Strona 1 z 2

[N14] Swap silnika

: 2011-11-05, 16:51
autor: aBa
Czy silnik i skrzynia z primki p10 wejdą p'n'p do N14-stki.Dodam,że półosie mam od 1.4.Z góry dzięki za szybkie odp.

: 2011-11-06, 13:31
autor: alfabox
Zeswapuj sam silnik na swoją skrzynię od 1,4
Będzie pasował.Jedyne co będziesz musiał zrobić to założyć swoje stare koło zamachowe na 1,6 ,ponieważ 1,6 ma rozrusznik z drugiej strony przez co wieniec jest odwrotnie na kole.
Jeśli zostawisz swoją skrzynię od 1,4,to będziesz miał lepsze przełożenia (krótsze biegi) przez co lepsze przyspieszenie.Reszta p'n'p ;-)
I nie zapomnij poprzekładać czujników ze swojego starego,mogą się różnić parametrami.

: 2011-11-06, 19:13
autor: aBa
I tu jest problem,bo moja skrzynia powiedziała,że już jej starczy ;/.Dlatego jest to dosyć ważne,bo mogę kupić całą primkę p10 za nieduże pieniądze.

: 2011-11-06, 19:53
autor: ciapek
Przełóż silnik ze skrzynią bez rozpoławiania, różnice mogą być w półosiach (długość) ale jest na to sposób.

: 2011-11-07, 09:37
autor: aBa
ciapek pisze:Przełóż silnik ze skrzynią bez rozpoławiania, różnice mogą być w półosiach (długość) ale jest na to sposób.
Pytanie czy nie ma różnicy w ilości zębów na przegubie wewnętrznym.Ma ktoś może półoś od primery i może policzyć ilość zębów?

Temat do zamknięcia - dostałem odp. od Coobcia - nie da rady.

: 2011-11-09, 17:10
autor: ciapek
aBa pisze:nie da rady.
a ja myślę że dało by rade jakbyś rozłożył przeguby wewnętrzne z p10 i n14. obudowa/korpus przegubu z p10 zostaje w skrzyni, a ty wkładasz półoś z tym 3-nożnym "pająkiem" z sunnego w korpus przegubu z p10. :idea:

: 2011-11-09, 19:59
autor: aBa
Dlatego jeśli ktoś ma półoś i jest w stanie rozebrać i pomierzyć było by fajnie.Bo bez sensu kupować mi samochód dawce,jeśli najważniejsza skrzynia nie podejdzie :/.Zapoluje na 100nx'a albo N14 ;).

: 2011-12-18, 21:16
autor: gacuus
ja w nx mam silnik z primy skrzynie swoją starą i spasiiło wsio oprocz 1 poduszki silnika która musiałem na złomie kupic

: 2011-12-18, 21:23
autor: lopez
żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj. Do sunny n14 z 95r. wersji 1.4 na wtrysku jaki silnik na swapa polecacie? najlepiej żeby skrzyni nie trzeba było przekładać... im mniej dodatkowych przeróbek tym lepiej.

: 2011-12-18, 22:02
autor: bonzo
1,6

: 2011-12-18, 22:07
autor: DubSon
Dokładnie to chciałem pisać.
Najtaniej chyba przłekładać cały dół, bo góra ta sama ;)

Tylko czy w 1.6 nie jest trochę dłuższa skrzynia ?

: 2011-12-23, 19:30
autor: aBa
Silnik GA16 skrzynia,zamach i sprzęgło od GA14 i ogień.Skrzynia w GA16 jest dłuższa,przez co na skrzynce od 1.4 będzie się szybciej wkręcać.Również zamach jest lżejszy ;)

: 2011-12-27, 18:11
autor: gacuus
Skrzynia z 1,4 do 1,6 podejdzie tak samo na odwrót z tego co wiem różnią się tylko zamachem i sprzęgłem tzn ze pasuje wszystko ale skrzynia 1,4 ma mniejszy docisk zamach i tarcze. Inne są też przełożenia tzn skrzynia 1,4 jest krótsza przez co auto będzie trochę żywsze

