztacie - patent polegał na zastosowaniu gaśnicy (czy innej butli) która miała dospawaną pod kontem 90stopni rurę z zaworem kulowym... chłopaki nabijali gaśnice dość konkretnie a potem zbliżali wylot rury do szczeliny między oponą a felgą i na odkręcali zawór... podobny efekt... świst, huk, i opona siedzi... przydatne to jest przy zakładaniu nowych opon, nówki są jakieś takie "sprasowane"...

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-26, 18:54

Witam,

Ja o takim zakładaniu nie miałem pojęcia. Jest jakiś super skuteczny środek do tego zadania czy jakiś zwykły dezodorant sprawę załatwia?

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-11-27, 08:03

działa wszystko w sprayu... w terenówce najłatwiej znaleźć samostart... ale fama niesie że równie dobrze robi plak... tylko wiadomo... pokazać wśród off roadowców że się ma plaka w aucie... wstyd trochę :)

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-27, 18:42

Witam,

Dzięki za informację. Samostartu i plaka u mnie się nie znajdzie, jedyny "kosmetyk" to odmrażacz do szyb. Chyba najtaniej by wyszedł odświeżacz do powietrza z Biedronki. Poza tym moje Terrano ma tyle wspólnego z offroadem co ja z baletem, ale u Ciebie z tym już będzie problem :-D .

Wracając do tematu to czy przy np przejeżdżaniu przez piasek na obniżonym ciśnieniu do ok 1bar może taka przygoda z oponą się przytrafić?

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-11-28, 08:34

To generalnie zależy od stosunku szerokości felgi do szerokości opony... tak niesie fama...

to (zdjęcie gumy z felgi) da się raczej uświadczyć przy koleinach, trawersach... w piachu raczej takich sił o takich wektorach nie ma...

ja w terenie jeźdzę z zasady na 1,2-1,4 atm i jeszcze mi kapeć nigdy nie spadł...

ale już 33'ki.... 35'ki widywałem "spadnięte"


u mnie samostartu też nie ma... ale samostart w terenie znajdziesz w bagażniku każdego Jeepa :)

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-28, 18:45

Thespian pisze:ale samostart w terenie znajdziesz w bagażniku każdego Jeepa
- lubię takie konkrety.

Po tych zabawach w terenie, przydało by się uzupełnić ciśnienie w oponach (tak mi się przy najmniej wydaje) więc pytanie czy takie coś dało by radę uzupełnić ciśnienie w 4 oponach ewentualnie napompować od zera 1 oponę bez przegrzania i innych udziwnień --> http://allegro.pl/kompresor-samochodowy ... 01903.html czy trzeba myśleć o czymś większym --> http://allegro.pl/kompresor-samochodowy ... 98670.html raczej to miałby być sprzęt na wyprawy być może i do zabudowy pod spodem lub gdzieś za plastykami bagażnika auta.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-11-28, 20:28

35 litrów na minutę... to pompowanie będzie trwało a trwało....

Ja po wyjeździe z terenu jadę na najbliższą stację benzynową i korzystam z ich kompresorów... tam też często to trwa a trwa... :)

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2012-11-28, 21:37

Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”