Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Wymiana kolektora ssącego na 73C

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-03-14, 14:31

Kejk pisze:Może rzeczywiście jedź na tamtą wcześniejszą hamownię?
Nie byłoby z tym najmniejszego problemu, bo ta hamownia będzie na Zlocie ale w tym roku na Zlot się nie wybieram :/

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-03-14, 14:36

hmmm dziwne, az taka duza rozbierznosc bylaby pomiedzy tymi hamowniami. poza tym mimier zalozyl niezdlawiony kolektor wiec poprawa powinna byc a tu widze jedynie wygladzony moment (duzy plus) i lekko KM w gore. nie doszukiwal bym sie problemow w hamowni... powalcz moze z dolotem. a tak w ogóle to jak odczucia z jazdy? co mowi zadek? lepiej ciagnie niz przed modem? mierzyles sprint do 100 przed modem i po?

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-03-14, 15:12

rz pisze:poza tym mimier zalozyl niezdlawiony kolektor wiec poprawa powinna byc a tu widze jedynie wygladzony moment (duzy plus) i lekko KM w gore.
no właśnie wszystkim ten kolektor dodaje więcej mocy a w tym przypadku tylko prawie 4KM z kolektorem, blosem i stożkiem.
rz pisze:nie doszukiwal bym sie problemow w hamowni...

no właśnie po Zlocie toczyła się dyskusja o wiarygodności hamowni ale okazało się, że jest wiarygodna a co do mahy to nie ma co się wypowiadać.
rz pisze:... powalcz moze z dolotem
jak hamowałem na agma miałem standardowy filtr powietrza i to jeszcze ze zdjętą rurą doprowadzającą powietrze do filtra bo auto gasło po wrzucaniu na luz do tego tam był upał i nie było nadmuchu a teraz jest stożek, było pierońsko zimno i był nadmuch powietrza.
Tak jak pisałem na gg może skończy się tylko na doprowadzeniu powietrza do filtra bo CAI to nie dla mnie :)
rz pisze:a tak w ogóle to jak odczucia z jazdy? co mowi zadek? lepiej ciagnie niz przed modem? mierzyles sprint do 100 przed modem i po?

sprintu nie mierzyłem bo nawet nie było na to czasu, bo przez dwa tygodnie auto nastukało jakieś 2700km jeśli chodzi o odczucia z jazdy to wydaje mi się, że auto ciągnie lepiej nawet już od 2500 obr/min zwłaszcza zauważyłem to jak wyprzedzałem na autostradzie tak od +/- 80km/h to wcześniej kończyło się to redukcją z 5 na 4 a teraz auto załadowane, że tył leżał na ziemi a wyprzedzałem auta w miarę bez problemu (oczywiście na prostej nawierzchni).

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-17, 22:21

Wym. ktoś oringi na listwie wtryskowej? jeśli takie tam są? Bo uszczelki już mam na ssący, wydechowy i pod przepsutnicę.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-03-18, 01:01

NadiR pisze:Wym. ktoś oringi na listwie wtryskowej? jeśli takie tam są? Bo uszczelki już mam na ssący, wydechowy i pod przepsutnicę.
Ja takiej czynności nie wykonywałem i uszczelki pod przepustnicę też nie wymieniałem...

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-18, 08:43

mimier pisze:
NadiR pisze:Wym. ktoś oringi na listwie wtryskowej? jeśli takie tam są? Bo uszczelki już mam na ssący, wydechowy i pod przepsutnicę.
Ja takiej czynności nie wykonywałem i uszczelki pod przepustnicę też nie wymieniałem...
Tylko pod sam ssący? A jak reszta wyglądała? I czy pod listwą są jakieś oringi itp?

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-03-19, 13:17

NadiR pisze:Tylko pod sam ssący? A jak reszta wyglądała?
Uszczelka pod przepustnicą odeszła od kolektora w stanie idealnym ;)
NadiR pisze:I czy pod listwą są jakieś oringi itp?
Są takie jak na zdjęciu...
Obrazek

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-19, 13:27

No spoko czyli jak będą to wezmę nowe + uszczelka na ssący.

