Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Problemy ze skrzynią biegów

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

[Sunny/100NX] Problemy ze skrzynią biegów

Post autor: mimier » 2009-12-12, 22:11

Wszystkie pytania i spostrzeżenia związane ze skrzynią biegow w Sunnych/100NX proszę umieszczać w tym temacie ;)
Ostatnio zmieniony 2010-01-18, 04:05 przez mimier, łącznie zmieniany 1 raz.

Zaag
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2009-12-21, 18:12
Lokalizacja: wwa

Post autor: Zaag » 2010-01-14, 18:05

czasem, zwlaszcza na zimnym lub bezposrednio po ponownym rozruchu wsteczny bieg nie chce wskoczyc. gdy sie popusci sprzeglo do polowy(ze juz zaczyna brac) lub po puszczeniu sprzegla i ponownym wysprzegleniu wchodzi bez problemu. Gdzie moze byc problem? Skrzynia czy sprzegło? Mozna z tyj jezdzic bezproblemu czy grozi to dalszymi wiekszymi problemami?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
BoluŚ
wiem o czym pisze
Posty: 42
Rejestracja: 2009-12-13, 16:57
Lokalizacja: Reading/Ozorków

Post autor: BoluŚ » 2010-01-14, 21:50

U mnie jest tak samo , wydaje mi się, że w japończykach to normna :)
Był:
Nissan Sunny
100nx
Citroen Xsara
Honda Prelude
Będzie:
Nissan Almera ?? ;)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-14, 22:29

Zaag pisze:czasem, zwlaszcza na zimnym lub bezposrednio po ponownym rozruchu wsteczny bieg nie chce wskoczyc. gdy sie popusci sprzeglo do polowy(ze juz zaczyna brac) lub po puszczeniu sprzegla i ponownym wysprzegleniu wchodzi bez problemu. Gdzie moze byc problem? Skrzynia czy sprzegło? Mozna z tyj jezdzic bezproblemu czy grozi to dalszymi wiekszymi problemami?

pozdrawiam
Wsteczny tak samo jak 1-ka nie jest synchronizowany i po prostu tryby muszą trafić w siebie.Przy zastosowaniu wysokiej klasy oleju przekładniowego nie jest to aż tak odczuwalne przy obniżonych temperaturach (dobry syntetyk) nie reaguje w takim stopniu na różnice temperatur i biegi ,zwłaszcza te nie synchronizowane wchodzą lżej,oczywiście pozostałe też :mrgreen: .
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
ms90
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-10, 23:28
Lokalizacja: Św-ce
Kontakt:

Post autor: ms90 » 2010-01-14, 23:46

BoluŚ pisze:U mnie jest tak samo , wydaje mi się, że w japończykach to normna :)
U mnie też to samo :) R i 1 tak ma... :) ale trzeba puścić i jeszcze raz sprzęgło i jest ok.
"Każda decyzja, sekunda, zdarzenie, decyduje o tym co będzie dalej..."

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-01-15, 00:04

ms90 pisze:
BoluŚ pisze:U mnie jest tak samo , wydaje mi się, że w japończykach to normna :)
U mnie też to samo :) R i 1 tak ma... :) ale trzeba puścić i jeszcze raz sprzęgło i jest ok.
Albo przebić na synchronizowany bieg np. 2 i znowu wbić np. 1.Tak sobie ludzie w maluszku radzili z brakiem synchronizacji 1-szego biegu.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-15, 02:48

aBa pisze:Albo przebić na synchronizowany bieg np. 2 i znowu wbić np. 1.Tak sobie ludzie w maluszku radzili z brakiem synchronizacji 1-szego biegu.
...i to jest chyba najlepsze wyjście :)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-15, 08:36

ja mam takie przyzwyczajenie z innego auta w ktorym R mialem przed 1 ...i zeby przez przypadek R nie wbic 1 bieg zawsze z 2 wbijalem :) ...ale fakt to co aflabox napisal ...dobry olej i biegi wchodza jak malina ...valvoline 75w80 polecam :) mimo duzego przebiegu auta skrzynia pieknie pracuje ...

Zaag
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2009-12-21, 18:12
Lokalizacja: wwa

Post autor: Zaag » 2010-01-15, 09:46

Dziekuje wam bardzo za informacje, czyli pozostaje sie tylko przyzwyczaić.

