Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] 2.0 16v -Awaria elektryki

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Sr20deUSE
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-04-30, 14:31
Lokalizacja: War-Maz Górki

[N14] 2.0 16v -Awaria elektryki

Post autor: Sr20deUSE » 2012-05-10, 20:30

Witam. Dzis próbowałem sprawdzic/naprawić pompkę spryskiwaczy niestety pompka była goraca i poszła iskra na stykach gdy sprawdzałem tamte kabelki .
Auto nie odpala bo pompka paliwa nie pompuje nie widac napieca , kontrolki sie nie pala gdy przełączam kluczyk ale zegarek działa i widać przełączanie . najprawdopodobniej ze problem tkwi w bezpieczniku "głównym" lub przekaźniku albo stacyjce ,swiatła drogowe działaja , kierunki nie działają .Nic na te temat nie wiem wiec zaczyna dzis zbierac informacjie jak rozwiazac problem braku napiecaia w instalacji.
Mam podpiety woltomierz i pokazuje zero . Akumulator dobry rozrusznik kreci. Czyli cos poleciało ale inne podzespoły sa ok . Prosze o porady .
Ostatnio zmieniony 2012-05-18, 07:52 przez Sr20deUSE, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2012-05-10, 20:37

Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki w kabinie i pod maską ??
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Sr20deUSE
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-04-30, 14:31
Lokalizacja: War-Maz Górki

Post autor: Sr20deUSE » 2012-05-12, 02:46

Hm raz sprawdzałem i wydawały mi sie na dobre bez uszkdzen , prócz jednej 25 tki w kabinie zamieniłem ja i nic to nie zmieniło.

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-05-14, 13:23

Sr20deUSE, problem rozwiązany?
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Sr20deUSE
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-04-30, 14:31
Lokalizacja: War-Maz Górki

Post autor: Sr20deUSE » 2012-05-14, 23:00

Sprawdzałem drugi raz bezpieczniki w kabinie prawie z 22 bezpieczniki i pod maska 4 z prawej strony i 2 z lewej .

Nadal mam ten sam problem z elektryką.


Sprawdzenie nie pomogło ,a wymieniłem 1 bezpiecznik(25amper w kabinie z miejsca o nazwie accessory /-wipper washer-). Dodam ze powinien siedziec 20 amperowy a nie jak teraz 25. Pompek od spryskiwaczy wyłączyłem poprzez wyciągniecie okablowania z pompek spryskiwacza.
Zauważyłem w jakimś 2-ch łącznikach ,2-kostkach łaczach 3 kable 2 grube
(czarny ,czerwony ) i jeden kabelek koloru białego lub szarego to wszystko jest umiejscowione z lewej strony pod maska . Był wewnatrz nich jakiś biały, żółty krem .
Moze chodzi o te kostki- jest w nich czerwony dość gruby kabel. Moze wystarczy połaczyc kable bez kostki lub wymienić ta gówniana kostkę. tylko jak po zwarciu mogła sie spalic taka duza kostka/łącznik kabli chyba jakis kabli głównych .
Chyba coś w tym głównym zasilaniu przerywa bo bezpieczniki sa raczej dobre ale nie wiem gdzie lezy przyczyna na razie sie tylko domyślam.
Ostatnio zmieniony 2012-05-14, 23:54 przez Sr20deUSE, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-05-14, 23:28

