Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Rdza..Progi, podłoga i tylne nadkola

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-01-21, 00:34

Piszesz nadkola plastikowe-na tył?Gdzie dostałeś?

RareMan
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2011-01-20, 14:27
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: RareMan » 2011-01-21, 00:50

aBa pisze:Piszesz nadkola plastikowe-na tył?Gdzie dostałeś?
Ja chciałem zamawiać z allegro:

http://allegro.pl/nadkola-nadkole-nissa ... 67113.html

Ale zależało mi na czasie (przesyłka itd) i blacharz powiedział, że rozejrzy się po swoich znajomych hurtowniach... i znalazł.. :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-01-21, 10:33

ja zamawiałem na allegro to są nadkola od 5D do 3 D pasują ale trzeba je lekko przycinać w każdym bądź razie warto założyć bo blacha cieniutka a syfu tam pcha się pełno najgorzej w zimę jak sól zachodzi pod nadkola i potem tak wyglądają kielichy

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-01-21, 19:14

Wiem,bo moje już były naprawiane :/.Jakby nissan fabrycznie nie mógł tam wsadzić plastików.

Awatar użytkownika
polo1976
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2009-12-09, 12:12
Lokalizacja: Września

Post autor: polo1976 » 2011-01-21, 19:33

aBa pisze:Wiem,bo moje już były naprawiane :/.Jakby nissan fabrycznie nie mógł tam wsadzić plastików.
Niestety w tych rocznikach o tym nie myśleli jeszcze. Dla poprawy humoru dodam, że lepiej wymyśliła Honda w Civicu(bez obrazy dla posiadaczy bo sam posiadam civica 95r) tam na tylnym nadkolu jest taka gumowa nakładka na sam rant i tu się dopiero robi zgnilizna. Jak przed zimą to wywaliłem to się modlę żeby do wiosny chociaż ogólny zarys rantu mi został, żeby było z czego odtworzyć.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-01-22, 16:55

Ogólnie japońskie auta są robione z cieńkiej blachy,a i zabezpieczenie antykorozyjne nie jest najwyższych not,ale to co RareMan, pokazał to bije moje kielichy pod każdym względem ;o.

Awatar użytkownika
Artur_z1112
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2010-09-03, 22:34
Lokalizacja: Płock

Post autor: Artur_z1112 » 2011-01-22, 18:39

Wystarczy wcześniej o konserwacji pomyślec a potem się nie martwic i nie budzic się z ręką w nocniku... Ja tam zawsze przed zimą zabezpieczam profile fluolidem, kielichy od środka przepałem wymieszanym z tawotem a konserwacja podwozia dobrze przeprowadzona wytrzyma parę lat więc co roku z tym się nie bawię...
Almera 2.0D 1999 3D

Awatar użytkownika
Mały Głód
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-03-19, 00:35
Lokalizacja: Kielce okolice

Post autor: Mały Głód » 2011-03-19, 01:51

Ja się aż boje za to zabierać,ale na tym forum jest wszystko więc powinienem dać rade :-D

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-03-19, 10:02

Mały Głód, nie pękaj ., może jest u Ciebie dobrze .. u mnie też jest w miarę zacnie .. a auto ma już 20 lat :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Mały Głód
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-03-19, 00:35
Lokalizacja: Kielce okolice

Post autor: Mały Głód » 2011-03-19, 16:07

Walczę z korozją i wiecie co wygrywam jak na razie :-)

[ Dodano: 2011-03-19, 16:10 ]
scubzik dzięki za wiarę ale nie wiem czy we mnie czy w to autko :-D

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2011-03-19, 17:56

Ostatnio gadałem z dziadkiem co ma 20 letnie Daihatsu Applause w ładnym stanie i patrząc na Saniacza stwierdził:

Jak się rusza kupę - zaczyna śmierdzieć.

No comment
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
Mały Głód
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-03-19, 00:35
Lokalizacja: Kielce okolice

Post autor: Mały Głód » 2011-03-19, 20:04

Może i tak ale to autko mi się podoba zwłaszcza że znam je już od paru lat(było mojego znajomego) i wiem co trzeba w nim poukładać :-)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-03-19, 21:30

Mały Głód pisze:scubzik dzięki za wiarę ale nie wiem czy we mnie czy w to autko
w obu :)) będzie git. . :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Mały Głód
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-03-19, 00:35
Lokalizacja: Kielce okolice

Post autor: Mały Głód » 2011-03-20, 02:50

scubzik pisze:w obu :)) będzie git. . :)
Też powoli zaczynam tak myśleć :-D
Mam jaszcze pytanko wymieniał ktoś w hatchbacku kompletne tylne błotniki bo nie interesują mnie za bardzo reperaturki błotników. Jeśli tak to napiszcie jak najlepiej można sobie z tym samemu poradzić i czy roboty z tym dużo itp... Z góry dzięki :)

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-03-31, 21:11

Dziś oddałem autko aby sprawdzono mi hamulce tył i wymienili rurę wlewową paliwa.
Oczywiście wykorzystałem chwilę gdy nie było koła.
To co zobaczyłem po prostu mnie podłamało :(

Obrazek ObrazekObrazek
Ta rura co ją widac to jest od wlewu paliwa ( pozostałe 2 fotki to powiekszenie tych otworów rudej)
zastanawiam się jak tam dotrzeć i jak się tego pozbyć ( czy spawać blachę czy wyczyścić i żywicą połatać )
Co ciekawe z zewnątrz na dobrą sprawę nawet śladu nie ma i jak bym nie spojrzał i nie pomacał to bym se tak pomykał nieświadomy :[
Bo to że nadkola będę zakładał to już jest pewne
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-01, 06:49

