[N14] Swap silnika
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] Swap silnika
Czy silnik i skrzynia z primki p10 wejdą p'n'p do N14-stki.Dodam,że półosie mam od 1.4.Z góry dzięki za szybkie odp.
Ostatnio zmieniony 2015-01-22, 21:48 przez aBa, łącznie zmieniany 1 raz.
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Zeswapuj sam silnik na swoją skrzynię od 1,4
Będzie pasował.Jedyne co będziesz musiał zrobić to założyć swoje stare koło zamachowe na 1,6 ,ponieważ 1,6 ma rozrusznik z drugiej strony przez co wieniec jest odwrotnie na kole.
Jeśli zostawisz swoją skrzynię od 1,4,to będziesz miał lepsze przełożenia (krótsze biegi) przez co lepsze przyspieszenie.Reszta p'n'p
I nie zapomnij poprzekładać czujników ze swojego starego,mogą się różnić parametrami.
Będzie pasował.Jedyne co będziesz musiał zrobić to założyć swoje stare koło zamachowe na 1,6 ,ponieważ 1,6 ma rozrusznik z drugiej strony przez co wieniec jest odwrotnie na kole.
Jeśli zostawisz swoją skrzynię od 1,4,to będziesz miał lepsze przełożenia (krótsze biegi) przez co lepsze przyspieszenie.Reszta p'n'p
I nie zapomnij poprzekładać czujników ze swojego starego,mogą się różnić parametrami.
Pytanie czy nie ma różnicy w ilości zębów na przegubie wewnętrznym.Ma ktoś może półoś od primery i może policzyć ilość zębów?ciapek pisze:Przełóż silnik ze skrzynią bez rozpoławiania, różnice mogą być w półosiach (długość) ale jest na to sposób.
Temat do zamknięcia - dostałem odp. od Coobcia - nie da rady.
no to będę polować na 1.6
[ Dodano: 2011-12-28, 11:49 ]
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-99 ... 92389.html
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-si ... 06438.html
http://allegro.pl/100-nx-silnik-silniki ... 13783.html
Panowie coś z tych by się nadawało?
[ Dodano: 2011-12-28, 11:49 ]
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-99 ... 92389.html
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-si ... 06438.html
http://allegro.pl/100-nx-silnik-silniki ... 13783.html
Panowie coś z tych by się nadawało?
[N14] silnik z p11 do n14
siema
na olx znalazlem takie cos: http://olx.pl/oferta/silnik-2-0-16v-nis ... 2eb9aacc05 dzwonilem do goscia i mowil ze to jest silnik z p11 podobno pasuje i daje silnik z elektryka wiec w czym moze byc problem ? do ecu wchodza dwe wtyczki z komory i z deski to ta z deski moze nie pasowac i z tego moze byc problem ? chyba ze ktos ma jakis inny silnik pasujacy do n14 bo aktualnie szukalem nic ciekawego nie ma.
na olx znalazlem takie cos: http://olx.pl/oferta/silnik-2-0-16v-nis ... 2eb9aacc05 dzwonilem do goscia i mowil ze to jest silnik z p11 podobno pasuje i daje silnik z elektryka wiec w czym moze byc problem ? do ecu wchodza dwe wtyczki z komory i z deski to ta z deski moze nie pasowac i z tego moze byc problem ? chyba ze ktos ma jakis inny silnik pasujacy do n14 bo aktualnie szukalem nic ciekawego nie ma.
Lestant, rozmawialiśmy na ten temat. Będzie trochę rzeźby - przede wszystkim wiązka w silniku no i trochę pinów do przełożenia we wtyczce ECU, no i jeszcze zegary......
