[N14] Podnośniki szyb 3D/4D
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
[N14] Podnośniki szyb 3D/4D
Udało mi sie sprawdzić organoleptycznie, siłowniki różnią się długościami linek z 3D pasują do 4D linki na tyle się poukładały że wszystko działała poprawnie
Niestety odwrotnie nie da rady linki są za krótkie
Niestety odwrotnie nie da rady linki są za krótkie
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ożesz ... a ja pozyskałem napędy od 4d... do mojej strzały .. czyli co ? "dupcia"
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
czyli co ... nie bawić się w przeróbki .. tylko szukać "oryginałów" ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Skazony pisze:teraz już wiem
siłowniki kpl. 100 pln (P i L)
przełączniki kpl. 22 pln (P i L)
przekaźniki 4 szt. 14 pln - strowanie a'la roshi
głośniki w. ton (zaślepki) 40 pln (P i L)
wychodzi ~200 pln
Do tego jeszcze trzeba doliczyć przewody, kostki pod przekaźniki, ew. płytkę do wytrawienia. A za głośniki to dużo strasznie, ja za swoje płaciłem 8 zł za sztukę.
gdzie kupiłeś ?/ masz namiary ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Sterowanie (moduł) gdzie kupiłeś i za ile ? )
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
przekaźniki 4 szt x 3,50 = 14 PLN
podstawki pod przekaźniki 4szt x 3 = 12 PLN
( "ELTAK" Piłsudskiego 153 1p. - wjazd od str banku ul. Niciarniana)
gniazda bezpieczników + bezpieczniki 20A 2 szt x ~6 = 12 PLN
(ul. Przędzalniana - sklep motoryzaczyjny - dedykowany Fiatowi)
przełączniki sterujące 2 szt x (już nie pamiętam) ~12 = 24 PLN
reszta to już moja robota
koszt ~ 60 - 65 PLN
Czy o to chodziło ?
podstawki pod przekaźniki 4szt x 3 = 12 PLN
( "ELTAK" Piłsudskiego 153 1p. - wjazd od str banku ul. Niciarniana)
gniazda bezpieczników + bezpieczniki 20A 2 szt x ~6 = 12 PLN
(ul. Przędzalniana - sklep motoryzaczyjny - dedykowany Fiatowi)
przełączniki sterujące 2 szt x (już nie pamiętam) ~12 = 24 PLN
reszta to już moja robota
koszt ~ 60 - 65 PLN
Czy o to chodziło ?
Wypas To już wiem co muszę kupić ..Dzięki Skazony,
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Skazony a lutownicy nie miales? Po co te szybkozlaczki? Toz to dziadostwo, lubi sie rozlatywac
[ Dodano: 2010-10-02, 23:37 ]
W związku z tym, że coraz więcej forumowiczów jest zainteresowanych wsadzeniem szyb elektrycznych do swoich słoneczek przesyłam swojego prostego tutoriala jak można to zrobić.
Krok po kroku jak zrobić przerobić szyby korbkowe na elektryczne.
Potrzebne mareriały:
- Elektryczne siłowniki szyb. Od modelu 3D pasują do 4D/5D, w odwrotną stronę niestety nie.
- Przełączniki szyb uniwersalne (dostępne w sklepie elektronicznym lub na alldrogro)
- Przekaźniki zwierno rozwierne, uniwersalne samochodowe 12V. 2 przekaźniki na jedno okno. Takie jak tu: http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/przeka/1362
- Opcjonalnie bezpieczniki 2x20A i kostki pod bezpieczniki
- Przewody, kostki pod przekaźniki, lutownica, cyna, taśma izolacyjna, zaślepki do dziur po korbkach (np. obudowy głośników wysokotonowych)
No to zaczynamy. Nie będę opisywał jak demontować boczki i rozbierać plastiki bo każdy chyba umie to zrobić. Kupiliśmy siłowniki elektryczne i pojawia się pytanko jak nimi sterować. Są to zwykłe silniki elektryczne poruszające się w prawo bądź w lewo w zależności od biegunowości. W swoim autku zastosowałem własnej roboty moduł, zrobiony wg następującego schematu (na jeden silnik potrzebne sa dwa czyli jak dwie szyby to 4 przekazniki. jak cztery szyby to 8 przekaznikow):
W zależności od tego czy chcemy, żeby szyby działały cały czas czy tylko po włączeniu zapłonu podłączamy odpowiednio zasilanie pod moduł. Ja osobiście zrobiłem pociągnąłem zasilanie spod stacyjki ACC (żółty kabel) ale można podłączyć tak żeby miało stałe zasilanie, ciągnąc kabel np. bezpośrednio z akumulatora. Moduł można zrobić na standardowych podstawkach pod przekaźniki lub na płytce. Ja np sobie wytrawiłem płytke drukowaną pod te przekaźniki i zamknąłem wszystko w czarnym pudełeczku plastikowym.
