Strona 1 z 1

[Note] Wykres dla silników CR14DE i HR16DE

: 2010-07-16, 08:20
autor: was79
wykresy dla naszych silników:
smakujcie:

Obrazek

Obrazek

: 2010-07-16, 09:14
autor: JACKO29
No i pięknie...i chociaż bym miał 1.6 to nie dusiłbym go ze zmianą biegów na 1500 obr.W takim układzie można od razu ruszać z 5...

[ Dodano: 2010-07-16, 10:16 ]
Aha,występuje jeszcze coś takiego jak spalanie detonacyjne w pewnych zakresach obciążeń i obrotów...baaardzo szkodliwe,ale niektórzy tego nie słyszą.

: 2010-07-16, 09:26
autor: smeru
Niskoobrotowe te benzynówki - moment szybko leci w dół. Wartości maks momentu niby ok - bo około 90Nm z litra pojemności tylko szkoda że powyżej 4000rpm tego momentu już nie ma. Mimo wszystko wykres 1.6 jest o niebo lepszy od 1.4. Ciekawe kto pierwszy zacznie modzi nowe silniki, aby kręciły się jak na nissana przystało.

: 2010-07-16, 09:56
autor: was79
JACKO29 pisze:No i pięknie...i chociaż bym miał 1.6 to nie dusiłbym go ze zmianą biegów na 1500 obr.W takim układzie można od razu ruszać z 5...
Ty to rozumiesz, ja to rozumiem i...wiesz jak jest :-D
smeru pisze:Ciekawe kto pierwszy zacznie modzi nowe silniki, aby kręciły się jak na nissana przystało.

hmm też jestem ciekawy, ale obawiam się, że w N/A będzie to droga nie warta świeczki - niewiele da się ugrać.

: 2010-07-16, 10:56
autor: ranger
A ja lubię temat przedyskutować akademicko - takie cno czy cnd ;). No i to zrobiliśmy :). Wnioski każdy musi wyciągnąć sam :).

Co do modzenia, Was ma rację - to nie są silniki nastawione na super parametry tylko na przyzwoitą jazdę i solidną trwałość.

: 2010-07-16, 11:00
autor: Roxx
Aha,występuje jeszcze coś takiego jak spalanie detonacyjne w pewnych zakresach obciążeń i obrotów...baaardzo szkodliwe,ale niektórzy tego nie słyszą.
JACKO a ty to słyszysz?

Spalanie stukowe (taka jest prawidłowa nazwa tego zjawiska) może być powodowane:

" * zbyt wysoki stopień sprężania,
* za wczesny zapłon,
* za mała liczba oktanowa paliwa,
* przegrzanie silnika,
* za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
* duże napełnianie cylindra."

za Świątek, Lech "Tuning wyczynowy VI. Głowica", AUTO TUNING ŚWIAT nr 12, grudzień 2002, str. 46-47 "Tuning wyczynowy VII. Głowica cd.", AUTO TUNING ŚWIAT, nr 2, luty 2003, str. 43

W starych konstrukcjach silników gdzie kąt wyprzedzenia był stały faktycznie problem występował najczęściej przy za małej prędkości obrotowej. Ale to już historia i współczesne silniki iskrowe mają coś takiego jak czujnik spalania stukowego (ang. knock sensor) który jak tylko pojawią się drgania sygnalizujące pojawianie się spalania stukowego korygują kąt wyprzedzenia zapłonu.

Tak że jeżeli słyszysz odgłosy spalania stukowego to polecam wizytę w warsztacie bo czujnik nie działa i wypadałoby usunąć usterkę silnika.

: 2010-07-16, 12:15
autor: was79
dzieki wykresowi dla 1.4, mam jasność co do jednego kręcenie >5000obr jest bez sensu, zmiana biegów około 3000obr jest o.k

: 2010-07-16, 17:22
autor: JACKO29
Roxx pisze:
Aha,występuje jeszcze coś takiego jak spalanie detonacyjne w pewnych zakresach obciążeń i obrotów...baaardzo szkodliwe,ale niektórzy tego nie słyszą.
JACKO a ty to słyszysz?

Spalanie stukowe (taka jest prawidłowa nazwa tego zjawiska) może być powodowane:

" * zbyt wysoki stopień sprężania,
* za wczesny zapłon,
* za mała liczba oktanowa paliwa,
* przegrzanie silnika,
* za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
* duże napełnianie cylindra."

za Świątek, Lech "Tuning wyczynowy VI. Głowica", AUTO TUNING ŚWIAT nr 12, grudzień 2002, str. 46-47 "Tuning wyczynowy VII. Głowica cd.", AUTO TUNING ŚWIAT, nr 2, luty 2003, str. 43

W starych konstrukcjach silników gdzie kąt wyprzedzenia był stały faktycznie problem występował najczęściej przy za małej prędkości obrotowej. Ale to już historia i współczesne silniki iskrowe mają coś takiego jak czujnik spalania stukowego (ang. knock sensor) który jak tylko pojawią się drgania sygnalizujące pojawianie się spalania stukowego korygują kąt wyprzedzenia zapłonu.

Tak że jeżeli słyszysz odgłosy spalania stukowego to polecam wizytę w warsztacie bo czujnik nie działa i wypadałoby usunąć usterkę silnika.
Słyszę Roxx,ale nie u siebie...słyszę u innych gdy dochodzi do zbyt wczesnej zmiany biegu i piękne dudnienie w silniku,dopóki nie wejdzie na odpowiedni moment.

: 2010-07-19, 21:36
autor: kules
jednak dobrze, że nie nabyłem 1.4 - piszecie, że stuków jakichś musiał bym wysłuchiwać ;-) , oznak słabości męczącej się maszyny, a tak hulam sobie jak mi czapka akurat leży a maszynka hula razem ze mną, zawsze zadowolona i niejęcząca, wybaczcie :-D (czy zmiana przy 2000 jeszcze jest zbrodnią, czy już nie, bo ze zmiany przy 1500 od biedy mógłbym zrezygnować dla lepszego losu przyszłych pokoleń i lasów amazońskich)

a co do tuningu to może dało by się zrobić przeszczep z nowego Juka silniczka 1.6 wzmocnionego turbinką, tam ma on 190 kucyków i 240 niutonków. To by było coś dobrego ... na początek, bo jak jest turbinka to i podkręcić by go jeszcze bardzie można i przejść granicę 200 koników 8-)

Sam silniczek 1.6 bez turbinki też wzmocnili ze 110 do 117 koników, dali jakieś "nowe tłoki, zwiększenie kolektora wylotowego i zmianę dolotowego. Jednak najistotniejszą zmianą jest system podwójnych wtryskiwaczy. Teraz cylinder ma po dwa wtryskiwacze, a każdy z nich wyposażony jest w mniejsze dysze, zapewniające lepsze i bardziej precyzyjne rozpylenie paliwa, a tym samym jego bardziej efektywne spalanie w cylindrze".

: 2010-07-21, 11:07
autor: Dar1962
dwa razy więcej wtryskiwaczy = dwa razy większe ryzyko ,że coś się popsuje. Pomysł ze 190 KM Juke fajny, tylko cena już jakby nie z tego świata przy tak małej i ciasnej zabawce o urodzie dość dyskusyjnej. W przypadku Note lepszym rozwiązaniem byłby po prostu dodanie dla zainteresowanych topowej wolnossącej szesnastki 1,8 benzyna z mocą ok 140-150 KM na łańcuchu ( miśki i civiki takie mają - bez żadnych turbinek czy innych kombinacji - czysta moc z pojemności i obrotów) Silnik byłby trwały,prosty konstrukcyjnie,przy wadze notka paliłby niewiele więcej niż 1,6, cena nie zrosłaby w kosmos jak przypadku Juke bez i z turbiną i to byłoby to! :-P

: 2010-07-22, 21:47
autor: notek-a
Ja mam nadzieję, że niektórzy z Was, jak piszą że zmieniają bieg przy 1500 obrotów, to mowa jest o obrotach na jakich zaczyna silnik pracować na tym wyższym biegu - już po zmianie, bo inaczej sobie tego nie wyobrażam. Niemniej jednak, ja zmieniam (zazwyczaj) biegi tak, żeby po zmianie nie było mniej niż 2000 obrotów, czyli tak po dojściu do około 2800 obrotów na niższym biegu. Oczywiście uzależnione jest to od rożnych czynników, od tego jaki to bieg (z I na II można niżej), czy jest pod górkę, czy z górki, ale ogólnie nie wyobrażam sobie jazdy na V biegu poniżej 2000 obrotów, a tym bardziej pod górkę.

: 2010-08-24, 12:08
autor: El_Diablo
ranger pisze:Co do modzenia, Was ma rację - to nie są silniki nastawione na super parametry tylko na przyzwoitą jazdę i solidną trwałość.
Ranger bez urazy, ale w solidną trwałość już przestałem wierzyć.

Ale ten silniczek swoje potrafi :hah: :-> :-> :-> :-> :-> jak na diabelską jazdę przystało


Apropo JUKA 9 września u zachodnich sąsiadów wchodzi do sprzedaży :hah: może jak będę miał czas podjadę do Nissana, a będę po 15 września w "D"

: 2015-12-01, 11:54
autor: Ort
Wiem że to odgrzewanie starego tematu, ale czy może ktoś udostępnić te wykresy dla CR14DE i HR16DE, bo linki z pierwszego postu już dawno przestały być aktualne ?