Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Swap silnika

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

[N14] Swap silnika

Post autor: aBa » 2011-11-05, 16:51

Czy silnik i skrzynia z primki p10 wejdą p'n'p do N14-stki.Dodam,że półosie mam od 1.4.Z góry dzięki za szybkie odp.
Ostatnio zmieniony 2015-01-22, 21:48 przez aBa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2011-11-06, 13:31

Zeswapuj sam silnik na swoją skrzynię od 1,4
Będzie pasował.Jedyne co będziesz musiał zrobić to założyć swoje stare koło zamachowe na 1,6 ,ponieważ 1,6 ma rozrusznik z drugiej strony przez co wieniec jest odwrotnie na kole.
Jeśli zostawisz swoją skrzynię od 1,4,to będziesz miał lepsze przełożenia (krótsze biegi) przez co lepsze przyspieszenie.Reszta p'n'p ;-)
I nie zapomnij poprzekładać czujników ze swojego starego,mogą się różnić parametrami.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-11-06, 19:13

I tu jest problem,bo moja skrzynia powiedziała,że już jej starczy ;/.Dlatego jest to dosyć ważne,bo mogę kupić całą primkę p10 za nieduże pieniądze.

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-11-06, 19:53

Przełóż silnik ze skrzynią bez rozpoławiania, różnice mogą być w półosiach (długość) ale jest na to sposób.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-11-07, 09:37

ciapek pisze:Przełóż silnik ze skrzynią bez rozpoławiania, różnice mogą być w półosiach (długość) ale jest na to sposób.
Pytanie czy nie ma różnicy w ilości zębów na przegubie wewnętrznym.Ma ktoś może półoś od primery i może policzyć ilość zębów?

Temat do zamknięcia - dostałem odp. od Coobcia - nie da rady.

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-11-09, 17:10

aBa pisze:nie da rady.
a ja myślę że dało by rade jakbyś rozłożył przeguby wewnętrzne z p10 i n14. obudowa/korpus przegubu z p10 zostaje w skrzyni, a ty wkładasz półoś z tym 3-nożnym "pająkiem" z sunnego w korpus przegubu z p10. :idea:

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-11-09, 19:59

Dlatego jeśli ktoś ma półoś i jest w stanie rozebrać i pomierzyć było by fajnie.Bo bez sensu kupować mi samochód dawce,jeśli najważniejsza skrzynia nie podejdzie :/.Zapoluje na 100nx'a albo N14 ;).

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2011-12-18, 21:16

ja w nx mam silnik z primy skrzynie swoją starą i spasiiło wsio oprocz 1 poduszki silnika która musiałem na złomie kupic

Awatar użytkownika
lopez
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2011-11-24, 14:26
Lokalizacja: Wisła

Post autor: lopez » 2011-12-18, 21:23

żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj. Do sunny n14 z 95r. wersji 1.4 na wtrysku jaki silnik na swapa polecacie? najlepiej żeby skrzyni nie trzeba było przekładać... im mniej dodatkowych przeróbek tym lepiej.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-12-18, 22:02

1,6
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-18, 22:07

Dokładnie to chciałem pisać.
Najtaniej chyba przłekładać cały dół, bo góra ta sama ;)

Tylko czy w 1.6 nie jest trochę dłuższa skrzynia ?

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-12-23, 19:30

Silnik GA16 skrzynia,zamach i sprzęgło od GA14 i ogień.Skrzynia w GA16 jest dłuższa,przez co na skrzynce od 1.4 będzie się szybciej wkręcać.Również zamach jest lżejszy ;)

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2011-12-27, 18:11

Skrzynia z 1,4 do 1,6 podejdzie tak samo na odwrót z tego co wiem różnią się tylko zamachem i sprzęgłem tzn ze pasuje wszystko ale skrzynia 1,4 ma mniejszy docisk zamach i tarcze. Inne są też przełożenia tzn skrzynia 1,4 jest krótsza przez co auto będzie trochę żywsze

