Zderzak do terrano, czyli jak zrobić trał przeciwdrzewny :)
Zderzak do terrano, czyli jak zrobić trał przeciwdrzewny :)
Stało się, klamka zapadła, postanowiłem się pozbyć plastikowego zderzaka, koniec łapania tego trytykami... Ma być stalowo i solidnie i oczywiście najlepiej handmade bo AFN'y są dla mięczaków
Padło na znany w sieci calowy projekt, kanciaty jakby projektant dysponował tylko papierem milimetrowym i dwiema ekierkami ale przez to prosty w wykonaniu i mam nadzieje bezproblemowy, docelowo planuję też z dolnej krawędzi tego zderzaka puścić osłonę do "belki" pod przednim zawieszeniem ale to stage 2, z poniższego projektu wywaliłem tylko bull bara, ale nie wykluczam że powrócę do tematu, w celach weryfikacji tego projektu wykonałem sobię kartonową makietkę zderzaka w skali 1:4, o dziwo wszystko pasuje i wygląda na przemyślane
Wysłałem to do wycięcia do jednej z katowickich firm dysponujących CNC, koszt materiału i wycięcia wyszedł śmieszny, wagowo wyszło to to 29,40kg w całości z blachy 3mm, wliczając w to płytę montażową dla wyciągarki (stage 3 )
przed długim weekendem pojadę odebrać wycięte kawałki (najdłuższy ma lekko powyżej 160cm), w długi weekend planuje to przy pomocy moich nadwornych spawaczy z Brennej wrzucić na auto... wymyśliłem sobie (być może montaż to zweryfikuje) zamocowane tego z wykorzystaniem fabrycznego szkieletu z plastikowego zderzaka (bez rurek, sama "szyna" z mocowaniami, mocowania wzmocni się tylko płaskownikami).
Będę raportował na bieżąco
Padło na znany w sieci calowy projekt, kanciaty jakby projektant dysponował tylko papierem milimetrowym i dwiema ekierkami ale przez to prosty w wykonaniu i mam nadzieje bezproblemowy, docelowo planuję też z dolnej krawędzi tego zderzaka puścić osłonę do "belki" pod przednim zawieszeniem ale to stage 2, z poniższego projektu wywaliłem tylko bull bara, ale nie wykluczam że powrócę do tematu, w celach weryfikacji tego projektu wykonałem sobię kartonową makietkę zderzaka w skali 1:4, o dziwo wszystko pasuje i wygląda na przemyślane
Wysłałem to do wycięcia do jednej z katowickich firm dysponujących CNC, koszt materiału i wycięcia wyszedł śmieszny, wagowo wyszło to to 29,40kg w całości z blachy 3mm, wliczając w to płytę montażową dla wyciągarki (stage 3 )
przed długim weekendem pojadę odebrać wycięte kawałki (najdłuższy ma lekko powyżej 160cm), w długi weekend planuje to przy pomocy moich nadwornych spawaczy z Brennej wrzucić na auto... wymyśliłem sobie (być może montaż to zweryfikuje) zamocowane tego z wykorzystaniem fabrycznego szkieletu z plastikowego zderzaka (bez rurek, sama "szyna" z mocowaniami, mocowania wzmocni się tylko płaskownikami).
Będę raportował na bieżąco
hardkor taki trochę,
buldożer budujesz ?
ja kończę bardziej lajtową wersję, chociaż i tak trochę wazy
http://www.nissan-pickup.yoyo.pl/foty/S ... index.html
buldożer budujesz ?
ja kończę bardziej lajtową wersję, chociaż i tak trochę wazy
http://www.nissan-pickup.yoyo.pl/foty/S ... index.html
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
buldożer robiłbym z "szóstki"
Newsy z dziś... elementy się wycinają
[ Dodano: 2012-05-06, 20:53 ]
a więc w ten obfitujący w motoryzacyjne przygody weekend sfinalizowałem projekt trał...
i cóż generalnie to projekt od iberyjczyków odradzam posiadaczom cywilnych T2... generalnie to wydaje mi się że to raczej zderzak do T1... Ale od początku... waga elementów wykonanych z płyt 3mm wyniósł wraz z łożem wyciągarki ok 29 kilo, łoże się źle przeliczyło (chyba mnie) i ostatecznie wstrzymałem się z jego montażem do zakupu wyciągarki. za do w zderzak poszły dwa 3mm elementy stanowiące jego przekrój poprzeczny na wysokości mocowań do ramy... masę gotowego produktu szacuję na ok 25 kilo...
wycięte elementy wyglądały tak...
wybrałem się wiec na wiosce do sąsiada kowala, uwielbiam u niego spawać wszystko co ma coś wspólnego z 4x4 bo chłopcy oferują jakość tzw wiejskiego kowalstwa, najchętniej spawali by wszystko z szyn kolejowych (żeby było solidne)... zrzuciliśmy starego bull bara i seryjny zderzak, wyspawaliśmy szybciutko elementy zderzaka (projekt w 100% da się złożyć w realu) przyłożyliśmy do auta i pojawiły się pierwsze problemy
- trzeba wyciąć dolne części nadkoli przednich (te na których trzymają się boki seryjnego zderzaka), poszło łatwo
- zderzak nie osłania zupełnie ok 10cm kawałka chłodnicy z dołu... niezbędne więc będzie zastosowanie płyty ochronnej przedniego zawieszenia i silnika dokręcanej do dolnej części zderzaka, zrobi się następnym razem, póki co przyspawaliśmy tam punktowo profil który ma osłonić chłodnicę przed naturą...