Co do tego oleju to pewnie nigdy nie był wymieniany wiec co polecacie do CD20? Tez myslalem o Valvoline ale pelen syntetyk czy polsyntetyk? 75w80? Jedno co slyszalem to musi byc GL-4, i bedzie go ok 3 litrow, mam racje?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-15, 13:25

Zaag pisze:Co do tego oleju to pewnie nigdy nie był wymieniany wiec co polecacie do CD20? Tez myslalem o Valvoline ale pelen syntetyk czy polsyntetyk? 75w80? Jedno co slyszalem to musi byc GL-4, i bedzie go ok 3 litrow, mam racje?
w tej sprawie polecam rozkręcić ten temat ;-) :
:arrow: viewtopic.php?t=562

Awatar użytkownika
wilku900
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-14, 13:11
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: wilku900 » 2010-01-15, 16:51

U mnie jest to samo,wciskam jeszcze raz sprzeglo i jest ok. ;)

Rudy89
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2009-12-15, 22:47
Lokalizacja: Szczecinek/ Warszawa

Post autor: Rudy89 » 2010-01-15, 17:31

Zaag pisze:czasem, zwlaszcza na zimnym lub bezposrednio po ponownym rozruchu wsteczny bieg nie chce wskoczyc. gdy sie popusci sprzeglo do polowy(ze juz zaczyna brac) lub po puszczeniu sprzegla i ponownym wysprzegleniu wchodzi bez problemu. Gdzie moze byc problem? Skrzynia czy sprzegło? Mozna z tyj jezdzic bezproblemu czy grozi to dalszymi wiekszymi problemami?

pozdrawiam
U mnie też często nie chce wchodzić po całkowitym zatrzymaniu wału sprzęgłowego (jak mam przedtem wrzucony inny bieg na postoju i potem bezpośrednio bez sprzęglania na luzie wrzucam wsteczny albo jak wczesniej na kilka sekund wcisnę sprzęgło i trzymam). Generalnie w wielu autach jest tak i do tego jak wrzuci się wsteczny bardzo szybko wsteczny z luzu (wciskamy sprzęgło i moment załączamy Rkę) to jest zgrzyt(wał sprzęgłowy nie zdążył odpowiednio zwolnić). Moim rozwiązaniem jest wrzucanie wstecznego na prawie wyhamowanym wale sprzęgłowym- czyli wrzucamy na luz (puszczone sprzęgło), wciskamy sprzęgło, czekamy ponad sekundę i wsteczny. Dzięki temu zawsze wchodzi i to bez zgrzytu.

Co do 1-dynki - jesteście pewni, że nie jest zsynchronizowana? Wiem, że w kiedyś w autach tak było, ale przecież jak się przytrzyma dłużej wajchę to się zsynchronizuje i wejdzie ta jedynka i to bez zgrzytu. W maluchu tak nie jest i jak się na luzie da gazu na postoju i wrzuci jedynkę to jest straszny zgrzyt.

Awatar użytkownika
wilku900
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-14, 13:11
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: wilku900 » 2010-01-19, 23:18

no ja z jedynka nie mam u siebie zadnych problemow...moim zdaniem synchronizacja jest,porownujac do malucha bo tez sie nim troche najezdzilem :p u mnie jedynka chyba nigdy nie miala zadnych zgrzytow ani nic podobnego...
Do Sprzedania:

Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-01-21, 13:14

U mnie z 1 i R podobnie, ale bardziej martwi mnie dwójka, którą podczas jazdy często trudniej się wbija (2 na 3 razy). Jakby lekki opór. 3-4-5 chodzą miodnie.
Ponieważ na postoju dwójeczka wchodzi jak masło, jako winowajcę podejrzewam tylną poduchę, którą mam do wymiany.
--
K.

sageroS
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2009-12-28, 19:11
Lokalizacja: Poręba_Stalowa

Post autor: sageroS » 2010-01-21, 20:44

Witam, mam bardzo podobny problem z biegien nr 2, ale zauważyłem ze przy niskich obrotach wchodzi nawet dobrze ale z oporem, natomist przy wyższych obrotach ( przy użyciu siły ) wydobyw sie nieprzyjemny dźwięk "dentysta", myślicie ze to wina tylniej poduchy?

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-22, 20:31

sageroS, na moje to wina walniętych synchronizatorów.