Awatar użytkownika
lopez
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2011-11-24, 14:26
Lokalizacja: Wisła

Post autor: lopez » 2011-12-27, 22:21


Awatar użytkownika
lestant
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2011-12-31, 18:52
Lokalizacja: Wrocław

[N14] silnik z p11 do n14

Post autor: lestant » 2015-01-22, 12:35

siema

na olx znalazlem takie cos: http://olx.pl/oferta/silnik-2-0-16v-nis ... 2eb9aacc05 dzwonilem do goscia i mowil ze to jest silnik z p11 podobno pasuje i daje silnik z elektryka wiec w czym moze byc problem ? do ecu wchodza dwe wtyczki z komory i z deski to ta z deski moze nie pasowac i z tego moze byc problem ? chyba ze ktos ma jakis inny silnik pasujacy do n14 bo aktualnie szukalem nic ciekawego nie ma.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-22, 12:46

lestant, każdy SR20 bedzie pasował. Ja bym osobiście szukał od polifta jako najmłodszy

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-22, 12:58

Będzie pasować pod warunkiem, że u ciebie tez jest 2.0
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-22, 12:59

Lestant, rozmawialiśmy na ten temat. Będzie trochę rzeźby - przede wszystkim wiązka w silniku no i trochę pinów do przełożenia we wtyczce ECU, no i jeszcze zegary......
Prawdopodobnie nie będziesz miał też grzania tylnej szyby :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2015-01-22, 13:07

No i szukałbym pełnego słupka 2.0 przy przejściu z 1.6, a nie później ułamki rozwiązywać z różnymi odsadzeniami kółek pasowych...

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-22, 13:13

A tak spytam przy okazji
Jest różnica między wiązka silnika z N14GTI a P10eGT. Ktoś coś wie na ten temat ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
lestant
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2011-12-31, 18:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lestant » 2015-01-22, 14:29

ja posiadam wiazke z 1.4 obecnie mam wstawione 1.6 teraz pytanie czy silnik lepiej z 2.0 gti czy z p10 2.0 150km ?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-22, 14:33

2.0 GTi bo musisz zmieniać praktycznie wszystko pół osie, łapy silnika itd
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
lestant
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2011-12-31, 18:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lestant » 2015-01-22, 21:23

vixo, wiem o tym interesuje mnie tylko kompletny swap tylko pytanie czy bawić się w 2.0 gti czy szukać 2.0 150km z p10 ?? nie ukrywam że po jakimś czasie będzie opcja zwiększenia mocy.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-01-22, 21:59

lestant, jak szukać kpl swapu to lepiej z sunny. w primerze masz inne przeguby zewnętrzne-> dodatkowe koszty zakupu nowych. dodatkowo dochodzą do tego półosie-> kolejny koszt.
oprócz tego wiązki, z GTI masz p&p, a z p10 prawdopodobnie będziesz musiał co nieco lutować.. .
odezwij się do kolegi Łukasza z Łukowa. On jakieś setki i sunny ma na części. Być może jakiś kpl swap mu się uchował jeszcze.

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-01-22, 22:08

Wkładałem SR20De czyli 125KM z P10 SLX do budy Sunnego N14 1.6SR (chyba nie było istotnych różnic pomiędzy 1.6 i 1.4).
Wklejam mój post z innego tematu:

Wysłany: 2014-05-19, 21:01
Jakiś czas temu pytałem co należy dokupić przy swapie SR20De z Primery P10 do Sunnego 1.6 SR i wchodziło, że niby tylko półosie, poduszkę skrzyni i wiązkę z Sunnego GTI. Dziś wiem, że nie jest tak kolorowo.
Napisze więc dla potomnych.

1. Wiązka silnika z Sunnego GTI nie do końca pasuje do low porta jakim jest silknik z P10 SLX. Trzeba trochę polutować ale nie ma tragedii.

