Strona 1 z 1

[N14] Swap GA14DS -> GA16DS

: 2012-01-02, 12:53
autor: ciurgi
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwy swap GA14DS -> GA16DS w zagazowanym Nissanie Sunny z '91? Co prawda na forum znalazłem podobny wątek, ale dotyczył on silników na wtrysku. Czy z silnikami gaźnikowymi są jakieś dodatkowe komplikacje, czy tylko te ze sprzęgłem i kołem zamachowym?

: 2012-01-04, 11:20
autor: sydney_92
Co to gaźnika to:
Gardziele są takie same(średnica), dysza pełnego obciążenia/otwarcia przepustnicy oraz wolnych obrotów są większe.
Więc jeśli dobrze myślę to będzie trzeba zmniejszyć dawke gazu..
A reszta powinna chyba pasować.. niech bardziej doświadczeni użytkownicy się też wypowiedzą.. ;)

: 2012-07-11, 11:27
autor: scubzik
Skrzynia jest chyba nieco inna ale powinna podpasować ..
Najlepiej zmienić wsio , czyli skrzynię i motor.. elektryka jest praktycznie ta sama, o ile wstawiasz te same wersje silników DS .. Jest ich kilka .. tj .. zwykły gaźnik, gaźnik + sonda lambda (elektroniczny) oraz gaźnik + sonda + EGR

: 2012-07-12, 08:40
autor: Ppy
skrzynie z 1,4 i 1,6 roznia sie tym ze 1,4 jest krotsza czyli fajniej w motorze 1,6 miec ta z 1,4 :)

: 2012-07-14, 03:42
autor: aBa
Skrzynia od 1.4 nie pasuje do 1.6,ale wystarczy włożyć koło zamachowe i sprzęgło od 1.4 i jest ok.

: 2012-07-17, 21:38
autor: ciapek
aBa, próbowałeś założyć? trzymałem w rekach sprzęgło z 1.6 założyłem i pasuje, 190mm chyba to ma (ori) ;-) Skrzynia z DS'a 1.4

: 2012-07-18, 00:56
autor: mimier
ciapek pisze:aBa, próbowałeś założyć? trzymałem w rekach sprzęgło z 1.6 założyłem i pasuje,
Ja próbowałem zakładać ale z N14 GA16DE do GA14DE i docisk nie pasował, również nie pasował do GA16DS w P10.

: 2012-07-18, 21:21
autor: scubzik
Nie wiem czy jest sens kłaść skrzynkę z 1,4 do 1,6 .. te od 1,4 są "delikatniejsze" w konstrukcji ..
Pytajcie Sunniaka , on widział takową w środku.. to Wam powie .:)

: 2012-07-19, 06:57
autor: sergiej
a ja wlozylem sprzeglo od 1.6 do skrzyni z ga14de ... tak jak pisal ktos zamach trzeba wymienic ...na sprzegle z 1.4 i silniku 1.6 dlugo nie pojezdzilem bo sie slizgalo :P

: 2012-11-03, 20:54
autor: erni_debesciak
Nie wiem jak Wy to zakładacie, lecz... tarcza od 1.4 w 1.6 zmieniana 2lata temu pokonała do dziś 87tys.km i jeździ. To samo mam w Renaulcie Twingo. Tarcza 160mm (oryginał 181mm) jeździ już 35tys. kilometr i śmiga... To samo z Cinquecento 700. Tracza od Fiata 126P 700 (BIS) w CC700 jeździ już 5 rok... Wszystko zależne od ceny tzn. jakości samej tarczy. Nie ukrywam że tarczki za 100zł padają na r.... i zabawa zaczyna się dopiero z np. Valeo czy Sachsem.