Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] wywala olej przez odmę

Moderatorzy: bonzo, azorek

marekadamczyk
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-04-12, 13:13
Lokalizacja: warszawa

[Terrano] wywala olej przez odmę

Post autor: marekadamczyk » 2012-04-12, 13:21

przed wymianą pierscieni i panewek korbowych juz wywalał olej przez odme,po wymianie jest to samo.po wymianie zrobiłem 1500 km w poniedziałek sprawdze ciśnienie na tłokach co moze byc przyczyna wywalania oleju i sporego nadcisnienia z separatora oleju

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-04-12, 13:58

U mnie jest spore ciśnienie ale tylko zimą. Objawia się to zapoconym filtrem oleju. Odma czyszczona chyba nie zamarza choć kto ją tam wie skoro tylko zimą się silnik poci. Ktoś kiedyś pisał o zaworze zwrotnym przy pompie oleju który może się zacinać ale ja nie ogarniam tematu.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-04-12, 19:41

Witam,

Ciekawa sprawa z tym nadciśnieniem. U mnie zimą, z racji przebiegów dziennych 2x 5,5km (do pracy i z powrotem) dochodziło do tego, że para wodna, skropliny i niedostateczne nagrzanie silnika częściowo blokowały mi przewody odpowietrzenia silnika, w skrócie przymarzała mi odma. Pomagało mi tylko czyszczenie mechaniczne szmatą otworu, samo przedmuchiwanie sprężarką było niewystarczające. Sprawę częściowo rozwiązałem nieekologicznie w ten sposób, że od samego króćca z pokrywy zaworów idzie wąż o średnicy wewnętrznej 20mm bezpośrednio do butelki plastykowej przez jej ścianę boczną, przez otwór gwintowany butelki wydostają się przedmuchy i nie kapie żaden olej.

W ramach walki z nudą zrobiłem też odolejacz (separator oleju) swojego pomysłu z powiększonymi kanałami wewnątrz i wykorzystałem ten oryginalny spływ oleju do miski olejowej, ale nie do końca się i to sprawdziło. Ogólnie to wypiąłem odpowietrzenie silnika z dolotu, bo mi jednak trochę oleju do intercoolera się też dostawało.

Wracając do tematu to nadciśnienie w komorze korbowej silnika bierze się z nieszczelności tłok-pierścienie-cylinder, nieszczelnej uszczelki pod głowicą lub uszkodzonej samej głowicy.

O zaworze zwrotnym pisał kolega Krzysiek "Drewniany" i raczej nie ma on nic do rzeczy w tej sprawie. Jedna z teorii jego zastosowania głosiła, że zabezpiecza on wyciek oleju z kanałów olejowych przy wymianach filtra oleju.

Pierścienie po przebiegu 1500 jeszcze nie muszą pracować optymalnie. Są takie które się szybko dopasowują do geometrii cylindra i takie które potrzebują więcej czasu. Poza tym zależy to tez od zużycia gładzi cylindra, jego geometrii, luzu pierścienia w rowku tłoka. Sam pomiar zamka pierścienia w cylindrze nie ujawni geometrii cylindra.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

marekadamczyk
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-04-12, 13:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: marekadamczyk » 2012-04-13, 16:04

dzięki za podpowiedzi pierścieni wymienilem bo kupiłem z przegrzanym silnikiem,przy okazji wymieniłem panewki na korbach,uszczelniacze zaworowe,dotarli zawory i zrobiło się jeszcze gorzej-przed remontem miałem tylko rozpięty przewód separator -turbina a teraz jeszcze musiałem odkręcić korek wlewu oleju i dać odpowietrzenie.jeśli mógłby ktoś pomóc to prosił bym w konkretnych punktach co po koleji sprawdzać .dzięki marek

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-04-13, 19:16

Witam,

Sprawa wygląda poważnie. Ale po kolei. Potrzeba dodatkowych informacji - przy jakich obrotach widać to zjawisko, obroty biegu jałowego, średnie, wysokie a może w całym zakresie? Na zimnym czy ciepłym silniku? Czy nie widać pod korkiem chłodnicy bulgotania, gazowania cieczy a na jej powierzchni tłustego osadu? Musimy wykluczyć pęknięcie głowicy. Ten silnik to raczej bezawaryjna konstrukcja pod względem mechanicznym a układ chłodzenia właściwie bezobsługowy, taki silnik traktorowy więc to jego przegrzanie jest zastanawiające.

Szkoda, że na razie nikt inny się nie udziela w temacie. Jak mogę coś zasugerować to jakby tak nagrać telefonem to wszystko i wrzucić na picase lub youtube bardzo to pomoże, przynajmniej określi wielkość tych przedmuchów bo jeśli naprawdę tamtędy jest wywalany olej to raczej sprawa może być przesądzona.

