Co to za silnik? prawdopodobnie 200sx? 100nx?
Co to za silnik? prawdopodobnie 200sx? 100nx?
Jak w temacie wpadl mi w oko silnik nissana ktorego nie potrafie rozpoznac a gosc nie wie..
mowi sportowy ;P poda ktos jego dane jakies? np model czy symbol? w czym montowany?
mowi sportowy ;P poda ktos jego dane jakies? np model czy symbol? w czym montowany?
tak jak pisal dylson i vixo... jest to wolnossacy silnik CA, pytanie tylko czy to CA18DE, czy CA16DE... jesli CA16 to chetnie bym przytulil z niego walek ssacy
a co Ty sznikers wiesz o CA? Bo widze, ze niewiele... stwierdzanie, że "Nissan sie nie postaral" jest bardzo nietrafne i krzywdzace dla projektantow tego silnika. Zagleb sie w temacie, a nie uslyszales cos gdzies ze panewki tam padaja i teraz dalej rozprowadzasz te legende. I tak teraz kolejne ososby przeczytaja co tu napisales i kolejnych ludzi beda informowac, ze CA jest beeee, "bo panewki"...
a co Ty sznikers wiesz o CA? Bo widze, ze niewiele... stwierdzanie, że "Nissan sie nie postaral" jest bardzo nietrafne i krzywdzace dla projektantow tego silnika. Zagleb sie w temacie, a nie uslyszales cos gdzies ze panewki tam padaja i teraz dalej rozprowadzasz te legende. I tak teraz kolejne ososby przeczytaja co tu napisales i kolejnych ludzi beda informowac, ze CA jest beeee, "bo panewki"...
..:: NISSAN MICRA K10 1.2 ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..
To jest CA18DE, napewno gdyż CA16 miało na kolektorze ssącym napis NICS a CA18 ECCS. DET w 200sx miały inny kolektor ssący ustawiony poprzecznie z przepustnicą po lewej stronie.
lawina - masz rację, CA18 jest naprawdę bardzo dobrą jednostką, legenda o panewkach to bzdura. Gówniane oleje i nie prawidłowa eksploatacja tych silników jest ich bolączką, inaczej mówiąc to nie silnik zawinił tylko jego właściciele od początku eksploatacji.
Dane techniczne /color]
Moc - 131 hp (98kW) @6400 rpm
Moment obr. - 159 Nm @5200 rpm
Auta w których był montowany ten silnik /color]
Nissan Pulsar NX SE (United States and Canada)
Nissan EXA (Australia & Japan)
1985-1991 Nissan Skyline HR31 1800I(Japan)
1989-1990 Nissan Silvia/180SX P/S13
Mid 1980s Nissan Sunny N13 (UK) (129 hp) (no girdle)
Mid 1980s Nissan Sunny B12 Coupe (UK) (129 hp) (has girdle)
Late 1980s Nissan Bluebird T72 (UK) (129 hp)
Nissan Bluebird (Sept'87 - Oct'89) RNU12 (FWD & AWD)
1985-1990 Nissan Auster "1.8Xt TwinCam" (has girdle)
1988-1991 kn13 Nissan EXA (Australian market)
lawina - masz rację, CA18 jest naprawdę bardzo dobrą jednostką, legenda o panewkach to bzdura. Gówniane oleje i nie prawidłowa eksploatacja tych silników jest ich bolączką, inaczej mówiąc to nie silnik zawinił tylko jego właściciele od początku eksploatacji.
Dane techniczne /color]
Moc - 131 hp (98kW) @6400 rpm
Moment obr. - 159 Nm @5200 rpm
Auta w których był montowany ten silnik /color]
Nissan Pulsar NX SE (United States and Canada)
Nissan EXA (Australia & Japan)
1985-1991 Nissan Skyline HR31 1800I(Japan)
1989-1990 Nissan Silvia/180SX P/S13
Mid 1980s Nissan Sunny N13 (UK) (129 hp) (no girdle)
Mid 1980s Nissan Sunny B12 Coupe (UK) (129 hp) (has girdle)
Late 1980s Nissan Bluebird T72 (UK) (129 hp)
Nissan Bluebird (Sept'87 - Oct'89) RNU12 (FWD & AWD)
1985-1990 Nissan Auster "1.8Xt TwinCam" (has girdle)
1988-1991 kn13 Nissan EXA (Australian market)
Ostatnio zmieniony 2013-06-05, 14:22 przez karol282, łącznie zmieniany 3 razy.
