Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] [GTi] Podciśnienia przy przepustnicy

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

[Sunny/100NX] [GTi] Podciśnienia przy przepustnicy

Post autor: lazik » 2013-03-06, 19:24

witam. Nigdzie nie mogę znaleźć schematów podciśnien w n14 GTi a dokładniej chodzi mi o to gdzie idą dwa wężyki wychodzące od dołu przepustnicy? jeden bodajrze idzie do takiej czarnej puszki podpisanej (hose conector - co to jest?) a drugi gdzie bo nie mam już pojęcia :/

przy okazji sie zapytam, podłączając to auto pod kompa przez consulta to jakie parametry mogę podejrzeć?
Ostatnio zmieniony 2013-03-07, 13:16 przez lazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-06, 19:31

http://www.stac-consulting.com/serrano. ... onitor.jpg
takie parametry masz +kilka dodatkowych.
Jeden przewód idzie do filtra węglowego.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-03-06, 20:01

filtr weglowy to ta puszka pod pompa hamulcowa? a drugi gdzie idzie bo wychodzi kawalek rurki i jest zaslepiona a zastanawia mnie gdzie powinno isc.
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2013-03-06, 21:02

Dwa wężyki od dołu przepustnicy to jest podgrzewanie przepustnicy, jest w nich ciecz z układu chłodzenia ;)
Idą jeden bodajże do głównej magistrali (tej metalowej rury z tyłu bloku) a drugi gdzieś w okolice albo termostatu, albo w okolice pompy wody, nie pamiętam już ;)

EDIT:
Przypomniałem sobie, że jedna część wchodzi do IACV, czyli zaworu do biegu jałowego, który jest pod kolektorem dolotowym gdzieś.
Możesz to wywalić, ale musisz tam wstawić rurkę (zamiast przepustnicy), żeby był przepływ cieczy do tego zaworu, w tym zaworku jest bimetal, który się nagrzewa od cieczy chłodzącej i na tej podstawie reguluje powietrze dostarczane do silnika na biegu jałowym na zimnym silniku (ssanie).

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-03-07, 05:51

jarzyn mi chodzi o podcisnienia a nie podgrzewanie :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-07, 07:56

Obrazek :)

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-03-07, 15:24

to widzialem ale ja nie mam egru :) a tam jest chyba troszke inaczej :D

Jarzyn -> orientujesz sie moze czy przez ten zawor IACV moga byc problemy z praca silnika na wolnych obrotach? tj nie trzyma niskich obrotow i gasnie na rozgrzanym silniku?
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-07, 16:04

lazik Odkręć śrubę regulacji wolnych obrotów o jeden obrót i zobacz czy coś pomogło.
http://nissan4u.com/parts/100nx/el_b13/ ... um_piping/
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-03-07, 17:40

hmm u mnie do niej idzie przewód z pompy paliwa i wchodzi do tego krućca który na tym schemacie nie jest opisany, do tego górnego idzie jeden z przepustnicy a ten z dołu zaraz za przepustnicą wchodzi w kolektor i dalej nie wiem co idzie do drugiego krućca z przepustnicy :(

krokowa próbowałem podkręcać i przez chwile było w miarę dobrze, obroty ok 1000 rpm ale skakały tyle że jak przełączałem na lpg to było w granicach 1500-1600 rpm :/
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”