WAŻNE: Jak juz to wszystko polutujemy to i tak na wszelki słuczaj radzę sprawdzić moduł na zasilaczu 12v w domu, bo szkoda to wsadzac do auta żeby się okazało jakieś kino oko. U mnie np. przekaźniki były uszkodzone - nie było przejscia pomiędzy pinem 30 a 87a, a w zamian robiło się gdzieś indziej i suma sumarum było zwarcie. Gdybym nie sprawdzał przed włożeniem do auta to bym miał kiche. Naszczęście wymieniłem przekaźniczki i bylo wszystko ok.
Mamy już zrobiony moduł więc podłączamy go pod przełączniki i silniki elektryczne, które wcześniej zamontowaliśmy już w miejscu starych podnośników korbkowych. Przełączniki szyb są różne, więc nie mogę powiedzieć pod które piny co podłączyć. Trzeba po prostu sprawdzić na jakich pinach jest przejście po naciśnięciu przycisku "w górę" a na których pinach po naciśnięciu "w dół" i podłączyć zgodnie z zamieszczonym wyżej schematem. Przełączniki można wsadzić w dowolne miejsce, ale najłatwiej chyba w korytko w miejsce zaślepek obok ręcznego tak jak tu:
A moduł do sterowania można umieścić pod tym czarnym plastikiem na końcu korytka tutaj:
.
Zabezpieczenia to kwestia indywidualnego montażu. Ja nie dałem żadnych bezpieczników i działa dobrze, jeszcze mi się nic nie spaliło (ani przekaźniki, ani silniki) ale jak ktoś chce to może jakieś zastosować. Oryginalnie na szyby jest zastosowany bezpiecznik 30A. Należy jednak pamiętać o tym, że jeżeli, np. będziemy zamykać dwie szyby na raz to pobór prądu zwiększy się 2 krotnie, a jeżeli szyba dojdzie do końca (tak, że silnik się zatrzyma) wtedy pobierany jest największy prąd (wg moich obliczeń ok 16-17A, ale trzebaby zmierzyć miernikiem, żeby mieć pewność) możena więc dać 2 oddzielne bezpieczniki 20A na każdy z silników. Bezpiecznik jest dobrze zamontować w takim miejscu, żeby w razie wu możnaby go łatwo wymienić. Może pod schowkiem dla szyby prawej i pod kolumną kierownicy dla szyby lewej (lub gdzie indziej według uznania). W silniczkach nie ma żadych krańcówek czy innych rzeczy, jest to po prostu najzwyklejszy silnik elektryczny, a zatem w momencie kiedy staje w miejscu, a jest podłączony pod przekaźniki zgodnie ze schematem modułu zamieszczonym wyżej to teoretycznie na przekaźnikach robi się "zwarcie" i odcinają one dopływ prądu do silnia (nie jest to groźne dla przekaźnika). W praktyce po zamontowaniu wygląda to tak, że silniki dopychają szybe na siłe do uszczelek i przycisk po prostu trzeba puścić nie ma żadnych skomplikowanych urządzeń, które by proces zamykania szyby przerwały.Na koniec pozostaje kwestia estetyczna - zaślepienie dziur po korbkach. Ja zrobiłem to za pomocą obudów głośników wysokononowych takich najtańszych po 8 zł. I wyszło tak:
Zaślepki są przyklejone na klej do PCV i wylane od wewnętrznej strony silikonem (srubki to atrapy)
No i to by było na tyle. Nic skomplikowanego. W razie pytań śmiało prosze na PW.
Pozdrawiam roshi.
[ Dodano: 2010-10-02, 23:37 ]
W związku z tym, że coraz więcej forumowiczów jest zainteresowanych wsadzeniem szyb elektrycznych do swoich słoneczek przesyłam swojego prostego tutoriala jak można to zrobić.
Krok po kroku jak zrobić przerobić szyby korbkowe na elektryczne.
Potrzebne mareriały:
- Elektryczne siłowniki szyb. Od modelu 3D pasują do 4D/5D, w odwrotną stronę niestety nie.
