Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Mechaniczna pompa paliwa: GA14DS, GA16DS

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

[N14] Mechaniczna pompa paliwa: GA14DS, GA16DS

Post autor: dualowiec1111 » 2010-10-03, 10:55

WItam
Macie jakieś sposoby by sprawdzić poprawność działania mechanicznej pompy paliwa ? . Paliwo coś nie ma siły by potrzeć do komory pływakowej . Przy próbie rozruchu widać że paliwo pulsacyjnie leci z pompy ale przy przyłożeniu palca do króćca wyjściowego z pompy czuć bardzo małe ciśnienie. Ogarniał ktoś z Was temat niesprawności pompy paliwa ?.

pzdr

TAGUJEMY TEMATY !! !!
Ostatnio zmieniony 2011-03-05, 11:35 przez dualowiec1111, łącznie zmieniany 4 razy.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-10-03, 17:44

Nie pamiętam,czy jest rozbieralna,jeśli jest to zobacz czy membrana jest cała,a najlepiej pobierz książkę serwisową.

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-10-03, 19:46

Jeżeli okaże się, że będziesz musiał wymienić, to tylko oryginał może być używka.

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2010-10-05, 21:28

Ok, pompa paliwa cała, gaźnik fiksuje. jak będę miał dostęp do kanału to gaźnik do ściągnięcia i na stół. :D mały serwis. Angielskie manuale już ściągnąłem.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-10-05, 21:36

dualowiec1111 pisze:Ok, pompa paliwa cała, gaźnik fiksuje. jak będę miał dostęp do kanału to gaźnik do ściągnięcia i na stół. :D mały serwis. Angielskie manuale już ściągnąłem.
@OT
A haynesa tam może masz?Jeśli tak to podrzuć link ;).

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2010-10-10, 15:26

z tej strony brałem 2 część. poszukaj po nazwie pierwszej częśći

http://www.megaupload.com/?d=QZHFB3CA

Gaźnik rozebrałem przeczyściłem cały, wszystkie kanały a i tak coś nie mogę palić na Pb i nie mam obrotów jałowych.W gaźniku jest szklane okienko i widzę że komora pływakowa jest zalana w 1/2 benzyną więc nie wiem gdzie szukać. Być może źle podłączyłem elektrozawory do gaźnika, z której strony powinien być elektrtozawór z jednym przewodem ? przy dźwigni gazu ?. Na LPG wszystko OK.Jakieś sugestie ?
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-10-11, 00:17

dualowiec1111 pisze:z tej strony brałem 2 część. poszukaj po nazwie pierwszej częśći

http://www.megaupload.com/?d=QZHFB3CA
Panowie w przyklejonych jest link do tych manuali :roll:

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2010-10-11, 02:51

mimier pisze:
dualowiec1111 pisze:z tej strony brałem 2 część. poszukaj po nazwie pierwszej częśći

http://www.megaupload.com/?d=QZHFB3CA
Panowie w przyklejonych jest link do tych manuali :roll:
Wiem,tylko poszukuje jakiegoś Haynes'a-miałem do K10 i było na prawdę mnóstwo informacji w porównaniu do tej książki wydanej przez wkł.Ten manual też jakoś nie przemawia do mnie,ale trudno ;).
@Topic
Jakieś postępy?Zdiagnozowałeś usterkę??

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2010-10-11, 18:38

niestety nie . ponownie mam gaźnik na biurku i sprawdzam solenoidy. po podłączeniu prądu chodzą- Igła chowa się do obudowy lecz nie chce się cofać ( 2 z 3 solenoidów nie mają sprężyn tak więc igła nie chce wychodzić z obudowy , co dziwniejsze po zamianie biegunów zasilania igła nie chce wypchnąć się z obudowy). Żebym jeszcze wiedział jak mają pracować te małe elektromagnesy byłoby fajnie. A tak na oślep walczę i próbuję na " głupa " znaleść usterkę.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Jero90
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2011-03-04, 21:26
Lokalizacja: Chorzów