A grzybka od EGR całkiem wywaliłeś?
Ja go na razie zaślepiłem za 10gr :D, ale on brzydki i go wywalę + te rurki i zaślepię tam też gdzie ten grzybek wychodzi od ssącego.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-03-19, 15:36

NadiR pisze:A grzybka od EGR całkiem wywaliłeś?
Ja go na razie zaślepiłem za 10gr :D , ale on brzydki i go wywalę + te rurki i zaślepię tam też gdzie ten grzybek wychodzi od ssącego.
egr zostawiłem tak jak był bo i tak z rok temu zaślepiłem go przy kolektorze wydechowym ;) no to powodzenia z wymianą i pamiętaj, że najwięcej zabawy jest z wężem idącym z kolektora do pompy wody ale jak z tym sobie poradzić napisałem wcześniej w tym temacie ;)

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2010-03-19, 16:04

NadiR pisze:Wym. ktoś oringi na listwie wtryskowej? jeśli takie tam są? Bo uszczelki już mam na ssący, wydechowy i pod przepsutnicę.
Koszt tych oringów to 19 zł za sztukę w ASO.
Ja chyba zaryzykuję i zostawię stare. Za to mam nową uszczelke pod przepustnice i egr, który to jest całkowicie wywalony i mam dotoczoną metalową zaślepkę :D

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-03-20, 02:38

roshi pisze:Koszt tych oringów to 19 zł za sztukę w ASO.
Ja chyba zaryzykuję i zostawię stare.
Ja zostawiłem stare i nie ma z nimi problemów ;)

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-20, 13:00

Pod ssący to zakladam new, a oringi na wtryski to się zobaczy w jakim stanie.
Ja mam dop. 165k km pewnego przebiegu, więc.. może będą gut.

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-03-20, 13:27

po 200 sa gut

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2010-04-05, 18:35

właśnie demontuje swój stary kolektor. i natrafiłem na problem - mianowicie te cztery imbusowe śruby, które trzymają przepustnicę ani drgną. próbowałem krótkimi imbusami, długimi, nawet młotek nie pomógł. co zrobić? jak Wy poradziliście sobie z tymi śrubami???

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-04-05, 18:53

roshi popsikaj WD-40 lub coca colą :) następnie nałóż jakąś rurkę na klucz imbusowy i nie ma przyslowiowego "bata na Mariolę", musi pójść ;)

ps. nie wiem czy to przez powiększone kanały w koletorze dolotowym ale teraz fajniej (tzn. głośniej) stożek zasysa powietrze od czasu kiedy zmieniłem to żelastwo ;)
Ostatnio zmieniony 2010-04-05, 19:04 przez mimier, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2010-04-05, 18:55

kurde, boje się, że ukręce śruby, albo połamie klucz. czy u Ciebie kolego mimier też tak ciężko szło???

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-04-05, 19:02

jedna śruba tak się zastała ale po użyciu rurki nałożonej na tą krótszą część imbusa...trachnęło i się poluzowała ;)

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2010-04-05, 19:06

ok, to dzięki za wskazówki, lecę do garażu się posiłować trochę ;P

pozdrawiam

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-04-05, 19:13

roshi pisze:ok, to dzięki za wskazówki, lecę do garażu się posiłować trochę ;P

pozdrawiam
powodzenia i pochwal się efektami pracy ;)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-04-05, 20:22

sa lepsze srodki niz wd-40 :) u siebie takie cos akurat mam w garazu :P ale uwazaj jak bedziesz krecil nic na sile ... bo inaczej pozniej wiercenie zostanie ...a tak w ogole to wazny komunikat ...mam kolektor 73 CH na pogonke :) moze ktos chce

