Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N13] Kopci na biało

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

[N13] Kopci na biało

Post autor: garygary » 2014-11-30, 21:55

Pacjent: Sunny N13/E16I.
Objawy: Na ciepłym jak i na zimnym silniku dymi na biało jak parowóz.

Silnik po wymianie pierścieni, panewek, po regeneracji głowicy.
Zapłon przyspieszony, brak kata. Stożek z zimnym powietrzem.

Jeżeli chodzi o głowice to przy mocowaniu kolektora wydechowego jest urwana 1 szpilka, a na portkach przekręcony gwint w jednej śrubie, płynu nie ubywa, olej też w normie.
Silnik się trochę poci przy misce. Bak trochę nieszczelny - nie to, że leci paliwo bokiem :mrgreen: tylko nie ma tego "syknięcia" przy odkręcaniu wlewu.
Samochód jeździ na 100-oktanowym Vpower nitro+ lub na 98.

Mam 4 typy. Pytanie do was:

Do baku dostaje się wilgoć?
Czy winić sondę?
Zapłon (może paliwo przelatuje do wydechu)?
Czy po prostu przez to że uklad wydechowy "osłabiony" dostaje się wilgoć?

Dodam, że objawy nasiliły się jak zaczęło się robić zimno. W lato jak się rozgrzał to nie dymił, spaliny nie śmierdzą, wręcz przeciwnie... Pachną, a z rury wylatują kropelki wody.
Po za tym nie czuję różnicy jeśli chodzi o osiągi, pali na 4 gary i pracuje równo. Odpala bez problemu, czasem słuchać zawory przy odpalaniu (podobno tak się dzieje jak jest zapłon zbyt przyspieszony)

Macie jakieś pomysły żeby nie dymił? :|

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-11-30, 22:09

Wygląda jak woda z wydechu, ale skoro na ciepłym też, to może być pęknięta głowica. Poobserwuj jeszcze troche olej i płyn. Może też dymic bo jest zimno na zewnatrz

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-11-30, 22:14

Pobserwuje :) jutro cofnę też ciut zapłon, bo może jest zbyt przyspieszony ?

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2014-12-01, 07:47

no jeżeli nic nie śmierdzi to może poprostu bo jest zimno to para wodna,czyli normalny objaw.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-12-01, 10:26

Trzeba przywyknac ;) para
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-12-01, 16:14

Para też, dziś z rana zabrałem mojego wiernego kompana - klucz 13, i poluzowałem śrubę od aparatu zapłonowego, następnie delikatnie wycofałem go w stronę chłodnicy jakieś 3-4mm

Efekt taki, że kopci mniej (jak samochód w zimę, a nie jak parowóz), lepiej też się zbiera z dołu do 4-5k, wyżej beż wielkiej zmiany.

Jakiś czas temu modziłem też "Coobciowy Power Button" i po cofnięciu zapłonu lepiej się zbiera przy włączonym Coobciowym przycisku.

Więc cofnięcie (delikatne) zapłonu pomogło. :evil:

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-12-02, 17:49

U mnie N14 kopci jak się rozgrzeje.

Jak jest zimny, to przy takiej pogodzie jak teraz, kopci zauważalnie mniej - jak jadę to na ciepłym widzę opary przez tylną szybę, jak jest zimny nic takiego nie występuje.

To też wygląda jak para wodna - płynu z chłodnicy nie ubywa, oleju nie pije, kolor oparów biały. Jaka może być tego przyczyna?

Zapłon regulowany ze dwa tyg temu, w silniku wtryski z 16DE. Sonda? Dodam, że auto przy odpalaniu po 2-3 sek traci obroty i potrafi zatrząść budą, jednak myślę, że to oddzielny temat - kopcił bowiem jeszcze jak jeździł na gaźniku.

Awatar użytkownika
Mislav
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2014-03-26, 20:40
Lokalizacja: Klonowa

Post autor: Mislav » 2014-12-02, 20:46

Jak pisali wyżej... Zbiera się w tłumiku woda i jak się tłumik nagrzeje to paruje.

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-12-03, 22:40

No dobra, ale nie powinno się to skończyć po kilku-nastu km jazdy? Tzn woda wyparuje i koniec kopcia?

Awatar użytkownika
Mislav
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2014-03-26, 20:40
Lokalizacja: Klonowa

Post autor: Mislav » 2014-12-03, 22:51

Zależy od pogody, u mnie tak jest co zimę :)
Jak stoi na postoju to pod tłumikiem kałuża się robi.

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-12-04, 00:08

Ale jak jest, tzn, kopci cały czas, czy po jakimś czasie przestaje?

Odkąd zatankowałem 98, kopci znacznie mniej.

Nadmieniam że od wymiany baku najwięcej zatankowałem za 40zł, tak to tankuje po 20-30PLN.

Wchodzi tyle co rezerwa. Czy to też może być przyczyna, że jest woda w paliwie?

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-12-05, 06:52

w rurze wydechowej, może być też tak, że benzyna się przelewa i nie dopalona wpada do katalizatora

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-12-05, 18:25

Sprawdzę jeszcze lambdę i stabilność napięcia na +12. U mnie jak pochodzi to zaczyna kopcić a później już znów mniej. Ale zawsze trochę dymi jak jest zimno. Na 98 jest jednak zauważalnie lepiej. Jak napięcia i sonda będzie u mnie w normie to sprawdzę sobie jeszcze jak zaleję za 100.

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-12-06, 08:38

Tak jak Mislav, pisze zbiera sie woda w tlumiku. To raczej tylko para jest. Mialem kiedys Astre GSI to przez 3 lata tak kopcila jak zimno bylo i nic sie nie dzialo. Moim zdaniem nie ma co sie stresowac(ale za jakiegos tam eksperta sie nie uwazam). :-/

Awatar użytkownika
Mislav
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2014-03-26, 20:40
Lokalizacja: Klonowa

Post autor: Mislav » 2014-12-06, 09:49

Ew. patent starszych ludzi :) małe wiertło, dziurka wywiercona od spodu tłumika i woda spływała :)
Oczywiście nikogo nie namawiam na takie rzeczy, ani potem nie mieć problemów do mnie :p

Ney
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-09-29, 20:37
Lokalizacja: Wr

Post autor: Ney » 2014-12-10, 23:38

U mnie po wycięciu katalizatora w zimie bardziej kopci na zimnym na biało, trochę bardziej śmierdzi, ale po rozgrzaniu wszystko ok. Trochę mnie to nieraz denerwuje, ale większy strumień spalin bez kata :] Plus taki że szybciej odparowuje woda :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”