bombel pisze:Ja jeszcze słyszałem, że jak sie idzie w mody to trzeba pompe wody wymienić
O pompie wody nie słyszałem, chyba że robi się coś high rpm to wtedy tak żeby się ciecz nie pieniła. Natomiast słyszałem o tym że warto a szczególnie przy DET przyjrzeć się całemu silnikowi (od środka) i wymienić pompę oleju, dobra oliwa i te silniki chodzą jak złoto.
tak sie sklada, ze uzytkuje ten silnik juz od 5lat i cos juz chyba na jego temat wiem
nie chce sie z Toba klocic, ale chetnie wyslucham Twoich argumentow... powiedz prosze co to za niedociagniecia producenta przedstaw jakies argumenty konkretne
Ja jestem zdania, ze te silniki sa bardzo dobre, tylko musza byc zdrowe, a nie zajechane przez debili, ktorzy nie zmieniali oleju na czas itp itd... winne w nim nie sa panewki... tylko pompa oleju, ktora w wielu przypadkach przez zla ekslopatacje juz nei pompuje tak jak powinna, lub przez syf ze zuzytego oleju zacina sie w niej "zaworek upustowy". A te wszytie opinie jak to panew pada w tych silnikach "bo dopiero zrobilem remont i znow mi stuka" jest spowodowana tym, ze przy remoncie ktos nie usunal przyczyny wysrania panewek, czyli nie wymienil zuzytej pompy oliwy...
Jesli masz zdrowe CA, z dobrym cisnieniem to nie masz co sie bac o panewki i taki motor jest w stanie przyjac ostra chloste...
No i nie oszukujmy sie... te silniki maja juz ponad 20lat... wieszkosc na rynku jest zajechanych... i to jest problemem...
Ja uwazam, ze problemem CA nie jest jego zly projekt, tylko uzytkownicy znidlbujacy wymiane oleju (wg Nissana CA18DET na jednym oleju i filtrze moze jezdzic 7500km, ale nie dluzej niz 6miesiecy)
Wiec powiedz mi prosze co to za niedociagniecie producenta...
nie chce sie z Toba klocic, ale chetnie wyslucham Twoich argumentow... powiedz prosze co to za niedociagniecia producenta przedstaw jakies argumenty konkretne
Ja jestem zdania, ze te silniki sa bardzo dobre, tylko musza byc zdrowe, a nie zajechane przez debili, ktorzy nie zmieniali oleju na czas itp itd... winne w nim nie sa panewki... tylko pompa oleju, ktora w wielu przypadkach przez zla ekslopatacje juz nei pompuje tak jak powinna, lub przez syf ze zuzytego oleju zacina sie w niej "zaworek upustowy". A te wszytie opinie jak to panew pada w tych silnikach "bo dopiero zrobilem remont i znow mi stuka" jest spowodowana tym, ze przy remoncie ktos nie usunal przyczyny wysrania panewek, czyli nie wymienil zuzytej pompy oliwy...
Jesli masz zdrowe CA, z dobrym cisnieniem to nie masz co sie bac o panewki i taki motor jest w stanie przyjac ostra chloste...
No i nie oszukujmy sie... te silniki maja juz ponad 20lat... wieszkosc na rynku jest zajechanych... i to jest problemem...
Ja uwazam, ze problemem CA nie jest jego zly projekt, tylko uzytkownicy znidlbujacy wymiane oleju (wg Nissana CA18DET na jednym oleju i filtrze moze jezdzic 7500km, ale nie dluzej niz 6miesiecy)
Wiec powiedz mi prosze co to za niedociagniecie producenta...
..:: NISSAN MICRA K10 1.2 ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..
zbyt mala pojemnosc miski... no ale chyba do latania bokiem... tak samo zaklada sie wieksze miski z baffle plate'ami do SR'ow i innych silnikow, zeby przy bocznych pzreciazeniach olej ze smoka nie uciekl do normalnej jazdy (takiej jak przewidzial producent) miska wg mnie jest ok.
o tym zbyt duzym przeplywie tez slyszalem... jakies patenty z zakladaniem zwezek na doprowadzeniu oleju do glowicy i dorabianiem splywow z glowicy do miski tez widzielm... tylko ja jestem ciekaw kto i jak to tak naprawde zbadal/sprawdzil. Bo z tego co wiem, to tylko jakies domysly, ze tak jest...
