Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Stuki na zimnym silniku 2.7tdi

Moderatorzy: bonzo, azorek

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Stuki na zimnym silniku 2.7tdi

Post autor: Paweł84 » 2012-11-12, 17:48

Na początku chciałbym się przywitać,gdyz jestem nowy na tym forum ;-) ! Mam taki mały ale jednak dręczący mnie problem:po odpaleniu zimnego silnika na wolnych obrotach dochądzą od spodu jakieś stuki,w rytm pracy silnika(okolice sprzęgła.Nie są to jakieś metaliczne dzwięki),jak wcisnę sprzęgło lub dodam gazu do ok 1000obr. jest cisza,po kilku minutach pracy silnika już jest cicho.Miał ktos tak kiedyś?A może to normale?Tak jakby olej po skrzyni musiał się rozchlapać i cichnie
Ostatnio zmieniony 2012-11-12, 20:05 przez Paweł84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-11-12, 18:04

nie, to nie jest zdrowy objaw... świece żarowe do sprawdzenia na cito, w dalszym rzędzie układ paliwowy...

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-12, 18:41

Witam,

Stuki od spodu, ale dokładnie skąd? Z silnika, sprzęgła czy skrzyni biegów. I jak już parę minut popracuje to, gdy się go wyłączy i włączy to tych stuków już nie ma? Najprościej by było to na kanale zdiagnozować, skąd one dokładnie pochodzą. Następna sprawa to jak w tym momencie stuka, to czy nie dymi. Jakby iść w kierunku niedomagania silnika dobrze by było jeszcze (oprócz tego co sugeruje kolega "Thespian") sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach, ale zaczął bym od kanału i dokładnego określenia skąd pochodzą te stuki.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2012-11-12, 20:10

Stuki dochodzą z okolicy łączenia skrzyni z silnikiem,nie ma żadnego dymienia,ani innych objawów nieprawidłowej pracy motorowni,jest to takie jakby lekkie pukanie i ma to raczej związek ze skrzynią lub sprzęgłem,bo po wciśnięciu sprzęgła lub dodaniu gazu cichnie. Silnik popracuje 2,3min i jest cisza.Tylko po nocy jak odpale to to słychać.Możliwe że to nic strasznego,ale ja jednak wolę być przezorny,normalnie ciężko to stukanie oddzielić od pracy silnika,jednak właśnie po wciśnięciu sprzęgła,bądz dodaniu gazu można usłyszeć różnicę w pracy.Dzisiaj postawiłem auto do ogżewanego garażu i jutro jak wrócę z pracy zobacze czy to się pojawi,czy tylko jak oleje gęste.

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-11-12, 22:09

Ssanie aby zaciąga zimnym silniku, czy katuje na wolnych obrotach?
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-12, 23:12

Witam,

Prawie się problem rozwiązał. U mnie jest dokładnie na odwrót, jak olej jest gęsty, czyli zaraz po uruchomieniu silnika i generalnie w zimie to wszystko jest ok., później to słychać wyraźnie różnicę przy wciśniętym i wyciśniętym pedale sprzęgła. Dodatkowo do oleju w skrzyni biegów dodałem uszlachetniacz do oleju aby w zimie synchronizatory lżej miały.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2012-11-13, 15:59

Kolego Dżem nie za bardzo rozumiem o co ci chodziło 8-)

[ Dodano: 2012-11-13, 16:05 ]
piotr 323f to akurat jest normalne(możesz sprawdzić w każdym innym samochodzie). Wałek zdawczy w skrzyni przestaje pracować gdy wciskasz sprzęgło i jest wyraznie słyszalna różnica w pracy,gdy oleje są zimne i gęste tego nie słychać

[ Dodano: 2012-11-13, 17:20 ]
Jeszcze mam jedną prośbe do kolegów,wstawi ktoś fotkę obrotomierza na wolnych obrotach? Wydaje mi się że mam trochę za niskie,jest troszkę ponad kreskę.Tymi stukami,albo raczej szumami na zimnym chyba nie waro sie przejmować ,2-3min pochodzi i jest cicho,gdyby wolne obroty były ok 900 to nie byłoby zadnych dziwnych dzwięków

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-13, 20:07

Witam,

Wiesz z tymi szumami (w moim przypadku) to nie ma tragedii, ale jak porównywałem w innych samochodach (np dostawczakach różnej maści) tego efektu nie ma. Może jakieś łożysko się już kończy, albo ze mną coś jest nie tak.

Co do wolnych obrotów to napisz jaki masz silnik TD27 czy TD27Ti, w tym drugim nic sam nie poregulujesz bez zmian w sterowniku silnika. U mnie są obroty na poziomie 700rpm.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2012-11-14, 12:53

No ja mam ten drugi silniczek,wiem że nic nie poreguluje ;-) ,ale chyba wszystko ok,bo też mam ok700rpm. Ja jeżdżę iveco daily z silnikiem 3l i jest różnica w szumach na ciepły,(na zimnym nie )to jest normalne,użytkuję go od nowości i ma 90000przedbiegu.Co do nissanka na razie nie będe nic mieszał,ważne że na ciepłym nic nie stuka ,nie szumi bo myślę że to już by wskazywało na zużycie jakiegoś łożyska :cry: ! Pozdr.

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-16, 19:16

Witam,

Obroty silnika mogą wzrosnąć do 900rpm przy włączonej klimatyzacji, to tak dla wiadomości.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2012-11-17, 05:07

Dzięki Piotrze,niestety nie posiadam :cry: ,mogę powiedzieć że sytuacja z tymi dzwiękami jest ogarnięta,stuki dochodzą ze skrzyni biegów,wystarczy przejechać kilka metrówbądz przegazować do 1200-15000rpm i jest cisza,dzieje się to tylko po dłuższym postoju,myślę że po prostu olej musi dotrzeć w jakieś łożyska i cichnie.(oleju i tak mam 0,5l ponad stan) Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-17, 21:54

Witam,

Z olejem masz rację, powinno go być więcej w okolicach 1l, lepiej podobno jest smarowane łożysko w skrzyni.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”