Ja np. w swoim korku od oleju miałem mały otworek przez który wylatujące gazy brudziły mi wygłuszenie na klapie przy gumowym kołnierzu intercoolera. Otwór ten powiększyłem, wsadziłem tam takie kolanko i do plastykowej butelki z boku silnika gazy skierowałem. Oby była to taka sama skala zjawiska jak u mnie.

Wg mnie ten filmik bardzo pomoże poza tym na innym forum Terrano jest kolega "mir-e" on raczej grzebie zawodowo w silnikach z nim też pogadaj.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

marekadamczyk
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-04-12, 13:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: marekadamczyk » 2012-04-15, 09:13

dzięki za zainteresowanie.najwięcej oleju wyrzuca przydużych obrotach dlatego staram się nie przekraczać 100km/h.w tej chwili po remoncie silnika od razu oddałem turbinę do poprawki-remont turbiny robiłem w maju- i turbiniarze odłączyli turbinę od separatora a separator podłączyli do butelki -rezultat po ok.150km wywaliło prawie cały olej.od tej pory jeżdżę z odkręconym korkiem oleju i i separatorem podłączonym do butelek-wynik ok 100ml. oleju w obu butelkach na ok.1300km.na postoju w światłach widać lekką mgiełkę oparów koło reflektorów.wniosek o przegrzaniu silnika postawił mechanik po wyjęciu tłoków. pierścienie z 1 cylindra rozginały się prawie do wyprostowania ,z reszty cylindrów pękały trochę wcześniej.głowica jest raczej cała bo nie ubywa płynu zresztą docierali zawory i wymienili uszczelniacze.jeszcze raz prosił bym w punktach na co mechanik musi jeszcze raz spojrzeć.czy odma w deklu zaworowym się rozbiera? pozd.marek

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2012-04-15, 10:12

Witam

Kolego poproś mechaników żeby sprawdzili ciśnienie oleju bo może nie działa zawór nadciśnieniowy(przelewowy) pompy oleju i stąd takie problemu. Ok to tylko moja sugestia.
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-04-15, 10:54

Witam,

U mnie w zimie jak przymarzła odma to przez turbosprężarkę i odpowietrzenie po 100km wywaliło ok 1l oleju. Tego syfu z przewodów sprężarka nie była w stanie przeczyścić, tylko przepychanie szmaty rozwiązało problem. Ale to nie na temat, to było jak było -10°C i niżej.

Po wewnętrznej stronie pokrywy zaworów jest dokręcona jakaś konstrukcja na 3 śruby, mam swoje zdjęcia, ale dopiero za parę godzin je wrzucę i podam tutaj link.

A tak z ciekawości to turbosprężarkę regenerowałeś bo miała zużyte koło kompresji (po stronie sprężarki) i nie uzyskiwała wymaganego doładowania czy z powodu jej nieszczelności? Jak z powodu jej nieszczelności to bezpośredni na to wpływ ma właśnie nadciśnienie w komorze korbowej. Bardzo ważny jest drożny spływ oleju z niej. Wkrótce sam będę to sprawdzał.

Szkoda, że takie małe zainteresowanie tym ciekawym tematem, ja nie mam za bardzo dużej praktyki w temacie.

Link do zdjęć jest tutaj --> https://picasaweb.google.com/1136650079 ... directlink niestety, ale nie najlepsze są zdjęcia. Dodatkowo jest zdjęcie przerobionego korka wlewu oleju.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2012-04-15, 20:53

piotr323f pisze:Witam,
Szkoda, że takie małe zainteresowanie tym ciekawym tematem, ja nie mam za bardzo dużej praktyki w temacie.
Pozdrawiam,
Piotr
Witam,

Piotrze wielka szkoda bo temat ciekawy bardzo, no niestety w tym temacie nie jestem w stanie pomóc bo mechanik samochodowy ze mnie jak z koziej d..y wentylator. Na szczęście jeszcze mnie to nie dopadło ale chętnie bym się coś dowiedział.
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-04-15, 22:53

Witam,

Cześć Krzysiek. Mi już też się pomysły skończyły. Skąd takie przedmuchy, aby przy zakręconym wlewie oleju tyle oleju wypompowało przez odpowietrzenie? Pierścienie które można wyprostować w ręce już kiedyś bardzo dawno temu przerabiałem u siebie, spowodowane było to brakiem płynu w układzie (wyciek) i kompletnym przegrzaniem silnika.