- Przełączniki szyb uniwersalne (dostępne w sklepie elektronicznym lub na alldrogro)
- Przekaźniki zwierno rozwierne, uniwersalne samochodowe 12V. 2 przekaźniki na jedno okno. Takie jak tu: http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/przeka/1362
- Opcjonalnie bezpieczniki 2x20A i kostki pod bezpieczniki
- Przewody, kostki pod przekaźniki, lutownica, cyna, taśma izolacyjna, zaślepki do dziur po korbkach (np. obudowy głośników wysokotonowych)
No to zaczynamy. Nie będę opisywał jak demontować boczki i rozbierać plastiki bo każdy chyba umie to zrobić. Kupiliśmy siłowniki elektryczne i pojawia się pytanko jak nimi sterować. Są to zwykłe silniki elektryczne poruszające się w prawo bądź w lewo w zależności od biegunowości. W swoim autku zastosowałem własnej roboty moduł, zrobiony wg następującego schematu (na jeden silnik potrzebne sa dwa czyli jak dwie szyby to 4 przekazniki. jak cztery szyby to 8 przekaznikow):
W zależności od tego czy chcemy, żeby szyby działały cały czas czy tylko po włączeniu zapłonu podłączamy odpowiednio zasilanie pod moduł. Ja osobiście zrobiłem pociągnąłem zasilanie spod stacyjki ACC (żółty kabel) ale można podłączyć tak żeby miało stałe zasilanie, ciągnąc kabel np. bezpośrednio z akumulatora. Moduł można zrobić na standardowych podstawkach pod przekaźniki lub na płytce. Ja np sobie wytrawiłem płytke drukowaną pod te przekaźniki i zamknąłem wszystko w czarnym pudełeczku plastikowym.
WAŻNE: Jak juz to wszystko polutujemy to i tak na wszelki słuczaj radzę sprawdzić moduł na zasilaczu 12v w domu, bo szkoda to wsadzac do auta żeby się okazało jakieś kino oko. U mnie np. przekaźniki były uszkodzone - nie było przejscia pomiędzy pinem 30 a 87a, a w zamian robiło się gdzieś indziej i suma sumarum było zwarcie. Gdybym nie sprawdzał przed włożeniem do auta to bym miał kiche. Naszczęście wymieniłem przekaźniczki i bylo wszystko ok.
Mamy już zrobiony moduł więc podłączamy go pod przełączniki i silniki elektryczne, które wcześniej zamontowaliśmy już w miejscu starych podnośników korbkowych. Przełączniki szyb są różne, więc nie mogę powiedzieć pod które piny co podłączyć. Trzeba po prostu sprawdzić na jakich pinach jest przejście po naciśnięciu przycisku "w górę" a na których pinach po naciśnięciu "w dół" i podłączyć zgodnie z zamieszczonym wyżej schematem. Przełączniki można wsadzić w dowolne miejsce, ale najłatwiej chyba w korytko w miejsce zaślepek obok ręcznego tak jak tu:
A moduł do sterowania można umieścić pod tym czarnym plastikiem na końcu korytka tutaj:
.
Zabezpieczenia to kwestia indywidualnego montażu. Ja nie dałem żadnych bezpieczników i działa dobrze, jeszcze mi się nic nie spaliło (ani przekaźniki, ani silniki) ale jak ktoś chce to może jakieś zastosować. Oryginalnie na szyby jest zastosowany bezpiecznik 30A. Należy jednak pamiętać o tym, że jeżeli, np. będziemy zamykać dwie szyby na raz to pobór prądu zwiększy się 2 krotnie, a jeżeli szyba dojdzie do końca (tak, że silnik się zatrzyma) wtedy pobierany jest największy prąd (wg moich obliczeń ok 16-17A, ale trzebaby zmierzyć miernikiem, żeby mieć pewność) możena więc dać 2 oddzielne bezpieczniki 20A na każdy z silników. Bezpiecznik jest dobrze zamontować w takim miejscu, żeby w razie wu możnaby go łatwo wymienić. Może pod schowkiem dla szyby prawej i pod kolumną kierownicy dla szyby lewej (lub gdzie indziej według uznania). W silniczkach nie ma żadych krańcówek czy innych rzeczy, jest to po prostu najzwyklejszy silnik elektryczny, a zatem w momencie kiedy staje w miejscu, a jest podłączony pod przekaźniki zgodnie ze schematem modułu zamieszczonym wyżej to teoretycznie na przekaźnikach robi się "zwarcie" i odcinają one dopływ prądu do silnia (nie jest to groźne dla przekaźnika). W praktyce po zamontowaniu wygląda to tak, że silniki dopychają szybe na siłe do uszczelek i przycisk po prostu trzeba puścić nie ma żadnych skomplikowanych urządzeń, które by proces zamykania szyby przerwały.Na koniec pozostaje kwestia estetyczna - zaślepienie dziur po korbkach. Ja zrobiłem to za pomocą obudów głośników wysokononowych takich najtańszych po 8 zł. I wyszło tak:
Zaślepki są przyklejone na klej do PCV i wylane od wewnętrznej strony silikonem (srubki to atrapy)
No i to by było na tyle. Nic skomplikowanego. W razie pytań śmiało prosze na PW.