Najlepiej rozebrać cały tył w środku i w tedy będziesz mógł ocenić jakie ruda zrobiła spustoszenia.
Łatanie tego żywicą to jest leczenie syfa pudrem :!:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-04-01, 11:39

miałem podobnie. Z zewnątrz trochę rudej, którą pudrowałem co kilka miesięcy. Jak pewnego dnia nacisnąłem nadkole, to mi ręka wpadła. Tydzień później wylądował na miesiąc do blacharza, który w trakcie pracy stwierdził, że gdyby wiedział co go czeka, nie podjąłby się tego. Przy okazji kazałem progi wymienić. Zrobił furze piękną dupę i skasował tyż pięknie. Wcisnęło mnie jak usłyszałem kwotę końcową, ale czego się nie robi dla Sunnego. ;) Gratis mi rozpórkę na tył pospawał i zamontował, hehe. No i fura jak nówka + pancerne kielichy.
--
K.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2011-04-01, 12:25

Kejk pisze:Tydzień później wylądował na miesiąc do blacharza, który w trakcie pracy stwierdził, że gdyby wiedział co go czeka, nie podjąłby się tego.
Hehe...te same słowa i ja usłyszałem :)

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-04-01, 12:32

SGB (standardowa gadka blacharza) ;)

Fakt, że doglądałem jego pracy i nie wierzyłem, że prawdą jest to, co widzę.
A jednak...
Chciałem wcześniej budżetowo - żywica itd. Ale podjąłem słuszną decyzję.
W przeciwnym wypadku, po zimie, buda wylądowałaby na poziomie zero. ;)
--
K.

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-04-01, 13:01

w takim razie na jakie koszty muszę się przygotować ?
- nie mam dostępu do kanału i spec narzędzi ( o pojęciu nie wspominając)
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-04-01, 14:00

u mnie zaczęło się od rozmów na 1.0 kPLN (wersja minimum), a skończyło na 2.2 (wszystko):
wymiana progów, błotników, odtworzenie nadkoli, kielichów + tył lakierem (metalic), progi baranem. Olałbym to, ale za dużo wcześniej kasy wpompowałem w mechanikę i elektronikę, żeby się poddać.
--
K.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-04-01, 14:16

Kejk pisze:skończyło na 2.2
no to trochę "kfass" .. kumpel malował swojego "gulfa" oprócz maski i dachu, ale za to wymienił oba boki, malował drzwi, wymieniał i malował (wraz z przeróbkami blacharskimi) klapę tylną wraz z montażem i lakierowaniem lotki i dał 1,5k.. także co blacharz to cena .. robota wyszła zupełnie nieźle ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-04-01, 14:20

ciekawe gdzieja znajde w takim razie blacharza który się za to weźmie.
Czas rozpocząć polowanie
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2011-04-05, 17:58

U mnie co prawda w N15, ale też rdza powoli zaczyna dawać się we znaki.
na razie zaczynają pojawiać się niewielkie pęcherze na progach i dolnych rantach drzwi. Także zaczyna powierzchownie już złazić.

Chciałbym to dobrze zrobić, może ktoś podać dokładny opis jak się do tego dobrze zabrać i opisem poszczególnych etapów. Byłbym zobowiązany :)

Tymu
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2009-12-29, 01:53
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Tymu » 2011-04-18, 16:24

Wszystko jest już opisane dokładnie. Od siebie dodam że jesli naprawdę chcesz tym autkiem jeszcze troszku pośmigać nie baw się w półśrodki. Tylko dokładne oczyszczenie do gołej blachy..jak bez dziur to podkładzik reaktywny--> podkład akrylowy--> baza itd.
Produktami jednokomponetowymi czyli tzw 1k W spreju itd nie zawracaj sobie głowy. Po paru miesiącach będzie to samo. Owszem taniej będzie zwykły podkład akrylowy...od biedy starczy. Kwestia jak bardzo pordzewiało. Rdzy nic nie zatrzyma..co najwyżej spowolni.

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-04-18, 20:12

Tymu pisze:Rdzy nic nie zatrzyma..co najwyżej spowolni.
i to mnie BARDZO martwi :(
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Sob
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-01-03, 11:38
Lokalizacja: www

Post autor: Sob » 2011-04-18, 20:25

Skazony pisze:
Tymu pisze:Rdzy nic nie zatrzyma..co najwyżej spowolni.
i to mnie BARDZO martwi :(
a mnie zalamuje. w progach juz mam schowki ;p

Zaag
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2009-12-21, 18:12
Lokalizacja: wwa

Post autor: Zaag » 2011-05-16, 12:28

Mam pytanie ponieważ też posiadam 4 piękne dziury w podwoziu i muszę je ogarnąć przed przeglądem. Czy dużo jest roboty z wyjęciem wykładziny w samochodzie. co trzeba rozkręcić by ją wyjąc?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-05-16, 12:46

Żeby wyjąć cała wykładzinę musisz wykręcić fotele, siedzisko tylnej kanapy, środkowy tunel i nakładki na progach
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Zaag
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2009-12-21, 18:12
Lokalizacja: wwa

Post autor: Zaag » 2011-05-16, 13:14

dzięki wielkie. a nakładki na progach na klipsy czy śruby? duży problem by je zdjąć i zamontować później?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”