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2010-04-06, 00:38

no poszła ta przepustnica z użyciem metrowej rury - dzięki mimier. ufff. sruby były tak zapieczone i zardzewiałe w środku, że aż się dziwię, że odeszło. i w takim przypadku niestety żadne wd-40 czy inne środki nic nie dają, bo nic nie dojdzie, aż tak głęboko w gwint.

po tym jak odkręciłem przepustnice, myślałem, że już pójdzie z górki. 3 śruby mocujące kolektor od spodu odeszły pięknie (jestem chudy to wcisnąłem się pod auto bez kanału :P). 9 śrub mocujących kolektor do bloku też odeszło nienajgorzej. wężyki i pierdółki pościągałem i już mam wyciągać kolektor, ale żeby nie było za łatwo to jedno wstrętne rursko pod kolektorem (zdaje się to od pompy wody) za cholere nie chciało zejść. dostęp tragiczny, opaski zaciskowe poodwracane do wewnątrz, że nijak ich podejść nie można, po prostu tragedia. no ale po godzinie walki z nią jakoś się udało. kolektor wyjęty, a jutro dalsza część pracy. już się boję jak to wszystko powkładam na miejsce (zwłaszcza te rursko które tak opornie się ściągało)

w każdym razie bądźmy dobrej myśli. jeszcze tylko jutro muszę nowy kolektor nawiercić pod gaz i można montować. chociaż mam trochę dylemat czy wkładać z powrotem lpg czy nie, bo boję się zepsuć efekt dodatkowych koników.... z drugiej strony jednak taniej się jeździ, a jeżdzę dużo. no nic jeszcze się prześpię z tym i jutro zadziałam. będę informował jak idzie.


pozdrawiam serdecznie i do juterka
roshi :papa:

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-04-06, 07:07

Roshi-może nie koniecznie wd-40 nie dojdzie do gwintu co WD jest syfem na maxa.To praktycznie olej jest a nie odrdzewiacz.Z chemii której używałem to mogę polecić firmę wurth -Rost off i rost off ice.Wiadomo ice lepszy ;).Widzę że w Koszalinie mieszkasz,tam za dużo zwykle się nie jeździ - o jakich przebiegach mówisz ;>

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-04-06, 07:40

Po zaślepieniu EGRa wsio było ok do czasu wym. 74c na 73c.
Gość, który w sumie niemalże w całości mi to zrobił, pow., że przepiął starą kostkę na nowy kolektor bo coś nie pasowała ta z 73c do podpięcia do auta. (kolektor jest w sumie z anglika) Na zdjęciu zaznaczyłem o jaką kostkę mi chodzi:

--przed chwilą na drodze auto jak by nie dostawało paliwa/ładowania, zapaliły się po kolei kontrolki i zgasło. Światła świeciły i po chwili znów odpalił. Dałem mu obrotów do 4k i bieda, od razu jak by ktoś wyłączył silnik. Obroty zaczęły samoczynnie spadać i motor się wyłączył.

Niedawno wym. regulator napięcia, bo miałem przebłyski na oświetleniu, ale nadal są.
Gość mi coś tłumaczy o jakimś czujniku anty zakłóceniowym, że go nie ma na altku??

Nie wiem czy to ta kostka na kolektorze, czy coś źle podpięte czy to altek by takie spustoszenie powodował? :-|

Ogólnie po samej wymianie kolektora jeździłem już ok. 3 tyg i nic się nie działo... może pompa paliwa? sam już nie wiem co działać

http://www.zapodajfote.pl/viewer.php?fi ... 7uopwp.jpg

[ Dodano: 2010-04-06, 10:20 ]
Czy te objawy mogły by być również od wadliwego filtra paliwa?
...mam kupiony już i tak leży w sumie...bo to JC niestety... i nie wiem czy go wym. czy lepiej w coś lepszego zainwestować, albo na razie to od biedy?

Bo jak mówię, na 73c już smigam z 3 tyg. i nic się nie działo, obroty delikatnie falują między 700-900, ale to raczej kwestia regulacji.