[N14] Problem z Doplywem Paliwa

Post autor: Jero90 » 2011-03-05, 11:16

Witam wystapil w moim nissanie problem z doplywem paliwa do gaznika tzn od pompy paliwa nie plynie paliwko do gaznika lecz czy dostaje sie do pompy to nie wiem...;(

myslalem ze to wina pompy paliwa wiec ja wymienilem ale usterka nie znikla;/

jescze mam 2 problem z obrotami czym autko mi sie bardziej rozgrzewa tym obroty mi rosna tak do okolo 3 tys

Rocznik mojego nissana 1993

[ Dodano: 2011-03-05, 13:40 ]
powiem tak chyba zlokalizowalem usterke,kazdy wie jak wyglada gaznik wiec w momecie w ktorym laczy sie z siliniem jest taki jak by to powiedziec dziubek do gory i on mi sie zlamal w polowie czy jest to przyczcyna tego ze benz nie dochodzi go gaznika??
Ostatnio zmieniony 2011-03-05, 11:34 przez Jero90, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-03-05, 16:55

Daj fotkę tego ustrojstwa

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Problem z Doplywem Paliwa

Post autor: aBa » 2011-03-05, 19:36

Jero90 pisze:Witam wystapil w moim nissanie problem z doplywem paliwa do gaznika tzn od pompy paliwa nie plynie paliwko do gaznika lecz czy dostaje sie do pompy to nie wiem...;(
Zobacz czy masz wachę w filtrze paliwa.Jeśli tak i przy kręceniu/pracującym silniku skacze/bombluje to znaczy że pompa pracuje poprawnie.
Co do reszty - Foto :->

Jero90
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2011-03-04, 21:26
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Jero90 » 2011-03-05, 20:55

aBa,

jednak znalazlem byla to uszkodzona pompa paliwa ze strony silnika tzn ta czesc ktora jest wkladana do komory:) ale dzieki za pomysl leczo oby sie nie przydal w przyszlosci:P
NIE MA RZECZY NIEMOZLIWYCH!!!!

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2011-03-09, 01:07

dualowiec1111, też to przerabiałem. Każdy elektromagnes powinien mieć sprężynkę. Skoro pływak jest ok i paliwo w gaźniku też a rozebrałeś go na części przedmuchałeś i nic to zamontuj gaźnik, patrząc pod maskę po prawej stronie masz mocowanie dźwigienki od gazu i elektryczne ssanie, pod którym jest jeden elektrozawór, wyjmij z niego iglicę i sprężynkę i dokręć z powrotem. Jak silnik zimny to na zdjętej obudowie filtra pod pompuj pedałem gazu 3-4 razy, zamknij klapkę ssania żeby dostawał jak najmniej powietrza (jak silnik ciepły to na maks otwarta) i kręć. Powinien odpalić i chodzić normalnie albo zacząć się odzywać. Jak zacznie parkotać i zgaśnie musisz pobawić się powietrzem (za mało lub za dużo). Jak go porządnie zalejesz do wtedy gaz w podłogę przy odpalaniu. Standardy gaźników.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2011-03-11, 20:29

logan pisze:dualowiec1111, też to przerabiałem. Każdy elektromagnes powinien mieć sprężynkę. Skoro pływak jest ok i paliwo w gaźniku też a rozebrałeś go na części przedmuchałeś i nic to zamontuj gaźnik, patrząc pod maskę po prawej stronie masz mocowanie dźwigienki od gazu i elektryczne ssanie, pod którym jest jeden elektrozawór, wyjmij z niego iglicę i sprężynkę i dokręć z powrotem. Jak silnik zimny to na zdjętej obudowie filtra pod pompuj pedałem gazu 3-4 razy, zamknij klapkę ssania żeby dostawał jak najmniej powietrza (jak silnik ciepły to na maks otwarta) i kręć. Powinien odpalić i chodzić normalnie albo zacząć się odzywać. Jak zacznie parkotać i zgaśnie musisz pobawić się powietrzem (za mało lub za dużo). Jak go porządnie zalejesz do wtedy gaz w podłogę przy odpalaniu. Standardy gaźników.
jakie elektryczne ssanie ? przecież tam jest tylko bimetalowa sprężynka jak w tanim termometrze :P.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2011-03-15, 14:46

dualowiec1111, która steruje trzecią górną przepustnicą i zwie się to elektryczne ssanie :mrgreen: które na dodatek psuje się (najczęściej zacina) w każdym jednym gaźniku. Można to oczywiście samemu przeczyścić i posmarować oraz wyregulować. Im cieplejszy silnik tym bardziej się uchyla i dostaje więcej powietrza.