2.Przewód od wspomagania z primery nie pasuje do gniazda przy kielichu w sunnym - trzeba dokupić przewód wspomagania (ten ciśnieniowy z zakutymi końcówkami) z Sunnego gti.

3. Poduszki zespołu napędowego - żadna z poduszek i żadna łapa silnika czy skrzyni z p10 nie pasuje do Sunnego - ANI JEDNA
Belka pod silnik i poduszki tej belki pasują z Sunnego 1.6 - łapy tych poduszek przykręcane do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI - ewentualnie przednią można zostawić tylko trzeba ją lekko podciąć ale to trochę partyzanckie rozwiązanie więc nie polecam.
Poduszkę od strony skrzyni i jej łapę przykręcaną do podłużnicy, tak samo poduszkę od strony rozrządu i jej łapę przykręcaną do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI.

4. Poza tym trochę zabawy z kabelkami: wiązką od alternatora i z połączeniem wiązek przy akumulatorze oraz podłączeniem sondy lambda - na tym etapie jestem. Jak skończę wszystko to podzielę się wrażeniami końcowymi. Na razie silnik odpala ale trzeba ogarnąć wszystkie szczegóły.

Mój wniosek jest taki:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE :)

Edit:
Prawie skończyłem więc piszę co i jak.
Do swapa przydaje się mała wiązka skrzyni z GA14/16, podpinamy ją i czujnik luzu/wstecznego/ciśnienia oleju i prędkości mamy z głowy (w p10 jest prędkościomierz na linkę więc zostają zegary z GA14/16 i trzeba wstawić impulsator zamiast napędu linki żeby prędkościomierz działał). Trzeba poprowadzić całkiem nową wiązkę do sondy lambda i wpiąć się w odpowiednie miejsca - sygnał w pin 19 ECU (a dokładnie mówiąc w jednej kostce wychodzi ten kabel), + po zapłonie i minus na stałe lub + na stałe i minus po zapłonie, bo taki właśnie znalazłem. Do kostki przy ECU która idzie do liczników w sunnym gti brakuje 2 przewodów - masy silnika i sygnału do czujnika temperatury cieczy - trzeba je pociągnąć z komory silnika. No i jeszcze jedna ciekawostka. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej musi być z GA14/16, bo ten z p10 ma inną charakterystykę i na rozgrzanym silniku zegar temperatury cieczy ledwo drgnie.
Wydech: na razie mam przelot zrobiony z dwóch wydechów bez kata: mix P10 i GA16 - brzmi męsko :D
Półosie trzeba mieć z Sunnego GTI, bo primera ma inny rozstaw kół i inne piasty czyli znów nic nie pasuje...
Chłodnicę trzeba przełożyć z SR20, bo ta z GA jest za mała i na cienkich wężach.
Jak coś jeszcze mi się przypomni, to na pewno dopiszę.

Podsumowanie takie jak ostatnio czyli:

Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE :)
Pozdrawiam


Jak chcesz wiedzieć coś jeszcze, to pytaj.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-22, 22:11

Majchrzok, elektrykę to nie Lestant będzie rzeźbił, tylko znając życie ja....... Dlatego z mojego punktu widzenia dużo lepszym rozwiązaniem jest kompletny swap z N14GTI - będę miał dużo mniej roboty :p
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
lestant
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2011-12-31, 18:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lestant » 2015-01-22, 22:20

majchrzok, z łukowa to kolega hera kupił silnik i długo się nie nacieszył, nie chcę się bardziej wypowiadać na ten temat i tego pana omijam trochę. a jeżeli chodzi o ve to tez bedzie kombinacja z el ? czy wszystko p&p ??

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-22, 22:24

Lestant, będzie kombinacja.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-23, 06:29

Małe OT
To Hera brał potem ode mnie silnik ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
lestant
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2011-12-31, 18:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lestant » 2015-01-23, 07:23

tak od ciebie i jest zadowolony wiec tez napisalem do ciebie w tej sprawie ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”