Prawdopodobnie nie będziesz miał też grzania tylnej szyby
Prawdopodobnie nie będziesz miał też grzania tylnej szyby
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
lestant, jak szukać kpl swapu to lepiej z sunny. w primerze masz inne przeguby zewnętrzne-> dodatkowe koszty zakupu nowych. dodatkowo dochodzą do tego półosie-> kolejny koszt.
oprócz tego wiązki, z GTI masz p&p, a z p10 prawdopodobnie będziesz musiał co nieco lutować.. .
odezwij się do kolegi Łukasza z Łukowa. On jakieś setki i sunny ma na części. Być może jakiś kpl swap mu się uchował jeszcze.
oprócz tego wiązki, z GTI masz p&p, a z p10 prawdopodobnie będziesz musiał co nieco lutować.. .
odezwij się do kolegi Łukasza z Łukowa. On jakieś setki i sunny ma na części. Być może jakiś kpl swap mu się uchował jeszcze.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Wkładałem SR20De czyli 125KM z P10 SLX do budy Sunnego N14 1.6SR (chyba nie było istotnych różnic pomiędzy 1.6 i 1.4).
Wklejam mój post z innego tematu:
Wysłany: 2014-05-19, 21:01
Jakiś czas temu pytałem co należy dokupić przy swapie SR20De z Primery P10 do Sunnego 1.6 SR i wchodziło, że niby tylko półosie, poduszkę skrzyni i wiązkę z Sunnego GTI. Dziś wiem, że nie jest tak kolorowo.
Napisze więc dla potomnych.
1. Wiązka silnika z Sunnego GTI nie do końca pasuje do low porta jakim jest silknik z P10 SLX. Trzeba trochę polutować ale nie ma tragedii.
2.Przewód od wspomagania z primery nie pasuje do gniazda przy kielichu w sunnym - trzeba dokupić przewód wspomagania (ten ciśnieniowy z zakutymi końcówkami) z Sunnego gti.
3. Poduszki zespołu napędowego - żadna z poduszek i żadna łapa silnika czy skrzyni z p10 nie pasuje do Sunnego - ANI JEDNA
Belka pod silnik i poduszki tej belki pasują z Sunnego 1.6 - łapy tych poduszek przykręcane do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI - ewentualnie przednią można zostawić tylko trzeba ją lekko podciąć ale to trochę partyzanckie rozwiązanie więc nie polecam.
Poduszkę od strony skrzyni i jej łapę przykręcaną do podłużnicy, tak samo poduszkę od strony rozrządu i jej łapę przykręcaną do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI.
4. Poza tym trochę zabawy z kabelkami: wiązką od alternatora i z połączeniem wiązek przy akumulatorze oraz podłączeniem sondy lambda - na tym etapie jestem. Jak skończę wszystko to podzielę się wrażeniami końcowymi. Na razie silnik odpala ale trzeba ogarnąć wszystkie szczegóły.
Mój wniosek jest taki:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE
Edit:
Prawie skończyłem więc piszę co i jak.
Do swapa przydaje się mała wiązka skrzyni z GA14/16, podpinamy ją i czujnik luzu/wstecznego/ciśnienia oleju i prędkości mamy z głowy (w p10 jest prędkościomierz na linkę więc zostają zegary z GA14/16 i trzeba wstawić impulsator zamiast napędu linki żeby prędkościomierz działał). Trzeba poprowadzić całkiem nową wiązkę do sondy lambda i wpiąć się w odpowiednie miejsca - sygnał w pin 19 ECU (a dokładnie mówiąc w jednej kostce wychodzi ten kabel), + po zapłonie i minus na stałe lub + na stałe i minus po zapłonie, bo taki właśnie znalazłem. Do kostki przy ECU która idzie do liczników w sunnym gti brakuje 2 przewodów - masy silnika i sygnału do czujnika temperatury cieczy - trzeba je pociągnąć z komory silnika. No i jeszcze jedna ciekawostka. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej musi być z GA14/16, bo ten z p10 ma inną charakterystykę i na rozgrzanym silniku zegar temperatury cieczy ledwo drgnie.
Wydech: na razie mam przelot zrobiony z dwóch wydechów bez kata: mix P10 i GA16 - brzmi męsko
Półosie trzeba mieć z Sunnego GTI, bo primera ma inny rozstaw kół i inne piasty czyli znów nic nie pasuje...
Chłodnicę trzeba przełożyć z SR20, bo ta z GA jest za mała i na cienkich wężach.
Jak coś jeszcze mi się przypomni, to na pewno dopiszę.
Podsumowanie takie jak ostatnio czyli:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE
Pozdrawiam
Jak chcesz wiedzieć coś jeszcze, to pytaj.
Wklejam mój post z innego tematu:
Wysłany: 2014-05-19, 21:01
Jakiś czas temu pytałem co należy dokupić przy swapie SR20De z Primery P10 do Sunnego 1.6 SR i wchodziło, że niby tylko półosie, poduszkę skrzyni i wiązkę z Sunnego GTI. Dziś wiem, że nie jest tak kolorowo.
Napisze więc dla potomnych.
1. Wiązka silnika z Sunnego GTI nie do końca pasuje do low porta jakim jest silknik z P10 SLX. Trzeba trochę polutować ale nie ma tragedii.
2.Przewód od wspomagania z primery nie pasuje do gniazda przy kielichu w sunnym - trzeba dokupić przewód wspomagania (ten ciśnieniowy z zakutymi końcówkami) z Sunnego gti.
3. Poduszki zespołu napędowego - żadna z poduszek i żadna łapa silnika czy skrzyni z p10 nie pasuje do Sunnego - ANI JEDNA
Belka pod silnik i poduszki tej belki pasują z Sunnego 1.6 - łapy tych poduszek przykręcane do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI - ewentualnie przednią można zostawić tylko trzeba ją lekko podciąć ale to trochę partyzanckie rozwiązanie więc nie polecam.
Poduszkę od strony skrzyni i jej łapę przykręcaną do podłużnicy, tak samo poduszkę od strony rozrządu i jej łapę przykręcaną do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI.
4. Poza tym trochę zabawy z kabelkami: wiązką od alternatora i z połączeniem wiązek przy akumulatorze oraz podłączeniem sondy lambda - na tym etapie jestem. Jak skończę wszystko to podzielę się wrażeniami końcowymi. Na razie silnik odpala ale trzeba ogarnąć wszystkie szczegóły.
Mój wniosek jest taki:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE
Edit:
Prawie skończyłem więc piszę co i jak.
Do swapa przydaje się mała wiązka skrzyni z GA14/16, podpinamy ją i czujnik luzu/wstecznego/ciśnienia oleju i prędkości mamy z głowy (w p10 jest prędkościomierz na linkę więc zostają zegary z GA14/16 i trzeba wstawić impulsator zamiast napędu linki żeby prędkościomierz działał). Trzeba poprowadzić całkiem nową wiązkę do sondy lambda i wpiąć się w odpowiednie miejsca - sygnał w pin 19 ECU (a dokładnie mówiąc w jednej kostce wychodzi ten kabel), + po zapłonie i minus na stałe lub + na stałe i minus po zapłonie, bo taki właśnie znalazłem. Do kostki przy ECU która idzie do liczników w sunnym gti brakuje 2 przewodów - masy silnika i sygnału do czujnika temperatury cieczy - trzeba je pociągnąć z komory silnika. No i jeszcze jedna ciekawostka. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej musi być z GA14/16, bo ten z p10 ma inną charakterystykę i na rozgrzanym silniku zegar temperatury cieczy ledwo drgnie.
Wydech: na razie mam przelot zrobiony z dwóch wydechów bez kata: mix P10 i GA16 - brzmi męsko
Półosie trzeba mieć z Sunnego GTI, bo primera ma inny rozstaw kół i inne piasty czyli znów nic nie pasuje...
Chłodnicę trzeba przełożyć z SR20, bo ta z GA jest za mała i na cienkich wężach.
Jak coś jeszcze mi się przypomni, to na pewno dopiszę.
Podsumowanie takie jak ostatnio czyli:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE
Pozdrawiam
Jak chcesz wiedzieć coś jeszcze, to pytaj.
Majchrzok, elektrykę to nie Lestant będzie rzeźbił, tylko znając życie ja....... Dlatego z mojego punktu widzenia dużo lepszym rozwiązaniem jest kompletny swap z N14GTI - będę miał dużo mniej roboty
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Lestant, będzie kombinacja.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_