Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Gaźnik w GA14DS, GA16DS

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
bogib184
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2012-02-19, 08:31
Lokalizacja: Mazowsze :)

Post autor: bogib184 » 2012-03-03, 15:53

To znaczy, że ten ustrój z przepustnicą pod obudową filtra powietrza to nie gaźnik, tylko sama przepustnica ? Zamontowane tam jest krokowy, ustrój ssania, jakiś elektrozawór. Wtrysk jest na 100%, bo przy każdym garnku jest wtrysk z taką wsuwką. Z tym wtryskiem i gaźnikiem wprowadził mnie w błąd pewien człowiek i głupotę palnąłem - sorry nieświadomie :) Dzisiaj przepatrzyłem wszystkie podciśnienia, wsuwki, czy gdzieś nie zacieka woda i nic z tych rzeczy- ład i porządek. Zastanawiają mnie jeszcze te pompki podciśnień, czy z nimi wszystko gra, filtr paliwa jest jeden, czy więcej. Widziałem przy baku taki mały, pod maską widziałem taki przy kielichu i jeden jakiś duży pod tą puszką przy filtrze powietrza (czy to jakiś węglowy jest ? ), które się powinno wymienić ? Do wymiany pójdą świece profilaktycznie. Dzisiaj palił jak marzenie, tylko do tej pory 2 takie wnerwiające przypadki :/
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

nisson
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2012-01-02, 18:24
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: nisson » 2012-03-03, 19:01

Wyjełem gażnik w celu wymiany uszczelek. Po wyjęciu na spodzie gażnika nie było uszczelki, czy powinna tam być? Ile ogólnie jest uszczelek w tym gażniku ( Nikki)?

[ Dodano: 2012-03-06, 20:59 ]
panowie wymienilem uszczelki pod gaznikiem ( dwie) , wszystko zalozylem z powrotem. Odpalam na benzynie i ....obroty sa strasznie wysokie prawie pelen gaz, a na gazie nie chce odpalic...Jakies porady, wskazówki?

Awatar użytkownika
bogib184
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2012-02-19, 08:31
Lokalizacja: Mazowsze :)

Post autor: bogib184 » 2012-03-08, 12:24

Mam po odpaleniu niskie obroty, nie gaśnie ale trzęsie trochę budą, jak się rozgrzeje jest ok. Ma to coś wspólnego z modułem ssania ? Bo tak mi się zdaje (chyba, że sonda pierdzieli), jeśli tak, to jak się to naprawia ? Chyba że wymienia od razu :)
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-03-08, 18:48

nisson, widać był ustawiony jak był w momencie gdy zasysał sporo lewego powietrza, teraz jak założyłeś uszczelki i go nie dostaje to obroty poszły w górę. gaźnik do ustawienia, a gaz go widocznie zalewa.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-04-03, 10:02

no i od nowa Polska Ludowa :)
silnik w trakcie docierania , ale falują "jałowe" .. gaźnik poskładany z trzech :) ale od 1,4 . Muszę jechać i podpytać speca od gaźników .. Wywalone z gaźnika jest wsio co niepotrzebne .. cały układ EGR .. i te podciśnienia , które były przy oryginalnej obudowie filtra. . hmm .. co się może dziać ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-04-03, 21:27

w promieniu 120km ode mnie gaznikowcy rozkladaja rece co do mojego gaznika. to co moge ci doradzic to sprawdz luz oski glownej przepustnicy, bo to w kazdych gaznikach czy najprostszych czy skomplikowanych czy na jednopunkcie powoduje wlasnie taki efekt.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-04-03, 21:33

Jadę może w czwartek do speca , który nie przeraził się przez telefon tym gaźnikiem ..
Ciekawostka : jak powiedziałem mu , że docelowo chcę inny gaźnik np. dwugardzielowego Webera , to stwierdził , że to dobry wybór i że poleca mi weberka od forda fiesty tudzież escorta 1,3 - podobno bardzo fajny i prosty gaźnik ... zobaczymy :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-04-05, 20:11