: 2011-12-27, 22:21
autor: lopez

[N14] silnik z p11 do n14

: 2015-01-22, 12:35
autor: lestant
siema

na olx znalazlem takie cos: http://olx.pl/oferta/silnik-2-0-16v-nis ... 2eb9aacc05 dzwonilem do goscia i mowil ze to jest silnik z p11 podobno pasuje i daje silnik z elektryka wiec w czym moze byc problem ? do ecu wchodza dwe wtyczki z komory i z deski to ta z deski moze nie pasowac i z tego moze byc problem ? chyba ze ktos ma jakis inny silnik pasujacy do n14 bo aktualnie szukalem nic ciekawego nie ma.

: 2015-01-22, 12:46
autor: bombel
lestant, każdy SR20 bedzie pasował. Ja bym osobiście szukał od polifta jako najmłodszy

: 2015-01-22, 12:58
autor: vixo
Będzie pasować pod warunkiem, że u ciebie tez jest 2.0

: 2015-01-22, 12:59
autor: janusz
Lestant, rozmawialiśmy na ten temat. Będzie trochę rzeźby - przede wszystkim wiązka w silniku no i trochę pinów do przełożenia we wtyczce ECU, no i jeszcze zegary......
Prawdopodobnie nie będziesz miał też grzania tylnej szyby :D

: 2015-01-22, 13:07
autor: foo
No i szukałbym pełnego słupka 2.0 przy przejściu z 1.6, a nie później ułamki rozwiązywać z różnymi odsadzeniami kółek pasowych...

: 2015-01-22, 13:13
autor: vixo
A tak spytam przy okazji
Jest różnica między wiązka silnika z N14GTI a P10eGT. Ktoś coś wie na ten temat ??

: 2015-01-22, 14:29
autor: lestant
ja posiadam wiazke z 1.4 obecnie mam wstawione 1.6 teraz pytanie czy silnik lepiej z 2.0 gti czy z p10 2.0 150km ?

: 2015-01-22, 14:33
autor: vixo
2.0 GTi bo musisz zmieniać praktycznie wszystko pół osie, łapy silnika itd

: 2015-01-22, 21:23
autor: lestant
vixo, wiem o tym interesuje mnie tylko kompletny swap tylko pytanie czy bawić się w 2.0 gti czy szukać 2.0 150km z p10 ?? nie ukrywam że po jakimś czasie będzie opcja zwiększenia mocy.

: 2015-01-22, 21:59
autor: majchrzok
lestant, jak szukać kpl swapu to lepiej z sunny. w primerze masz inne przeguby zewnętrzne-> dodatkowe koszty zakupu nowych. dodatkowo dochodzą do tego półosie-> kolejny koszt.
oprócz tego wiązki, z GTI masz p&p, a z p10 prawdopodobnie będziesz musiał co nieco lutować.. .
odezwij się do kolegi Łukasza z Łukowa. On jakieś setki i sunny ma na części. Być może jakiś kpl swap mu się uchował jeszcze.

: 2015-01-22, 22:08
autor: Vendo
Wkładałem SR20De czyli 125KM z P10 SLX do budy Sunnego N14 1.6SR (chyba nie było istotnych różnic pomiędzy 1.6 i 1.4).
Wklejam mój post z innego tematu:

Wysłany: 2014-05-19, 21:01
Jakiś czas temu pytałem co należy dokupić przy swapie SR20De z Primery P10 do Sunnego 1.6 SR i wchodziło, że niby tylko półosie, poduszkę skrzyni i wiązkę z Sunnego GTI. Dziś wiem, że nie jest tak kolorowo.
Napisze więc dla potomnych.

1. Wiązka silnika z Sunnego GTI nie do końca pasuje do low porta jakim jest silknik z P10 SLX. Trzeba trochę polutować ale nie ma tragedii.