pompa paliwa akurat nic nie ma do panewek... raczej do nadtopionych tlokow
no i gdzie te niedociagniecia producenta? jedynie ten przeplyw oliwy do glowicy pod to by podchodzil, ale chcialbym zobaczyc jakis normalny artykul/badanie/test na ten temat, a nie, ze ktos sobie pomyslal, ze tak jest i zrobil opis jak usunac problem, ktory sam wymyslil
o tym zbyt duzym przeplywie tez slyszalem... jakies patenty z zakladaniem zwezek na doprowadzeniu oleju do glowicy i dorabianiem splywow z glowicy do miski tez widzielm... tylko ja jestem ciekaw kto i jak to tak naprawde zbadal/sprawdzil. Bo z tego co wiem, to tylko jakies domysly, ze tak jest...
pompa paliwa akurat nic nie ma do panewek... raczej do nadtopionych tlokow
no i gdzie te niedociagniecia producenta? jedynie ten przeplyw oliwy do glowicy pod to by podchodzil, ale chcialbym zobaczyc jakis normalny artykul/badanie/test na ten temat, a nie, ze ktos sobie pomyslal, ze tak jest i zrobil opis jak usunac problem, ktory sam wymyslil
..:: NISSAN MICRA K10 1.2 ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..
no nie uczepilem sie, poprostu mnie krew zalewa jak czytam takie bzdury... ludzie jezdzili na CA i panewy padaly... teraz jezdza na SR'ach i tez im panewy padaja... i jakos nikt nie wysnuwa teraz bajek o tym, ze SRy sa be, bo im panewy sie wysraly. To sa poprostu stare silniki.. i tak jak stare zanidbane CA po ostrych katach wypluwalo korbe bokiem.... tak teraz SR'y juz staja sie takimi starymi motorami, ktore sie wysrywaja. Grunt to miec silnik o ktory ktos dbal i samemu o neigo dbac, a bedzie jezdzil bez problemu...
..:: NISSAN MICRA K10 1.2 ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..
rozwinąłem wcześniejszą myśl, o tym co rozmawialiście czyli o psujących się silnikach CA. A to że lecą panewki, związek przyczynowo skutkowy polega na tym że skoro wąż olejowy jest za blisko wydechu to się przegrzewa, a jak się przegrzewa to traci swoje właściwości, a jak traci właściwości to wystarczy trochę poszaleć i panewka bez żadnego problemu się obróci
Dołączę się do dyskusji, mam znajomego kiedyś dawno temu miał S13 z CA18 oczywiście, stary silnik padł, więc kupił nowe CA wyjęte z bluebirda w automacie, zapakował go do 200sx'a, i z tego co mówi nie ma z nim żadnych problemów, 200sx już nie jeździ bo przegnił totalnie, ale silnik został.
Ma się świetnie w mazdzie RX8, nie wiem jak na ogół awaryjny bywa CA, bo sam nie miałem z nim do czynienia ale popieram Lawine - dbasz o silnik, nie ma z nim problemów.
Bez różnicy czy to nissan 200sx z silnikiem CA czy SR, czy wartburg. A awaryjność CA podejrzewam bierze się stąd że większość 200sx z silnikami CA jest już zakatowane, " to samo będzię za 3-4 lata z SR'ami, a nowsze siniki którę montuje się w nowych samochodach, bedą dawać d*py jeszcze częściej. Wątpie żeby silnik np, z nissana juke, dożył 20-30 lat jeśli będzie katowany.
A CA i SR jak widać mają się dobrze w dobrych rękach.
Ma się świetnie w mazdzie RX8, nie wiem jak na ogół awaryjny bywa CA, bo sam nie miałem z nim do czynienia ale popieram Lawine - dbasz o silnik, nie ma z nim problemów.
Bez różnicy czy to nissan 200sx z silnikiem CA czy SR, czy wartburg. A awaryjność CA podejrzewam bierze się stąd że większość 200sx z silnikami CA jest już zakatowane, " to samo będzię za 3-4 lata z SR'ami, a nowsze siniki którę montuje się w nowych samochodach, bedą dawać d*py jeszcze częściej. Wątpie żeby silnik np, z nissana juke, dożył 20-30 lat jeśli będzie katowany.
A CA i SR jak widać mają się dobrze w dobrych rękach.