Kurde ja już nie wiem ... Sonda wymieniona na NTK NGK, spalania jeszcze nie sprawdzałem ale nismo po odpaleniu zaczyna dymić i walić wodą z wydechu , sądząc po zapachu nie jest to olej jak i nie jest to siwy dym jak przy spalaniu oleju . Pod korkiem wlewu oleju nie robi się mleko ani nie ma oleju w płynie chłodzącym .... Ponad to jak wciskamy hamulec to zaczyna przygasać , na wolnych obrotach faluje , i zauważyłem ze są również skoki napięcia , świtała i liczniki na dosłownie minimalny moment przygasają. Jeśli chodzi o sprawę z hamulcem to podejrzewam podciśnienia bo hamulec chyba ogólnie chodzi na podciśnieniu ? Czy ta woda wydobywając się z wydechu nie jest to efekt złego spalania ? dodam że świeczki mam nowe denso , a poprzednie po wykręceniu były czarne co chyba świadczy o złym spalaniu ?
http://www.youtube.com/watch?v=zpJsMJx2 ... e=youtu.be

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-04-06, 13:50

BeNeK pisze:Kurde ja już nie wiem ... Sonda wymieniona na NTK NGK, spalania jeszcze nie sprawdzałem
Przewody, kopułka i palec rozdzielacza oraz pompka podciśnieniowa przy aparacie zapłonowym (jeśli jest) w jakim stanie?
BeNeK pisze: ale nismo po odpaleniu zaczyna dymić i walić wodą z wydechu , sądząc po zapachu nie jest to olej jak i nie jest to siwy dym jak przy spalaniu oleju . Pod korkiem wlewu oleju nie robi się mleko ani nie ma oleju w płynie chłodzącym ....
A sprawdzałeś czy Ci płynu z układu nie ubywa? Trochę km trza by zrobić żeby ocenić. Jeśli padła uszczelka pod głowicą między cylindrem a płaszczem wodnym to możesz mieć takie jaja ale nie zauważyłem z kolei żeby przy dodawaniu gazu się krztusił. Ponadto masz gaz czy nie? Bo nie zauważyłem. Jeśli masz to się przyzwyczaj, jeśli nie pozostaje jeszcze kwestia pogody, wilgotności powietrza etc oraz ile jeździsz bo możesz codziennie po kilka do kilkunastu km i będzie woda w tłumiku i para będzie tak szła, ja robię dziennie ponad 40-50km i w takim okresie pogód sprawa z wodą w tłumiku jest identyczna. (no chyba że go dobrze przegonie.... ]:-> )
BeNeK pisze:Ponad to jak wciskamy hamulec to zaczyna przygasać , na wolnych obrotach faluje
Sprawdź kabel powietrza idący od kolektora ssącego do serwa czy nie ma pęknięć (najlepiej na włączonym silniku bo wtedy zasysa pęknięcie do środka), jak siedzi przy kolektorze i w serwie, a dla pewności wszystkie połączenia powietrzne do głowicy, kolektora, filtra, gaźnika, podciśnienia etc. bo też braniem lewego powietrza mi trochę zalatuje.
BeNeK pisze: i zauważyłem ze są również skoki napięcia , świtała i liczniki na dosłownie minimalny moment przygasają.
Jak prawie silnik gaśnie to się nie czepiaj :mrgreen: a jeśli na normalnych obrotach (powiedzmy) około 850-950 (tylko stałych) też przygasają to do sprawdzenia lub wymiany regulator napięcia alternatora.
BeNeK pisze: Jeśli chodzi o sprawę z hamulcem to podejrzewam podciśnienia bo hamulec chyba ogólnie chodzi na podciśnieniu ?
J/W
BeNeK pisze: Czy ta woda wydobywając się z wydechu nie jest to efekt złego spalania ? dodam że świeczki mam nowe denso , a poprzednie po wykręceniu były czarne co chyba świadczy o złym spalaniu ?

Kod: Zaznacz cały

http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece.html
- tu masz link na temat świec zapłonowych, bardzo prosto i czytelnie ze zdjęciami i będziesz mógł porównać oraz określić jakie są twoje i co jest nie tak.
+

Kod: Zaznacz cały

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic215252.html
Co do świec denso też mam takie u siebie i szczerze dla mnie bez różnicy. Jak wymieniłem to znaczna poprawa bo stare byłby baaaardzo stare i się napracowały. Nowe denso pokazały co znaczy nowa świeca ale po 30tys jest jak przed wymianą...

P.S. Co za tłumiczek masz bo ładnie mruczy? :)
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-04-06, 14:03

logan, Przyczyna chyba znaleziona:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Gaźnik na podstawie(połączenie kolektora z gaźnikiem) jest cały mokry jak i u góry gaźnika :P
NA początku z tatą zatkaliśmy rurę która zasysa powietrze ta obok akumulatora , nissan chodził jak gdyby nigdy nic na wolnych ja i wysokich obrotach , więc poszliśmy dalej tym tropem i zatkaliśmy już sam gaźnika i na wolnych też chodził , ale jak już dodałem gazu zgasł a resztę obrazują fotki :P Trzeba będzie kupić komplet uszczelek gaźnika :D
Też wpadliśmy na to co napisałeś ze sprawdzeniem tego serwa , jak odepnie się ten wężyk to odrazu obroty podskakują na wyższe a jak sie zatka to chodzi normalnie .

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-04-06, 15:43

w silniku 1.8 8v szmelwagena (teściów) przyczyną wyłączenia 4 cylindra, potem 3 padł był pęknięty ten właśnie wąż od kolektora ssącego do serwa. łapał lewe powietrze, jak na ssaniu (wzbogacona mieszanka) chodził dobrze tak jak ssanie odpuszczało było coraz gorzej. koszt naprawy 4 zł (dwie opaski, kawałek wężyka), czas 5 minut. najznakomitsi mechanicy w okolicy chcieli 1500zł bo trzeba głowicę ściągać, planować, uszczelkę zmienić, sprawdzić szklanki, zawory etc. Pewnie zrobiliby to samo co ja albo faktycznie rozebrali cały silnik 8/ a ponieważ sam takiego miałem i nie wiedziałem jeszcze wtedy co to jest klucz 13 :mrgreen: czy nawet płaski śrubokręt... dałem się na to naciągnąć i faktycznie tyle zapłaciłem i miałem zmienianą głowicę <boisie> wąż też był nowy ale pewnie podczas prac zauważyli że jest do wymiany (co nie znaczy że wpadli na pomysł iż to on jest przyczyną).

wracając do tematu skoro zatkaliście dopływ powietrza znakiem tego miał go za dużo (podejrzewam że nie było nic grzebane) więc łapał lewe. Uszczelki nowe załóż i powinno być dobrze, jeśli nadal będzie nie tak dalej szukaj gdzie jeszcze mogło się rozszczelnić. czyli dobrze podejrzewałem ;-)
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-04-06, 16:31

logan, Wielkie dzięki za pomoc !
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
bogib184
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2012-02-19, 08:31
Lokalizacja: Mazowsze :)

Post autor: bogib184 » 2012-04-20, 20:30

Mam dziwny problem - nissan 100nx z 1992 roku 1,6 Pb+LPG - nierówno pracuje na wolnych i na jednym paliwie i na lpg, najśmieszniejsze, że jak włączę światła, nawiew, bądź załączy się wentylator na chłodnicy, zaczyna pracować równo - obroty się podnoszą i stabilizują, wyłączę odbiornik prądu - obroty spadają, pracuje nierówno. Miał ktoś dokładnie taki przypadek, jaka była przyczyna takiego dziwnego zachowania ?
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-04-20, 20:57

bogib184, zależy do ilu Ci spadają .. może po prostu jałowe masz za "wolne" i dlatego skaczą .. W momencie włączenia odbiornika obroty się podnoszą i jest malina ..
Jak masz obrotek .. to zobacz jakie masz jałowe .. jak nie masz .. to spróbuj pokręcić śrubą od jałowych obrotów.. i kręć, aż silnik zacznie równo pracować ..
Jeśli jednak po regulacji jałowe będą zbyt wysokie (zdaje się powinny być coś między 800 a 900rpm) to trza szukać innej przyczyny..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
bogib184
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2012-02-19, 08:31
Lokalizacja: Mazowsze :)

