Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Note I] Falowanie obrotów i brak mocy

Moderator: Zielkq

mat_jbie
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2015-07-01, 18:42
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

[Note I] Falowanie obrotów i brak mocy

Post autor: mat_jbie » 2015-07-01, 18:52

Witam,

Nissan Note 2006, silnik benzyna 1,4 + gaz sekwencja
Problem niezależnie czy auto pracuje na benzynie czy gazie

Mam duży problem ze swoim Notem. Jakiś rok temu samochód z niczego zaczął tracić moc. Na początku było tylko falowanie obrotów pomiędzy 900-1200 a czasem tracił całkowicie moc. Można było wcisnąć pedał gazu do oporu, ale pod spodem nic - zero mocy. Max 20km/h. Wymieniłem wtedy na używaną przepustnicę, oddałem do warsztatu gdzie ją zaadaptowano. Cały rok autko chodziło gites :)

Ostatnio problem po roku się pojawił. Auto traci moc, falowanie obrotów i pusty pedał gazu.
W warsztacie wymienili na kolejną używaną przepustnicę z zaufanego źródła, zaadaptowano ją i to nie pomogło.

Mam pytanie. Czy to wina walniętej przepustnicy (drugiej) czy może szukać innej przyczyny?

Brak mi pomysłu :/

zastanawia mnie czy:
- nie zaadaptować jej w innym zakładzie
- czy to gdzieś nie wina w pedale gazu, sprzęgła czy hamulca nożnego

Piszę o pedela hamulca bo dzisiaj jak już auto straciło moc nacisnąłem kilka razy mocniej pedał hamulca i odziwo obroty zaczęły powoli rosnąć

Na dodatek jak już parkowałem samochód to pojawiło się szybkie falowanie między 900-1300 i pedał gazu w ogóle nie reagował. Miałem też problemy w ogóle z odpaleniem auta.

POMOCY

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 759
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2015-07-02, 07:20

Jest kilka rzeczy do sprawdzenia.
Czy aby na pewno przepustnice są sprawne???
Jeżeli obroty rosną po naciśnięciu hamulca trzeba sprawdzić przewód podciśnienia czy nie łapie lewego powietrza,no i jak masz go zgazowanego,to sprawdź kompresję 1.4 jest czuły w zaworach na wypalenie.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

mat_jbie
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2015-07-01, 18:42
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: mat_jbie » 2015-07-02, 08:20

Dzieki za pomoc... sprawdzę... pytam bo właśnie zaskoczyło mnie to, że druga przepustnica i KAPA. Dam znać....

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły proszę o info

czytałem też gdzieś, że może to być sonda lamda... ale sprawdzę w pierwszej kolejności Twoją podpowiedź

[ Dodano: 2015-07-02, 10:03 ]
Rozmawiałem przed chwilką z moim mechanikiem i przewody są w porządku - sprawdzał je.

Jedynie może być gdzieś problem na przewodach gazu, ale tak jak pisałem objawy sa i na gazie i na benzynie.

Zastanawiam się nad sprawdzeniem na programie diagnostycznym w serwisie nissana

[ Dodano: 2015-07-03, 12:32 ]
Procedura szukania przyczyny jest następująca :)

po odkręceniu pokrywy silnika (plastikowa) okazało się, ze jest uszkodzona. Trzy zaczepy nie trzymają bo sa wyłamane i pokrywa filtra też jest lekko pęknięta. Prawdopodobnie, któryś zdolny mechanik, u którego miałem auto po prostu przy skręcaniu powyłamywał wszystko.

Postanowiłem zamówić wszystkie obudowany i je wymienić... Zobaczę jak będzie zachowywał się silnik po wymianie... może łapie lewe powietrze... jak nie pomoże... wymiana przepustnicy...

o etapach będę informował - może komuś okaże się to pomocne :cool:

[ Dodano: 2015-07-21, 16:29 ]
Informuję o kolejnym etapie wyeliminowanie problemów ze znikaniem mocy i przestnicą

Zdecydowałem się na wymianę przepustnicy na inną - używaną z allegro. Na wszelki wypadek aby zamówić dobrą rozkręciłem pokrywę silnika (plastiki) i okazało się, że nie dość, że pokrywa ma połamana miejsca na 3 śruby mocujące to jeszcze pokrywa od filtra powietrza też była w trzech miejscach wyłamana. Przypuszczam, że przy wymianach poprzednich przepustnic rok temu oraz przy wymianie wtrysków gazu mechanicy zwyczajnie wyciągali to na siłę. Zdecydowałem się więc zamówić wszystko i wymienić, a więc
1. Wymiana na "nową używaną" przepustnicę
2. Wymiana wszystkich plastików (górna pokrywa, dolna pokrywa oraz pokrywa filtra powietrza)
3. komputerowa adaptacja przepustnicy

Problem ze stratą mocy zniknął, ale pozostał jeden objaw. Silnik na biegu jałowym czasami utrzymuje prawidłowe obroty ok 850-900 obrotów a czasami utrzymuje się mniej więcej na 1200-1300 i nie spada.

Mój mechanik mówił, że być może, jeszcze skądś łapie lewe powietrze...
Dodam, że nie ma znaczenia czy jest na benzynie czy gazie... Czy ktoś ma jakieś pomysły?

[ Dodano: 2016-07-26, 15:14 ]
Dodam już po jakimś czasie, że problem rozwiązany.

Pomogło:
- wymiana przepustnicy
- wymiana wszystkich plastików obudowy silnika (góra, dół + obudowa filtra)
- adaptacja przepustnicy

Przepustnica łapała lewe powietrze... Okazało się (moim zdaniem) że mechanik przy grzebaniu przy instalacji lpg pourywał zaczepy i skrzuszył pokrywy :(

Ot mechanicy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Note”