zderzak ma zdecydowanie za krótkie elementy boczne... my wyrzeźbiliśmy dodatkowe boczki, odchodzące od zderzaka tak aby wystawały za nadkola, wyszło nie najgorzej
najbardziej podoba mi się stopień odsłonięcia elementów przedniego zawieszenia, raz że można by teraz jeździć po schodach, dwa że wszelkie naprawy tego rejonu będzie teraz można robić w zasadzie w polu
Newsy z dziś... elementy się wycinają
[ Dodano: 2012-05-06, 20:53 ]
a więc w ten obfitujący w motoryzacyjne przygody weekend sfinalizowałem projekt trał...
i cóż generalnie to projekt od iberyjczyków odradzam posiadaczom cywilnych T2... generalnie to wydaje mi się że to raczej zderzak do T1... Ale od początku... waga elementów wykonanych z płyt 3mm wyniósł wraz z łożem wyciągarki ok 29 kilo, łoże się źle przeliczyło (chyba mnie) i ostatecznie wstrzymałem się z jego montażem do zakupu wyciągarki. za do w zderzak poszły dwa 3mm elementy stanowiące jego przekrój poprzeczny na wysokości mocowań do ramy... masę gotowego produktu szacuję na ok 25 kilo...
wycięte elementy wyglądały tak...
wybrałem się wiec na wiosce do sąsiada kowala, uwielbiam u niego spawać wszystko co ma coś wspólnego z 4x4 bo chłopcy oferują jakość tzw wiejskiego kowalstwa, najchętniej spawali by wszystko z szyn kolejowych (żeby było solidne)... zrzuciliśmy starego bull bara i seryjny zderzak, wyspawaliśmy szybciutko elementy zderzaka (projekt w 100% da się złożyć w realu) przyłożyliśmy do auta i pojawiły się pierwsze problemy
- trzeba wyciąć dolne części nadkoli przednich (te na których trzymają się boki seryjnego zderzaka), poszło łatwo
- zderzak nie osłania zupełnie ok 10cm kawałka chłodnicy z dołu... niezbędne więc będzie zastosowanie płyty ochronnej przedniego zawieszenia i silnika dokręcanej do dolnej części zderzaka, zrobi się następnym razem, póki co przyspawaliśmy tam punktowo profil który ma osłonić chłodnicę przed naturą...
zderzak ma zdecydowanie za krótkie elementy boczne... my wyrzeźbiliśmy dodatkowe boczki, odchodzące od zderzaka tak aby wystawały za nadkola, wyszło nie najgorzej
najbardziej podoba mi się stopień odsłonięcia elementów przedniego zawieszenia, raz że można by teraz jeździć po schodach, dwa że wszelkie naprawy tego rejonu będzie teraz można robić w zasadzie w polu
fajnie,
kanciasty trochę taki, no ale to kwestia gustu i technologi
to jak planujesz już kolejny czy zostaje?
ja mam taki problem że nie do końca jestem w stanie powiedzieć czy mi się będzie podobało po złożeniu, dlatego robię wszystko małymi kroczkami doczepiając po kawałku.
potem model kolejnego elementu i dalej ... ma to wadę bo zajmuje kupę czasu, ale za to pasuje i jest szansa ze efekt będzie mi się podobał i nie zacznę robić zaraz kolejnej wersji.
ja też swoje skończyłem.
więcej fotek http://www.nissan-pickup.yoyo.pl/foty/
kanciasty trochę taki, no ale to kwestia gustu i technologi
to jak planujesz już kolejny czy zostaje?
ja mam taki problem że nie do końca jestem w stanie powiedzieć czy mi się będzie podobało po złożeniu, dlatego robię wszystko małymi kroczkami doczepiając po kawałku.
potem model kolejnego elementu i dalej ... ma to wadę bo zajmuje kupę czasu, ale za to pasuje i jest szansa ze efekt będzie mi się podobał i nie zacznę robić zaraz kolejnej wersji.
ja też swoje skończyłem.
więcej fotek http://www.nissan-pickup.yoyo.pl/foty/
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
fajny ten przedni rurak, za to tylnych rur (tych narożników) był nigdy nie założył
trał zostaje, ale jako pewien etap ewolucyjny
- primo zaokrąglone zostaną zewnętrzne narożniki, jeszcze nie wiem czy wycięte będą w "kółko" czy na prosto...