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-02-05, 00:04

Dzisiaj specjalnie bawiłem się tym drugim biegiem. Jak jadę i wciskam sprzęgło porządnie do podłogi - dwójka zawsze wchodzi gładko. Jak nie docisnę na maksa - lekki opór lub zgrzyt (choć nie zawsze). Synchronizator?
--
K.

sageroS
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2009-12-28, 19:11
Lokalizacja: Poręba_Stalowa

Post autor: sageroS » 2010-02-05, 10:50

spróbuje dzis twojego patentu i zobacze jakie beda efekty

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2010-02-08, 00:36

Wczoraj miałęm awarie :( Szarpie mi samochodem od dłuzeszego czasu wiec na śnieżku mu po dałem w graz 1...2...i 3.... i mocno w hamluce :| co się okazało ?? ze zaden bieg na wcisnietym sprzęgle nie chce wejść:| sprzęgło wymieniałem w pazdzierniku albo we wrzesniu na nowe NIPPATRSa... :( Tarcza padła? łozysko czy docisk? nie wysprzęgla dobrze na zgaszonym silniku bieg wrzucam odpalam samochód i normalnie puszczam powoli sprzegło jade ale jak znów wcisne sprzęgło to nie zmienie biegu tylko na siłe ale szkoda skrzyni bo zawsze wszystkie biegi dobrze wchodził :( pomocy !!! co to dokładnie??!! :( z chęcią sprzedam ten samochód ...
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-02-08, 08:14

ja mialem podobne objawy ...tylko ze pedal sie twardy momentami robil i po jakims czasie bylo slychac metaliczny dzwiek ...sprezynki w tarczy sie posypaly dodam tylko ze bylo to 2 tygodnie po wyjeciu skrzyni ...czasami nowe sprzeglo potrafi nawalic ...

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2010-02-08, 11:51

U mnie z 1 i R podobnie, ale bardziej martwi mnie dwójka, którą podczas jazdy często trudniej się wbija (2 na 3 razy). Jakby lekki opór. 3-4-5 chodzą miodnie.

u mnie to samo. co sugerujecie?

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-02-08, 12:02

U mnie kolejne obserwacje: jak porządnie rozgrzany samochód, praktycznie ta nieszczęsna dwójka wchodzi jak trzeba. Wkrótce wymienię olej na właściwy. Mam wrażenie, że poprzedni właściciel zalał jakimś shitem. Przy -15 drążek chodzi jak w smole. Poza tym nie wiem kiedy był ten olej zmieniany. Zmienię na porządny olej GL-4 i jak tu radzą na 75W90 i zobaczę. I poduchę, bo tu mam podejrzenia, że skrzynia trochę przez nią siadła i dodatkowo nią telepie. To na pewno też może mieć wpływ.

pzdr
--
K.

Awatar użytkownika
roshi
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2010-02-07, 20:35
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: roshi » 2010-02-08, 12:07

to czekamy na efekty. u mnie tez przy niskich tempetarurach 'drazek chodzi jak w smole' :)
ja i tak sprzeglo bede niedlugo zmienial bo juz cos mi tam docisk chrobocze to wtedy tak czy owak musze zalac nowy olej. miejmy nadzieje ze pomoze

Awatar użytkownika
Świrek
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2010-02-27, 14:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Świrek » 2010-04-12, 09:51

Czy ktoś wie czy w sunny gti jest taki sam drazek zmiany biegów jak w tych słabszych 1.4?

Awatar użytkownika
Draganta
wiem o czym pisze
Posty: 87
Rejestracja: 2010-04-05, 17:38
Lokalizacja: Szczecin/Mierzyn

Post autor: Draganta » 2010-04-12, 20:01

A ma ktos jakis pomysl na moja awaryjk....mianowicie czasem jest tak ze jak jade sobie na 5-ce to pozniej blokuje mi sie ze nie moge jej wybic na "luz" :/ czasem po pare razy musze sie silowac zeby wyskoczyla :/ z wstecznym tez tak czasem jest....czyzby sprzeglo bylo zle wyregolowane ?? bo wymienione mam caly zestaw sprzegla na funkiel nowke...moze zle napieli cos i nie do konca rozprzegla...jakies sugestie ??
Choc za kolkiem Audi to dusza i sercem i tak przy NISSANIE

