Strona 1 z 1

[N14] Słabe ogrzewanie nawiewu dmuchawy.

: 2010-12-14, 22:12
autor: sorenso
Co może być powodem że słabo mi grzeje ogrzewanie?Czekam na rady.
Pozdrawiam.

: 2010-12-14, 22:13
autor: Michalllo
Zapchana nagrzewnica lub uszkodzony termostat i niedogrzewanie się silnika

: 2010-12-14, 22:18
autor: Jarzyn
Może być też zapowietrzona nagrzewnica.

EDIT
Albo linka z suwaka ciepło-zimno spadła, ale to raczej byś czuł ;)
Może Ci nie dmucha na 1,2,3 biegu- płytka rezystancyjna?
Nie wiem, piszę wszystkie opcje, nawet te dość oczywiste ;)

A i owszem, Michalllo ;)

: 2010-12-14, 22:21
autor: Michalllo
A i niski poziom płynu też może być przyczyną :)

: 2010-12-14, 22:42
autor: sorenso
Płyn jest na maxa.Suwaki chodzą bo jest regulacja ciepła ale to ogrzewanie jest słabe.Temp. silnika w połowie po nagrzaniu auta.Pali mało zatem silnik dogrzany.

: 2010-12-14, 23:09
autor: Michalllo
To na bank zapchana nagrzewnica :( często się zdarza ja w Maximie zrobiłem tak że dolałem środka do płukania układu. Następnie pojeździłem z nim jakiś czas a potem przepłukałem cały układ wodą z węża pod ciśnieniem z naciskiem na płukanie nagrzewnicy
(zdjąłem przewody i płukałem bieżąca wodą ) w Maximie to dość ładnie pomogło wcześniej nie grzała prawie wcale. Niestety ja to robiłem w lato a teraz przy tej pogodzie troszkę lipa :(
Pozostaje wlać dodatku do płukania układu chłodzącego zmienić płyn i chyba zainwestować w nową nagrzewnice (najpewniejsze rozwiązanie) np stąd http://www.czesci24.pl/szczegoly/450027 ... a?a=001749

: 2010-12-15, 09:52
autor: merid
moze powiem tak ze po prostu ten samochod tak ma ze nie bedzie grzac na maksa. Pojezdzij na ręcznym troche tak z 10 minut i zobaczysz jak zaraz sie zrobi ciepło

: 2010-12-15, 11:52
autor: bonzo
merid pisze:moze powiem tak ze po prostu ten samochod tak ma ze nie bedzie grzac na maksa. Pojezdzij na ręcznym troche tak z 10 minut i zobaczysz jak zaraz sie zrobi ciepło
też odniosłem takie wrażenie w gti miałem słabe ogrzewanie

: 2010-12-15, 14:23
autor: Michalllo
Hmm mnie w Sunnym SR ładnie grzało . :)

: 2010-12-15, 16:34
autor: merid
Michalllo pisze:Hmm mnie w Sunnym SR ładnie grzało . :)
grzało tylko naprawde trzeba poczekać przy minusowych temperaturach to nie jest takie hop siup :P

: 2010-12-15, 17:28
autor: dualowiec1111
a po przejechani ilu km wskazówka temp wskakuje Wam na białą kreskę ? bo u mnie przy tych -8 to ok 3 km muszę przejechać . Termostat ok ? U mnie też słabo dmucha i podejrzewam zapchaną nagrzewnicę. Płyn chłodniczu od dawien dawna nie był wymieniany.

: 2010-12-15, 19:40
autor: merid
te nasze nisanki szybko dochadza do odpowiedniej temperatury ale zauwazcie to ze auto sie nie nagrzeje tak szybko jak np. przy 5 czy 10 stopniach bo jednak przy minusowych temperatura ta chłódnica jest o wiele wiecej schładzana powietrzem.

: 2010-12-15, 20:45
autor: aBa
Jako że temat ogrzewania,to mam pytanie-gdzie szukać zwarica?
Otóż:po przekręceniu kluczyka wiatrak załącza się w pozycję 2 i nie da się wyłączyć,wyższe biegi działają.Ma ktoś jakiś pomysł?

: 2010-12-15, 22:50
autor: sorenso
Wiesz Merid ciepłe powietrze leci po przejechaniu jakiś 3 km ale to nie jest gorące powietrze takie jak w innych autach.Po prostu to powietrze jest takie sobie lekko ciepłe.Ja po przejechaniu nawet odcinka 30 km mam taką temp. pokojową i nie jest w stanie to autko zagrzać się w środku tak aby było naprawdę ciepło. To nie jest kwestia czasu rozgrzania.Nie wiem moze tak maja wszystkie Saniaki?