Teraz odpaliłem wóz, zagrzał się, trzymałem obroty na 4-5k i nic się nie dzieje, nie gaśnie itp.
Wczoraj przy tych obrotach niemalże od razu gasł.

Pompa podaje waszkę i się zastanawiam nad tym filtrem paliwa??

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-04-06, 10:33

roshi jak chcesz zaoszczędzić sobie problemów z tym wężem do pompy wody to przeczytaj jednego z moich pierwszych postów w tym temacie. Wyjaśniłem tam jak sobie z tym poradziłem ;) (ponieważ starego węża uciąłem)...zeszło mi chyba z 1,5 dnia z tym przewodem :)
Ps. i pamiętaj, żeby nie oberwać przewodu od czujnika, który możesz zobaczyć odkręcając mocowania od spodu...u mnie się oberwał przy wyjmowaniu kolektora :(

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2010-04-06, 21:23

mimier mi w sumie udało się ściągnąć tę rurę, więc nie musze wymieniać. chociaż też miałem ogromną chęć go przeciąć, ale jakoś dalo radę. teraz mam pytanko odnośnie opaski zaciskowej, bo przeczytałem, że u Ciebie ta rura ciekła. Oryginalnie sa tam takie opaski zaciskowe sprężynowe co sie ściąga szczypczami, ale teraz sobie tak myśle czy nie lepiej założyć normalne ślimakowe na śrubokręcik, skoro ma potem cieknąć???

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-04-06, 22:00

co za roznica jaka opaska ...ta sprezynowa moim zdaniem mozesz zaminiec na taka z gwintem i moim zdaniem lepiej bedzie trzymac :)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-04-07, 02:04

roshi pisze:mimier mi w sumie udało się ściągnąć tę rurę, więc nie musze wymieniać. chociaż też miałem ogromną chęć go przeciąć, ale jakoś dalo radę.
szczęściarz hehe...u mnie ten przewód tak się zapiekł na króćcu od strony kolektora, że musiałem go nożem rozcinać, żeby zszedł :)
roshi pisze:Oryginalnie sa tam takie opaski zaciskowe sprężynowe co sie ściąga szczypczami, ale teraz sobie tak myśle czy nie lepiej założyć normalne ślimakowe na śrubokręcik, skoro ma potem cieknąć???
Nawet się nie zastanawiaj tylko wymieniaj na te ślimakowe ;) Dlaczego?...obejmują one przewód całym swoim obwodem a taka opaska sprężynowa niekoniecznie.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-04-07, 14:40

mimier pisze:Nawet się nie zastanawiaj tylko wymieniaj na te ślimakowe ;) Dlaczego?...obejmują one przewód całym swoim obwodem a taka opaska sprężynowa niekoniecznie.
Popieram i łatwiejszy ew. demontaż ;).

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2010-04-16, 18:41

misja zakończona ;).

efekty są znaczne, szczególnie w płynności jazdy i płynności przyspieszenia. co do wzrostu mocy to nie mogę powiedzieć, że jakoś szczególnie widać róznicę, ale to może dlatego, że podczas, gdy samochód stał rozbabrany w garażu ja jeździłem n13 gti. po przesiadce z powrotem na 1,4 n14 moc i przyspieszenie wydaje się być wielką kupą, ale chyba jest troszke lepiej niż było. jestem naprawdę pod szczególnym wrażeniem jazdy na gazie. samochód z nowym kolektorem przestał szarpać, gasnąć i jest dużo bardziej elastyczny. na pewno było warto, chociaż roboty było sporo. teraz jeszcze muszę wywalić katy, przyspieszyć zapłon, zmajstrować jakieś CAI z dobrym stożkiem i wsadzić wałki z ds (już zamówione). mam nadzieję, że po wszystkich modach przekroczę granicę magicznych 100 koników ;)


pozdrawiam
roshi

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-04-17, 12:12

roshi to ile czasu Ci zajęła wymiana? Jak dla mnie najbardziej widać efekty pracy przy wyprzedzaniu i to w sumie jest dla mnie najważniejsze ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”