Awatar użytkownika
boncki
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2010-02-21, 17:28
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: boncki » 2010-04-12, 20:31

ja miałem też ten problem (metaliczny dzwięk) a się okazało że łożysko na wałku pośrednim, jeździłem i jeździłem aż był taki dzwięk ze nie dało rady jeździć... kupiłem całą skrzynie biegów od almery z 98 roku i jest idealnie, a to tego kupiłem nowe sprzęgło LUK do nowej skrzyni. Chodzi ładnie ale nie polecam sprzęgła LUKa bo jest beznadziejne jak dla mnie, ponieważ gdy chcem szybko rudzyć to się ślizga...
I jak wam się podoba mój Sunny? ^,^

Awatar użytkownika
dyzio-zdw
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-03-30, 11:17
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: dyzio-zdw » 2010-04-17, 13:48

Witam,

Jestem nowy na forum, ale już trochę przeżyłem ze swoim Sunny.
W lutym wymieniałem skrzynię biegów, bo z poprzednią oprócz wyskakującej piątki zaczęło sypać się już wszystko, był duży problem przy wrzucaniu 2-ki i 4-ki...
Postawiłem na wymianę. Co też nie było proste, bo kupiłem używaną skrzynię, Pan na szrocie zapewniał, że to taka sama jak w moim. Po zdjęciu skrzyni okazało się coś innego, ale na szczęście zwrócił pieniądze. Poszukiwałem skrzyni kilka dni i nigdzie nie było odpowiedniej. Aż wreszcie dowiedziałem się o fachowcu z używanymi częściami do Japończyków. Czym prędzej udałem się do niego, wiedział o co chodzi i znalazł jedną skrzynie (a miał ich sporo), która powinna pasować (co prawda 2 razy droższą, ale czego się nie robi dla Sunny). Okazało się, że też jeszcze nie pasują łożyska na półosie, ale po przełożeniu tych elementów była OK.

No i tak zaraz po złożeniu do całości mojego Sunny pojechałem w trasę do Ustki, na kurs (Odległość ok. 470 km). W drodze raz po wjechaniu w większą dziurę wyskoczyła znów piątka, ale tylko ten raz. Natomiast w drodze powrotnej coraz częściej występowało to zjawisko. No i tak teraz już cały czas się dzieje.

Wrzucam piątkę, nie ma żadnego zgrzytu ani nic w tym rodzaju, wchodzi ładnie. Puszczam sprzęgło, dodaje gazu i tylko warkot rosnących obrotów.
Z racji tego, że została mi tamta stara skrzynia spróbowałem ją rozebrać i się przeraziłem :-o .
Zęby na jednej z zębatek są poważnie uszkodzone, a do tego wyrwane części zębatki uszkodziły łożysko. Dodaje zdjęcie (jakość kiepska, bo z telefonu).

Teraz poważnie boje się o obecną skrzynię skoro z tamtą stała się taka katastrofa. Czy ktoś wie dlaczego w tych naszych Sunny tak psuje się ten element? Co jest tego przyczyną? :?:

Pozdrawiam!

mandi
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-05-20, 19:26
Lokalizacja: Nowy sącz

[100NX] skrzynia biegów

Post autor: mandi » 2010-05-20, 19:34

hej mam taki problem musze wymienic skrzynie biegow ( słychac szumy, po za tym chodzi dobrze plynnie nie wyskakuja biegi . mechanicy stwierdzili w kilku warsztatach wina wału po wcisnieciu sprzegla szumy zanikaja)
i moje pytanie
posiadam nx 100 1.6 1995 r czy skrzynia bedzie pasowac od kazdego rodzaju nx-a czy roznia sie np rocznikowo i musze zawezic krąg poszukiwan do danego rocznika modelu?
z gory dziekuje za pomoc

TAGUJ TEMATY!!!
Ostatnio zmieniony 2010-05-21, 05:35 przez mandi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-05-20, 21:25

Od 100NX i Sunnego będą pasować(1.6),tylko nie wiem jak z napędem licznika,bo w poliftowych jest już elektrycznie mierzona,jak możesz to strzel zdjęcie napędu ,to porównam ze swoim(chyba że ktos wie).

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-05-20, 22:38

Wydaje mi się, że skrzynia jest taka sama tylko napęd do licznika jest inny.
W gaźniku przed liftem jest na linkę o taki (to przykręcone nad wybierakiem)
Obrazek
Natomiast na wtrysku czyli po lifcie elektryczny z kostką o taki
Obrazek
PS. zdjęcia Allegro.pl mam wolnoleżący to cyknę fotkę dla porównania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”