[N14] Amortyzatory przód z n13 do n14?
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] Amortyzatory przód z n13 do n14?
Witam forumowiczów pytanie moje tyczy pasowości amortyzatorów z sunnego n13 /b12 do n14 chodzi o przód wszelkie sugestie doświadczenia porady mile widziane .
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wg moich informacji pasują p&p, sam będę montować do setki, jedyna rzecz to brak mocowania przewodu ABS na amorkach z n13. To samo tyczy się amorkow tylnych.
A i jeszcze jedna rzecz - na amorkach przednich z n13 przy dolnym mocowaniu, na górnej śrubie jest regulacja pochylenia. Czyli metalowa jakby ramka dospawana do ucha, i w to wchodzi śruba z mimosrodem, w n14 czy 100nx tego nie ma. Przynajmniej u mnie
A i jeszcze jedna rzecz - na amorkach przednich z n13 przy dolnym mocowaniu, na górnej śrubie jest regulacja pochylenia. Czyli metalowa jakby ramka dospawana do ucha, i w to wchodzi śruba z mimosrodem, w n14 czy 100nx tego nie ma. Przynajmniej u mnie
Ja tyle razy to rozkręcałem i składałem na oko tak jak było i jest dobrze. No na zbieżności ustawią jak powinno być, ale nawet jak sam trochę źle złożysz to nie będzie ci drzeć gum, bo przednie koło będzie dalej w tylne trafiało. Prędzej problem będzie z trzymaniem się auta w zakręcie. Może jeszcze coś, o czym nie wiem?danlei pisze:Heh to super by było ,bo przebita cenowa jest spora z n14-13 .Z abs nie ma problemu bo nie mam martwi mnie tylko ta regulacja kontu bo jak źle sie ustawi będzie drzeć gumy
niekoniecznie masz racjebeton88, ponieważ punkt podparcia ( o ile regulacja jest na górnej śrubie zwrotnicy) masz w 2 punktach stałych.
Pierwszy- dolna śruba zwrotnicy,
Drugi- końcówka drążka kierowniczego.
tak więc zmieniając pochylenie zwrotnicy, przez to że jest zamocowany "na stałe" w 2 punktach, będzie zmieniał się nie tylko kąt pochylenia koła, a również zmanie ulegnie zbieżność kół przednich względem tylnich. sprawdzane na własnej skórze w micrusie
Pierwszy- dolna śruba zwrotnicy,
Drugi- końcówka drążka kierowniczego.
tak więc zmieniając pochylenie zwrotnicy, przez to że jest zamocowany "na stałe" w 2 punktach, będzie zmieniał się nie tylko kąt pochylenia koła, a również zmanie ulegnie zbieżność kół przednich względem tylnich. sprawdzane na własnej skórze w micrusie
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, ale z drugiej im większe pochylenie tym auto będzie bardziej zbieżne.
Bo mamy 3 punkty mocowania. Drążek, amor - zwrotnica i sworzeń.
Jeżeli pochylić kolo (góra do środka) to drążek będzie wypychal kolo od strony kabiny.
Tak wiec, tak czy inaczej trzeba to ustawić. Albo pełna geometria, przód + zbieżność. Albo na sznurek.
Aaa i jeszcze jedno. Śruby w n13 (górne) mają mimosrod, w n14 nie, a przynajmniej w moim nxie nie ma. Wiec kupując amory od n13 trzeba też kupić śruby, a z dostępnością i ceną śrub do regulacji zbieżności do n13 , co pewnie beton potwierdzi jest lipa. Wiec jak doliczyć z 50zł za śrubę to wyjdzie taniej kupić amory dedykowane do n14.
Bo mamy 3 punkty mocowania. Drążek, amor - zwrotnica i sworzeń.
Jeżeli pochylić kolo (góra do środka) to drążek będzie wypychal kolo od strony kabiny.
Tak wiec, tak czy inaczej trzeba to ustawić. Albo pełna geometria, przód + zbieżność. Albo na sznurek.
Aaa i jeszcze jedno. Śruby w n13 (górne) mają mimosrod, w n14 nie, a przynajmniej w moim nxie nie ma. Wiec kupując amory od n13 trzeba też kupić śruby, a z dostępnością i ceną śrub do regulacji zbieżności do n13 , co pewnie beton potwierdzi jest lipa. Wiec jak doliczyć z 50zł za śrubę to wyjdzie taniej kupić amory dedykowane do n14.
Tak Garygary śruby to tylko aso, a żeby było ciekawiej to podkładka i nakretka jest osobno, to nie zestaw. No wpływ te kąty na pewno mają, po coś ktoś je tam wymyślił. Ja nie mam jeszcze nowego kompletu opon więc jakoś mi tam nie zależy zawsze przed rozkręceniem oznaczałem jak to powinno być ustawione i mniej więcej było ok, samochodu nigdy nie ciągnęło w żadną stronę po złożeniu.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102