Post autor: bogib184 » 2012-04-20, 21:16

Na wolnych od 500 do 800 skacze (na pb i lpg tak samo), jak włączę odbiornik prądu stabilizują się na poziomie 700 - 800. W sunnym jak włączyłem odbiorniki, spadały obroty, a ty na odwrót i szukam takiego przypadku :)
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)

Kenwood KDC-BT92SD >> Phase Linear .8 kW >>Rodek RC164RP >> Rainbow SAC20 >> Phase Linear .6 kW >> Infinity Kappa KCS-100ib

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-04-21, 14:31

Panowie czy zestaw naprawczy gaźnika do nissana sunny N14 silnik GA14DS będzie pasować do ga16ds ?

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2012-04-21, 14:41

Co masz na myśli pisząc zestaw naprawczy ??

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2012-04-21, 15:30

podj pisze:Co masz na myśli pisząc zestaw naprawczy ??
uszczelki i dysze ale pisze że to pasuje do sunny n14 1.4 ga16ds , ale znalzłem inny zestawik do ga16ds i chyba ten kupie . oryginalny w dobrej kasie . W tym zestawie do ga14ds są 2 uszczelki i dysze a w zestawie naprawczym do ga16ds jest z uszczelek ale nie ma dysz.
Edit. doczytałem do 16ds jest to zestaw uszczelek a nie zestaw naprawczy

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-04-25, 20:53

A u mnie podstawowy problem zniknął (mam nadzieję)... mianowicie nie ma objawów dławienia przy nagłym wciśnięciu gazu (w moim starym gaźniku była uszkodzona gumka przy pompce przyspieszacza ..i podejrzewam , że sama pompka była kulawa).. Wprawdzie mogę to sprawdzić bardzo delikatnie (dopiero przejechałem tysiączek od remontu i docieranie trwa nadal), ale wydaje mi się, że problemu w obecnym gaźniku nie ma (składany z trzech).. Jest za to inna ciekawa przypadłość .. Po wyłączeniu silnika ... jak odpalam na niewystudzonym silniku zakręca ładnie .. ale obroty momentalnie spadają i trzeba delikatnie przegazować 2 - 3 razy , aby silnik nie zgasł i powoli wszedł na obroty jałowe (ssanie)... potem jeszcze przez jakiś czas przy nieco szybszym dodaniu gazu nieco się dławi., ale wystarczy ujechać kawałek aby problem zanikł całkowicie ..
wydaje mi się, że jak gaszę na gorącym silniku to w gaźniku zostaje paliwo i nie zdąży się cofnąć a że pompka pompuje więcej (mam wałek od 1.6) to delikatnie zalewa gaźnik , stąd dławienie.. (przy odpalaniu).
Przy zimnym silniku (po nocy) nie ma tego problemu ... Pytanie tylko czy to dlatego , że nie zalewa silnika .. czy właśnie odwrotnie .. że na zimnym załącza się ssanie...
Na rozgrzanym silniku trzyma obroty równiuteńko (ciut za wysokie na jałowym. ale podreguluję) i żwawo reaguje na pedał gazu :)

[ Dodano: 2012-05-07, 10:06 ]
Dobra ..temat wyżej .. nie spędza mi już snu z powiek .. Gaźnikowiec rzekł , że tak ma być .. Po wymianie dysz na te z 1,6 i poprawce jednego "mankamentu" auto jeździ . . i mam wrażenie, że wałki dodały "Nm" z dołu :)

Pytanie .. czy ktoś z Was wie jak poradzić sobie z "zawieszającą" się drugą przepustnicą ? (tą sterowaną podciśnieniowo).. na 99% zawiesza się po "przypałowaniu" i jałowe obroty stają na ponad 2tys rpm .. i obroty falują .. Wczoraj miałem taki przypadek .. jakoś udało mi się powalczyć .. ale tak nie może być
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-05-08, 11:51

