Strona 1 z 1

blacha

: 2018-04-19, 22:13
autor: ziom
Cześć!

Zakupiłem patrola y61 '99 long i biorę się żeby ogarnać go blacharsko. Kilka pytań:

1. czy ktoś miał do czynienia z błotnikami przednimi z żywicy? http://allegro.pl/sprzedam-blotniki-nis ... 72466.html
2. czy macie jakieś źródło gdzie dostać progi i reparaturki tylnich błotników?
3. czy polecacie jakiś zakład który by to ogarnął w Warszawie a najlepiej lekko poza warszawą?

bedę wdzięczny za info,

Re: blacha

: 2018-04-20, 05:54
autor: polo32
Ad.1 Z poliestru to cienizna - i to dosłownie (maty w nich nie uświadczysz). Montowałem toto kiedyś do y60 i musiałem uważać przy przykręcaniu aby nie popękały pod łbami śrub. Może na jakiś czas starczą, ale trzeba uważać (i jeszcze ta cena).

Re: blacha

: 2018-04-20, 08:06
autor: mały v8
Te laminaty to raczej tylko ozdoba. Błotniki gniją pod poszerzaczami, więc każdy blacharz chyba umie wstawić kawałek prostej blachy , zarówno z przodu , jak i z tyłu. Pod poszerzaczem nie musi być idealnie wyprofilowany rant, ważne aby był szczelnie wyspawany i zabezpieczony antykorozyjnie. Progi masz na allegro po 60 pln. Swoją drogą jeżeli nie masz zaplecza umiejętności blacharskich, i wolnego czasu, to po co kupowałeś zgnilaka ? Teraz szukasz majstrów , ten egzemplarz może wyjść drożej jak za ładny, i idealnie tez nie będzie.

P.S Wejdź na kanał i podziób w ramę tu i ówdzie, bo może szkoda nawet zaczynać tej roboty.

Re: blacha

: 2018-04-20, 08:49
autor: ziom
Dzięki za opinie nt laminatow. No trudno żeby być blacharzem i mechanikiem po to tylko żeby kupić auto. Wierzę że są specjaliści w tym temacie;) Rama zdrowa, mechanika też w bardzo dobry stanie, jedyny kłopot to ta cholerna rdza w paru miejscach.

Re: blacha

: 2018-04-20, 09:18
autor: mały v8
ziom pisze:
2018-04-20, 08:49
No trudno żeby być blacharzem i mechanikiem po to tylko żeby kupić auto.

No właśnie tak jest z tą zabytkową motoryzacją, albo potrafisz i masz zaplecze , albo masz tak gruby portfel ze kilka tysięcy w tą czy w tą nie gra roli. A wracając do reperaturek błotników to zerknij na ten filmik:
:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=U0Th5_GudZY
Rant wygnił tylko pod poszerzaczem , wystarczyło dorobić łuk z blachy i wspawać szczelnie.... tu co prawda koleś robi popisowe filmy o kunszcie blacharstwa artystycznego :-D , ale to prosta robota , i warto ją zrobić patrząc na ceny w miarę zdrowych błotników używanych.

Re: blacha

: 2018-04-20, 10:43
autor: ziom
Dzięki! no nic, będę kombinował.

Re: blacha

: 2018-04-20, 22:27
autor: polo32
Jeśli przerdzewiał tylny błotnik, to najprawdopodobniej nie ma już części nadkola wewnętrznego, który połączony jest na rancie z błotnikiem. I tutaj jest najwięcej pracy i rzeżby, aby to dobrze odtworzyć i szczelnie połączyć z reparaturką błotnika. Podobnie z progami zewnętrznymi - zwykle nie ma ich do czego spawać, bo trzeba odtworzyć próg wewnętrzny.

Re: blacha

: 2018-04-21, 08:20
autor: mały v8
Próg wewnętrzny tzw podciąg, to prosta blacha , Patrol jest na ramie, więc żadnej odpowiedzialności nie ponosi. Nadkole można doklepać z trzech kawałków, nikt z tego strzelać nie będzie, ważne żeby wszystko szczelnie obspawać, potem na grubo zamazać/uszczelnić spawy masą na pędzel i zakonserwować.