- wywalony zostanie dospawany dolny profil a w dolnej krawędzi zderzaka zostanie wycięty duży prostokąt w miejsce którego zostanie wspawana płyta z wyciętymi otworami (mam teraz akcję "chłodzenie"
- płyta ochronna od belki przedniego zawieszenia, przez belkę pod chłodnicą aż do dolnej krawędzi zderzaka, odcinek od belki chłodnicy do dolnej krawędzi zderzaka z otworami wentylacyjnymi, wypełnionymi czymś pefrorowanym albo z podłużnymi otworami wentylacyjnymi w górnej części
- dokręcone mocowanie szekli
- wycięte otwory i wspawane profile do hi-lifta...
- zastanawiam się też nad powrotem do koncepcji bull bara bo nie mam gdzie przykręcić moich ulubionych halogenów, przydatnych w nocnych kursach do chatki...
aha zapomniałem spytać Gdyby komuś podobały się moje poprzednie niklowane rury to niech da znać na PW, tanio oddam w dobre ręce
trał zostaje, ale jako pewien etap ewolucyjny
- primo zaokrąglone zostaną zewnętrzne narożniki, jeszcze nie wiem czy wycięte będą w "kółko" czy na prosto...
- wywalony zostanie dospawany dolny profil a w dolnej krawędzi zderzaka zostanie wycięty duży prostokąt w miejsce którego zostanie wspawana płyta z wyciętymi otworami (mam teraz akcję "chłodzenie"
- płyta ochronna od belki przedniego zawieszenia, przez belkę pod chłodnicą aż do dolnej krawędzi zderzaka, odcinek od belki chłodnicy do dolnej krawędzi zderzaka z otworami wentylacyjnymi, wypełnionymi czymś pefrorowanym albo z podłużnymi otworami wentylacyjnymi w górnej części
- dokręcone mocowanie szekli
- wycięte otwory i wspawane profile do hi-lifta...
- zastanawiam się też nad powrotem do koncepcji bull bara bo nie mam gdzie przykręcić moich ulubionych halogenów, przydatnych w nocnych kursach do chatki...
aha zapomniałem spytać Gdyby komuś podobały się moje poprzednie niklowane rury to niech da znać na PW, tanio oddam w dobre ręce
nie założył byś bo ci się nie pobają czy bo byś wisiał w terenie u mnie i tak hak jest najniżej.
rurki z tyłu są przygotowane do mocowania na rożne stuffy jak zapas zbiorniki itp. no i u mnie rurka była na równo z burtą teraz przynajmniej coś wystaje dalej tyłu ... poza hakiem
o to ja też mam progi z kwasówki + alu do oddania
rurki z tyłu są przygotowane do mocowania na rożne stuffy jak zapas zbiorniki itp. no i u mnie rurka była na równo z burtą teraz przynajmniej coś wystaje dalej tyłu ... poza hakiem
o to ja też mam progi z kwasówki + alu do oddania
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
estetyka z tyłu też zawsze oram hakiem...
ale dziś przyśniła mi się wizja... tylne koło zrzucamy, mocowanie odkręcamy i mocujemy do dwóch profili poprzecznych przykręconych do relingów, koło tym sposobem mamy na dachu...
wywalamy tylny zderzak, i spawamy nowy, "krótszy" który będzie miał tylną krawędź zlicowaną z tyłem budy, odkręcamy belkę nośną haka...
i cieszymy się wysoką i terenową dupą
hmm, w sumie to mam jeszcze kierownicę, komplet starych felg z oponami, tylną 3 kanapę, kawałki fotela kierowcy i klosz lewego kierunkowskazu
jak zrzucimy nasze "zapasowe" części to złożymy jednego pokraka do kupy nie?
ale dziś przyśniła mi się wizja... tylne koło zrzucamy, mocowanie odkręcamy i mocujemy do dwóch profili poprzecznych przykręconych do relingów, koło tym sposobem mamy na dachu...
wywalamy tylny zderzak, i spawamy nowy, "krótszy" który będzie miał tylną krawędź zlicowaną z tyłem budy, odkręcamy belkę nośną haka...
i cieszymy się wysoką i terenową dupą
hmm, w sumie to mam jeszcze kierownicę, komplet starych felg z oponami, tylną 3 kanapę, kawałki fotela kierowcy i klosz lewego kierunkowskazu
jak zrzucimy nasze "zapasowe" części to złożymy jednego pokraka do kupy nie?
a może coś takiego się panom podoba?, cały zderzak oczywiście skrzyniowy zamknięty, wewnątrz wmontowana płyta pod wyciągarkę z blachy 8mm, brak na razie otworu na line, wytnę jak dorobię się wyciągarki i ją zamontuję
[ Dodano: 2012-06-18, 14:16 ]
moze teraz
[ Dodano: 2012-06-18, 14:17 ]
niestety nie mogę dodawać zdjęć. co za forum....
[ Dodano: 2012-06-18, 14:16 ]
moze teraz
[ Dodano: 2012-06-18, 14:17 ]
niestety nie mogę dodawać zdjęć. co za forum....
bo trzeba wrzucić gdzie indziej a tu tylko linka
[ Dodano: 2012-11-12, 00:02 ]
to u mnie przód przyjął aktualnie taki wygląd
[ Dodano: 2012-11-12, 00:02 ]
to u mnie przód przyjął aktualnie taki wygląd
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory