[N14] Zegary
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] Zegary
Witam. Mam problem z moimi zegarami. A mianowicie podczas jazdy obrotomierz spada jak by był silnik zgaszony, po zalaniu paliwa z rezerwy za 30 zl a wskazówka się nie kiedy nie podnosi ani na milimetr, na nawigacji pokazuje ze jade 90 a na liczniku 110... co może być z tymi zegarami? Wiem że nie były one nigdy rozkręcane bo ten samochod mam od wojka z niemiec... Opłaca się naprawiać te zegary i od jakiego innego bedą pasować?
Ostatnio zmieniony 2010-09-01, 02:42 przez boncki, łącznie zmieniany 1 raz.
I jak wam się podoba mój Sunny? ^,^
-
- nowy na forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 2010-01-04, 09:46
- Lokalizacja: Stary Sącz
Nie wiem czy się to da naprawić,ale poszukaj na alledrogo może znajdziesz w dobrej cenie.
Kiedyś sam miałem problem z licznikiem,myślałem ze coś sie da zmajstrować ale jak dla mnie to bardzo delikatna materia kupa scalaków i innego ustrojstwa.Upewnij sie najpierw czy masz zegary na linke czy elektroniczne.Przed allegro sprawdz na forum czy ktos nie ma na zbyciu- zawcze to z pewniejszych rąk.
Kiedyś sam miałem problem z licznikiem,myślałem ze coś sie da zmajstrować ale jak dla mnie to bardzo delikatna materia kupa scalaków i innego ustrojstwa.Upewnij sie najpierw czy masz zegary na linke czy elektroniczne.Przed allegro sprawdz na forum czy ktos nie ma na zbyciu- zawcze to z pewniejszych rąk.
Trzeba sprawdzić jakie opony w serii ma Sunny i jakie masz założone teraz wrzucić to w Kalkulator np. taki i zobaczysz różnicę jaka wyjdzie + bądź też -
[Y10] wariujący obrotomierz
Witam wszystkich forumowiczów,
Mam mały problem ze słonkiem, nie znalazłem podobnego postu więc założyłem nowy..
Jak w temacie, czyli podczas jazdy jest wszystko normalnie cacy... ale czasami (ostatnio coraz częściej) wariuje mi obrotomierz. Wydaje mi się że nie jest to uzależnione od czegokolwiek ponieważ dzieje się to jak jadę ze stałą prędkością, czasem przy zmianie biegu, a i czasem nawet na światłach, nie zależnie czy pada deszcz czy sucho, czy rozgrzany czy zimny.. bez przyczyny wskazówka obrotka wyskakuje na czerwone pole, albo spada do zera i chwile pokazuje zero.. lub odwrotnie, albo skacze zero-max-zero-max... nie ma reguły
Normalnie nie przejmował bym się tym ale wskazówka robi to na tyle energicznie że wali ostro w odbojniki, tak jakby powstawały jakieś przepięcia... silniczek to GA16DS 92 rok.
Czy miał ktoś taki przypadek i może mnie nakierować w którym miejscu zagrzebać? lub czy ktoś mi powie z kąt pobierany jest sygnał do obrotka?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
TAGUJ TEMATY!!
Mam mały problem ze słonkiem, nie znalazłem podobnego postu więc założyłem nowy..
Jak w temacie, czyli podczas jazdy jest wszystko normalnie cacy... ale czasami (ostatnio coraz częściej) wariuje mi obrotomierz. Wydaje mi się że nie jest to uzależnione od czegokolwiek ponieważ dzieje się to jak jadę ze stałą prędkością, czasem przy zmianie biegu, a i czasem nawet na światłach, nie zależnie czy pada deszcz czy sucho, czy rozgrzany czy zimny.. bez przyczyny wskazówka obrotka wyskakuje na czerwone pole, albo spada do zera i chwile pokazuje zero.. lub odwrotnie, albo skacze zero-max-zero-max... nie ma reguły
Normalnie nie przejmował bym się tym ale wskazówka robi to na tyle energicznie że wali ostro w odbojniki, tak jakby powstawały jakieś przepięcia... silniczek to GA16DS 92 rok.
Czy miał ktoś taki przypadek i może mnie nakierować w którym miejscu zagrzebać? lub czy ktoś mi powie z kąt pobierany jest sygnał do obrotka?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
TAGUJ TEMATY!!
Ostatnio zmieniony 2010-05-21, 05:22 przez Bober, łącznie zmieniany 1 raz.
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Bober, Jeśli masz możliwość to podmień moduł zapłonu na inny,często tak bywa jak zaczyna padać moduł zapłonowy,zaczyna podawać dziwne sygnały,nieraz niewyczuwalne bo następują one w momencie kiedy palec rozdzielacza jest akurat między pinami kopułki a cewka podaje zdublowane impulsy coś ala i----i----iii--i----iii-- z czego tylko pierwsze z (i) zapala mieszankę,a pozostałe z sekwencji impulsów robią zamęt w obrotomierzu,ponieważ ten odczytuje każdy impuls i dzieli przez tą ilość jednostkę czasu,więc zamiast 5-ciu impulsów z tego przykładowego opisu odczytuje 9 w tej samej jednostce czasu.
kiedyś czytałem że obrotomierz ma w środku element sterujący oparty na jakimś elektrolicie który wysycha i się zaczyna dziać właśnie tak jak mówisz. Jednym pomagała wymiana tej część (jakieś parę zł w elektronicznym) a pozostałym nie- kupowali używane liczniki całe.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Witam,
dzięki za porady, ale na razie problem ustał.... zobaczymy co będzie dalej..
Muszę zdjąć pasek z altka i sprawdzić czy obotek ruszy czy nie, bo też już nie mam pewności czy sygnał jest z aparatu czy z altka
heh w sumie nie pomyślałem o tym.. pokuszę się o wymianę kopułki, palca i świec bo jeszcze nigdy tego nie robiłem a przejechane prawie 350tyś
(no kiedyś próbowałem wymienić świece na boscha, jak odpaliłem po wymianie to miałem straszny szum w radiu i w ogóle gasną jak się rozgrzał i coraz ciężej zapalał, stwierdziłem że są do d... i wkręciłem z powrotem stare prawdopodobnie oryginalne i chodzą do dziś bez zarzutu)
jak się ma japońca to się zapomina o takich rzeczach.....
miałem wiele samochodów, tą nyse mam 12lat ale wciąż mnie zadziwia...
Pozdrawiam.
dzięki za porady, ale na razie problem ustał.... zobaczymy co będzie dalej..
Muszę zdjąć pasek z altka i sprawdzić czy obotek ruszy czy nie, bo też już nie mam pewności czy sygnał jest z aparatu czy z altka
heh w sumie nie pomyślałem o tym.. pokuszę się o wymianę kopułki, palca i świec bo jeszcze nigdy tego nie robiłem a przejechane prawie 350tyś
(no kiedyś próbowałem wymienić świece na boscha, jak odpaliłem po wymianie to miałem straszny szum w radiu i w ogóle gasną jak się rozgrzał i coraz ciężej zapalał, stwierdziłem że są do d... i wkręciłem z powrotem stare prawdopodobnie oryginalne i chodzą do dziś bez zarzutu)
jak się ma japońca to się zapomina o takich rzeczach.....
miałem wiele samochodów, tą nyse mam 12lat ale wciąż mnie zadziwia...
Pozdrawiam.
Witam dopinam się do tego postu gdyż mam podobny problem posiadam N15 1.4 SLX 16v rocznik 96, objawy są podobne silnik pracuje normalnie a wskazówka obrotomierza skacze we wszystkie strony, zaczyna się to dziać nawet po przekręceniu kluczyka w stacyjce, jedyne co zauważyłem po jakimś czasie jazdy wskazówka wskazuje już dobre obroty ale nadal lekko drży, czy przyczyna może być podobna jak u kolegi ?
[N14] Prędkościomierz nie działa !!!!
Witajcie !
Ostatnio miałem akcje ... zadymiło się z prędkościomierza (w okolicach przebiegu
całkowitego) i przestał działać prędkościomierz.
Co lepsza ... pod fejsem również nie pokazuje prędkości .... pytanie czy wysiadł
komputer czy czujnik co obstawiacie ewentualnie jak to sprawdzić ?
TAGUJ TEMATY!!!
[ Dodano: 2010-06-29, 20:04 ]
Ok więc mając troche czasu zabrałem się za obadanie tematu
Tak więc panowie i panie sygnał leci od czujnika ze skrzyni do prędkościomierza
(kabelki zielony i czerowny) przy prawidłowym działającym czujniku po wpięciu
miernika w owe kabelki powinno przy jeździe być max 500mV
Prędkościomierz jest dość skomplikowany ...
