Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Y60] Przekładnia kierownicza

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

[Y60] Przekładnia kierownicza

Post autor: azorek » 2012-09-23, 11:47

Zabrałem się za przerobienie poprzecznego drążka kierowniczego, na wymienne końcówki. Po zdjęciu drążka zauważyłem że na przekładni kierowniczej, ruszając za ramię, jest delikatny luz. Słychać pukanie kiedy nim ruszam.
Tu moje pytanie. Jak ten luz zniwelować? Do czego służy śruba z kontrą na samej górze przekładni?

[ Dodano: 2012-10-24, 12:16 ]
Trochę poszperałem, popróbowałem na patrolu, i już wiem. :mrgreen:
Śruba na górze przekładni służy do likwidowania luzu. Luzujemy nakrętkę kontrującą i kluczem płaskim 6 wkręcamy śrubę aż do momentu aż luz zniknie. Ważne- trzeba to robić na wyprostowanych kołach, jeśli zrobimy to na skręconych, będzie za ciasno i kierownica nie będzie wracała do pozycji jazdy na wprost.

Awatar użytkownika
qbartx
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2012-11-18, 12:32
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: qbartx » 2013-03-12, 00:01

Zeby wyregulowac ten luz poprawnie trzeba zdjac drazek kierowniczy oraz drazek idacy do kolumny kierowniczej.
W opcji profi musimy zaopatrzyc sie w klucz dynamometryczny na niskie momenty lub w opcji budzet krecic palcami, przekladnia nie moze sie w zadnym punkcie blokowac bo to jeszcze przyspieszy jej zuzycie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Patrol”