[Sunny/100NX] Swożeń dolny wahacza
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[Sunny/100NX] Swożeń dolny wahacza
Czy mozna wymienic sam swożeń dolny wahacza czy trzeba caly wahacz ?
---------------------------------------------------------------------------------------
Tylko chciałbym się Was zapytać, bo mechanik doradził mi, żeby poszukać sworznia razem z używanym wahaczem (jeżeli nie będzie dużej rozpiętości cenowej), z tego względu iż w niektórych nyskach i hondach podobno nowo założony sworzeń potrafi wyskakiwać z wahacza...Co wy na to???
------------------------------------------------------------------------------------------
Na moje chce Cie troche naciagnąć. Ja wymieniłem sam sworzeń, bo szybko wykryłem niesprawnośc i jest ok. Zaleca sie wymiane wahacza gdy sie jezdzi długo z rozwalonym sworzniem
--------------------------------------------------------------------------------------------
...a da radę go samemu wymienić (nie mając prasy), czy muszę dać znów zarobić mechanikowi???
-------------------------------------------------------------------------------------------------
w N14 jak w N13 sa wyciskane na prasce, wiec mechanik
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Z tą wymianą sworzni to trochę loteria - przy zakładaniu, nawet jak było sprawne gniazdo to nieumiejętne wprasowywanie sworznia doprowadza do "rozbicia" gniazda i wtedy dupa z przodu... więc jeśli mechanik to tylko sprawdzony (ja to robiłem sam i w N13 i w N15 i w Y10 - wszystkie jeżdżą i jest oka )
Źródło: NKP
---------------------------------------------------------------------------------------
Tylko chciałbym się Was zapytać, bo mechanik doradził mi, żeby poszukać sworznia razem z używanym wahaczem (jeżeli nie będzie dużej rozpiętości cenowej), z tego względu iż w niektórych nyskach i hondach podobno nowo założony sworzeń potrafi wyskakiwać z wahacza...Co wy na to???
------------------------------------------------------------------------------------------
Na moje chce Cie troche naciagnąć. Ja wymieniłem sam sworzeń, bo szybko wykryłem niesprawnośc i jest ok. Zaleca sie wymiane wahacza gdy sie jezdzi długo z rozwalonym sworzniem
--------------------------------------------------------------------------------------------
...a da radę go samemu wymienić (nie mając prasy), czy muszę dać znów zarobić mechanikowi???
-------------------------------------------------------------------------------------------------
w N14 jak w N13 sa wyciskane na prasce, wiec mechanik
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Z tą wymianą sworzni to trochę loteria - przy zakładaniu, nawet jak było sprawne gniazdo to nieumiejętne wprasowywanie sworznia doprowadza do "rozbicia" gniazda i wtedy dupa z przodu... więc jeśli mechanik to tylko sprawdzony (ja to robiłem sam i w N13 i w N15 i w Y10 - wszystkie jeżdżą i jest oka )
Źródło: NKP
Ostatnio zmieniony 2010-01-18, 04:05 przez mimier, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 80
- Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
- Lokalizacja: Poznań
[N14] Problem z wymianą sworzni wahacza.
Witam
Czy stożek sworznia smaruje się np. tawotem ? Pytam dlatego bo dzisiaj przy wymianie sworznia musiałem podgrzewać zwrotnicę palnikiem i łomem wybijać sworzeń.
Jutro czeka mnie batalia z drugą stoną + rozwiercanie i gwintowanie gniazd mocowania tylnich gum wahacza .
dobra rada dla innych - sprawdź czy sworzeń uda się wybić z wahacza bez potrzeby jego demontowania Stwierdzam że jest to możliwe przy użyciu ciężkiego młota i jakiś podkładek pod wahacz.
Czy stożek sworznia smaruje się np. tawotem ? Pytam dlatego bo dzisiaj przy wymianie sworznia musiałem podgrzewać zwrotnicę palnikiem i łomem wybijać sworzeń.
Jutro czeka mnie batalia z drugą stoną + rozwiercanie i gwintowanie gniazd mocowania tylnich gum wahacza .
dobra rada dla innych - sprawdź czy sworzeń uda się wybić z wahacza bez potrzeby jego demontowania Stwierdzam że jest to możliwe przy użyciu ciężkiego młota i jakiś podkładek pod wahacz.
Ostatnio zmieniony 2012-07-11, 11:32 przez dualowiec1111, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan, Opel, Vw, Bmw, Peugeot .... jeden pies, wszystko ma 4 koła i jeździ.
Nie słyszałem o tym żeby go smarować, poza tym po to jest stożek żeby się zakleszczał
Ja do wymiany nie używam młota tylko ściągacza jest prościej szybciej i bezpieczniej
Ja do wymiany nie używam młota tylko ściągacza jest prościej szybciej i bezpieczniej
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Jest "bat" u mnie nawet ściągaczem nie chciało puścić,dopiero uderzanie młotkiem ok 10-15kg w zwrotnice pozwoliło wyjąć sworzeń.Po latach potrafi nieźle się zapiec np. od rudej,ciepła itd.sten pisze:Z wybiciem sworznie jest tak że trzeba poluzować nakretke nastepnie kawałkiem płaskiego łoma wbic sie miedzy te nakretkę a najbliższy element zwrotnicy tak zeby powstało napreżenie i pierdyknac mocno w scianke młotkiem tam gdzie siedzi sworzeń .Nie ma bata musi wyskoczyć
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 80
- Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
- Lokalizacja: Poznań
Bicia i grzania wszystko się boi jak mówi stare warsztatowe przysłowie Więc w razie problemów palnik i dobry młotek. I nie chodzi tu o największy jaki się ma pod ręką tylko o taki który wywoła odpowiednie drgania luzujące sworzeń. Ja zazwyczaj używam takiego ~1kg.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!