Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Obniżenie na sprężynach MTS

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

[N14] Obniżenie na sprężynach MTS

Post autor: Duchu » 2011-02-10, 15:59

Hej jak w temacie ma ktoś może założone sprężyny obniżające MTS -40 mm ? Czy bardzo nisko siada jak się prowadzi ? Czy nie ma jakichś problemów z tytułu obniżenia ? Najlepiej jakby ktoś miał je w N14 SR ewentualnie polecicie może jakieś inne sprężyny ? Mile widziane fotki na felgach 14 lub 15 cali z góry dzieki

wojtic
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2010-04-07, 01:06
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: wojtic » 2011-02-10, 17:39

hej ja tez mam wersje SR 1.6 :-> i z tego co widzialem u siebie jak kupowalem autko to wlasnie mam sprezyny 'ala' MTS lub wlasnie MTS ( niestety sa troszke zabrudzone i nie moge szczytac nazwy ale kolor maja czerwony:), moim zdaniem autko ladnie jest na nich obnizone na felgach 14 robi sie - szczegolnie z przodu bardzo niskie, ale za to swietnie zachowuje sie w zakretach trzymanie pierwsza klasa z dobrym amorkiem dobrze wspolgraja:)
ja smigam na takim zawieszeniu na KJS i sobie bardzo ladnie daja rade:)
( jak wybebeszylem autko w srodku to tyl tak niby dziwnie wysoko ale cos za cos:):)pera kg lzejszy:) :-o

:->

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-02-10, 17:44

a czy nic nie obciera ?? i jaką masz opone przy 14 calach 165 na 65 ??

Awatar użytkownika
-xXx-
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2009-12-09, 00:51
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: -xXx- » 2011-02-10, 23:27

a probowal ktos obnizyc -30/35 i zalozyc felgi 16cali?
Obrazek

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-02-11, 08:35

a są takie mtsy -40 do n14 bo kit do n14 ma chyba -35/30

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2011-02-11, 09:58

Zdaje się Bodek ma MTSy w swoim Sunnym.

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Post autor: SnepooN » 2011-02-11, 11:39

ja w swoim Gti mam MTSy . Obniżenie realne z przodu to -40/45 a tyl jakies 30. Moja opinia jest taka, że jeśli nie budujesz auta do sportu wyczynowego tylko na ulice to nie ma sensu przepłacać i warto je kupić . Często jezdze w 4 osoby na 14" i gumy o wysokości 55 i nic mi nie trze a dodatkowo mam zalożone jeszcze plastikowe nadkola.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-02-11, 12:05

SnepooN, przód -40 tył - 30 czyli jest po lekkim skosie ??

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-02-11, 12:52

wez pod uwage ze w serii tyl stoi zazwyczaj nizej niz przod ...


ja mam teraz problem w almerze ...wywalilem gwint z przodu ...wleciala seria i na zamowienie kowal mi zrobil sprezyny zeby bylo tak samo nisko jak na gwincie ...niestety nie dalo sie tyle zjechac i z przodu jest wyzej niz z tylu ... chyba z tylu tez gwint wyleci i trzeba bedize wlasnie te MTS zalozyc ... bo slyszalem wlasnie ze dosc dobrze sobie radza

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-02-11, 13:05

u mnie akurat jest minimalna różnica może z 5 cm i właśnie chce te mts - y założyć, i własnie czytałem sporo, że dają radę ponieważ amortyzacja jest jak należy aż tak bardzo sztywniejszy nie jest ale za to wychylenia na boki prawie do minimum i o wiele lepiej sie trzyma oczywiście gleba zawsze dobrze wygląda jak założe MTS - y podeśle jakąś fotkę 2 najlepiej na seryjnych z SR i na MTS- ach

Jarek104
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 14:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jarek104 » 2011-02-11, 21:07

tak wygląda Sunny mojej żony na MTS i oponie 185/50/16
Obrazek

A tak stał na serii na 195/50/15. Zdjęć na stalówkach na seryjnym zawiasie nie mogę teraz znaleźć
Obrazek

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-02-11, 22:02

no i tak na oko wydaję się że tył mógłby siedzieć minimalnie wyżej no ale to już chyba taka bolączka n14 że ten tył tak siada

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-02-12, 00:04

z tego co ja widzę to grunt to dobry profil opony, dobra felga i będzie ok p.s. Jarek104, widzę, że dbasz o żonkę :) body z SR i będzie gitara :D

[ Dodano: 2011-02-12, 00:10 ]
Jarek104, rozumiem, że to na felgach 16 cali, a jak siada przy obciążeniu ??

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2011-02-12, 15:05

Jarek104 powiem ci ze sie tak wpatrywam w te twoje dwa zdjecia i nie wiedze roznicy pomiedzy 16 a 15. Szybki przednie boczne przyciemnione z atestem czy jak kontrola jest to biora dowod
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

Jarek104
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 14:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jarek104 » 2011-02-13, 10:21

Nie ma czegoś talkiego jak atest na przednie szyby..
Auto tak jeździ od roku i nic się nie dzieje..

