Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Uszkodzenie tłoczka w zacisku hamulcowym

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

[N14] Uszkodzenie tłoczka w zacisku hamulcowym

Post autor: Skazony » 2011-06-16, 20:54

Od ~2 dni jak troszkę pojeżdżę po mieście to zaczyna mi coś z przodu przeraźliwe piszczeć.
Dźwięk ten ustaje jak wcisnę hamulec.
I teraz zagadka co to może być ?
- klocki
- tarcza (?)
- łożyska
- tego nie wiedzą najstarsi górale :/

Z obserwacji moich jeszcze dodam że jak się zatrzymam to prawe przednie koło jest wyraźnie cieplejsze od pozostałych ( stwierdzone organoleptycznie ).

Jakieś pomysły ?
Ostatnio zmieniony 2011-06-18, 02:06 przez Skazony, łącznie zmieniany 2 razy.
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-06-16, 21:00

Skazony, może klocek Ci nie odskoczył i trze minimalnie tarczę... tak się dzieje jak się "zapiecze" tłoczek, albu jak coś "podejdzie" i nie chowa się cały ... Dociśnięcie hamulca powoduje ustanie pisku bo dociskasz całość do tarczy .
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-06-16, 21:04

w takim razie jutrzejsza wizyta u mechaniora ma sens
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-06-16, 21:07

Skazony pisze:jutrzejsza wizyta u mechaniora ma sens
zdecydowanie .. szkoda klocków , tarcz... no i uszu :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-06-16, 21:14

wyobraź sobie że ja się po prostu zaczynam obawiać jazdy jak to tak piszczy ...
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-06-17, 08:03

Skazony, no nie dziwię się ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-06-17, 17:14

Już wszystko jasne :/
skorodował tłoczek i jest do wymiany :-/
zastanawiam się czy istnieją zestawy naprawcze czy trzeba kupować cały zacisk

ma ktoś pojęcie ?
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

sorenso
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2010-01-07, 23:00
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: sorenso » 2011-06-17, 21:39

Prosta sprawa.Miałem to samo.Tłoczek nie wraca i delikatnie ociera o tarczę.Zwłaszcza przy niewielkich predkosciach tak mi to tarło i piszczało.Zacznij od tego aby oczyscić tłoczek.Wyjmij go z zacisku, odsłoń gume i przemyj płynem Dot 4. Potem wypoleruj ewentualnie delikatnym papierem ściernym. Załóż na miejsce i zobacz czy wraca na miejsce oczywiscie po odpowietrzeniu hamulców.Powinno zadziałać. A co do mechaników to ich zasada podstawowa- po co się pieprzyć z czasem i brudzeniem- najlepiej jest wymienić na nowy i po kłopocie- kto płaci - nie on -tylko klient. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2011-06-17, 22:53

Skazony, bać się jazdy z tym nie musisz, jedynie skracasz żywotność łożyska na kole z piszczącym klockiem z powodu przegrzewania się (wypala się smar)

sorenso, odnośnie mechaników zgadzam się, odnośnie regeneracji także pod warunkiem że tłoczek nie ma za dużych wżerów, czasem nie ma sensu tłoczka regenerować, za bardzo zmniejszysz średnicę i może ciec. nowe cholernie drogie, na dobór rozmiarem 3x tańsze, na szrocie w dobrym stanie ostatnio znalazłem, zero wżerów jedynie co to standard miejsce przy klocku za 10 zł więc... hulają jak trzeba 8-) wymiana 30 minut
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-06-19, 13:56

Byłem przy rozbieraniu tego ustrojstwa i miałem tłoczek w ręku ( wżerów sporo i głębokie :( )
Przy mnie tłoczek został oczyszczony (tokarka i "cienki" glanzpapier) następnie czyszczony był zacisk w środku (bez wyjmowania gumek i uszczelek) trzeba przyznać że zrobił to na prawdę dobrze.
Teraz czekam na zestaw i wymianę (koszty 100 pln)- tłoczek będzie dobierany zgodnie z wymiarami.
A co tego mechanika ?
do tego akurat mam zaufanie
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”