Ten cały separator w naszych silnikach to nie do końca udana konstrukcja. W jego górnej części jest zawór jakby dwustronnego działania (membrana i dwie sprężyny) i jak to ma działać tego nie wiem do tej pory. Od samego początku w dolocie zawsze widać było ślady oleju. Można ewentualnie jeszcze sprawdzić wężyk odprowadzający wyłapany olej do miski olejowej, ale to i tak nie rozwiąże problemu. Problemem są przedmuchy w bardzo dużej ilości.

Proponuję sprawdzić w takim razie ciśnienie sprężania, moim zdaniem te przedmuchy muszą się stąd właśnie brać, być może tylko jeden z cylindrów ma problemy ze szczelnością. Proponuję najpierw zmierzyć ciśnienie na sucho, potem jak się okaże, że faktycznie tak właśnie jest to trzeba zrobic próbę olejową, czyli do cylindra trzeba wlać strzykawką trochę oleju (chyba ok. 10cm3) po przetaczać samochód na 4 biegu i ponownym pomiarze ciśnienia. Olej uszczelni tłok w cylindrze pomimo problemów z pierścieniami.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

marekadamczyk
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-04-12, 13:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: marekadamczyk » 2012-07-31, 06:35

Witam po dłuższej przerwie w zasadzie po przejechaniu ok.4 000 km od wymiany panewek uspokoiło się nadciśnienie i przestał wywalać olej.wyrzuciłem butelki w które zbierałem opary i połączyłem układ tak jak w fabryce i jeżeli nie przekraczam 3 000 obr i jeżdżę spokojnie to wszystko jest normalnie jak poszaleję to trochę bierze oleju pozd,marek

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-07-31, 07:47

Witam,

Trochę to dziwne, aby panewki miały wpływ na tego typu problem, ale jak piszesz, że jest już wszystko ok, to dobrze. Sprawdź czy w intercoolerze nie zbiera Ci się olej. Jak go zdejmiesz z silnika to ustaw go w pionie wylotem z niego na dole i zobacz czy nie zbierze się tam olej. Olej w komorze spalania to przede wszystkim większy nagar a z nim mogą być problemy. Poza tym jaki jest problem z tą "butelką". Najlepiej, aby wylot z niej był wyprowadzony pod samochód, bo nieraz trochę może być czuć w środku te gazy.

Z tym odpowietrzaniem silnika to w każdej marce są problemy.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-12-07, 08:26

No i znowu: spadła temp. poniżej zera i filtr oleju silnikowego zdrowo się poci. Ten typ tak ma, czy za małe przebiegi robię i woda na odmie się zbiera?
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

marekadamczyk
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-04-12, 13:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: marekadamczyk » 2012-12-16, 18:24

do Dżem gdzie jest filtr oleju bo z góry go wcale nie widać i czym się poci wodą czy olejem? ja zrobiłem teraz nowy patent w rurkę od odmy do separatora włożyłem trójnik i wyprowadziłem przewodem nadciśnienie pod samochód oleju już nie wyrzuca a zużycie jest ok. 2 litrów na 2-3 miesiące. Czy ktoś wie gdzie mogę dostać nowy separator oleju bo w warsztacie go pokleili ale przepuszcza na złączach. pozd.marek

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-12-18, 20:11

Filtra szukaj pod turbo. Poci się olejem.

[ Dodano: 2013-01-24, 13:01 ]
Zdjąłem rurkę z odmy a tam...nic tylko ślady czystego oleju. Co to może być? Zawór upustowy przy pompie oleju się zawiesza?

[ Dodano: 2014-02-06, 08:55 ]
"Olej sączy się z pod filtra oleju po spadku temperatury poniżej 0, MAX filtr -filtr oleju. Było testowane już kilka sezonów na różnych filtrach i to samo"
Problem wyeliminowany. Ostatnią podmiankę oleju przeprowadziłem z DUŻĄ pomocą kolegi od Discavery (wiadomo disco ma, mechanikowaty musi być :-)) Przy demontażu filtra kolega stwierdził że coś za lekko trzymał. Włożyłem przezornie 2x droższy filtr MAN-a
Dokręcaliśmy łapami aż łzy kapały bo dostęp słaby ale podziałało, ponadto kontrolka oleju szybciej gaśnie.
Mechanior dokręcał prawdopodobnie kluczem łańcuszkowym do odkręcania filtrów bo zawsze był pokancerowany a wiadomo że zanim wybrał luz na łańcuszku to już ramię opierało i niewiele to musiało dawać.

Wniosek: co możesz spier..sam zrób to a nie oddawaj komuś kto spier... to za Ciebie biorąc jeszcze kasę.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”