Idźmy na chwilę obecną logiką, w domu miałem format ale w pracy na firmowym mam schematy elektryczne i zerknę po swojemu, napisz dokładnie model auta i wersję silnikową z wyposażeniem, to zapobiegnie błędnemu domyślaniu się przyczyny. Są połączenia elektryczne sprawne bez kluczyka w stacyjce oraz takie które zaczynają funkcjonować po przekręceniu np. światła mijania działają bez kluczyka, drogowe po włączeniu mijania, za to kierunki nie ale awaryjki tak - to jest norma. Woltomierz pokazuje Ci 0 ale na czym?? nie podałeś. Na pompce paliwa która nie pompuje?
Sr20deUSE pisze:wymieniłem 1 bezpiecznik(25amper w kabinie z miejsca o nazwie accessory /-wipper washer-). Dodam ze powinien siedziec 20 amperowy a nie jak teraz 25.
Widocznie mocniejszy wsadził poprzedni właściciel bo mniejszy przepalało. "wipper washer" jak napisałeś to instalacja elektryczna wycieraczki i spryskiwacza, w Twoim przypadku przedniej. Najwidoczniej miała już przepięcia. Dokładniej masz połączenie od przełącznika przy kierownicy do przekaźnika i do pompki, kolejne zapadki góra/dół połączone przez bezpiecznik/przekaźnik z silnikiem wycieraczki.
Sr20deUSE pisze:Pompek od spryskiwaczy wyłączyłem poprzez wyciągniecie okablowania z pompek spryskiwacza.
Wyciągnąłeś kable po co? Po za tym jeśli już to powinieneś dojrzeć gdzie idą, z czym się łączą i tym tropem znaleźć przyczynę.
Sr20deUSE pisze:Zauważyłem w jakimś 2-ch łącznikach ,2-kostkach łaczach 3 kable 2 grube (czarny ,czerwony ) i jeden kabelek koloru białego lub szarego to wszystko jest umiejscowione z lewej strony pod maska . Był wewnatrz nich jakiś biały, żółty krem .
Moze chodzi o te kostki- jest w nich czerwony dość gruby kabel. Moze wystarczy połaczyc kable bez kostki lub wymienić ta gówniana kostkę.
Radzę nie zmieniać rozwiązań producenta bez wiedzy co gdzie i jak bo tylko pogorszysz sprawę.
Sr20deUSE pisze:tylko jak po zwarciu mogła sie spalic taka duza kostka/łącznik kabli chyba jakis kabli głównych.
Mogła. Czasem "małe" zwarcie potrafi narobić w ciul problemów.
Sr20deUSE pisze:Chyba coś w tym głównym zasilaniu przerywa bo bezpieczniki sa raczej dobre ale nie wiem gdzie lezy przyczyna na razie sie tylko domyślam.
W instalacji elektrycznej samochodów z tych roczników w tym segmencie nie ma czegoś takiego jak "główny bezpiecznik". Cała elektryka to plątanina kabli, przekaźników i bezpieczników.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Sr20deUSE
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-04-30, 14:31
Lokalizacja: War-Maz Górki

Post autor: Sr20deUSE » 2012-05-14, 23:57

ok swietnie Model: Sunny hatchback 92rok GTi 2.0 16v(sr20de)
dodam pare fotek http://imageshack.us/photo/my-images/812/dsc00490gi.jpg


i to co juz wiem

Co to jest za kostka to w niej znalazłem jakis krem
http://imageshack.us/photo/my-images/341/dsc00493g.jpg
Miałem zły bezpiecznik bo 25amer w wipper washer a miało byc 20amper
http://imageshack.us/photo/my-images/534/dsc00561w.jpg

Dodam ze Wycieraczki działaj.
[ Dodano: 2012-05-15, 01:04 ]
logan pisze:Idźmy na chwilę obecną logiką, w domu miałem format ale w pracy na firmowym mam schematy elektryczne i zerknę po swojemu, napisz dokładnie model auta i wersję silnikową z wyposażeniem, to zapobiegnie błędnemu domyślaniu się przyczyny. Są połączenia elektryczne sprawne bez kluczyka w stacyjce oraz takie które zaczynają funkcjonować po przekręceniu np. światła mijania działają bez kluczyka, drogowe po włączeniu mijania, za to kierunki nie ale awaryjki tak - to jest norma. Woltomierz pokazuje Ci 0 ale na czym?? nie podałeś. Na pompce paliwa która nie pompuje?

Woltomierz mam w kabinie jako dodatkowy zegar w miejscu radia +dwa inne zegary jak przepustnica i temperatura oleju a co do pompki paliwa to moge tylko powiedziec ze to sprawdzam podczas przekrecania kluczyka ze słychu słysze czy przepompowuje paliwo potrzebne do pierwszego zapłony czyli przekręcenie kluczyk w miejsce ignition a jedynie słysze jak rozrusznik kreci .

Sr20deUSE pisze:Pompek od spryskiwaczy wyłączyłem poprzez wyciągniecie okablowania z pompek spryskiwacza.
logan pisze:Wyciągnąłeś kable po co? Po za tym jeśli już to powinieneś dojrzeć gdzie idą, z czym się łączą i tym tropem znaleźć przyczynę.