p.s. zapomniałem we wcześniejszym poście napisać. Ja jeżdżę bez iglicy i sprężynki w elektrozaworze tym pod "bimetalową sprężynką" :D i samochód po wyjęciu tego zaczął odpalać i wrócił bieg jałowy. Jedyny minus to że dopala pozostałości po zgaszeniu. Jest na to leniwy sposób, zaciągasz ręczny, wrzucasz 1 bieg delikatnie go dusisz i gasisz wciskając z powrotem sprzęgło ;D

P.S.2. Fachowe pojęcie tego ustrojstwa to: "Automatyczne urządzenie rozruchowe" :cool:
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

dualowiec1111
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dualowiec1111 » 2011-03-19, 18:10

logan pisze:dualowiec1111, która steruje trzecią górną przepustnicą i zwie się to elektryczne ssanie :mrgreen: które na dodatek psuje się (najczęściej zacina) w każdym jednym gaźniku. Można to oczywiście samemu przeczyścić i posmarować oraz wyregulować. Im cieplejszy silnik tym bardziej się uchyla i dostaje więcej powietrza.

p.s. zapomniałem we wcześniejszym poście napisać. Ja jeżdżę bez iglicy i sprężynki w elektrozaworze tym pod "bimetalową sprężynką" :D i samochód po wyjęciu tego zaczął odpalać i wrócił bieg jałowy. Jedyny minus to że dopala pozostałości po zgaszeniu. Jest na to leniwy sposób, zaciągasz ręczny, wrzucasz 1 bieg delikatnie go dusisz i gasisz wciskając z powrotem sprzęgło ;D

P.S.2. Fachowe pojęcie tego ustrojstwa to: "Automatyczne urządzenie rozruchowe" :cool:
No dobra, dużo mi wyjaśniłeś :D gdybym wiedział to parę tygodni wcześniej może bym się bawił a tak ;p to cena paliwa 5 pln/ litr , pompa paliwa żygała otworkiem na korpusie - otwór w głowicy zaślepiony blaszką i uszczelniony ,eeee, Jakoś zimę przy - 17 stopniach przejeździłem na samym LPG i silnik po rozgrzaniu chodził jak marzenie.
Jedynie czego muszę pilnować to częstego tankowania by nie stanąć w polu. LPG w kanistrze nie doniosę, a na gazie z zapalniczki też nie dojadę do stacji :P
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.

Awatar użytkownika
Mały Głód
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2011-03-19, 00:35
Lokalizacja: Kielce okolice

Post autor: Mały Głód » 2012-12-03, 23:47

Ja miałem podobnie w swoim sunnym Y10 GA16DS Pb/LPG paliwo nie dostawało się do gaźnika bądź dostawało się go za mało i samochód się dławił lub gasł całkowicie na benzynie na gazie chodził ok, przyczyną moich problemów okazał się ,,zawór,, który jest na przewodzie paliwowym(mam starą instalacje LPG) między pompą paliwową a gaźnikiem odpowiada on za odcięcie Pb przy przełączaniu na LPG. Mianowicie odcinał Pb jak przełączałem na gaz ale jak chciałem wrócić na Pb to się nie otwierał i nie puszczał paliwa bądź puszczał go za mało i silnik się dławił. Usunięcie usterki było proste do tego zaworu idą dwa kabelki + i - zdjąłem je blaszki przy zaworze były zaśniedziałe przeczyściłem pamperkiem ściernym podpoiłem przewody i wszystko hula bez zarzutu. Ale zanim do tego doszedłem czyściłem gaźnik zmieniłem filtry paliwa wykręcałem pompę paliwową na kombinowałem się co nie miara nic a tu takie gówienko było przyczyną :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”