Jest to układ napędów silniczków krokowych - liczniki dzienne i całkowite
oraz jednego ze sprzęgłem czyli prędkościomierza którym steruje jakiś
mikrokontroler (nie znalazłem danych na jego temat)
Do prędkościomierza ida 4 sygnały
- zasilanie
- masa
- sygnał z czujnika
- wyjście do komputera
Masa czujnika jest wspólna z masą samochodu.
Po oględzinach mojego prędkościomierza stwierdziłem że upalił sie rezystor
Po wyoglądaniu go pod lupą doszedłem jaka to wartość i wymieniłem.
Prędkościomierz hula jak tralala
Dla potomnych wrzuce poźniej instrukcje demontarzu deski jak i również
jak dobrać sie do zegarów np zdjęcie tarcz i wskazówek
Ostatnio miałem akcje ... zadymiło się z prędkościomierza (w okolicach przebiegu
całkowitego) i przestał działać prędkościomierz.
Co lepsza ... pod fejsem również nie pokazuje prędkości .... pytanie czy wysiadł
komputer czy czujnik co obstawiacie ewentualnie jak to sprawdzić ?
TAGUJ TEMATY!!!
[ Dodano: 2010-06-29, 20:04 ]
Ok więc mając troche czasu zabrałem się za obadanie tematu
Tak więc panowie i panie sygnał leci od czujnika ze skrzyni do prędkościomierza
(kabelki zielony i czerowny) przy prawidłowym działającym czujniku po wpięciu
miernika w owe kabelki powinno przy jeździe być max 500mV
Prędkościomierz jest dość skomplikowany ...
Jest to układ napędów silniczków krokowych - liczniki dzienne i całkowite
oraz jednego ze sprzęgłem czyli prędkościomierza którym steruje jakiś
mikrokontroler (nie znalazłem danych na jego temat)
Do prędkościomierza ida 4 sygnały
- zasilanie
- masa
- sygnał z czujnika
- wyjście do komputera
Masa czujnika jest wspólna z masą samochodu.
Po oględzinach mojego prędkościomierza stwierdziłem że upalił sie rezystor
Po wyoglądaniu go pod lupą doszedłem jaka to wartość i wymieniłem.
Prędkościomierz hula jak tralala
Dla potomnych wrzuce poźniej instrukcje demontarzu deski jak i również
jak dobrać sie do zegarów np zdjęcie tarcz i wskazówek
Ostatnio zmieniony 2010-06-26, 22:23 przez komprez, łącznie zmieniany 1 raz.
Problem z zegarami N14 GTi
Witam
Mam problem z zegarami w moim nissanie sunny gti n14. A polega on na tym, że podczas dodawania gazu wariuje wskaźnik temperatury, jak samochód stoi pokazuje ok ale jak dodam gazu to spada do zera. Również jak jadę powoli to lata wskazówka prędkościomierza, przy prędkości 60 km/h już jest ok. Do tego przy wkręcaniu się obrotów między 3-4 tys. dziwnie przeskakuje. Wskaźnik paliwa nie opada nawet przy wyłączonym silniku. Zwracam się o pomoc do osób bardziej doświadczonych czyli was . W czym może być problem? Znajomy mechanik mówił mi, że to prawdopodobnie brak masy ale podczas szukania nie dopatrzyłem się niczego podejrzanego, a chciałbym sam sobie z tym poradzić.
Pozdrawiam
Mam problem z zegarami w moim nissanie sunny gti n14. A polega on na tym, że podczas dodawania gazu wariuje wskaźnik temperatury, jak samochód stoi pokazuje ok ale jak dodam gazu to spada do zera. Również jak jadę powoli to lata wskazówka prędkościomierza, przy prędkości 60 km/h już jest ok. Do tego przy wkręcaniu się obrotów między 3-4 tys. dziwnie przeskakuje. Wskaźnik paliwa nie opada nawet przy wyłączonym silniku. Zwracam się o pomoc do osób bardziej doświadczonych czyli was . W czym może być problem? Znajomy mechanik mówił mi, że to prawdopodobnie brak masy ale podczas szukania nie dopatrzyłem się niczego podejrzanego, a chciałbym sam sobie z tym poradzić.
Pozdrawiam
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Obrotomierz pewnie jest elektroniczny więc pewnie trzeba poprawić luty a prędkościomierz luzy na ślimaku.
Powyżej masz kilka podpowiedzi przeczytaj.
Powyżej masz kilka podpowiedzi przeczytaj.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester