Strona 2 z 2

: 2014-05-08, 22:52
autor: BeNeK
foo, Czyli co ? Mówisz że będzie to źle działało ?

: 2014-05-09, 07:23
autor: SID
BeNeK, montuj ten zawias i wielce nie gdybaj zobaczysz jak sie ulozy

: 2014-05-09, 10:31
autor: foo
BeNeK pisze:Mówisz że będzie to źle działało ?
Jakoś będzie działało. Na dzień dobry masz ściśniętą progresję, to jak posadzisz na aucie, efekt będziesz miał taki, że 5cm tulei stalowej utworzonej z progresji i dwa zwoje realnej pracy. Sprężyna ustala wysokość samochodu, a nie amortyzator. Do -35 wystarczyło go tylko utwardzić. Chcesz skorzystać z prawdziwego dobrodziejstwa tego amora, szukaj całych liniowych sprężyn. Twój nowy amor to ideale rozwiązanie pod -60 w górę ;) w sensie w dół. Oczywiście zrobisz jak będziesz uważał.

: 2014-05-10, 19:52
autor: BeNeK
Na razie założę , a jeśli będzie to na prawdę źle działało to zostanie mi tylko przespawanie dolnych gniazd na sprężyny o te 35mm w dół , oczywiście przez ogarniętego spawacza , tego już sam się nie podejmę ...

[ Dodano: 2014-05-10, 20:51 ]
Dobra , wszystko zmontowane :) niestety dziś nie moglem się przejechać ponieważ przecieka tylny sztywny przewód hamulcowy i wolałem odpuścić aż do momentu wymiany tegoż przewodu .
Tak to mnie więcej wygląda ... Straszna koza :-x
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I za około godzinkę wkleję filmik na który trochę widać jak pracuje zawieszenie ;) przód twardo pod ciężarem ciała(mojego ~90kg) trochę się ugina , a tył ja się usiądzie lub naciśnie pracuje bardziej Ale po wciśnięciu bardzo powoli wychodzi do góry... Wszystko będzie widoczne na filmiku , czekam tylko aż się wgra na YT .

Sprężyny się jeszcze ułożą jak się pojeździ ? Bo jak nie to lipa , chciał bym żeby poszedł trochę na dół jeszcze ....
A to nasz patent na zakładanie sprężyn :mrgreen:
w sumie lepiej was straszyć nie będę :hah:

: 2014-05-19, 12:35
autor: Ordi
Witam wszystkich. To mój pierwszy post więc jak coś to sorry za jakieś błędy/zamieszanie.

Jeśli ktoś chce tanim kosztem obniżyć dobrze zawieszenie to polecam na tył sprężyny z BMW E36 (3D) a na przód sprężyny yyy chyba z mitsubishi (potwierdzę na dniach).
Auto siada równo przód/tył o jakieś 5cm ale za to jest beton. Sprężyny pasują idealnie.
Ja taki zestaw założyłem do swojego wyprutego Sunny N14 sedan i startuje nim w Cross Car Race i auto jedzie jak przyklejone ;-)
Na dniach podam z czego dokładnie są sprężyny z przodu (muszę zapytać kolesia co handluje używanymi częściami - wziąłem je od niego).

: 2014-05-19, 13:14
autor: BeNeK
To są spręzyny seryjne czy też sportowe odpowiedniki ? . I tak patrzę na te springi z e36 i ich górne zwoje schodzą sie do środka przez co zmniejsza się średnica zwoju górnego , a mocowania nissana przystosowane są do sprężyn które mają taką samą średnicę na dole jak i u góry .
Jak byś miał jeszczę fotkę jak to wszystko siedzi to było by fajnie ;-)

: 2014-05-20, 22:33
autor: lazik
e36 przednie sprezyny ma rowne tj nie zwezaja sie na koncach :) ale jak bedziesz cos wiedzial to daj znac co i jak ;)

: 2014-05-23, 18:16
autor: Ordi
Sorry, że nic nie odpisywałem ale mam multum pracy więc nie bardzo mam czas odpisywać.
Sprężyny dobierali mi u znajomego co handluje używanymi częściami - koleś co mi to dobierał jest na urlopie do końca maja więc jak wróci to się dokładnie dowiem co i jak i napisze.
Moje auto siedzi tak:

http://zapodaj.net/5d7c512debea5.jpg.html

http://zapodaj.net/a19d207921aa7.jpg.html

Byłem na geometrii i z przodu i tyłu zrobiły się negatywy po 1,2'. Auto ładnie siadło, jest beton i prowadzi się po torze jak karting. Także jest git i naprawdę po kosztach ;-)
Dam dokładnie znać na początku czerwca co i jak

: 2014-06-17, 12:48
autor: BeNeK
Jeśli mam skrócony skok amortyzatora o 35mm a niestety spręzyny też mam obniżające o 35mm więc to wszystko teraz jest za krótki i springi za bardzo ściśnięte . Jeśli oddam je do profi zakładu który przebudowywał mi zawieszenie i obniżą dolny kielich mocujący sprężynę o tą wartość 35mm w dół to wiadomo sprężyna bezie wtedy normalnie już pracować , ale czy samochód się obniży ? No i wiadomo Jeśli springi są bardzo ściśnięte to są twarde i jeśli wrócę w sumie do serii czyli spring już będzie pracował w cały zakresie to samochód stanie się miększy ?

: 2014-06-17, 13:09
autor: DubSon
BeNeK, moim zdaniem na oba pytania odpowiedź brzmi: tak :))

: 2014-06-17, 14:01
autor: BeNeK
Wydaję mi się że najlepiej będzie obniżyć gniazdo o 30mm a nie 35mm zawsze to będzie 5mm napięcia wstępnego . teraz jest wysoko i twardo , ale nie chce aby spring gdzieś podczas upalania mi pękł , bo wiadomo jak to może sie skończyć .
Dobrze myślę ? :->

: 2014-06-19, 11:01
autor: PrzeeMOC
Mam jeszcze pytanie takie. Czy sprężyny tył w N14 5d są takie same jak w sedanie czy 3d?

I jeszcze mam prośbę. Może mi ktoś zmierzyć średnicę sprężyn tylnych?
Leży u mnie tego trochę od Skody, Fordów i BMW e30, więc może coś sobie podpasuję i podetnę ;) Potrzebuję niżej i twardziej :)

: 2014-06-19, 19:05
autor: Oskr5
Sprężyny są takie same-tylko combi ma inną zawiechę.

Zawieszenie sunny n14 gti

: 2017-04-07, 22:38
autor: m13_94
Orientuje się ktoś gdzie można kupić amortyzatory przystosowane do obniżających sprężyn. Nie chce mocno obniżać auta bo mam 17" zależy mi głównie na usztywnieniu auta.

: 2017-04-08, 06:30
autor: rz
U mnie tył KYB Ultra SR. Uzywki w stanie bdb. Jakby co to PW.