Nie widzisz różnicy rozmiaru między 15 a 16" ?? Może przez progil, który był bardzo zbliżony i rant w 16" który optycznie zmniejsza koło

Dbam o żonkę, szukam właśnie opon 195/40/17 bo moje kochanie sobie zarzyczyło wieksze buciki.. Pozazdrościła 19" w Lagunie :P

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-02-13, 11:37

nie no na 15-stkach i ori springach stał jak koza :-P teraz znacznie lepiej to wygląda

BTW słowa uznania dla żonki mts-y plus 17-stki - Twarda Babka ;)

Awatar użytkownika
merid
fanatyk nissana
Posty: 1281
Rejestracja: 2009-12-06, 18:55
Lokalizacja: Katowice

Post autor: merid » 2011-02-13, 13:46

Jarek104, a jak tam ze spalaniem i rozpedzaniem na tych 16" koleczkach takie samo czy uległo zmianie :?:

Ja pamietam jak założyłem stalowki 14 " na jakims laciu 75 to obcieralo mi z tyłu na dolnym kielichu amora i przy skrecie o te plastikowe nadkola, a jak jest w twoim przypadku :?:
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.

Jarek104
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 14:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jarek104 » 2011-02-13, 14:33

jakim cudem ma obcierać? Jeśli dobrze dobierasz ET felgi i szerokość/profil/średnicę opony żeby obwód koła pozostał prawie bez zmian, to nie widzę opcji na obcieranie..

Spalanie szczerze powiedziwszy nie wiem, chyba ciut więcej pali, ale go nie mierzę. Auto robi w porywach 1kkm miesięcznie, także nie jest to jakies strasznie odczuwalne..

Jechacd to i tak nigdy nie jechało, hamownia wypluła rado9sne 90,1 KM po moim grzebaniu pod maską zamiast 75KM, różnica jakaś tam jest, ale do wariowania mam inne auto.
To ma wyglądać, osiągów od niego nie oczekuję ;)

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-03-15, 22:37

Jeszcze pytanko bo nie wiem czy zakładać je na amorki które mam w SR-ce czy zmieniać z tego co się orientowałem te w SR - ce są wystarczająco sztywne i dają rade przy obniżonych sprężynach. Ktoś ma inne doświadczenia czy informacje bo nie chciałbym, żeby amorki się wytłukły i auto straciło przyczepność, ewentualnie jakie amorki polecacie do sprężyn MTS - 40 ?

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-03-15, 22:45

Najlepiej to wiadomo - wsadzić gwint podwójnie regulowany :p.Ale z tego co Coobcio pisał to KYB SR są dobrą opcją.U siebie mam oryginalne amortyzatory i jest ok,szału nie ma ale wiadomo to nie zawieszenie z pełną regulacją.Jeśli nie zamierzasz się tym autem ścigać to fabryka będzie ok,chyba że masz za dużo $$.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-03-15, 22:48

Właśnie z $$ jest problem a nie wytłuką się za szybko ?

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-03-16, 19:52

Duchu pisze:Właśnie z $$ jest problem a nie wytłuką się za szybko ?
Pół roku jeżdżę i trzymają.Ewentualnie jak się zużyją to ok 90zł/sztuka(nie markowe ale dają radę).

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-03-16, 20:08

sprezyny -40 mozesz spokojnie do serii wlozyc nic sie dziac nie powinno ...jakbys jeszcze wiecej chcial to juz musisz amora wymienic na inny ...

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-03-16, 20:35

i o to mi chodziło dzięki wielkie :) bo teraz zamiast wydawać 1000 zł wydam tylko 400 zł a to jest różnica a auto o wiele lepiej będzie się prezęntować nie mówiąc o lepszym prowadzeniu :)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-03-16, 21:30

kolega w szczecinie jeszcze dodatkowo u kowala je sciskal i mowi ze tez daje rade ...ale tego to pewien nie jestem ...pewne jest ze na seryjnych amorach pojezdzisz i te MTS ponoc naprawde solidne sa ...sam sie zastanawiam czy nie kupic

Awatar użytkownika
AMONe
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2011-03-01, 11:59
Lokalizacja: ZS

Post autor: AMONe » 2011-03-17, 12:06

tak to wygląda na MTS i robocie u kowala:

viewtopic.php?t=5048

BTB
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2010-06-10, 17:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BTB » 2011-03-23, 14:37

AMONe pisze:tak to wygląda na MTS i robocie u kowala:

viewtopic.php?t=5048
amorki jakie masz ? i jak sprawują sie te spręzynki ?

Awatar użytkownika
AMONe
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2011-03-01, 11:59
Lokalizacja: ZS

Post autor: AMONe » 2011-03-24, 13:50

Amortyzatory KAYABA (te z Japońskiej produkcji nie z Czeskiej) przód olejowe a tył gazowe i jest idealnie, lubie twarde zawieszenia.

Jak na razie niema problemu, są grubsze zwoje niż w zwykłej sprężynie i innych sportowych.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-04-06, 10:31

Dobra sprężyny dotarły teraz pytanie bo w sobotę jadę na montaż

1. Sprężyny nie są opisane więc domyślam się, że te dłuższe na przód (ewentualnie zobaczymy jak stare wyjadą jak były)
2. Czy po obniżeniu będę musiał jechać na zbieżność ?

Awatar użytkownika
AMONe
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2011-03-01, 11:59
Lokalizacja: ZS

Post autor: AMONe » 2011-04-06, 12:45

przydało by się zrobić zbierzność, tył i przód są inne, jak wyciągniecie to będzie widać różnicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”