Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Gaźnik w GA14DS, GA16DS

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

nisson
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2012-01-02, 18:24
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: nisson » 2012-02-02, 18:36

logan pisze:nisson, poszukaj na necie bo uszczelka gaźnika może być różnie rozumiana: uszczelka górnej pokrywy, pierwsza uszczelka podkładki/dystansu bądź druga - z reguły obie się wymieniało. ja dorabiałem sobie uszczelkę sam. w rolniczym kupiłem papier z którego wycina się uszczelki, u mnie zdało egzamin perfekt. ewentualnie:

Kod: Zaznacz cały

http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=43517
Który zestaw uszczelek ze strony ktorą podales bedzie pasowal do gaznika w nissanie sunnym 1.4 16v?

[ Dodano: 2012-02-02, 18:36 ]
logan pisze:nisson, poszukaj na necie bo uszczelka gaźnika może być różnie rozumiana: uszczelka górnej pokrywy, pierwsza uszczelka podkładki/dystansu bądź druga - z reguły obie się wymieniało. ja dorabiałem sobie uszczelkę sam. w rolniczym kupiłem papier z którego wycina się uszczelki, u mnie zdało egzamin perfekt. ewentualnie:

Kod: Zaznacz cały

http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=43517
Który zestaw uszczelek ze strony ktorą podales bedzie pasowal do gaznika w nissanie sunnym 1.4 16v?

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-02-03, 17:37

nisson,

Kod: Zaznacz cały

http://www.eter-mot.com/default.asp?menu=1
zadzwoń i spytaj <okok> mają cały gaźnik więc powinni mieć uszczelki. sztuka papieru którego kupowałem kosztowała mnie 5zł.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

nisson
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2012-01-02, 18:24
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: nisson » 2012-02-07, 15:48

Logan ale masz jakieś wzory tych uszczelek? Podaj więcej szczegółów jaki papier kupić, jak to wyciąc, jaki wzór

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2012-02-07, 16:07

Papier to impregnowany preszpan. przytykasz papier do powierzchni gdzie ma być uszczelka i delikatnie stukasz młoteczkiem po rantach. Nawet w tym temacie jest o tym napisane ;)

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-02-07, 18:12

nisson, osobiście trochę się naciąłem nożem do tapet (cienki łamany), ale wyszły bardzo dobrze.

kolejna ciekawostka z życia mojego gaźnika. na bieżąco jest kontrolowany. zginęły wolne obroty, poprawiłem elektrozawór odcinający dopływ benzyny i wolne obroty myślałem że wróciły. odpalam zimne auto po nocy i w momencie jak się wyłącza ssanie auto gaśnie i znowu problemy z benzyna. wszystko sprawdziłem...
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

nisson
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2012-01-02, 18:24
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: nisson » 2012-02-21, 17:20

Mam pytanie. Jakie gażniki są montowane w Nissanie Sunnym 1.4 16v 75KM rok1992r? Chodzi mi o model są niby dwa- Chitachi i jeszcze jakiś. Ktoś pomoze?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-02-21, 20:55

nisson, NIKKI ... generalnie były dwa typy .. ten ze sterowaniem poprzez uproszczony ECU(silniki z sondą lambda) i ten bez (różnice są jeszcze bodaj przy sterowaniu zapłonem ale nie wiem na 100% )
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

nisson
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2012-01-02, 18:24
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: nisson » 2012-02-28, 15:57

Panowie mam taki problem...otóż nigdzie nie mogę dostać zestawu uszczelek do gażnika i niestety jedyne wyjscie to wziąść sprawy w swoje ręce. Jak się do tego zabrać ? wyjąc gażnik trzeba to pewne i co dalej, gdzie te uszczelki się znajdują ile ich jest?

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2012-02-28, 20:49

nisson pisze:gdzie te uszczelki się znajdują ile ich jest?
a jaki wreszcie masz ten gaznik

dzwoniłeś do tego sklepu bo na stronie jakieś uszczelki sa więc chyba nie dekoracja

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-02-29, 14:32

Chłopaki , mam problem i nie wiem czy z gaźnikiem czy z czymś innym ...
Mój nissan pali ok. 20/100km pb98 więc pomyślałem że może być to gaźnik , oddałem do speca który coś tam powymieniał bo falowały mi obroty i palił dużo ...przyjechałem odstawiłem i tak stał do dziś , jako ze był ładna pogoda to odpaliłem go , rozgrzałem i pojechałem się przejechać . Przejechałem ok 2,5 km dość ostro , przyjechałem postawiłem i spojrzałem na wskaźnik poziomu paliwa i lipa , był troszkę poniżej połowy , i spadł do pierwszej kreski zaraz za 1/2 zbiornika . czy może być to sonda lambda , czy może gaźnika ?