: 2010-12-16, 09:54
autor: merid
ja ci powiem ze tez tak mam ale jak pokrece auto do 5 tys tak pare razy to jest upał dlatego nie masz sie czym przejmowac przy takich temperaturach

: 2010-12-16, 20:01
autor: komorokoro
merid pisze:jak pokrece auto do 5 tys tak pare razy to jest upał
nic dodać, wystarczy że dostanie porządnie w pedał na jednym starcie ze świateł i jest gorąco
oczywiście nie na zimnym czy letnim

: 2010-12-16, 20:20
autor: Steinway
Ja również mam coś takiego. Silnik grzeje się naprawdę szybko ale zanim z wentylatora poleci ciepłe powietrze, to trzeba troszeczkę poczekać...

: 2010-12-16, 22:07
autor: sorenso
Ale chodzi o to że to powietrze z dmuchawy nie jest gorące tylko ciepłe.Pamietam jakie leci powietrze w Almerze N16 - gorące a w moim Sunny leci ciepłe.Ale z tego co pisze Merid to ten typ już tak ma chyba :shock:

: 2010-12-24, 11:30
autor: _Pablo_
A ja też mam ten sam problem tylko, że u mnie silnik jest nie dogrzany (1/4 skali temperatury), chłodnica i przewody są lekko ciepłe. W czym leży przyczyna, jak temu zaradzić?

: 2010-12-24, 12:02
autor: bonzo
Termostat

: 2010-12-25, 21:31
autor: Supernissan
Mój sunny grzeje jak należy. :mrgreen: A gdy się go pociśnie jak ktoś już zaznaczył choć przez moment to już trzeba regulować bo za gorąco. Manewrowanie ze zmianą termostatu choćby o 2stopnie daje odczuwalną różnicę w nagrzewaniu silnika a dalej ogrzewania kabiny. Ja u siebie mam teraz zamontowany 88stopni a można zamontować np. 90.

: 2010-12-26, 00:40
autor: sorenso
Supernissan pisze:Mój sunny grzeje jak należy. :mrgreen: A gdy się go pociśnie jak ktoś już zaznaczył choć przez moment to już trzeba regulować bo za gorąco. Manewrowanie ze zmianą termostatu choćby o 2stopnie daje odczuwalną różnicę w nagrzewaniu silnika a dalej ogrzewania kabiny. Ja u siebie mam teraz zamontowany 88stopni a można zamontować np. 90.
A na czym polega to manewrowanie?Możesz przyblizyć ten aspekt? :-o

: 2010-12-26, 12:35
autor: komorokoro
na założeniu termostatu z innymi parametrami temperatury jak masz teraz

: 2010-12-27, 11:20
autor: sorenso
komorokoro pisze:na założeniu termostatu z innymi parametrami temperatury jak masz teraz
No ale tam się coś podkręca czy kupuje nowy termostat z innymi wartościami?

: 2010-12-27, 11:43
autor: homik123456
sorenso inny termostat poprostu wsadzasz i tyle.

: 2011-01-13, 18:12
autor: komprez
Ja powiem tak.... miałem identyczne problemy ... auto sie nie nagrzewało w zimie prawie wogóle ... wskazówka na 1/4 czasem na pol .... jak szybciej jechalem to spadala na 1/3 ...

Wymiana termostatu na nowy oryginalny pomogla (wczesniej kupilem zamiennik)
Teraz po 3km mam polowe skali i juz leci cieple powietrze .... po nastepnych 3km
wskazanie max i leci gorace :) dodatkowo oczywiscie w chlodnice pakuje tekture
co w ogóle poprawie spalanie i dogrzewanie auta w zimie ;)

: 2011-01-13, 21:37
autor: komorokoro
komprez pisze: oczywiscie w chlodnice pakuje tekture
co w ogóle poprawie spalanie i dogrzewanie auta w zimie ;)
myślę ze to tzw efekt placebo
w polonezie to moze i działało

: 2011-01-16, 01:41
autor: sunniak1.6sr
Są dwa rodzaje termostatu, jeden otwiera sie przy 82 a drugi przy 88 stopniach C. Osobiście testowałem oby dwa i polecam ten pierwszy, gdyż stojąc w korkach w ciepłe dni praktycznie cały czas pracuje wiatrak na chłodnicy ( przy tym 88 C) a co do słabego ogrzewania to po prostu stare nagrzewnice są jakie są , tylko nie wiem czy wymiana na nowa coś pomoże .Sprawdzał ktoś może ?

: 2011-01-16, 13:07
autor: komprez
Z tą tekturą w chłodnice to jest efekt nie porównywalny jak bez ...
Auto przy większych prędkościach się po prostu wychładzało ... a wszystkiemu jest
winna dziura (obok chłodnicy) i cały goły spód silnika (osłona której nie ma)
Zmontowałem kiedyś taka osłonę i jak ręką odjął ... niestety rozwaliła się kiedyś
na śpiącym policjancie :P