Pytanko

czy opłaca się kupić NOWY gaźnik za 350zł ? Mam namiar na taki
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-05-08, 15:24

scubzik, nowy kosztuje od 1,200 do 1,500 zł najtaniej co widziałem więc się opłaca a jak jest kilka sztuk to chyba też się skuszę bo nigdzie nie mogę znaleźć do swojego kompletu nowych dysz.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-05-08, 15:33

Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-05-10, 07:06

paczaj no ty są :-> widziałem je ale szukałem wszystkich na raz całego środka. tu też brakuje kilku dysz w tym zestawie ale zadzwonię dziś do gościa i się zorientuję

dzwoniłem w kilka miejsc i nikt nie ma zestawów naprawczych.

[ Dodano: 2012-05-10, 11:15 ]
Czy ktoś wie, co dokładnie byłoby potrzebne (jakie części) i ile by to mniej więcej kosztowało żeby przerobić GA14DS na GA14DE?? Nie wiem jak to jest w nissanach rozwiązane czy monowtrysk czy jednopunkt.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-05-10, 11:48

logan, najlepiej dawce patrz na tego zielonego co wkleiłem w tym temacie viewtopic.php?p=212631#212631 klima, sekwencja, elektryka ;-)

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-05-10, 12:23

ciapek, jakby były dzieńgi to łaj not? Aczkolwiek wtedy wolałbym dać te 2500 za czerwonego który też w tym temacie wklejony i założyć do niego gaz, poprawki porobić i jeździć. ale kasy brak więc dłubię auto etapami.

Wracając do tematu koszta przeróbki bez dojść i znajomości wysokie i nieopłacalne...
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-12, 15:37

logan pisze:Czy ktoś wie, co dokładnie byłoby potrzebne (jakie części) i ile by to mniej więcej kosztowało żeby przerobić GA14DS na GA14DE?? Nie wiem jak to jest w nissanach rozwiązane czy monowtrysk czy jednopunkt.
w tych silnikach był albo gaźnik albo pełen wtrysk..
Mono .. był w SR20Di .. jeśli dobrze pamiętam oznaczenie.
Kurczę .. że też nikt w Polandzie nie zrobił udanej i żyjącej konwersji na inny gaźnik - od innego auta ..
Aż mnie korci porzeźbić z gaźnikiem od Tavrii ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-06-12, 16:18

w primerach były inne gaźniki niż w NX'ach? na allegro znalazłem taki oto gaźnik i wyglada troche inaczej? :idea: :?:
http://allegro.pl/gaznik-nissan-primera ... 17358.html

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-12, 17:08

majchrzok, bo to jest goły gaźnik .. bez elektroniki .. i taki jest chyba lepszy .. chociać idąc za radą kolegi Chemika .. można podobno odpiąć gaźnik od "sieci" i zrobić z niego niemal "full manual carb" :) korci mnie żeby u siebie to przetestować ..
Może po prostu nie gaźnik a elektronika siada?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-06-12, 17:19

może być jak mówisz, że to elektronika ale z drugiej jednak strony jakość paliwa i zawarty w nich syf napewno też robi swoje po 20 latach esploatacji... na początek można odłączyć te dwie wtyki co są przy gaźniku i zobaczyć różnice czy w ogóle jakaś będzie...

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-12, 17:31

majchrzok pisze:można odłączyć te dwie wtyki co są przy gaźniku i zobaczyć różnice czy w ogóle jakaś będzie...
no tak .. W sumie u mnie gaźnik jest czyściutki i niby wyregulowany ... a jednak trochę przelewa .. ech .. nie zaszkodzi spróbować

[ Dodano: 2012-06-13, 11:29 ]
kurczę .. szukamy , szukamy .. a tu "wiki" podaje odpowiedź :)

The GA14DS is an 1.4 litre (1392 cc) 16V DOHC engine with carburetor.
It produces 75 hp (56 kW) @ 6000 rpm and 112 N&#183;m (83 lb&#183;ft) @4000 rpm. Redline is at 6500 rpm. Catalyst models come with electronically controlled carburetors. In this version the most common problem is the air/fuel ratio solenoid in the carburetor.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”