Strona 1 z 2

: 2013-09-05, 17:54
autor: scubzik
sznikers99, jeśli masz w okolicy kowala z prawdziwego zdarzenia to zawsze można rozhartować sprężyny, ścisnąć mocniej i zahartować jeszcze raz ..
ale można dostać sprężyny obniżające do sunnego .. sam mam (jeszcze niezamontowane) FK Automotive
http://www.amazon.co.uk/FK-Automotive-L ... B002S8NIGU
z tym , że to tylko -35mm ..

: 2013-09-05, 19:15
autor: BeNeK
Ja cały czas myślę o nagwintowaniu części tłoczyska tak o max 1,5 - 2 cm

Obrazek

Albo o przerobieniu w ten sposób talerzyków

Obrazek

Jest jeszcze jakiś sposób przerobienie górnych mocowań amortyzatorów ale forumowicz nie chce zdradzić w jaki sposób .

: 2013-09-05, 19:23
autor: scubzik
BeNeK, tylko głęboki talerzyk chyba wchodzi w grę .. ale wtedy może się nie zmieścić ten plastik nad kielichami.. Pod maską jest ciut miejsca .. ale też bez szału ..

: 2013-09-05, 20:42
autor: scubzik
ucięcie zwoju to dla mnie metoda "rzeźnicka" .. i co dalej .? sklepanie końcówki i przygięcie zwoju ?
Wg mnie "kowal" to lepsze wyjście i wtedy można skrócić o zwój czy dwa .. ale uciąć i nagiąć po rozhartowaniu .. i potem zahartować i pomalować ..

: 2013-09-16, 16:02
autor: BeNeK
scubzik pisze:BeNeK, tylko głęboki talerzyk chyba wchodzi w grę .. ale wtedy może się nie zmieścić ten plastik nad kielichami.. Pod maską jest ciut miejsca .. ale też bez szału ..
Czyli co ? W sunny i b13 nie da rady tak przerobić talerzyków chociaż o 2cm w dół ? Nigdy nie przyglądałem się górnemu mocowaniu amora . Ewentualnie co można jeszcze zmienić w tym górnym mocowaniu żeby trochę położyć samochód na glebę ?
A jak by ktoś jeszcze podrzucił fotki talerzyków mocujących spręzyny PRZÓD I TYŁ to było by genialnie !

: 2013-09-16, 18:37
autor: Chochlik
sznikers99 pisze:Podobno 15" i "gleba" na samych springach -35mm to poroniony pomysł bo będzie ocierało... Prawda to?
Ja mam 15" fele, ET40, opony 195/50 i nic nie obcierało :D
BeNeK pisze:A jak by ktoś jeszcze podrzucił fotki talerzyków mocujących spręzyny PRZÓD I TYŁ to było by genialnie !
Dzień wcześniej byś napisał to byś miał, wczoraj miałem wyjęte kolumny z auta...

: 2013-09-16, 19:10
autor: Ali-En
Ja mam ET20 i ani na MTS ani na H&R przód nie ociera. Przy H&R przy ostrej jeździe w zakrętach z pasażerem tył potrafi przytrzeć, jak jadę sam nic się nie dzieje.

: 2013-09-16, 19:18
autor: BeNeK
Chochlik, kurka rurka ... zapomniałem , a na fejsie widziałem ze rozbierasz zawias z przodu i miałem zapytać a jakoś wypadło mi z głowy ... shitttttt

EDIT.
Mam fotki przedniego :
Obrazek

Tego raczej nie da się tak przerobić :(

: 2013-12-18, 00:11
autor: lazik
wymyslil ktos cos w tej sprawie?

: 2013-12-19, 14:54
autor: foo
BeNeK pisze:Mam fotki przedniego :
Obrazek
Toż to tył jak byk :->

: 2013-12-20, 19:11
autor: Seboo991
Ja bym przerobil loże sprezyny na amorku :p albo wziął sprezyne w łapę i poszedł na złom poszperac co jest podobne i może by siadlo - najprostszy sposób

: 2013-12-30, 16:15
autor: kojo
Dobry pomysł z tym podpasowaniem... Jednak sprężyna ze złomu może być już wysłużona. Moim zdaniem dobrym pomysłem byłoby przymierzenie czy inna sprężyna dobrze leży w łożu i kupienie twardszych i niższych np od golfa 3 bo do tego autka są springi chyba -60.

: 2013-12-30, 16:23
autor: DubSon
kojo pisze:Jednak sprężyna ze złomu może być już wysłużona.
Chodzi tylko o przypasowanie, jak będzie taka sama średnica etc. to można kupić nowe ;))

: 2013-12-31, 12:31
autor: sxp22
Używane opony jakieś 2 sezony wytrzymywały. Więc spoko. :D
A gleba naprawdę spora była.

: 2014-02-06, 07:34
autor: goago
BeNeK pisze: Jest jeszcze jakiś sposób przerobienie górnych mocowań amortyzatorów ale forumowicz nie chce zdradzić w jaki sposób .
można dać tylne mocowanie amorka na przód. Jest wyższe co za tym idzie skróci nam się amortyzator. To takie moje przypuszczenie jeszcze tego nie sprawdzałem.

Obrazek

: 2014-02-08, 12:30
autor: lazik
niestety ale inny rozstaw srub mocujacych jest z tylu ;)

: 2014-02-08, 13:13
autor: foo
@lazik
Ten sam, tyle, że obrócony o 90 stopni.