Poniewaz pompki spryskiwacza sa spalone /zatarte to dlatego to tego wszystkiego doszło powniewasz naprawiałem tylko to i nie znając sie połączyłem zwisający kabel z ta pomka .
Pomki sa umiejscowione pod zderzakiem wiec sadziłem ze ten kabelek jest do niej . W pomce siedziały juz 2 kabelki na stale ,a 2 pozostałe wisiały swobodnie byc moze były to kabelki od tylnej szyby spryskiwacza i tak nie dziłała od poczatku kiedy go miałem. Pompki zaczeły sie grzać wcześniej tak wiec zrobiłem cos na wspak myslac ze gdzies brakuje zmasowania . napewno wina lezy po mojej stronie gdyż nie znam sie kompletnie na elektryce.
Moge zrobic fotke kazdego elementu tylko mi go proszę wskazać :)
Musze dodac ze niemiałem spryskiwacza na tylna szybe. Nie znam istoty dziłania tych pompek i rureczek biegnących gdzies w aucie. Byc moze te dwie pompki działyły mi na przednia i tylko jedna szybe. Autko było przerabiane nie mam elektryki na tylnej szybie auta tak miało byc.

[ Dodano: 2012-05-15, 01:27 ]
Byc moze jest tez zwarcie w tych kablach (pompka spryskiwacza )gdzies na górze a nie pod zderzakiem jak sadze. Musze zacząć od tych kabli ale jak naprawic nie szczelne /nie ścisłe styki

[ Dodano: 2012-05-15, 02:11 ]
Miałem juz w nim raz problem słabego akumulatora i kupiłem nowy. Dodam ze nowy jest rozładowany po tej awarii jak ładowałem to prostownik pokazywał 3ampery.
Zobacze jutro czy moze byc tez to wina słabego akumulatora. Moze w tym tkwi tez przyczyna ze imobilazer /alarm /jakis tam system "przeciw kradzieżowy " chodzi mi o słaby aku.

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-05-15, 07:45

Kod: Zaznacz cały

http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/46-inne/81-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14
nie wiem jak jest u Ciebie bo ja mam gaźnik i najbiedniejszą wersję wyposażenia ale sprawdź na początek to, będę mieć chwilę wolnego w pracy to coś treściwszego napiszę.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !


Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-05-15, 16:09

A więc do rzeczy. Diagnoza takiej usterki przez internet nie jest możliwa więc postaramy się pomóc jak tylko się da. No chyba że ktoś miał podobną sytuację to by napisał od ręki rozwiązanie:
1) Przede wszystkim nie napisałeś czy wyciągnąłeś lub znalazłeś gdzie idą "te dwa zwisające kabelki" bo to od nich powinieneś zacząć szukać. W momencie jak je "sprawdzałeś" (a nie wiemy jak) poszła iskra i zaczął się problem - Gdzie one idą, z czym się łączą i pod co powinny być podpięte? - myślę co to za kabelki mogą być ale jakoś nie mogę ich zlokalizować. Wycieraczki działają więc całość układu nie padła: Obwód wycieraczek i spryskiwaczy

2) Auto nie odpala bo pompka paliwa nie pompuje nie widac napieca | moge tylko powiedziec ze to sprawdzam podczas przekrecania kluczyka ze słychu słysze czy przepompowuje paliwo potrzebne do pierwszego zapłony czyli przekręcenie kluczyk w miejsce ignition a jedynie słysze jak rozrusznik kreci - Sprawdzasz dobrze ale dla pewności zdejmij tylną kanapę i zobaczy czy na włączonym zapłonie masz napięcie w kablu zasilającym pompę paliwa. Jeśli jest wiadomo, pompa spalona. Jeśli nie, a bezpieczniki wszystkie dobre od wpięcia kabli do pompy, idziesz kablami do skrzynki bezpieczników (od środka przy progu). Jak bezpiecznik dobry, pozostaje kwestia przekaźnika:
Obwód rozruchu
Schemat 1 instalacji GTi 2.0
Schemat 2 instalacji GTi 2.0
Schemat 3 instalacji GTi 2.0
Schemat 4 instalacji GTi 2.0

3) kontrolki sie nie pala gdy przełączam kluczyk ale zegarek działa i widać przełączanie - Wskaźniki są połączone ze światłami: Obwód reflektorów

4) Odnośnie kostek, one z reguły się nie palą, ale mogą. Kostka to tylko obudowa, do środka masz wprowadzone kable zakończone pinami, porozpinaj kostki i sprawdź czy piny nie są brudne, przebarwione (wtedy przegrzanie - jedna z oznak zwarcia), czy wszystkie w nie wchodzące się trzymają (za każdy kabelek złap i lekko spróbuj wyciągnąć - jak nie wyjdzie jest ok), sprawdzać napięcie w kostkach tak: Kostki

5) Woltomierz mam w kabinie jako dodatkowy zegar w miejscu radia +dwa inne zegary jak przepustnica i temperatura oleju - a wszystkie te dodatki działają?