2.Przewód od wspomagania z primery nie pasuje do gniazda przy kielichu w sunnym - trzeba dokupić przewód wspomagania (ten ciśnieniowy z zakutymi końcówkami) z Sunnego gti.

3. Poduszki zespołu napędowego - żadna z poduszek i żadna łapa silnika czy skrzyni z p10 nie pasuje do Sunnego - ANI JEDNA
Belka pod silnik i poduszki tej belki pasują z Sunnego 1.6 - łapy tych poduszek przykręcane do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI - ewentualnie przednią można zostawić tylko trzeba ją lekko podciąć ale to trochę partyzanckie rozwiązanie więc nie polecam.
Poduszkę od strony skrzyni i jej łapę przykręcaną do podłużnicy, tak samo poduszkę od strony rozrządu i jej łapę przykręcaną do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI.

4. Poza tym trochę zabawy z kabelkami: wiązką od alternatora i z połączeniem wiązek przy akumulatorze oraz podłączeniem sondy lambda - na tym etapie jestem. Jak skończę wszystko to podzielę się wrażeniami końcowymi. Na razie silnik odpala ale trzeba ogarnąć wszystkie szczegóły.

Mój wniosek jest taki:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE :)

Edit:
Prawie skończyłem więc piszę co i jak.
Do swapa przydaje się mała wiązka skrzyni z GA14/16, podpinamy ją i czujnik luzu/wstecznego/ciśnienia oleju i prędkości mamy z głowy (w p10 jest prędkościomierz na linkę więc zostają zegary z GA14/16 i trzeba wstawić impulsator zamiast napędu linki żeby prędkościomierz działał). Trzeba poprowadzić całkiem nową wiązkę do sondy lambda i wpiąć się w odpowiednie miejsca - sygnał w pin 19 ECU (a dokładnie mówiąc w jednej kostce wychodzi ten kabel), + po zapłonie i minus na stałe lub + na stałe i minus po zapłonie, bo taki właśnie znalazłem. Do kostki przy ECU która idzie do liczników w sunnym gti brakuje 2 przewodów - masy silnika i sygnału do czujnika temperatury cieczy - trzeba je pociągnąć z komory silnika. No i jeszcze jedna ciekawostka. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej musi być z GA14/16, bo ten z p10 ma inną charakterystykę i na rozgrzanym silniku zegar temperatury cieczy ledwo drgnie.
Wydech: na razie mam przelot zrobiony z dwóch wydechów bez kata: mix P10 i GA16 - brzmi męsko :D
Półosie trzeba mieć z Sunnego GTI, bo primera ma inny rozstaw kół i inne piasty czyli znów nic nie pasuje...
Chłodnicę trzeba przełożyć z SR20, bo ta z GA jest za mała i na cienkich wężach.
Jak coś jeszcze mi się przypomni, to na pewno dopiszę.

Podsumowanie takie jak ostatnio czyli:

Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE :)
Pozdrawiam


Jak chcesz wiedzieć coś jeszcze, to pytaj.

: 2015-01-22, 22:11
autor: janusz
Majchrzok, elektrykę to nie Lestant będzie rzeźbił, tylko znając życie ja....... Dlatego z mojego punktu widzenia dużo lepszym rozwiązaniem jest kompletny swap z N14GTI - będę miał dużo mniej roboty :p

: 2015-01-22, 22:20
autor: lestant
majchrzok, z łukowa to kolega hera kupił silnik i długo się nie nacieszył, nie chcę się bardziej wypowiadać na ten temat i tego pana omijam trochę. a jeżeli chodzi o ve to tez bedzie kombinacja z el ? czy wszystko p&p ??

: 2015-01-22, 22:24
autor: janusz
Lestant, będzie kombinacja.....

: 2015-01-23, 06:29
autor: vixo
Małe OT
To Hera brał potem ode mnie silnik ??

: 2015-01-23, 07:23
autor: lestant
tak od ciebie i jest zadowolony wiec tez napisalem do ciebie w tej sprawie ;]