Pozdrawiam roshi.
miałem i to co trzeba polutowałem, akurat do tych złączek mam zaufanie ponieważ działają od dłuższego czasu w nysce ( konkretnie podgrzewanie lusterek).roshi pisze:Skazony a lutownicy nie miales? Po co te szybkozlaczki? Toz to dziadostwo, lubi sie rozlatywa
Co do bezpieczników, imo powinno się dać, dlatego w mojej "sklejce" są 2x20A.
btw. czy szyny podnośnika które zakładałeś były wygięte ( taki "łuk") ?
Były były, ponieważ i drzwi i szyba są wygięte w taki sam łuk jeżeli spojrzysz na przekrój poprzeczny
A co do szybkozłączek to ja wiem swoje bo poprzedni właściciel robił wszystko na szybkozłączki i wszystko sukcesywnie się rozłączało, wiesz wibracje itp. Ja zawsze wszystko lutuje i wtedy mam pewność, że będzie git
A co do szybkozłączek to ja wiem swoje bo poprzedni właściciel robił wszystko na szybkozłączki i wszystko sukcesywnie się rozłączało, wiesz wibracje itp. Ja zawsze wszystko lutuje i wtedy mam pewność, że będzie git
oki
czas pokaże
a teraz się cieszę że nie jest tak samo bo by było nudno i byśmy się nie "rozwijali"
Te łączniki będę miał tylko w "jednym" miejscu i jak by się coś pitoliło to będę wiedział gdzie szukać.
w drzwiach będą już "konkrety" na konektorach (prawie takie jak w oryginale).
porobię fotki
Ale jak sobie pomyślę że teraz aby zamontować te nowe prowadnice będę musiał zrywać całe wyciszenie drzwi to mnie "strzyka"
czas pokaże
a teraz się cieszę że nie jest tak samo bo by było nudno i byśmy się nie "rozwijali"
Te łączniki będę miał tylko w "jednym" miejscu i jak by się coś pitoliło to będę wiedział gdzie szukać.
w drzwiach będą już "konkrety" na konektorach (prawie takie jak w oryginale).
porobię fotki
Ale jak sobie pomyślę że teraz aby zamontować te nowe prowadnice będę musiał zrywać całe wyciszenie drzwi to mnie "strzyka"
No to wspolczuje Mnie też strzykało bo już ze 100 razy zdejmowałem folie spod boczków i musze to zrobić jeszcze raz bo coś żle podkleiłem i mi trzeszczy jak puszczam muzyczke. No ale cóż, czasem trzeba sie pomeczyc . Az mi sie rzygac chce jak sobie pomysle o ponownym zdejmowaniu boczku.
A sprawdziłeś swój moduł w domku czy działa? Zeby sie nie okazało, że włożysz znowu wyciszyc i cos bedzie nie tak bo wtedy dopiero by Cie strzykalo
A sprawdziłeś swój moduł w domku czy działa? Zeby sie nie okazało, że włożysz znowu wyciszyc i cos bedzie nie tak bo wtedy dopiero by Cie strzykalo
fakt OT ale bardzo blisko umieszczony od modułu sterowania szybkami
[ Dodano: 2010-10-18, 19:53 ]
Szybki hulają jak ta LALA
Jak przewidywałem schody były z "rozbrojeniem" drzwi z mat itp.
natomiast podnośniki pasowały idealnie.
Czasz jaki jest potrzebny na wymianę podnośników, założenie instalacji i poupinanie jej oraz poskładanie wszystkiego do "kupy" to ~3h trzeba do tego dodać potrzebny czas na zrobienie modułu.
W każdym razie roshi dzięki za wskazówki i za pomysła jak i gdzie to poupuchać.
[ Dodano: 2010-10-18, 19:53 ]
Szybki hulają jak ta LALA
Jak przewidywałem schody były z "rozbrojeniem" drzwi z mat itp.
natomiast podnośniki pasowały idealnie.
Czasz jaki jest potrzebny na wymianę podnośników, założenie instalacji i poupinanie jej oraz poskładanie wszystkiego do "kupy" to ~3h trzeba do tego dodać potrzebny czas na zrobienie modułu.
W każdym razie roshi dzięki za wskazówki i za pomysła jak i gdzie to poupuchać.