6) ale jak naprawic nie szczelne /nie ścisłe styki - banalnie prosto. jeśli widzisz że styk jest zaśniedziały, podrdzewiały to się nie morduj tylko utnij i zarób nową końcówkę, przewlecz koszulkę termokurczliwą, wepnij jedną w drugą z odrobiną smaru miedzianego co by nie śniedziały, nasuń koszulkę i opal zapalniczką - groszowe sprawy w elektrycznym.

7) Powinieneś wiedzieć jakie masz "zabezpieczenia" w aucie i jeśli do tej poru aku nic nie było to i teraz nie powinno. Rzadkie przypadki że alarm rozładowuje aku, chyba tylko pierwszy montaż alarmu etc albo po jakimś zwarciu.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Sr20deUSE
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-04-30, 14:31
Lokalizacja: War-Maz Górki

Post autor: Sr20deUSE » 2012-05-15, 23:51

1. Te dwa małe kabeli odchodziły do grubszej wiązki (pęka kabli) ,która znajduje sie blisko reflektora . Zobaczę jeszcze raz gdzie biegna kable ktore spowodowały spięcie.


Całkiem mozliwe ze mogą to byc kable od zupełnie innej rzeczy.
Co się stanie przy zwarciu : kabli od żarówki świateł przeciwmgielnych, syreny lub moze nawet kabelki od absu? Jutro sprawdze na 100% procent od czego były te kabelk Czy poleci to wszystko co mi poleciało?

2.Jutro to sprawdzę. Pompka paliwa jest sprawna ale nie pompuje bo nie ma czegos co ja okresliłem "centrali sterującej" tak samo jak to ze mi sie "kontrolki" nie pala w ogóle . Przyczyna lezy najpewniej w dostawie prądu poprzez przekaznik lub gdzies tam jakiś styk :roll: Będe musiał to jakos obadać. Oczywiście bez pospiechu auto mi nie jest bardzo potrzebne. Spróbuje zrobić to jakoś sam przy okazji czegoś sie nauczyć , a jest tego sporo jak zerknąłem na schematy.

3. Najprawdopodobniej w tym tkwi szkopuł , jakbym widział kontrolki to najpewniej będzie to. Trzeba będzie sprawdzić ten układ świateł " Obwód reflektorów ". Zastanawia mnie nr z legendy "12 "-czyli skrzynka bezpieczników paskowych i zwykłych czy miałem tam te bezpieczniki 2x15 amprer

4. Jak będę miał jutro czas to posprawdzam to jakoś miernikiem. Ostatnio nie mam za dużo czasu wiec wszystko co robie to robie na raty. Zastanawia mnie fakt ze w niektórych kostkach jest jakiś smar albo szary krem.

5. Przepustnica działa zawsze jak mam włączony silnik. Voltomierz i zegar temperatury oleju załącza się gdy kluczyk jest ułożony w pozycji "ON" . Na tym panelu jest sporo kabelków istna pajęczyna wszystko jest połączone jakoś ze sobą razem.

6. OK dzięki dam rade to sam zrobić :) A czyli są jakieś specjalne końcówki do "kostek"(czy masz namyśli końcówkę jako kostkę ) jak na fotkach?

7. Alarm był zamontowany i odłączony najprawdopodobniej tym specjalnym kluczykiem od alarmu lub jakoś inaczej. Jak kupiłem to już tak juz było ale działać nie działał.

Logan dziękuje tobie za twoja pomoc od teraz dopiero mam prawdziwy zarys prac jakie mnie czekają. Odezwę się i zdam sprawozdanie z tego co juz ustaliłem w związku z awaria może uda mi sie cos zrobić /sprawdzić przed końcem tygodnia.[/b]

mazi0000
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-03-06, 22:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mazi0000 » 2012-05-16, 07:41

Sprawdź kostkę stacyjki lub pomiń odcięcie alarmu.