: 2014-02-08, 15:04
autor: lazik
bylem przekonany ze przymierzalem na wsxystkie mozliwosci ale byc moze sie pomylilem ;)

: 2014-04-18, 15:19
autor: BeNeK
Czy po utwardzeniu i skróceniu skoku amorków o 3,5cm w profi zakładzie(utwardzenie , tłoczysko wchodzi średnio łatwo ale za to wyciągnąć trudno jak nie wiem) jest sens zakładać odboje amortyzatorów ? Czy po prostu skrócić odboje , jeśli tak to o ile ?

: 2014-04-18, 18:40
autor: lazik
zapewne utwardzili gestszym olejem wiec normalne ze ciezko bedzie wyciagnac, tak dziala tlumienie :) ja utwardzalem bez skracania skoku i nie zakladalem zadnych oboi ale przy skroconym bym zalozyl bo mimo ze zawias twardy to przy sporym obciazeniu w aucie i tak bedzie siadalo w dol :)

: 2014-04-22, 09:45
autor: PrzeeMOC
A takie pytanie do znawców mam przy okazji tematu :)
Sprężyny obniżające na przód podejdą do Sunny N14 5d od Almery N15? :)
Wyglądem na fotkach są chyba takie same, a zwiększyłoby to zasięg poszukiwań.

: 2014-04-22, 11:03
autor: karol282
Ja wpakowałem w zeszłym tygodniu przedni zawias od golfa 3. Amory FK na grubym tłoczysku i springi -35mm H&R. Banalnie prosta przeróbka. No i w końcu przód jest beton ;D

: 2014-04-28, 12:20
autor: lazik
mozesz powiedzieć co musiałeś przerobić? jaka wyszla rożnica w wysokości zawieszenie, daj jakies foto ;)

: 2014-04-29, 10:11
autor: karol282
Przeróbka polegała na przespawaniu bieżni łożyska amortyzatora z nissana na to z vw. W moim przypadku ze względu na grube tłoczysko i gwint do przykręcenia amora M14 trzeba było też przewiercić poduszkę górną amortyzatora (tą metalowo gumową tulejkę) tak aby można było skręcić wszystko do kupy. Ze względu na to że sprężyny w golfie są zwężane ku górze nie obciera sprężyna o kielich. Przespawać też trzeba mocowanie przewodu hamulcowego. Rozstaw otworów pod śruby do piasty są takie same (przynajmniej w b12) jak w golfie, jedyną modyfikacją było zrobienie fasolek na górnym otworze bo się konkretny negatyw zrobił ;) Zdjęć nie obiecuję, właśnie idę dłubać do garażu ale jak uda to zrobię parę zdjęć dla zainteresowanych :) A zapomniałem, jeśli chodzi o wysokość to ciężko mi powiedzieć, bo po założeniu tego zestawu nie jeździłem jeszcze bo wszystko jest w trakcie prac przy moim nismo. A wiadomo że po złożeniu zawiasu dopiero jak się przejadę i się wszystko ułoży to będzie widać jak mocno zszedł na dół. Pierwsze wrażenie jest pozytywne bo mam wrażenie że te 35mm mógł zejść w dół tak jak springi obniżają. ;D

: 2014-04-29, 15:49
autor: Gaweł
PrzeeMOC pisze:A takie pytanie do znawców mam przy okazji tematu :)
Sprężyny obniżające na przód podejdą do Sunny N14 5d od Almery N15? :)
Wyglądem na fotkach są chyba takie same, a zwiększyłoby to zasięg poszukiwań.
Podejdą, ja zakładałem springi przód z N15 do B13 (100nx), a tam są takie same jak w Sunny N14.

: 2014-04-30, 09:29
autor: foo
Temat o obniżeniu zawieszenia, a tu patenty na podwyższenie... weźcie pany nowy temat, a nie krzaczyć w tym.

: 2014-04-30, 22:15
autor: mimier
foo posprzątane ;)

: 2014-05-01, 08:19
autor: Panther
Dzięki Mimier za przeniesienie do właściwego wątku, jak już pisałem, wcześniej jakoś się do niego nie dokopałem. Zresztą Wasze posty także za wiele do wątku nie wnoszą :P

: 2014-05-08, 21:29
autor: BeNeK
Dziś składałem amorki(utwardzone i skrócone) złożyłem sam przód i tak to wygląda
Obrazek
Obrazek
Spring HR -35mm a amory teoretycznie skrócone o 35mm . Nie za mocno to wszystko jest ściągnięte ? Dodam tylko ze z braku ściągaczy musieliśmy się ratować czym innym i mimo tego że tłoczysko nie przeszło w pełni przez górne mocowanie tak aby zakręcić śrubkę a podnosił amor 530 kilogramowy adapter do montażu młota pneumatycznego :D
Jeśli nacisnę całym ciężarem ciała tj 90kg na górne mocowanie złożonego MCpersona to on ani drgnie a jeśli ścisnę rękami poszczególne zwoje sprężyn to się uginają , będzie dobrze ?
PS. Jako bonus w amorkach na tył dostałem grubszą lagę , na tyle że muszę rozwiercić górne mocowania amorka bo inaczej laga nie przejdzie przez nie :)

: 2014-05-08, 22:15
autor: foo
BeNeK pisze:Spring HR -35mm a amory teoretycznie skrócone o 35mm
Dlaczego taki duet? -35 to nie sprężyna pod tak spreparowany amortyzator...