Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Wymiana oleju od wspomagania kierownicy

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

_Pablo_
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-01-30, 15:43
Lokalizacja: To pytanie

[N14] Wymiana oleju od wspomagania kierownicy

Post autor: _Pablo_ » 2010-02-20, 13:13

Jak w temacie. Jaka jest recepta samodzielnej wymiany tegoż oleju?

Rudy89
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2009-12-15, 22:47
Lokalizacja: Szczecinek/ Warszawa

Post autor: Rudy89 » 2010-02-21, 21:21

Tego oleju się nie wymienia o ile wiem, bo się nie brudzi ani raczej nie traci swoich właściwości. Podobnie nie wymienia się oleju w skrzyniach niemców i te skrzynie lepiej trzymają się od japońskich. Nawet chyba nie ma inego sposobu na wymianę jak rozmontowanie układu, ale może można go spuścić odkręcając jakiś wężyk...

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-02-21, 22:20

Rudy89 pisze:Podobnie nie wymienia się oleju w skrzyniach niemców i te skrzynie lepiej trzymają się od japońskich.
Z tego powodu,że mają mniejsze pasowania.Przejedź się jakimś golfem,a sunnym i gdzie precyzyjniej wchodzą biegi.W japońcu.
@Topic
Z tego co wiem to tego oleju się nie wymienia.

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-02-21, 22:34

Ja ściągnąłem ze zbiorniczka i dolałem nowego i tak kilka razy aż zużyłem 1l płynu i wspomaganie chodzi mi teraz o wiele lepiej. Każdy materiał ulega starzeniu i nie wierzę w takie zapewnienia że olej jest dożywotnio. A choćby woda? W końcu płyn się nagrzewa w zimę mamy różnicę temperatur i przez kilka lat coś tej wody się domiesza do płynu. Choć skoro współczesne auta liczy się na 6-7 lat bez awaryjnej eksploatacji to pewnie liczą, że olej tyle samo wytrzyma, a co potem to problem właściciela.
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-02-22, 01:33

A więc proszę o konkretną odpowiedź...wymienia się ten olej czy nie? :-P

Awatar użytkownika
polo1976
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2009-12-09, 12:12
Lokalizacja: Września

Post autor: polo1976 » 2010-02-22, 09:32

Z tego co wiem producent nie przewiduje okresowej wymiany płynu do wspomagania. Ale od każdej reguły są wyjątki. Jeżeli w płynie znajdują się jakieś papruchy lub inne stałe zanieczyszczenia płyn do wymiany. To samo jeśli płyn jest już bardzo gęsty(Z biegiem czasu w płynie mogą się pojawić różnego rodzaju osady, niewidoczne gołym okiem, ale powodujące zgęstnienie płynu). Gęsty płyn może spowodować szybsze zużycie pompy i zaworków zwrotnych w maglownicy. Odpal samochód pokręć trochę kierownicą po czym nabierz trochę płynu strzykawką ze zbiorniczka i oceń jak ten płyn wygląda. Jeżeli jest w miarę czysty i nie ma w nim widocznych osadów nie wymieniaj.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-02-22, 12:16

No właśnie zbiornik płynu lubi sobie skorodować i może jakieś jego drobne skorodowane kawałki będą pływać w środku, więc muszę sprawdzić tak jak mówisz polo1976...strzykawa w dłoń ;)

Rudy89
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2009-12-15, 22:47
Lokalizacja: Szczecinek/ Warszawa

Post autor: Rudy89 » 2010-02-22, 12:52

Mój ojciec(lekarz) wyciąga nadmiary płynów aparatem do przetaczania krwi za parę złotych z apteki. Najlepiej wyciągać po dłuższej jeździe. Wtedy olej jest ciepły i rzadszy. Nawet na bagneciku jest podzialka hot i cold.

Tak poza tematem to powoli przymierzam się do malowania tego rdzewiejącego kolanka od zbiorniczka. Robił to kto kiedyś.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-02-27, 12:17

Olej do wspomagania to normalny olej mineralny, starzeje się szybciej niż pólsyntetyczny...
W automatycznych skrzyniach biegów jest taki sam tzn. Dextron 2 i wymienia się go z reguły co ok 60 tyś km.

Olej w wspomaganiu sugerował bym zmieniać co ok 100 tyś. km zresztą po paru latach zaczyna on śmierdzieć więc łatwo go zdiagnozować :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

_Pablo_
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-01-30, 15:43
Lokalizacja: To pytanie

Post autor: _Pablo_ » 2010-03-01, 10:32

Coobcio pisze:Olej do wspomagania to normalny olej mineralny, starzeje się szybciej niż pólsyntetyczny...
W automatycznych skrzyniach biegów jest taki sam tzn. Dextron 2 i wymienia się go z reguły co ok 60 tyś km.

Olej w wspomaganiu sugerował bym zmieniać co ok 100 tyś. km zresztą po paru latach zaczyna on śmierdzieć więc łatwo go zdiagnozować :D
Pierwszą oznaką do wymiany tego oleju było to, że nie było go w zbiorniczku. Poza tym autem już przejechałem 80 tyś. km i nie wymieniałem tego oleju. Ocena organoleptyczne po wymianie oleju też już wskazywała na wymianę. Olej się zrobił lekko mętny, zmienił kolor na ciemniejszy i zapach wskazywał na przepalenie go. Także temat można zamknąć. Problem rozwiązany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”