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2012-02-29, 14:58

Jak sprawdzić sondę w GAxxDS:
Odłącz wtyczkę
Weź miernik i podłącz + do gniazda sondy a - do masy.Po rozgrzaniu powinien pokazywać ok 1V.Moja jest strzelona i pokazuje albo 0 albo 0,4 przez to pali 12L ale nie 20.
Ponadto jak czytałem to Pb98 jest mniej "kaloryczna" przez co też może Ci więcej jej ubywać.Nie ma sensu lać 98 do silnika który nie jest przystosowany do zasilania nią.Sprawdź czy nigdzie nie wycieka Ci benzyna.Jeśli nie to obstawiam strzelony gaźnik.Jak utrzymuje wolne obroty?I na ilu rpm stoi?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-02-29, 14:59

BeNeK, zobacz czy nie masz wycieków wachy .. jeśli nagle zaczął tyle palić może po prostu gdzieś ci benzyna ucieka ..
Sonda może być przyczyną , możesz profilaktycznie wymienić (koszt nie jest duży - pytaj Zecikka:) )
Czyszczenie gaźnika też może pomóc, ale najlepiej sprawdź świece i wtedy zobaczysz czy faktycznie przepala takie ilości paliwska :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

nisson
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2012-01-02, 18:24
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: nisson » 2012-02-29, 15:39

komorokoro pisze:
nisson pisze:gdzie te uszczelki się znajdują ile ich jest?
a jaki wreszcie masz ten gaznik

dzwoniłeś do tego sklepu bo na stronie jakieś uszczelki sa więc chyba nie dekoracja
Gaznik to Nikki .....w tym sklepie nie maja do niego uszczelek i dlatego chce aby ktos na forum pomogl mi samemu to zrobic

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-02-29, 15:39

aBa pisze:Jak sprawdzić sondę w GAxxDS:
Odłącz wtyczkę
Weź miernik i podłącz + do gniazda sondy a - do masy.Po rozgrzaniu powinien pokazywać ok 1V.Moja jest strzelona i pokazuje albo 0 albo 0,4 przez to pali 12L ale nie 20.
Ponadto jak czytałem to Pb98 jest mniej "kaloryczna" przez co też może Ci więcej jej ubywać.Nie ma sensu lać 98 do silnika który nie jest przystosowany do zasilania nią.Sprawdź czy nigdzie nie wycieka Ci benzyna.Jeśli nie to obstawiam strzelony gaźnik.Jak utrzymuje wolne obroty?I na ilu rpm stoi?
obroty trzyma 900 minimalnie falują , a sonde sprawdzę na dniach
scubzik pisze:BeNeK, zobacz czy nie masz wycieków wachy .. jeśli nagle zaczął tyle palić może po prostu gdzieś ci benzyna ucieka ..
Sonda może być przyczyną , możesz profilaktycznie wymienić (koszt nie jest duży - pytaj Zecikka:) )
Czyszczenie gaźnika też może pomóc, ale najlepiej sprawdź świece i wtedy zobaczysz czy faktycznie przepala takie ilości paliwska :)
Wycieków nie ma na pewno , gaźnik był czyszczony a świece wymieniane na denso 100km temu :)

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-02-29, 19:04

nisson, o uszczelkach jest mnóstwo tematów, najtaniej i najprościej - kup papier i wytnij, to nic strasznego.

BeNeK,
1. oczywiście że może przepalać takie ilości paliwa, mój swego czasu ponad 20L wszedł tyle że parkotał na wolnych bo nie przepalał i jazda do przodu tylko na gazie w podłogę, potem bez ruszania czegokolwiek samo się poprawiło co do jazdy, co do spalania nie.

2. sprawdź czy nie bierze lewego powietrza. wszystkie przewody podciśnieniowe idące od aparatu, kolektora ssącego, filtra do gaźnika, przewód kolektor ssący-serwo, połączenie obudowy filtra powietrza z gaźnikiem, uszczelki gaźnika, kolektor ssący z głowicą po prostu wszystko co możesz. (znajomemu brał lewe powietrze do cylindra przez przepaloną uszczelkę pod głowicą ale to przypadek 1 na .........).

3. gaźnik możesz rozkręcić i wyczyścić, byle nie pozamieniać dysz miejscami, w benzynie lub płynach różnych, byle nie myjka ultradźwiękowa. tyle że po takim zabiegu trzeba go będzie ustawić.

4. napięcie 1V na sondzie jest wręcz idealne, dodatkowo na wyższych obrotach powinno zubażać mieszankę.

5. panowie poczytać trochę zamiast posty nabijać, w tym temacie jest dużo informacji, na forum jeszcze więcej.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
bogib184
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2012-02-19, 08:31
Lokalizacja: Mazowsze :)

Post autor: bogib184 » 2012-03-01, 21:24

Witanko, mam taki problem - Nissan Sunny 1.4 lx 75 km, rok 1994, sama benzyna, autko dziś odpaliło od strzału, zostawiłem na wolnych ze 3 min wsiadam do auta dodaję gazu i zgasł, nie odpalił już skubaniec, kręcenie rozrusznikiem i nic - iskra była na wszystkich cylindrach. Postał z godzinę i zapalił od strzału, ale ma delikatne przydławienie, jak dodam szybciej gazu, przy schodzeniu z obrotów kilka razu strzelił delikatnie w wydech. Wcześniej w trasie też miałem podobny problem, ale znalazłem 2 uszkodzone przewody ciśnienia, wymieniłem, wszystko było ok, a teraz znowu coś mu nie pasuje... Jak kręciłem, to żadnej reakcji, silnik wcale nie łapał, myślałem, że te podciśnienia to powodowały, a tu taka niespodzianka... Jakieś propozycje ?? Nie wiem, czy to przypadek, ale w trasie padał śnieg z deszczem, zrobiłem postój i pojawił się problem z odpaleniem, dzisiaj padał deszcz i niby zapalił od cyknięcia, po dotknięciu gazu kaput i już nie zagadał (kable WN mam nówki i porządne).
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

Awatar użytkownika
dextus
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2012-02-28, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dextus » 2012-03-02, 11:26

Może jakiś wężyk podcisnienia Ci się dalej zsunął? Ja miałem podobny problem u siebie i właśnie wężyk był przyczyną. A jak filtr paliwa? Sprawdzałeś? Ewentualnie pompa paliwa nie domaga
Piotrek

Awatar użytkownika
bogib184
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2012-02-19, 08:31
Lokalizacja: Mazowsze :)

Post autor: bogib184 » 2012-03-02, 15:00

Sprawdzę podciśnienia, ale właśnie dzisiaj pali od cyknięcia i chodził cały dzień... Zastanawia mnie, że jakby filtr był zapchany, to by coś mocowo niedomagał, a przy próbie odpalenia coś by łapał, a wczoraj nic a nic... Dopiero po godzinie cyk i chodzi :/ 2 razy się tak zdarzyło i zastanawia mnie, czy z tą wilgocią to przypadek, czy może nie. Może są jakieś elektrozawory, pompeczki, które typowo się psują. Dzisiaj byłem u mechanika, powiedział, że takie objawy co jakiś czas, to łapanie pcheł :/ Jak się nie rozdupcy, to nic na to nie poradzi, a drugi wciska mi silnik za 600 zł i wymieniać motorownię :/ ja mój grama oleju nie bierze. Ktoś pisał kiedyś o gaśnięciu przy hamowaniu - u mnie tak było na początku, niskie obroty miał i jak się go przegazowało to schodził z obrotów i potrafił zgasnąć - co za to jest odpowiedzialne (ja podkręciłem obroty taką śrubką i gaśnięcie się skończyło, ale może podkręcenie obrotów nie wyeliminowało przyczyny ?
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

Awatar użytkownika
dextus
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2012-02-28, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dextus » 2012-03-02, 15:36

Hm nie wiem, sprawdź jeszcze zaworek jednostronny czy jak to tam się nazywa. Jest on po prawej stronie koło akumulatora taki czarno brązowy prawdopodobnie, jeżeli przepuszcza w obie strony to jest do wymiany. koszt nowego to około 10-20 zł. Możliwe też że gaźnik Ci gdzieś lewe powietrze łapie. Ewentualnie zwarcie w instalacji przez wilgoć. Hm ale tak na odległość to Ci za bardzo nie pomogę niestety. Jak masz możliwość to wstaw auto do garażu żeby nie mokło i wyschło i sprawdź wtedy, przyczyną może się okazać jakaś głupota
Piotrek

Awatar użytkownika
bogib184
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2012-02-19, 08:31
Lokalizacja: Mazowsze :)

Post autor: bogib184 » 2012-03-02, 15:56

Właśnie dzisiaj śmigał jak złoto (wiatr osuszył wszystko w komorze silnika), ale zastanawia mnie to, że jak by np. zwarcie było, to by raczej iskry nie było, a wczoraj była, a zagadać nie chciał... Może jakiś elektrozawór paliwa (podobno gdzieś jest przy gaźniku i on się przywiesił), też ciężko mi coś stwierdzić, bo to mój pierwszy japończyk, a tym bardziej nie kaprysił, więc mu się bliżej nie przyglądałem... Filtr paliwa zmienię, chyba, że na świecach łapał przebicie (podczas sprawdzania, starych nie wykręcałem). Kopułka też jak by była padnięta, to by raczej iskrę gubił. Wczoraj przy mżawce majstrowałem przy akumulatorze (poprawiałem masy, puszczałem kable do Audio) i silnik zamókł, więc z tą wilgocią tak gdybam... Jutro wjadę pod dach, to się trochę go rozkręci dokładniej i przejrzy.
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

Awatar użytkownika
dextus
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2012-02-28, 12:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dextus » 2012-03-02, 16:20

W takim przypadku to na 99% wilgoć. Zmień ten filtr i poszukaj, może jakiś luźny przewód masz gdzieś i nieraz łączy nieraz nie... skoro tak chodzi elegancko to ja bym nic w mechanice nie szukał tylko w elektryce.
Piotrek

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-03-02, 17:55

A wiec tak sprawa wygląda ... rozgrzałem nissana i odłączyłem lambde i na niej było 0.81V , ale inna sprawa , z podłączona lambda obory falują i w wydech strzela jak smażony popcorn , a po odłączeniu lambdy obroty się wyrównały , co 10s delikatnie zafalowały raz i w wydech nie strzela tak bardzo ... ciekawa sprawa :D

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2012-03-02, 21:31

Odłącz sondę i sprawdź jak spalanie bez niej.Skoro mówisz że wilgoć naszła to może masz przewody WN zużyte i jest przebicie?Proponuje wieczorem otworzyć maskę przy włączonym silniku,najlepiej jeśli będzie wilgotne powietrze.Jeśli będzie widać błyski to masz przewody WN do wymiany.

Awatar użytkownika
bogib184
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2012-02-19, 08:31
Lokalizacja: Mazowsze :)

Post autor: bogib184 » 2012-03-03, 07:10

Kable WN mam nówki (pisałem w pierwszym poście). Dzisiaj posiedzę i porozbieram. Sonda jak by walnięta, to by raczej spalał dziwne ilości paliwa, a on pali wzorowe ilości. Wychodzą z niej 3 przewody i za bardzo nie wiem, jak pomierzyć sondę - jeden czarny i 2 białe.
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

nisson
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2012-01-02, 18:24
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: nisson » 2012-03-03, 08:22

Panowie jak wyjac gaznik w Nissanie Sunnym 1.4, jakie śruby odkręcić gdzie one się znajduja? i jak odlaczyc gaz

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-03-03, 09:38

bogib184 pisze:Wychodzą z niej 3 przewody
czyli auto na wtrysku, nie gaźnik
bogib184 pisze:za bardzo nie wiem, jak pomierzyć sondę - jeden czarny i 2 białe.
mierzysz napiecie na czarnym, (te białe są do podgrzewania sondy)

Awatar użytkownika
bogib184
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2012-02-19, 08:31
Lokalizacja: Mazowsze :)

Post autor: bogib184 » 2012-03-03, 10:45

Jest to 1.4 75 km z roku 1994 (kwadratowa obudowa filtra powietrza) i jest to zdaje się wtrysk z gaźnikiem sterowanym elektronicznie, czy jakoś tak :)
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-03-03, 11:00

bogib184 pisze:kwadratowa obudowa filtra powietrza
to masz wtrysk wielopunktowy = BRAK gaźnika :)
bogib184 pisze:wtrysk z gaźnikiem sterowanym elektronicznie
:?: :-?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-03, 11:55

bogib184 pisze:Jest to 1.4 75 km z roku 1994
Od 1993 roku był juz tylko wtrysk wielopunktowy

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-03-03, 11:57

bogib184 pisze:wtrysk z gaźnikiem sterowanym elektronicznie
to byłby wtrysk jednopunktowy

nisson, gaźnik jest przykręcony na 4 śruby od spodu kolektora dolotowego. gaz przy butli zakręć i odpal na gazie co by pozbyć się resztek z instalacji i będziesz bezpiecznie mógł dłubać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”