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-05-16, 09:40

Sr20deUSE
Ad.1 Skoro te dwa kable wychodziły z wiązki blisko reflektorów i z wiązki kable są z nimi połączone to możliwe, że dwa kable o których mowa są od halogenów w zderzaku (o ile ich nie masz, jak masz i działają to nie). Co się stanie przy zwarciu ciężko powiedzieć bo nie jestem elektromechanikiem ale w moim przypadku i na własnej skórze zależy od szczęścia :) Raz bezpiecznik, raz część, raz żarówka

Ad.3 Stacyjka jest połączona z tym wszystkim więc ją i kostki od niej oraz przekaźniki i bezpieczniki do których idą przewody od niej też sprawdź. Tak jak napisał mazi0000

Ad.4 U mnie kostki są albo zaśniedziałe albo podrdzewiałe. Jak coś nie działa czyszczę (dla leniwych jest spray "kontakt"? także dostępny w elektrycznym lub sklepie z częściami), a narażone na wilgoć i zanieczyszczenia traktuję odrobiną smaru miedzianego - tylko piny

Ad.6 Jeśli chodzi o styki etc, np w kostkach, można je wyjąć podważając cienkim śrubokrętem płaskim, albo gwoździkiem, kto co woli, dokupić, zarobić na kablu i wsadzić pin z powrotem. Jeśli chodzi o łączenie przewodów np. przerwanych kupujesz piny żeńskie i męskie (są różne wielkości) j/w opisane. Wszystko kupisz w elektrycznym

Ad.7 Z tego co pamiętam "specjalny kluczyk" jest raczej do wyłączenia samej syreny alarmu. Jeśli i tak nie działa i z niego nie korzystasz, znajdź centralkę alarmu, odetnij od zasilania (o ile nie jest odcięta) i skoro i tak sprawdzasz kable i robisz z nimi porządek wypruj alarm z auta. Ja jak kupiłem swojego był odpięty od zasilania, syrena wyłączona a akumulator potrafił sam z siebie padać. Wyprułem stary alarm i całą jego instalację, wsadziłem chińszczyznę z allegro i alarm jest i aku zdrowe.

Forum jest po to żeby sobie pomagać :)
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Sr20deUSE
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-04-30, 14:31
Lokalizacja: War-Maz Górki

Post autor: Sr20deUSE » 2012-05-16, 11:53

Mam prośbę:
Czy mógłby mi jakiś właściciel n14 hatch GTi zrobić zdjęcie tabliczki informacyjnej umiejscowiania kazdego z bezpieczników w skrzynce bezpieczników (to ta osłona skrzynki od wewnętrznej strony). Potrzebne jest tomi dlatego by potwierdzic autentycznosc mojej tabliczki.

U mnie wyglada to tak:
http://imageshack.us/photo/my-images/534/dsc00561w.jpg/
i dorzucę jeszcze aktualne ułożenie bezpieczników
http://imageshack.us/photo/my-images/84/dsc00574y.jpg/

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-05-17, 11:30

czy to nie to?

Kod: Zaznacz cały

http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=340
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Sr20deUSE
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-04-30, 14:31
Lokalizacja: War-Maz Górki

Post autor: Sr20deUSE » 2012-05-17, 11:56

Tak to to . Dziękuję za wyszukanie.

[ Dodano: 2012-05-20, 19:19 ]
Sprawdziłem pod maska wszystkie bezpieczniki końcówki kabli są dobre w kabinie przestawiłem zle rozstawione bezpieczniki na seryjne ustawienie .
Nic to nie pomogło... zauważyłem ze jedna kostka od alternatora jest w złym stanie spróbuje ja wymienić na nowa lecz nie w tym tkwi problem.

Pozostało mi dokładne sprawdzenie tego co jest przy stacyjce to najbardziej prawdopodobne ze tam leży przyczyna nie raz miałem dym w kabinie przy pełnych obrotach przy 5 biegu. Mozliwe jest ze wiązka mi się paliła lub coś innego.
Warto to jakoś sprawdzić nie jestem elektrykiem wiec nie zabardzo bede wiedział co gdzie odchodzi ze stacyjki.

[ Dodano: 2012-05-22, 17:37 ]
Naprawione - zasilanie pod deska rozdzielcza

[ Dodano: 2012-05-22, 17:38 ]
Temat uwazam za zamknięty. Dzieki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”